Leuanveto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari pakkiksellakin vaikuttanutta mutanttia mukana 110kg sarjassa(y)

Lisäpainoleuanvedon Suomen Cupiin 17.2.2018 ilmoittautuneet

Miehet 70 kg
Martti Karppela
Santeri Paronen
Sakari Mäntyselkä

Miehet 80 kg
Timo Paukku
Tero Kangas
Niko Ranta
Lasse Pesonen

Miehet 90 kg
Lauri Laasala
Jesse Sääkslahti
Konsta Koivuranta
Nikolas Lalla

Miehet 100 kg
Tapio Hokkanen
Marko Haarahiltunen
Kimmo Kostiander

Miehet 110 kg
Timo Lauttamus
Ilkka Outa

Naiset 50 kg
Hanna Ruotsalainen

Naiset 60 kg
Hanna Kangastupa

Naiset 70 kg
Irina Laasala

Miehet 40 v, 70 kg
Markku Nurmi

Miehet 40 v, 110 kg
Tero Hurtamo
Harri Manninen

Miehet 50 v, 90 kg
Jouko Huovinen

Miehet 50 v, 100 kg
Ossi Kautiainen

Miehet 60 v, 80 kg
Hannu Toivanen
Pekka Rantanen

Miehet 60 v, 90 kg
Arto Kantanen

Miehet 70 v, 70 kg
Olli Kasurinen

Miehet 70 v, 80 kg
Esko Mälkiä

Naiset 50 v, 50 kg
Tarja Metsälä

Naiset 50 v, 60 kg
Soila Saarnio

Naiset 60 v, 70 kg
Maj-Lis Rantanen

Pojat 15 v
Juho Kopola

Lisäpainoleuanvetoon kaipaisin jotain progressiivista ohjelmaa millä parantaa tulosta. Olen koko kesän satunnaisesti vedellyt ulkona pihassa leukoja ja nyt testailin ensimmäistä kertaa vuosiin salilla omaa kuntoa. Suhteellisen tiukka 1x70kg tuli, sekä perään 5x50kg. Omaa painoa 87kg.

Sekä mikä on paras tapa parantaa viimeistä 5cm vedosta? Usein sarjat loppuu tuohon kohtaan ja ei tule millään ylös.

loppuvedon harjoittelua osatoistoilla. suurimmalla osalla se loppu on hankalin. jossain kohtaa se voima vaan loppuu. rinta ja ojentajatkin tekee tossa hommia, joten jos esim teet penkin jälkeen leuat ne kulkee huonommin. mä teen noita ohjelmia työkseni ja myös leuanvetäjiä on useita ringissä. ellei semmonen innosta, tutki toi mun 3*4-->6*6 -systeemin IDEA läpi ja tee peruskausi sillä. sen jälkeen piikkaus.

noissa kannattaa rakentaa se homma progressiiviseksi, eikä samantien hypätä sinne syvään päätyyn. esim jos nyt kateltas tota vain perusvoimamielessä... se vois mennä niin, että teet vaikka alussa 6*8*20kg ja tavoitteena vaikka toukokuun lopussa 20*10*25kg. eli siis sarjat*toistot*kilot. yksittäinen iso volyymitreeni ei palvele kuin ylikovana ärsykevaihteluna ja useimmiten vaatii sen verran palautumista, ettei ne oo kauheen fiksuja. kaikessa voimaharjoittelussa se nousujohteisuus on ehdottomasti se yks tärkein avainasia. siitä se kaikki lähtee. jos sä teet 20*8*20kg --> 20*8*30kg progression, on sekin jotakin jo, mutta en lähtis noin suurella sarjamäärällä liikkeelle. lopullinen volyymin nousukaan ei kummoinen ole. esim 10*8*20kg --> 20*8*30kg ois jo eri.

No kyllä toi 8x8x20 on mun korvaan raivotreeni kun pitäs siihen progressiota rakentaa. Tee vaan just tolleen niin saan sua kiinni kun meet tukkoon ; )

joskus hieman ihmetyttää ku sä kyselet jatkuvasti kaikkea, mutta lopputulema on useimmiten tyyliin "juu kunhan kyselen, mut teen kuitenki mitä mieleen tulee"...

