Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Videohan ei ole clickbaittia, vaan porsaanreikien nerokasta hyödyntämistä :D. Oon itekki koittanu leveellä otteella, ja tälleen kyl saa aika paljo enemmän toistoja.
Tommonen överi levee ote repii kyl omia kyynärpäitä jonki verran, ni ei ehkä tervein ote mun kokemuksella.

Siis onko toi joku virallinen ennätys? Aika vajaita leukoja mun mielestä.

vedän leukoja 15-17, reenaan pari kertaa viikossa leuanvetoa ilman painoja sekä muuta punttia. Kehitystä ei vaan ole tullut leuanvedoissa enää ainakaan pariin vuoteen, välissä tosin on ollut jonkun verran taukoja reenistä. Nyt ajattelin kokeilla semmosta, että vedän tunnin välein 5 leukaa kotona ja ehkä viikonloput lepoa tuleeko nopeasti ylikunto vai olisiko hyvää vaihtelua?

vedän leukoja 15-17, reenaan pari kertaa viikossa leuanvetoa ilman painoja sekä muuta punttia. Kehitystä ei vaan ole tullut leuanvedoissa enää ainakaan pariin vuoteen, välissä tosin on ollut jonkun verran taukoja reenistä. Nyt ajattelin kokeilla semmosta, että vedän tunnin välein 5 leukaa kotona ja ehkä viikonloput lepoa tuleeko nopeasti ylikunto vai olisiko hyvää vaihtelua?

Veikkaisin että tossa tilanteessa lisäpainoilla tulis hyvää edistystä. Kehonpainolla hyvät nousujohteiset treenit alkaa vaatimaan toistoja aika (turhan?) paljon, suurista toistomääristä tossa tunnin välein systeemissäkin on varmaankin pohjimmiltaan kyse. Kyllä se varmaan toimiskin, mutta menisin mieluummin lisäpainoilla, dippivyö vaan hankintaan. (y)

mitään infoa treeneistä ei tullut, joten aika vaikeeta kyllä on antaa ohjeitakaan. lisäpainot kehiin ehdottomasti jo. lisäksi hyvä määräprogressiosysteemi käyttöön, esim toi mun 3×4-->6×6. yli 20×op tulee meneen ehkä kk jälkeen jo, mutta 30 kaipaa hieman pidempään hommia.

kun treenaan leukoja 2 kertaa viikkoon niin teen kerran maksimit ja sitten 3 sarjaa niin paljon kuin menee toistoja ja sitten reenaan vielä kulmasoutua(3x15) ja hauiksia(2x15) erikseen ja sitten teen jalkoja ja muuta yläkroppaa +alaselän. vatsat ja pohkeet teen eri päivinä 2xviikkoon.

jto: anteeksi, en oikein ymmärtänyt tuota kaaviota, eli onko se niin, että 3 kertaa viikkoon 4-6 sarjaa ja 6 toistoa(lisäpainoilla)? Ja kuinka iso lisäpaino tulisi olla?

Viimeksi muokattu:
eiku se on systeemi missä lisätään sarjoja, toistoja ja kilojakin. siitä löytyy oma threadi. esim. alussa 3x4x10kg/treeni ja vaikka 3kk päästä tavoitteeksi 6x6x15kg. treenata voi 2-4x vkossa.

sulla kuitenkaan ei oo ilmeisimmin nää painoharjottelun periaatteet niin tuttuja, joten alkuun pääset, ku lisäät niihin leukatreeneihin lisäpainoja, etkä hakkaa aina sitä ekaa sarjaa loppuun asti.

kuukausi 6-8 toistoo. toinen 3-5 toistoo ja sit muutama treeni ykkösmaksimihakuja. sen jälkeen paluuta pidempien sarjojen pariin. lisäpainojen määrä menee sen mukaan, että toistot menee ja jää pari varaakin.

