Leuanveto

kaikki toi varan jättäminen jne on kaikki kiinni kokonaiskuvasta. treenit viikossa, sarjamäärät, progressiosuunnitelma jne. hyvä yleisohje kuitenkin on, että pääasiassa sarjoihin jää pari toistoa varaa. vipaanki sarjaan mieluusti toiston verran. se loppuun asti paukuttelu ei oo perusteltua. seuraava treeni tulee kuitenkin pian ja palautumisen kanssa tää paljon pyörii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Just sitä palautumista ajattelinkin kun seuraava reeni tulee jo 37 tunnin päästä. Vagi, vedän dreamrings renkailla helpotettuja yhen käden leukoja. Eli se vipusysteemi puolittaa painon joten vyöhön voi lisätä haluamansa kuorman joka mun tapaukseesa oli 36 kiloa. Sen kun lisää omaan painoon tulee 105kg ja sen summan puolittaa tulee 52.5 kiloa kuormaa kun yhdellä kädellä vetää. Ostin tuon lähinnä ristiriipuntaa varten, mutta helpottaahan se huomattavasti yhden käden leaun progressiotakin.

Tommonen härpäke

View: https://www.youtube.com/watch?v=M1V7HeVMGNQ

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vittu mikä kämppä :hyper:

Tollanen olis kyllä kova. Epäatleettisena en jotenki ikinä tajunnu muscle upia, ni ehkä tolla sais sitä liikerataa. Maksanee jonkin verran?

Vittu mikä kämppä :hyper:

Tollanen olis kyllä kova. Epäatleettisena en jotenki ikinä tajunnu muscle upia, ni ehkä tolla sais sitä liikerataa. Maksanee jonkin verran?
Tollasella 50-50 renkaat systeemillä mäkin oon harjoitellut muscle upia ja yhden käden leukaa. Ite oon kokenut, että ehkäpä paras treenisysteemi just noille liikkeille. Ja just toi vyö mikä ton setin (Voima-Vahtilan myymä) mukana tulee on kyllä mun mielestä tosi hyvä. Hintaa näyttää olevan 225€ + postimaksu.

noi on helppo tehdä myös ite. mä rakentelin näillä: kiipeilyvaljaat, ohutta 5mm kiipeilynarua, pari karabiinia ja rissaa. tais maksaa 80€ yhteensä.

Mulla se loppurutistus tulee mukavammin yhdellä kädellä keskeltä leuan alle. Jotenkin sopii paremmin toi liikerata ja siitä tulikin mileen että pitää koittaa lisäpainoleukoja kapeella otteella joka olis lähempänä tuota asentoa kun se loppu on mullakin hankalin ja varsinkin viiminen sentti tai pari.
Juu, tuo voima vahtilan setti mullakin on ja se vyö on hyvä ihan yleiskäytössäkin. Markku tais mainita että vastaavat vyöt on kalliita erikseen hankittuina. Jätän aina ne rissat/rinkulat ja hihnat valmiiksi tankoon niin ei tarvi kuin sujahtaa vyön sisään jossa valmiina kiinni kiipeilyköysi pikalukolla johon voi pujottaa lisäpainot. Toi videon säätäminen on ikävää, joten siksi jätän sen sydeemin tankoon salille kun sen saa vedettyä sivuun niin ettei se ketään häiritse. Valmisteluihin ei siis mene tuolleen yhtään aikaa mut jos on yleinen sali niin ei toimine.

Fysiatri oli odotettavasti turha keikka. Kun kerran pääsen kyykkyyn ja muutenkin liikkuvuus hyvä ikäsekseen niin ei löytänyt syytä noihin oireisiin. no sain kuitenkin magneettiin lähetteen ja ei perkele löytynyt radiologin lausunnosta syytä oireisiin. Eli hermot ei ole pinteessä lannerangassa ja välilevytkin suht ok ja se siirtymäkin oli enää lievä madaltuma. Viikonlopun sitten opiskelin MRI kuvia ja kaikkea selän omituisuuksia ja oma tulkinta nyt sitten on se että alimmat facetit on jumissa kroonisesti oikeelta puolelta. Noita on aiemminkin moni OMT/osteo/kiro/napra koittanut nasauttaa ja ei vaan onnistu ja kipu on kauhee kun niitä koitetaan vääntää eikä ne aukea. Tuntuu just siltä että kohta poikkee selkä. MRI:ssä näen itse sen että vasen L5ja L4 facetti on syvemmällä/enemmän vatsaa kohti ja siitä johtunee että vasen polvikin on pidemmällä kun istuu selkä kiinni penkissä. Tuo facetti taas ei hermota polve alemmas joten ne säären jomotukset tullee sitten kireän pirin ja medialin puristaessa hermoa. En taida mennä enää sille fysiatrille MRI tulosten kanssa vaan menen käymään osteolla ja pyydän vielä koittamaan noita alafacetteja. Ennen käyntiä koitan lämmittää ja venytellä alaselkää. Viikonloppuna sain omatoimisesti nasahduksia alaselästä pitkähkön tennispallorullailun jälkeen kun tein alaselänkiertoja.

Reenissä tein hybridiä kun kopsattu ohjelma alko näyttää raivohulluja sarjoja. Seuraava ois jo ollu 4*4*40kg joka on jo vähän överi kun viikko sitten oli vielä ylirautana toi 40 yhden kerran ja 35:llä 4*4 joka oli tiukka. Tein kuitenkin pitkän levon jälkeen 3*3*40kg ja perään sitten 3*6*30. Perjantaina vois harkita 6*6*30 jos tuntuu että jaksaa tai sitten keventelyä.

Reenissä tein hybridiä kun kopsattu ohjelma alko näyttää raivohulluja sarjoja. Seuraava ois jo ollu 4*4*40kg joka on jo vähän överi kun viikko sitten oli vielä ylirautana toi 40 yhden kerran ja 35:llä 4*4 joka oli tiukka. Tein kuitenkin pitkän levon jälkeen 3*3*40kg ja perään sitten 3*6*30. Perjantaina vois harkita 6*6*30 jos tuntuu että jaksaa tai sitten keventelyä.

AIkamoisia nousuja, painoissa/toistoissa. Itse tein 2x6 tavotteellista sarjaa 2x/vko, ennen kuin tuli pakkolomaa... Lisäsin toiseen sarjaan tai kumpaankin 1,25kg. Päälle sitten vähän pidempää sarjaa rennommalla meiningillä. Jos miettii asiaa siltä kantilta et mitä tulokset on 3 kuukauden, 6 kuukauden tai vuoden päästä, 35 4x4 -> 40 4x4 viikon päästä ei voi olla kovin kestävää kehitystä?

Samaa mietin ja se olikin vaan joku täältä kopsaama runko, mut ei siinäkään ollu noi viikon välein vaan välissä oli kaksi korotusta ja tais olla kevytkin viikko välissä. Olen tehny välillä kaks korotusta viikkoon jos on tuntunut siltä ja välillä tehny kevyen jo parin viikon jälkeen. Mulla on vielä matkaa vanhoihin enkkoihin, joten tässä vaiheessa voi ottaa nopeempaa nousua jos ei siis tunnu liian raskaalta. Sitten kun ollaan uusissa enkoissa tai lähellä niin varmasti pitää himmata nousuja.

ei se tuu lineaarisesti noin etenemäänkään, että 4*4-treeniin tulis joka viikko 5kg lisää. se voi olla vaan yhen treenijakson yksi osa, millä tavoitellaan sitten pohjan rakentamista maksimia ajatellen. 1,25kg on joskus niin pieni lisäys, ettei kroppa välttämättä kauheen pitkään tajua sitä minkäänlaisena muutoksena ja kehitystä kaipaavana seikkana kropalle. varsinkin kun se perusvolyymi 2*6 on aina sama.

kyse on ärsykevaihtelusta ja ominaisuustreenien vaihtelusta. ei jotain 4*4- formaattiakaan kauaa kannata tehdä, mutta esim kk ajan haetaan sitten sillä tietyllä toistoalueella se potentiaali ulos ja siirrytään portaalta seuraavalle. hypoteettisesti:
1. kk: 2*8 --> 3*10
2. kk: 3*6 --> 4*8
3. kk: 3*3 --> 5*5
4. kk: lyhyt piikkaus. viikottain esim: 2RM, 1RM, kevyt, 1RM

Viimeksi muokattu:
Onko jto:lla hauisjänteiden tendonitis vaivojen paranteluun mitään vinkkejä? Nimenomaan nuo alemmat jänteet siis, kyynärtaipeessa. Itsellä aika hyvin tämä parantunut alun totaalilevon jälkeen ja siitä eteenpäin negatiivisia tekemällä. Vieläkin vaan esim. kapea penkki pikkusen ja neutraalioteleuka aika paljonkin käy sinne ja kieli keskellä suuta saa mennä, että perussuunta olis kuitenkin paranemaan päin.

Samaa mietin ja se olikin vaan joku täältä kopsaama runko, mut ei siinäkään ollu noi viikon välein vaan välissä oli kaksi korotusta ja tais olla kevytkin viikko välissä. Olen tehny välillä kaks korotusta viikkoon jos on tuntunut siltä ja välillä tehny kevyen jo parin viikon jälkeen. Mulla on vielä matkaa vanhoihin enkkoihin, joten tässä vaiheessa voi ottaa nopeempaa nousua jos ei siis tunnu liian raskaalta. Sitten kun ollaan uusissa enkoissa tai lähellä niin varmasti pitää himmata nousuja.

Tuo on toki eri asia jos vielä lihasmuistia, minkä päälle rakentaa.

Ite olen osittain vaivojen eli pakon edessä joutunut alkaa miettimään pitkäjänteisemmin asioita. Tuo ehkäpä järkevyyttä ja suunnitelmallisuutta lisää, kun miettii mihin vois realistisesti päästä esim. 6kk:n päästä.

Pakosta miettii et vaivoja ei saa tulla, ja suurin kiire katoaa ja hitaasti etenevän peruspuurtamisen arvostus nousee. :-)

Sun kannattanee silti ottaa mukaan isoja variaatioita määrissä ja painoissa jos lisäpainot etenee hitaasti. katoin just niin vuos sitten sain 54kiloa ylös ja sit lopetin vetelyn ja aloin tekemään yhen käden reeniä. Aika hitaasti sitä on tullu tulosta siihenkin nähden kun nyt on jo yli kuukausi tahkottu ja nelisen kiloa vielä vanhoihin enkkoihin kaksi kiloa kevyempänä.

jos se on tarkka diagnoosi hauiksen alapään jänteelle eikä esim oo brachialiksen tiukkuutta, sit se on vaan ajan ja maltin kanssa tekemistä. usein eli joka päivä iisiä hauisjumppaa suoralta kyynärpäältä ilman pumppia.

Jaahas, tää osteopaatti olikin hivelylinjaa eli nytkytystä ja kosketusta. Lantio vinossa, vasen ylempänä. Joka paikassa selässä kireyttä jota sitten lievitettiin tunnin ajan ja lopussa kireyksiä ja lantion virheasentoa vähemmän. En mene uudestaan, mutta koska lahja niin ei parane haukkuakaan.

jos se on tarkka diagnoosi hauiksen alapään jänteelle eikä esim oo brachialiksen tiukkuutta, sit se on vaan ajan ja maltin kanssa tekemistä. usein eli joka päivä iisiä hauisjumppaa suoralta kyynärpäältä ilman pumppia.

Thänks, tämä tänään aloitettu. (y) En usko että brachialiksen tiukkuus on issue, mutta jos varmuuden vuoksi, niin youtubesta sitten vaan venyttelyneuvoja ja niillä eteenpäin?

Mitäs mieltä olette yhden käden taljasta leuan apuna? Hauiksen jänteet ei oikein vielä anna myöden myötä- tai neutraalileukoja, mutta tiedostan, että variaatiota pitää saada että tulis volyymiä lisää ilman over-use ongelmia.
Vedän neutraalilla otteella kahvan ylhäältä ja käännän lähempänä kroppaa vastaotteeksi.
Tuntuu tosi luontevalta liikkeeltä ja saan erittäin hyvän supistuksen latsiin ja hanskaan.
Riittääkö vastaoteleuka + yhden käden talja tavoitteellisen leukatreenin sisällöksi?
Pull down kone on salilla, kiva et voi tehdä siinä myötäotteella ilman kipuja, mut jotenkin tuntuu et ei siitä oikein carry overia leukoihin tule... Muutenkin se liike on jotenkin luonnoton omasta mielestä. Pitäiskö silti sitä vääntää, että sais myötäotteen pidettyä mukana?

Mulla lähtee lisäpainoillakin vastaotteella eka taakse ja sit vauhdilla leuka päälle. Jos jää hieman vajaaks niin tulee tosi tiukkaa vääntöä saada toinen nykäsy tangon yli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom