Leuanveto

6x omapaino ja 3x15kg on kyl aika onneton lämppä, jos työsarjat on 4x4x35.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voipi ollakki, mut tuntuu et leuat ei tarvi niin paljon lämppiä kuin esim pena? Mikään paikka ei oireile vähillä lämpilläkään ja rauta kuitenki liikkuu niin mitä hyötyy pidemmästä lämpästä?

En oikeasti tiedä. Oppimassa täällä ollaan ja aika nuubi voimareeneissä. Penkissä tuntuu heti raskaammat painot pahalta jos ei etene lämpissä pikkuhiljaa mut leuoissa ei tunnu. Onko siinä loukkaantumisvaara vai vaikuttaako jotenkin voimantuottoon? Olen mä pitempiäkin lämppiä tehnyt.

oon mä joskus tehny toki. en varmaan 15 vuoteen sen kummemmin ku haittaapi sitä kiipeilyä. se fb-video lienee se tiiliseinäjuttu? se oli vaan helppoa pelleilyä. nykynen enkka, mitä jotenki seuraan, on 1x40kg 87kg painoisena ja 5s roikkumisen perään. vedetty 18mm listasta sormenpäillä myötäotteella.

tankoleukoja en juuri tee isommilla romuilla lainkaan. ei ne oikein siirry lajiin. talvella sisäkaudella teen vähän punttiaki tosin ja mm. lauantaina tein selkää ja käsiä 3h puntilla ja lopussa leukoja 8x10kg loppuverraksi. ei hajuakaan mitä kulkis maksimina enkä oo menos kokeileen.

lämpästä: kyse on käytännössä kolmiportaisesta tekemisestä:
- kehon yleinen lämpötilan nosto
- lajiliikkeen koordinaatio ja lajilihasten fyysinen lämmittäminen
- hermoston herättely

joillakin toki se tekeminen on korkeammalla tasolla nopeammin kuin toisilla, mutta kaikilla se homma pelaa parhaiten noita noudattaen ees jollain tasolla. pikkusen kaivelin muistia ja esim noin 200kg kyykkytyösarjaan eräs asiakas tarvii 10-15 lämppäsarjaa ja toinen sitten 6. eroja on, mutta periaate on sama. lämpän tulee olla TREENIIN VALMISTAVA. se on tässä se juttu.

Viimeksi muokattu:
En oikeasti tiedä. Oppimassa täällä ollaan ja aika nuubi voimareeneissä. Penkissä tuntuu heti raskaammat painot pahalta jos ei etene lämpissä pikkuhiljaa mut leuoissa ei tunnu. Onko siinä loukkaantumisvaara vai vaikuttaako jotenkin voimantuottoon? Olen mä pitempiäkin lämppiä tehnyt.

Mulla vähän sama juttu, penkissä ei edes pysty tuottamaan voimaa ilman rauhallisia nousuja, leuoissa pystyis paljon helpommin.
Mutta: tee ihmeessä vaan kunnon lämmöt ja rauhalliset nousut. Siitähän sitä lisävolyymiäkin tulee. Liian nopeet repimiset kylmiltään on hauisjänteille vaarallisia potentiaalisesti.
t. hauisjänteen tulehduksesta toipuva.

en pahastu toki, vaikkei toi ole varsinaista kalliokiipeilyä. toi oli semmonen päähän tullut hupailu kesällä. tossa lipsahtaa jalka ku oli aika likaset ne tiilet. meni ylös asti ja takasin alas kiiveten sit seuraavana päivänä. tossa on hieman syvemmät pinnat. semmonen 5mm suurimmillaan varmaan.

Googletin tän väliajan eikä mistään löytynyt varsinaista lisäpainoleuanvetoon tarkoitettua lämppää. Mainittiin olat, lavat, säkki mutta yleisesti kerrottiin jokapaikassa että ensin lämpät ja sit näin ja näin. Yks ainoa osuma tuli lämpästä ja se meni näin: "Mikäli lisävastuksena on n. 25kg, suosittelen tekemään lämmittelyksi kehonpainolla viisi leuanvetoa, kympillä kolme, ja sen jälkeen hyppäämään suoraan päivän sarjapainoon."

Itse aloitan salin aina ensin kiertäjälle kympit per käsi sisään ja ulos. Sitten istun ylätaljaan ja laitan joku 40-50kg ja kääntelen roikunnassa ylävartaloa joka antaa yleensä rutinaa oikeesta alaselästä jossa mulla ongelmaa. Sitten op leuat ja pelkällä tangolla 20 penaa ja jos tuntuu tiukalta niin keppijumppaa ja matolla maaten käsivarren vääntöä mattoa kohti joka jeesaa penassa. Sit joku lähestymis lisäpainoveto ja ehkä toinenkin mut tuntuu et ne lisälämpät söis enemmän tehoja kuin yks ykkönen. Jos se juttu on hauis tai selkävenähdys niin sitten varmaan pitäs tehdä enemmän omalla painolla lämppää?

