Leuanveto

Luulis noilla voimilla pärjäävän melkeen missä vaan aika hyvin, jos panostaa. Painoit jtn 130kg ja 60kg ykkönen leuoissa about? Ei kai siel kukaan paljoo tota enempää voi raskaassa sarjassa vetääkkään? Täl hetkellä ainakaan siis.

62kg tällä hetkellä SE +110kg sarjassa. Myworin tulokset tässä keskustelussa olevien videoiden perusteella kovia tämän hetkiseen kisatasoon nähden ja uskoisin että kyllä tiedostaakin sen.Turhaa vähättelyä omista voimatasoista Myworilta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no niin sitten mäkin oon samaa mieltä. ominaisuuksilla mennään ja jos ei ne pidemmät sarjat juuri etene tai niihin joutuu vähentään ihan älyttömästi rautaa suhteessa lyhyempiin, sit niin. on se jo nähty lauttamuksenki kohdalla, ettei juuri haittaa. 130+60=180 jos on ykkönen, montako toistoo menee 85%:lla eli 25kg lisäpainoilla?

188 (127+61) on paras ykkönen eli 85% on n. 160kg = 33kg lisäpainoa

33kg lisäpainolla sanoisin, että neljä toistoa menee. Suurin heikkous on kyllä yli kuuden toiston sarjoissa, sillä treenit pääosin kuitenkin perustuu 1-8 toiston alueisiin.

Penkissäkin ykkönen on 202.5kg ja 170kgx7, sitten taas paras sarja 130kg on 16 toistoa.

On tuo voimakestävyys kuitenkin vähän parantunut aikaisemmasta, kun on tullut treenattua 500m sisäsoutua.

Viimeksi muokattu:
no onhan toi hienoinen osoitus siitä, että et mikään toistokone ole. sen takia en kauheesti panostaiskaan sinne pidempiin sarjoihin. korkeintaan ärsykevaihteluina. mieluummin sullakin perusvoimaa 8*3 kuin 3*8 siis. en mitenkään huolestuis mokomasta. tolla massalla jos joskus vedät 20 toistoo oot aika kingi, mutta kyllä sen lahjakkuusalueen mukaan sitä harrastusta ja motivaatiookin kannattaa rakentaa ja suunnata. sen verran hyvät voimatasot sulla on penkissä, että se auttaa leuoissakin paljon. rinta on aika isossa osassa leuoissa kuitenkin.

penkissä sulla sitten menee hieman toisinpäin eli oot suhteessa vähä parempi sarjoissa. ei tossa mitään älytöntä eroo ole ja toisto sinne tänne ei kerro mitään. aina se ykkönenkään ei oo ihan maksimi ja mihin kauteen noi tulokset sijoittuu jne jne.

Itte en hirviästi voi leuanvetoreenistä enää kommentoora kun tua yllä oleva mantra kaatoo jotaki mun käsityksiä reenistä ja oon käytännös kattoen tiätämyksen suhtehen alakupistehes :rolleyes: vaikka kilot onkin noussu.

Toki voin Myworille heittää vaikka tuan 3-4 krt/viikko frekvenssi bodaaluhun tutustumisen vaikka 65-82% painoolla. Esim. 7x7x70% vaikka yli 7 minuutin palautuksilla pumppia välttäen ja samaten pitkillä palautuksilla kasit alapäästä ja kolomoset yläpäästä. 3 kovenevaa viikkoa jopa kankiaksi asti ja sitte kenennys.

Mulla oli joku aika sitten hiukan ongelmaa kireiden kiertäjäkalvosimien tai yleisesti olkapäiden kanssa ylettömän punnertamisen, vetämisen ja ihmisliputuksen vuoksi ja halusin nyt tulla levittämään prehabin ja rehabin ilosanomaa. Löysin nimittäin combon joka "huuhtelee" olkapäät ihan mielettömän hyvin.

Ensimmäinen on Cuban Press, joka on varmaan kaikille tuttu. Mutta sen jälkeen heti perään tehtävästä liikkeestä en ole varma mikä se on vai kekseinkö itse. Eli pelkällä tangolla tehtävä liike. Alkuasento on sama kuin niskantakaapunneruksen ala-asento. Ote on tosi leveä. Siitä sitten lasketaan kädet suoraksi selän takana ja tehdään ikään kuin "hauiskääntö" selän takana. En löytänyt internetistä kuvaa, mutta en voi tarpeeksi ylistää kyseistä liikettä. Kokeilkaa ja ihmetelkää. Aivan tajuttoman hyvä liike. Kaikki tiukkuudet mitä oli lähti samantien ja ulkokierron liikerata kasvoi ehkä noin 50%. Teen tuota comboa varsinaisen treenin ohessa sarjojen välillä ja joskus muuten välipäivinä. Tietääkö Jto kyseistä liikettä?

