Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Oho. Aika yllättävää :confused:. Vedätkö ton yhen käden vedon muuten kaiken lisäks viel ilman sormi lukkoa :eek:? Ihan vitun kova tulos, vaikken tollasist ''oddlifteistä'' mitään tiedäkkää.
Joo, no yleensä ei kyllä samoja lukemia tuu toispualeesesti mutta poikkeuksia aina löytyy. Kukaa ei verä yli kahtasataa Eleikon olympiatangolla iliman lukkoa.

5 vuotta sitten sain 30leukaa kun vetelin kotona vuoden ajan leukoja n.3-5 kertaa viikossa ja aina ainoastaan 1 toistomaksimi sarja
Nyt parivuotta salilla käyneenäkään en saa kuin vajaa puolet tuosta määrästä vaikka biiffiä on selvästi tullut selkään, Voiko olla että tuo 1sarja toimii minulla paremmin kuin perus 3-5 x 5-10 jota olen tehnyt selälle?
ps. toki painoa tullut lisää mikä vaikeuttaa leukoja mutta eniten mietin tuota tapaa jolla aiemmin pääsin kyseiseen tulokseen, 1sarja /treeni/3-5x viikossa

kädet voi olla täysin suorina ja hartiat korvissa, mutta silti tensio päällä. kyse ei oo niinkää mistään jännityksen pitämisestä vaan hartioiden suojelusta. löysänä voi roikkua ja venyttää, mutta lisäpainoilla se on aika riskipeliä. en luottais omaan geneettiseen ylivertaisuuteen ehjänäpysymisessä.

Toistoleuanvedon SM-kisat menivät kyllä yli odotusten tai siis odotuksia ei juurikaan ollut koska olin viikon ennen kisoja kamalassa räkätaudissa ja kipeenähän ei treenata. Tuomarointi oli kyllä tosi tarkkaa näissä kisoissa. Kisassa noi mun kaikki hylsyt tulivat jaloista eli vaikka jalat pysyivät ristissä niin joku rakonen niiden väliin täytyi jäädä neljässä vedossa. Ote piti aivan lostavasti loppuun asti eli roikkumistreenit ovat tuottaneet tulosta -kiitos treenineuvoista jto:lle.

Hyvää settiä. Tosin imo typerää toi, että pitää aina venata et toi äijä sanoo "vedä", ennen ku saa suorittaa. menee rytmi aivan täysin, ja tossaki alkaa vähä keinua tuo muija. Ihan varmasti keinuis vähemmä ku sais oman rytmin mukaa vetää deadhangistä.

Mun mielestä taas hyvä sääntö koska se eliminoi/vähentää alhaalta otettavan elastisen ylössuuntaavan energian hyödynnettävyyden. Toistomäärät olisi aikalailla korkeampia ilman tuota alastoppia. Myöskin tuomarointi on helpompaa kun joka veto lähtee merkistä(nopean suorituksen aikana vaikea havaita ojentuiko ne kyynärnivelet täysin vai ei).

Hurjia tyyppejä. Tuomarointi sais kyllä pysyä samana kisoista toiseen eli jatkossa vois jokainen luottaa siihen että voi tasaisella rytmillä heilauttaa itteensä. Helin suoritus kestää määräänsä nähden kauemmin kun joutuu roikkumaan alhaalla pitempään. Olis ehkä tullut useampi jos olis voinut vetää ekasta heijauksesta uudestaan? Eikös vuosi sitten ollut reiluja odotuksia alhaalla osalla porukasta? Kuhan nynny täältä takaa huutelee, kun oma kunto ei riitä kisaamaan.

Back
Ylös Bottom