Leuanveto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkä sun keho tarvitsi vain suuren muutoksen reeniin? Kaikki me kuitenkin ollaan yksilöitä ja oma polku lyhyillä sarjoilla kaipaa selvästi muutosta.

Niin, tiedä sitten noista. Dieetin jälkeen tuolla ns. "oikealla" treenitavalla kuitenkin mentiin ihan ennätyspainoihin (kehopaino huomioiden), mutta siihen se jäi. 50-55kg ykkönen ei mulla oo koskaan tainnu vaatia mitään kummoista panostusta tai miettimistä, mutta kyllä vähän masentaa ajatella että se raja on nyt sitten siinä. Helppo saavuttaa, vaikea ylittää.

Se siinä onkin ikävää ettei itse keksi niitä keinoja ylittää vanhat enkat ja tasanteet. Voin luvata että se raja ei ole siinä kun löytyy toimiva systeemi. Jonku verran seurannu noita kisatuloksia ja muistaakseni esim jto valmensi vuosi takaperin yhtä ikämiestä ja tulos nousi yli kymmenen kiloa vaikka vanhakin enkka oli yli oman painon. ittellä on massit niin tiukassa asuntolainan kanssa että ei parane ammattiapua hakea mutta muuten ois no brainer kun huomaa että tasanne kestää yli vuoden

Heh, ikävä että sun kohdalla sitten ehkä löyty ne maksimit jo nytten tai sitten saat uuden kukoistuksen eri painoisena jos tuossa oli sun suhteellinen maksimi? Mulla tuntuu että mun penkki ei enää nouse kun on ollut jo yli pari vuotta siinä pikkasen päälle 120. Alkaa tulee kremppaa noilla painoilla yläkroppaan ja sit joutuu tiputtaan painoja ja enkat haihtuu. Ei tosin kakkoslajina stressaa mut joskus ois ollu kiva vetää tuplat vähän niinku yhen käden leukakin joka tuli yhtenä päivänä jo viime vuoden puolella tehtyä eikä senjälkeen kertaakaan : )

Se siitä lupauksesta sitten. Toivotaan että sä olit se poikkeus tosiaan eikä mun maksimit vielä ole saavutettu. Se on jännä kun kattoo noita vetokisoja niin normifitit kaverit vetää 90 kiloa? Jos sellasen hermotuksen sais ittellekki niin ois mahtavaa.

Niin no voihan se absoluuttinen maksimi kuitenkin parantua jos lisäpaino pysyy samana ja ukko paisuu. On se vaan vähän masentava tapa "kehittyä", ja veikkaan että lähtee painoo pois vyöltä samaa tahtia kun jääkaapin ovi käy.

Eipä toivota toiselle tollasta siellä.

Kyllähän absoluuttisen maksimin pitäis nousta enemmän kuin ukon paino, etenkin jos tuo fyysisen kapasiteetin lisäys tehdään offseason jaksolla ja varsinainen uusi maksimi sitten vakioidulla kehonpainotasolla sen jälkeen.

Mulla muuten edellinen alle enkkojen jämähdys liikahti kivasti kun tein yhden viikon 5 reeniä leukoja ja penaa. En täysiä mutta suh kovaa jollain 80% romuilla ja sit nopeutta ja pidempii sarjojakin tais olla. Sitten tuli heti kunnon hyppy tasoissa? Tuolla pääsin takas vanhoihin enkkoihin mutta siihen se jäi sillä maksimivoima jaksolla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ymmärsin että sä itse heitit sen totuutena? En tietenkään sulle toivo sitä.

En enää tiedä mitä meinasit suhteellisella maksimilla, mutta käsitin että tarkoitit kehoipainon ja lisäpainon suhdetta. Se ennätys tuli tosiaan kevyempänä, nyt sama lisäpaino painavampana on isompi yhteispaino. Tätä tarkoitin absoluuttisella maksimilla, en minäkään nyt sentään mitään absoluuttista rajaa itselleni vedä.

Tänään kevyen viikon jälkeen 4x4x35kg jossa vikaan sarjaan ei jäänyt yhtään varaa. Toi vastaa 85RM1. Perushemmot kai vetää tolla helpon 5x5 joten tehtävää on sarjakestävyyksissä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tänään kevyen viikon jälkeen 4x4x35kg jossa vikaan sarjaan ei jäänyt yhtään varaa. Toi vastaa 85RM1. Perushemmot kai vetää tolla helpon 5x5 joten tehtävää on sarjakestavyyksissä.
Jos painat tuon 67 ja ykkönen on 50 lisäpainolla, tuohan on 87% ja jos ekaan jäi yksi toisto varaa niin 5x87%:lla ei ainakaan sarjakestävyys ole huono...tosin aina voi väitellä kannattaako sarjakestävyydestä edes puhua jos toistoja ei ole kaksinumeroinen määrä.

Joo, mut releiden ja vetopunnituksen kanssa se maximi on noin 120 tällä hetkellä, eli kun koitin aiemmin niin 50 kiloa ei ihan yli mennyt ja releiden kanssa paino 70. Enkka on 123kg. Mulla on ohjelmaa tehtynä kokonaispainolla mutta helposti puhuu vain lisäkiloista joka tietenkin sekoittaa.

Voipi olla että toisessa treenissä perjantaina teen 30kilolla sen mitä jaksaa niin että jää varaa kun vaihtoehto olisi toi sama kuin tänään tai seuraava sarja lukujärjestyksessä eli 5x5x30. Mutta fiiliksen mukaanhan näitä pitää nyt vedellä eikä ennaltamäärätyn listan mukaan. Välissä sekottaa vielä keskiviikon yhen käden treeni joka tukottaa helposti.

Itseä sekoittaa ihan hitosti kun puhutaan vaan lisäkiloista, hankala hahmottaa oikeaa kuormaa. Nuo JTO:n yliraudat on hiton hyviä sen päivän fiiliksen tunnusteluun etenkin leuoissa ja pystärissä mitkä on itsellä sellaisia herkästi tukkoon meneviä. Vika ylirauta jos yskii nopeudessa tai teknisesti ei priimaa, niin hyvä indikaattori että pitää vähän löysätä päivän settiä.

Itsekkin alkanut ottamaan yhden yliraudan ja tänään koitin teknisesti hyvän 45kilon kun 50kg taas ei viime viikolla mennyt leuka yli tangon. Olis ehkä mennyt tänään mutta ei niin väliä. Ajattelen myös että helpottaa sitten siirtymistä maksimivoimakaudelle kun on jo totuttautunut suurempiinkin painoihin peruskaudella.

leuanveto ja dippi on melkolailla ne ykkösliikkeet, missä se kehonpaino on ratkaisevassa osassa. kaikki tulokset ja ohjelmat tulis perustua siihen kokonaismassan liikutteluun. lisäpaino merkkaa vain samanpainoisten vetelehtijöiden vertaillessa tuloksiaan.

se missä suhteessa toistokestävyys (paljonko toistoja jaksaa) ja sarjakestävyys (paljonko sarjoja jaksaa) ovat suhteessa toisiinsa ja maksimiin on niitä yksilöjuttuja sitten. väkisin ei fosfaattitykkien kannata pitkää sarjaa vedellä, mutta kyllä se aika ajoin hyvää vaihtelua on sekin.

yliraudat on hyvin hyödyllisiä sekä tukemaan perustreeniä että helpottaan sen hermostollisemman jakson siirtymää. ne kannattaa kuitenki pitää peruskaudella pääasiassa helppoina eli pari kolme toistoa varaa. muuten ne voi rassata liikaa niitä ite työsarjoja. niissä rautaa laitellaan lisää vain, jos se on samaa helppoustasoa. jos murffipussilla ei tullut viimeksi 50, mutta nyt tuli 45 eli aikalailla se todellinen 100%, se on herättelytarkotuksiin liikaa.

Viimeksi muokattu:
No kolme toistoo varaa tarkottais nelosmaksimia joka on jo aika lähellä työsarjoja jotka oli 35kg nelosia joissa yks varaa? Ei se mua rasittanu mielestäni yhtään se yks 45 kg rykäsy. Sitä ennen en ollut tehny kuin 6 omapainolla ja kolme 15 kilolla ja sen jälkeen alotin noi työsarjat joissa alussa ois ehkä tullutkin se yks ylimääräinen mutta ei kahta. Jos oikein muistan niin 40 kg toistoenkka on kolme tai neljä ja 49kg kakkonen siis aiemmin. On hieman vaikea opetella siihen että noiden sarjojen jälkeen ei enää vetele lisää esim kevymmillä painoilla, mut kyllähän se tästä kokoajan kovenee, joten kohta valittaa kun ei jaksa?

Penkki oli tälläkertaa kevyempää ja vikassa koitin niin meni vielä se yks vara eli vitonen ja tangossa 95kg.

Suositut

Back
Ylös Bottom