Kerran viikkoon ok mut mä teen kolme kertaa joten ihan eri. Jos teet useemman niin kai sen huomaat jos tukottamaan alkaa. Tosin mun sarjakestävyys on ihan hanurista muutenkin kun vuosia tehny enimmäkseen alle nelosia joten enemmän hermokone ku toistokone. Johan sen kertoo nykytilannekin kun 30kg nelonen on suht tiukka ja neljäs sarja jo melkee failure ja ykkönen on 50 max. Koitan nyt vähän rakentaa tota 3-4>6-6 settii ja aika lailla sekin jo mua tukottaa ma ja pe lisäpainoilla ja ke yhen käden reeniä, mut katotaan ens viikko miten sujuu kun nyt oli kevyt viikko kaikin puolin. Plus ens viikolla lisään kaloreitakin vaikka edelleen aion kiusata rasvoja ketomakroilla.

Yllä olevaan kommenttina, että selkeästi ihan vahva kaveri kyseessä. Videon perusteella näyttää kuitenkin siltä, että aloitat treenin ylipainoilla, jonka jälkeen väsytät itseäsi lisää pidemmillä sarjoilla, jonka jälkeen haet tehoja? Tekniikkakin vaihtelee vedosta vetoon, osa suoritteista tosin ihan nättejä. Luulisin tulevan parempaa kehitystä, jos hieman enemmän miettisit mitä, ja miten, teet. Siitäkin huolimatta, ettet näe kehittymisessäsi olevan mitään ongelmia.

täs nyt menee homma hieman sekasinkin ku vaginaattori merkkaa noi sisällöt hieman erikoisesti. kilot x toistot x sarjat?

ihan sama mitä tekee on kuitenki loppupeleis kiinni siitä, että nousujohteisuus toteutuu.

175 ja 67 kg. Kyl mulla ois täystukotus päällä sun reenistä. Joo, aina saa miettiä pitkään mikä on toisto ja mikä sarja vagin viesteissä. Vagi vois laittaa sinne vaikka s sarjan peräön niin helpottais kun haluu olla erilainen.

Eiku Kilot x sarjat x toistot. 20kgx3x8= 3 kasin sarjaa 20kg:lla.
Oon eläny valhees, jos porukka merkkaa nää oikeesti ihan erilailla.
Mulle toi on loogista. Vai hämääkö toi, ku mul on kilot tossa ekana? Miten ton voi ees merkkaa erilailla, en oikeesti ees tiedä :D?
Jotkut pistää käänteisesti, eli 6x6x66kg, mut ei toi must oo yhtää selkeempää.
Sarjat x toistot x kg on universaalisti yleisin tapa, suosittelen käyttämään sitä niin on kaikille selkein.

Siis mitä sä meinaat tukotuksella :D? Semi harmittomia domsseja, vai tyyliin kärähtänyttä hermostoa? Mä en saa ees pahoja domsseja enää nykyään, ellen käy oikeesti rajoilla treenissä, ja tee selkeesti jtn, mitä en oo aiemmin kyenny/yrittäny.

Jos mä vedän tolleen rajoilla eli vikat toistot liian tiukkoja niin mulla katoo voimat jonka huomaa vaikeista submaxeista joka kai kertonee hermotuksen ylirasituksesta? Ei tule heti mutta aina yllättää sitten myöhemmin kun katoaa kehitys.

Sulla voi olla eri kun on nuoruuden intoa ja solut vielä voimissaan. Kyllä mä domssit saan ihan vajaillakin sarjoilla eli jätän nyt varaa sarjoihin vaikka vika sarja monesti on jo aika tiukka.

Kyllä tää mullakin on ihan opettelua tuntemaan omaa kehoa kun yleensä vetäny vaan sen minkä jaksaa ja yli sillä mennään ainakin omalla kohdalla vaikka kehitystäkin tullu ihan kiitettävästi viidessä vuodessa jollon alotin salireenin uudestaan parinkymmenen vuoden tauon jälkeen. Silloin alkoi ruumis hajoamaa autoimmuuniongelmiin kuten jäätyneet olkapäät.

Kummasti motivoi reenaamaan kun elämä on seis 16 kuukautta kun käsi ei nouse tai taivu edes sen verta että takin sas päälle. Tuon episodin jälkeen menin salille veteleen leukoja pari kertaa viikossa ja samalla muutakin reeniä jaloille ja penaa 60rm1 (myös 10 leukaa omapainolla meni, joten ei ihan kurakunto sohvaperunaksi) ja sitten alkoi toinen olkapää vastaavaa jäätymisongelmaa. Sillon päätin että vedän kivulla väkisin sen olkapään kuntoon ja onneksi se auttoi ja se kipu meni ohi eikä ole sen jälkeen tullut takaisin. Ainoastaan olkapäiden liikkuvuus on edelleen hieman huono, mutta se ei haittaa muuta kuin etukyykyn ja takakyykyn käsien asennon kanssa enkä muutenkaan noita enää uskalla tehdä kun on se nikaman siirtymä joka oireilee kokoajan jalkojen kramppailun ja tunnottomuuden kautta.

Eli summa summarum, jokainen tuntee kehonsa jos antaa sille tilaa kertoa mikä toimii. Itse siis yritän opetella tuota "varaa jättämistä" ja kevyitä viikkoja, jotka olen pitkään laiminlyönyt kun ei omasta mielestä ole ollut tukossa vaikka selvästi on mennyt yli näin jälkeen päin ajateltuna. Sitä on ollut vaan liian kiire kehittyä vaikka on jo suhteellisen kovalla tasolla jolloin noobgainssit on syöty ja pitää ottaa järki mukaan. Esim. Penkki ja leukamax on nyt pari vuotta pysynyt samoissa ja sinnekkin päässyt vain hetkellisesti. Katsotaan nyt mitä 3-4>6-6 kevennyksillä tuo tullessaan ja piikkaus päälle joka toki hermostuttaa kun on ihan uutta mulle. Miten voi keventämällä enkat nousta : ), ei sattara, ei voi toimia omalla kohdalla, mut sittenhän sen näkee.

suurin osa mun asiakkaista saa tuloksensa uuteen nousuun, ku hieman malttaa. koskee kyllä suurinta osaa muitakin.

Jäätyneet olkapäät tuli varmaan tekemättömyydestä ja uskoisin et liityntä sit vielä paskemmasta jutusta eli enterorokon jälkitautina ykköstyypin diabetes joka siis on myös autoimmuunisairaus eli oma keho hyökkää vääriä kohteita vastaan joka tässä tapauksessa on haiman insuliinia tuottavat solut. Loppuelämä inskapiikkiä säännöllisesti mut kyl sen kanssa elää vaikka ei ne sokerit ikinä optimit ole vaan sokerit pitää aina pikkusen korkeella pitää kun terveen tasot vie helposti sokerit alas ja sit tipahtaa nopeesti vihannekseksi ja avuttomaksi. Onneksi mulla treeni nostaa sokereita joten salilla ei laske vaan nousee, mut kävelyt ja muut aerobiset taas rajusti laskee. Ei ne korkeet sokeritkaan voimaa tuo mut niiden kanssa pystyy silti reenaan. Katson silti että hyvässä kunnossa sitä itse on ikäsiinsä verrattuna eikä parane valittaa kun töitä pystyy tekemään ja muuten pysynyt terveenä. Viimeksi ollut kipeenä vuos sitten enkä edes flunssa piikkiä ota kun kaikki myrkyt ahdistaa ajatuksena. Nyt tietenki pasahtaa kipeeks, mut kyl sen kerran vuodessa kärsii mielellään jos muuten on sitten terve.

Eli summa summarum, jokainen tuntee kehonsa jos antaa sille tilaa kertoa mikä toimii. Itse siis yritän opetella tuota "varaa jättämistä" ja kevyitä viikkoja, jotka olen pitkään laiminlyönyt kun ei omasta mielestä ole ollut tukossa vaikka selvästi on mennyt yli näin jälkeen päin ajateltuna. Sitä on ollut vaan liian kiire kehittyä vaikka on jo suhteellisen kovalla tasolla jolloin noobgainssit on syöty ja pitää ottaa järki mukaan. Esim. Penkki ja leukamax on nyt pari vuotta pysynyt samoissa ja sinnekkin päässyt vain hetkellisesti. Katsotaan nyt mitä 3-4>6-6 kevennyksillä tuo tullessaan ja piikkaus päälle joka toki hermostuttaa kun on ihan uutta mulle. Miten voi keventämällä enkat nousta : ), ei sattara, ei voi toimia omalla kohdalla, mut sittenhän sen näkee.

Mulla on melkeinpä paras/helpoin tulos tullu laskevalla pyramidilla suht pienellä volyymilla. Eka sarja 4-5RM täysiä, pari-kolme laskua -10% ja toisto lisää. Nyt "varaa jättämisellä" on junnattu kohta vuosi paikallaan tai menty alamäkeen. Jännä että niinkin idioottitreenillä kuin laskeva pyramidi tietyllä toistoalueella (5-8) pääsee kuitenkin suht pitkälle ainakin kun verrataan että nyt on tehty asioita ns. "oikein".

Suositut

Back
Ylös Bottom