Pari pakkiksellakin vaikuttanutta mutanttia mukana 110kg sarjassa(y)

Lisäpainoleuanvedon Suomen Cupiin 17.2.2018 ilmoittautuneet

Miehet 70 kg
Martti Karppela
Santeri Paronen
Sakari Mäntyselkä

Miehet 80 kg
Timo Paukku
Tero Kangas
Niko Ranta
Lasse Pesonen

Miehet 90 kg
Lauri Laasala
Jesse Sääkslahti
Konsta Koivuranta
Nikolas Lalla

Miehet 100 kg
Tapio Hokkanen
Marko Haarahiltunen
Kimmo Kostiander

Miehet 110 kg
Timo Lauttamus
Ilkka Outa

Naiset 50 kg
Hanna Ruotsalainen

Naiset 60 kg
Hanna Kangastupa

Naiset 70 kg
Irina Laasala

Miehet 40 v, 70 kg
Markku Nurmi

Miehet 40 v, 110 kg
Tero Hurtamo
Harri Manninen

Miehet 50 v, 90 kg
Jouko Huovinen

Miehet 50 v, 100 kg
Ossi Kautiainen

Miehet 60 v, 80 kg
Hannu Toivanen
Pekka Rantanen

Miehet 60 v, 90 kg
Arto Kantanen

Miehet 70 v, 70 kg
Olli Kasurinen

Miehet 70 v, 80 kg
Esko Mälkiä

Naiset 50 v, 50 kg
Tarja Metsälä

Naiset 50 v, 60 kg
Soila Saarnio

Naiset 60 v, 70 kg
Maj-Lis Rantanen

Pojat 15 v
Juho Kopola

Lisäpainoleuanvetoon kaipaisin jotain progressiivista ohjelmaa millä parantaa tulosta. Olen koko kesän satunnaisesti vedellyt ulkona pihassa leukoja ja nyt testailin ensimmäistä kertaa vuosiin salilla omaa kuntoa. Suhteellisen tiukka 1x70kg tuli, sekä perään 5x50kg. Omaa painoa 87kg.

Sekä mikä on paras tapa parantaa viimeistä 5cm vedosta? Usein sarjat loppuu tuohon kohtaan ja ei tule millään ylös.

loppuvedon harjoittelua osatoistoilla. suurimmalla osalla se loppu on hankalin. jossain kohtaa se voima vaan loppuu. rinta ja ojentajatkin tekee tossa hommia, joten jos esim teet penkin jälkeen leuat ne kulkee huonommin. mä teen noita ohjelmia työkseni ja myös leuanvetäjiä on useita ringissä. ellei semmonen innosta, tutki toi mun 3*4-->6*6 -systeemin IDEA läpi ja tee peruskausi sillä. sen jälkeen piikkaus.

noissa kannattaa rakentaa se homma progressiiviseksi, eikä samantien hypätä sinne syvään päätyyn. esim jos nyt kateltas tota vain perusvoimamielessä... se vois mennä niin, että teet vaikka alussa 6*8*20kg ja tavoitteena vaikka toukokuun lopussa 20*10*25kg. eli siis sarjat*toistot*kilot. yksittäinen iso volyymitreeni ei palvele kuin ylikovana ärsykevaihteluna ja useimmiten vaatii sen verran palautumista, ettei ne oo kauheen fiksuja. kaikessa voimaharjoittelussa se nousujohteisuus on ehdottomasti se yks tärkein avainasia. siitä se kaikki lähtee. jos sä teet 20*8*20kg --> 20*8*30kg progression, on sekin jotakin jo, mutta en lähtis noin suurella sarjamäärällä liikkeelle. lopullinen volyymin nousukaan ei kummoinen ole. esim 10*8*20kg --> 20*8*30kg ois jo eri.

No kyllä toi 8x8x20 on mun korvaan raivotreeni kun pitäs siihen progressiota rakentaa. Tee vaan just tolleen niin saan sua kiinni kun meet tukkoon ; )

joskus hieman ihmetyttää ku sä kyselet jatkuvasti kaikkea, mutta lopputulema on useimmiten tyyliin "juu kunhan kyselen, mut teen kuitenki mitä mieleen tulee"...

Kerran viikkoon ok mut mä teen kolme kertaa joten ihan eri. Jos teet useemman niin kai sen huomaat jos tukottamaan alkaa. Tosin mun sarjakestävyys on ihan hanurista muutenkin kun vuosia tehny enimmäkseen alle nelosia joten enemmän hermokone ku toistokone. Johan sen kertoo nykytilannekin kun 30kg nelonen on suht tiukka ja neljäs sarja jo melkee failure ja ykkönen on 50 max. Koitan nyt vähän rakentaa tota 3-4>6-6 settii ja aika lailla sekin jo mua tukottaa ma ja pe lisäpainoilla ja ke yhen käden reeniä, mut katotaan ens viikko miten sujuu kun nyt oli kevyt viikko kaikin puolin. Plus ens viikolla lisään kaloreitakin vaikka edelleen aion kiusata rasvoja ketomakroilla.

Back
Ylös Bottom