Edit: jaa, jto olikin tässä välissä lisännyt jotain tuosta lämpästä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
no jos aattelen miten yleensä ohjeistaisin leuat ekana liikkeenä 4x4x35- treeniin, se menis yleistäen näin:
- kuntopyörä kevyttä hengästymistä 5min
- keppijumppaa tai iisiä käsipainoilua hartioille, selälle ja rinnalle. ilman pumppia 2x10-15/ liike
- kiertäjäkalvosinlämppä iisisti
- lajilämppä ja yliraudat: 3x6x op, 4x10, 2x20, 2x1x30, 1x40

Kiitos, tuossahan on jo tekemistä. Onko haitaksi jos tekee penaa ja leukoja vuorotellen? Tuolleen oon aina tehny et saa pidemmät tauot per liike. Joskus kierrossa ollut kuusikin liikettä vuoronperään.

kummassakin liikkeessä käytetään rintaa, latseja, ojentajia jne, joten joka tapauksessa liikkeet haittaa toisiaan. riippuu hieman mihin ollaan painottamassa esim tulevien kisojen suhteen jne.

voimatarkoituksissa kuitenki paikkaharjoittelu puoltaa paikkaansa selkeesti kiertoharjoittelun sijaan.

Pitää koittaa yks liike kerrallaan. Muistaakseni kerran tein noin pari viikkoa sitten ja tuntui että meni helpommin tukkoon leukasarjat? Voi olla että tuli isompi hyppy volyymissa samalla. Kyllä mulla lauat on ykköslaji kun siinä on suhteessa paras tulos vaikka ei lähelläkään mitään suomen kärkeä. Suomessa on tajuttoman kova taso ikämiehissä.

jos sulla leuat on se ykköslaji, tee ihmeessä se ekana. sen jälkeen sit kakkostärkee liike ja loput vaikka kuntopiirinä, mutta vaikka hieman armollisemmilla palautuksilla, ettei ihan hikijumpaksi mene.

jos saat salilla tehtyä ilman omaa tai muiden häiriötä noin monia liikkeitä kiertäen, hyvä niin. kotisali?

suomen leuanvetotaso on kova, mutta eiku reeniä vaan ja alkaa tulla selkiä vastaan.

Mulla on mahdollisuus käydä duunin salilla eikä siellä yleensä ole muita kun käyn aikasin aamulla, joten kiertokin onnistuu ilman ongelmia. Koitanpa kuitenkin uudestaan liike kerrallaan heti keskiviikkona kun on yhden käden ja ristiriipunta dreamrings reeni ja sen jälkeen ylöspunnerrus ja yhden jalan jumppa joka yleensä prässi kun jopa pistoolikyykky ottaa alaselkään.

Liikkuvuus ei ole varsinaisesti ongelma, ellei satu olemaan tosi kipee oikee SI niinku nyt on. Siinä tulee jotenkin se voimantuotto epätasapainoisesti kun lantiossa vikaa ja tuppaa vaikeuttamaan nukkumista kun kramppailee oikee koipi sitten. Voi olla että se helpottais jos vaan jaksais painaa useasti viikossa kun tulis väkisin sitä liikettä lantioon. Just koitin tässä työpisteellä niin kyllä se menee molemmilla mut alaselkä vähän aristi, ei pahasti tosin. Kädet pitää pitää tosi edessä kun muuten nilkka ei taivu tarpeeksi.

onko sulla liikkuvuus jaloissa ja lantion alueella sama per puoli? menee jo aika kauas leuoista mutta silti.

Joo, on aika lailla. Tuossa kävin yhden hierontakoulun johtajan tutkittavana, joka totes että pakarat/takareidet tiukat muuten liikkuvuus ok kaikin puolin. Polven uloskierto huono.

Vois vielä lisätä että torstaina on fysiatrille aika ja toivottavasti magneetiin omakustannelähete kelakorvauksella jonka jälkeen näkis mitä siellä on vinksallaan. Röntgenit näyttää vain lantiosta lähtevän kieron rangan jo vuosien takaa. 2001 vuodelta löysin ekan kuvan jossa näkyy skolioosi heti kun ranka lähtee lantiosta

Vedinki yhen käden treenin jo nyt kun pitää aikaistaa torstai aamuun se lisäpainoreeni. Sama kuorma 105kg kuin maanantain lisäpainovedoissa, mut jaettuna kahdella eli 52.5kg per käsi. 4x4 ja yks varaa, koska vikassa sarjassa koitin vitosen molemmilla käsillä, joista oikee olikin sitten tosi tiukka. Oliko niin että vikassa sarjassa sai vika toisot ollakin tiukka vai oisko syytä jättää siinäkin kokeilematta se 'oliko varaa'

Suositut

Back
Ylös Bottom