Vielä kysymys Kyröölääselle, että kuinka paljon teet noita huoltavia liikkeitä, muistan jostain viestistä lukeneeni, että sulla on myös jotain ongelmaa olkapäissä?

Mulla oli joku aika sitten hiukan ongelmaa kireiden kiertäjäkalvosimien tai yleisesti olkapäiden kanssa ylettömän punnertamisen, vetämisen ja ihmisliputuksen vuoksi ja halusin nyt tulla levittämään prehabin ja rehabin ilosanomaa. Löysin nimittäin combon joka "huuhtelee" olkapäät ihan mielettömän hyvin.

Ensimmäinen on Cuban Press, joka on varmaan kaikille tuttu. Mutta sen jälkeen heti perään tehtävästä liikkeestä en ole varma mikä se on vai kekseinkö itse. Eli pelkällä tangolla tehtävä liike. Alkuasento on sama kuin niskantakaapunneruksen ala-asento. Ote on tosi leveä. Siitä sitten lasketaan kädet suoraksi selän takana ja tehdään ikään kuin "hauiskääntö" selän takana. En löytänyt internetistä kuvaa, mutta en voi tarpeeksi ylistää kyseistä liikettä. Kokeilkaa ja ihmetelkää. Aivan tajuttoman hyvä liike. Kaikki tiukkuudet mitä oli lähti samantien ja ulkokierron liikerata kasvoi ehkä noin 50%. Teen tuota comboa varsinaisen treenin ohessa sarjojen välillä ja joskus muuten välipäivinä. Tietääkö Jto kyseistä liikettä?

Vielä kysymys Kyröölääselle, että kuinka paljon teet noita huoltavia liikkeitä, muistan jostain viestistä lukeneeni, että sulla on myös jotain ongelmaa olkapäissä?

Toises olokapääs vikaa mutta jos adrenaliinia erittyy liikaa kiviillä tai johonaki sirkustempus ja sitte lipsuu niin eihän se muuta tarvitte. En oo teheny koskaa ennen mitää kuntoutuksia koska kuitenki yritän reenata kevyesti ja seuraamatta mitää rutiinia. Tualle vialliselle olokapäälle oon antanu kumminauhaa ny reilut puali vuatta mutta kyllä vastaotepenkin comeback progressio on ollu silti isoompi asia. Kesälomalla huamasin jotta lepo oli pahasta joten kyllä kuntoutukselle tai jolleki erilaaselle reenille on tarkootus. Vaffa ja viallinen on aina paree ku heikko ja viallinen sen opiin elokuus.

mrkeaton: juu peruskamaa lähinnä kyynärnivelen liikkuvuusjutuissa. ei toi varsinaisesti olkapäälle mitään muuta tee ku venyttää, koska olkapää ei juuri liiku. mutta ei se aina muuta kaipaa ku sitä liikkuvuutta. en tekis kauheesti muun treenin seassa. jälkeen kyllä.

ei. noissa on kädet suorina ja sillon enempi olkapääjuttu. lues ny toi liikkeen kuvaus kunnolla.

Tällasta teit?

Ei. Tuokin on kyllä käytössä kuminauhoilla ja auttaa mulla enemmän käsilläseisonnan liikkuvuuteen. Tosiaan Jto taisi heti tajuta mitä tarkoitin. Eli Kyynärnivelet siinä myös liikkuu aika ääriasennossa ja kyynärvarret venyy. Mutta tosiaan mulla se taitaa venyttää just prikulleen oikeesta kohdasta olkapäätä. Täytyykin kokeilla sitä enemmän staattisena treenin jälkeen tästä eteenpäin.

Viimeksi muokattu:
ei treenimielessä ohuemmista tuu roikuttua, ku vie nahat, mutta toki ulkona ne voi olla semmosia ruuvinkantoja joissain reiteissä. ei se otteen koko aina merkkaa reitin vaikeutta toki. noin päin toi on aika helppo ja treenit tehdään käytännössä aina myötäotteella. hyvä aloitus kuitenki, mutta varo sormivammoja. paranevat hitaasti.

View: https://www.youtube.com/watch?v=W_KviE23RPs

Tietääkö joku paljon oli tällä videolla vetäjän paino? Melko kova suoritus jos yhteispaino 197 kg...
Ainakin Kyröölääne vilahtaa videolla

Joo, tua Arttu oli kova. 93,5kg + vya (94,8kg) lisapaino ja poika oli kenkinensa sen +102kg. Oli aikanansa Vesan ja Harrin takana lisapainoos heti Top3:na, jos ei Palinperaa lasketa. Aika komeita vaan oli nua verot vanhas koulus ja ittekki reilu kuus vuatta nuarempana asiallisena mukana :) Nykyaan musta on tullu tallaanen pahennusta aiheuttava mulukku :D

Pistehet puuttuu mullon vissihin Etela-Afrikan asetukset uures luuris:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom