Leuanveto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No johan on. Olin nii varma, et yhteis paino niinku monissa videoissa, mut eipäs ollutkaan ;=). Historiallinen tulos, ja taitaapi olla toinen koskaan tolla kuormalla mitä videolla näkyny.

Joo, lyhyt ja vaffa poika pystyy vetää paljon kovempia romuja. Pitkistä vivuusta on aina haittaa voimalajiis, mutta hyätyä toki sitte mones muus asias.

Laitetehan tämäki ny sitte tänne :)

View: https://www.youtube.com/watch?v=JedyuDwxRxE

Iski kateus ;D. Onks videoo, mikä ohjais oikeeseen suuntaan jos haluu oppia näit ns. advanced tason kehonpaino juttuja. On pitkää kiinnostanu, mut en oikee tiiä mistä alottaa ja mitä järkevintä opetella ekana. Leuat/dipit/yhen käden punnerrukset on jo hallussa, ni oisko esim. seuraavana vuorossa jtn mikä vaatii enemmän taitoa/tekniikkaa voiman sijasta( esim. käsillä seisonta paikaltaan, muscle up, back lever)? Valitse sanas oikein, ni saat asiakkaan vastuskumit.fi:lle ;).
Kyllä youtubesta löytyy jokaiseen liikkeeseen lukuisia opetusvideoita. Suosittelenkin katsomaan useamman videon joka liikkeestä, jolloin saa laajemman kuvan mahdollisista harjoitusmetodeista. Yhtä oikeaa tapaa ei ole olemassa.

Kaikki lähtee yksilön tavoitteista eli kukaan muu ei voi sanoa, mitä on järkevää treenata ja mitä ei.

Itsellä esimerkiksi kesällä treeni painottui seuraaviin liikkeisiin:

-strict ykl
-front lever
-handstand pushup variaatiot
-human flag
-pistoolikyykky lisäpainoilla
-takakyykky

Nyt syksyllä taas treeni painottuu seuraaviin liikkeisiin:

-lisäpainoleuanveto
-pystypunnerrus
-maastaveto
-etukyykky
-yhden käden seisonta

Eli treenaa just niitä liikkeitä, joihin sinulla on eniten mielenkiintoa :) Jos esimerkiksi staattinen käsilläseisonta kiinnostaa, niin voit alkaa treenailemaan sitä vaikka joka päivä.

Olen pitkästä aikaa ottanut vähän aktiivisemmin kotileuanvedot ohjelmaan. Eli pyrin siis tällä "sarja silloin toinen tällöin ohimennessä"-metodilla tekemään määrää.

Nyt olkapäät ovat alkaneet vähän vihoittelemaan. Tämä ilmeisesti on aika normaali vaiva tässä yhteydessä? Voikohan tällainen mennä ohi ihan itsestään, kun kroppa tottuu ja painokin on pikkuhiljaa tässä laskusuunnassa vai pitääkö nyt ruveta pitämään välipäiviä tai pidempääkin taukoa?

riippuu mistä paikasta vihoitteleepi. hauiksen pitkän pään jänne voi noissa olla hieman lujilla ja se ei saa missään nimessä pahentua. kuntoutus on tuskallisen pitkä ja turhauttava, jos leikellä pitää.

en nyt tiedä että tuleeko tämä kysymys ihan oikeaan paikkaan mutta jos ei niin korjatkaa ja siirrän sen sitten sinne minne kuuluu, no pidemmittä puheitta :D olen tässä aloittanut kehonpaino harjoittelun ja ihmettelen että missä vika kun lihakset ei kipeydy vaikka teen treenit siihen asti että ei kertakaikkiaan enään yhtään leukaa taikka punnerusta mene. Eli missä mahtaa olla vika o.O sama ongelma minulla oli kun kavin salilla aiemmin, ei tullut lihat kipeäksi vaikka kinka teki :D... olen lukenut että se lihasten kipeytyminen ei ole mikään tae kehitykselle, että kehittyy ilman kipeytymistäkin mutta kummastelen vaan itsekseni, onko tämä ihan normaalia :D ?

jos treenaat suht usein liikkeitä ne lihat ei juuri kipeydy. jos liike itessään kehittyy ja pattiakin pikkuhiljaa tulee, nou hätä. ne treenikivut ei merkkaa kehityksen suhteen mitään.

kiitoksia vastauksista, salilla kun harjoittelin nii painoja lisäsin aina sopivin väliajoin kun alkoi tuntua että touhu käy helpoksi. Kehonpainoharjoittelua kun nyt aloin harrastaa, siinä on hankala ainakaan lisäpainoja kehiin heittää koska en itse painoja omista ja enkä semmoisia viitsisi välttämättä edes ulos puistoon rahata :D, mutta tosin liikkeen kulmaa esim punnerruksessa voisi kyllä yrittää vaihtaa :)

Saa vaikeusastetta lisättyä monella muulki tapaa ku lisäpainoilla. Esim. punnerruksii löytyy todella monii variaatioita. Jos menee helposti useempia kymmeniä normi etunojia, ni alkaisin harjotteleen yhen käden punnertelua. Ja leuoissa voi alkaa vetään rintakehään asti toistot. Sit voi tehä esim. hitaammin liikkeet kontrollia painottaen ja vaihdella otteita yms.
no joo kiitoksia taas noistakin neuvoista :) pitää ensikerralla yrittää kun tulee taas rinta ja ojentaja päivä, tosin yhdellä kädellä en vielä punnerrusta saa tehtyä mutta kylläpähn tuohon youtubesta varmasitkkin apu löytyy jos jotain uutta temppua haluaa heittää sekaan :D

suunnitelma on aina suunnitelma. ei voida olettaa että progressio jatkuis noin vaan määrättömiä. kevennys kuuluu sekaan mitä kovemmaks romut muuttuu. muuta ykkösiks nyt vaan se maksimiosa. oon maininnu asiasta jo. niiden perään sit pidempää. ellei mee älä väkisin.

jto, mikä ois parasta treeniä riippumiseen, tarkoituksena riippua mahd. kauan tangossa.tanko on liukas ja siinä pystyy riippumaan puolet mitä renkaissa (ei puiset)

voiman kautta se kesto tulee. roiku vasta- ja myötäotteella, käsi nyrkissä ja auki. tee toistoja niinku muussakin punttitreenissä mutta toiston pituus määritellään myös aikana. eli:
toiston pituus 5-10s
toistotauko 2-5s
työtä sarjassa perusvoimalle 20-60s, maksimivoimalle 2-15s
sarjatauko 2-4min
sarjoja 2-10/ otetyyppi

Moro

Pari vuotta vedelly leukoja säännöllisesti, ilman sen kummempaa ohjelmaa, vuoden vaihteessa rupesin lukemaan tätä ketjua ja nyt pääsin maaliin=D

Yhdenkädenleuka ollut tavoitteena koko ajan ja saada se ennen kolmekymppisiä, mutta epävarmuus omasta terveydestä ja tulevista leikkauksista lykkäsi sen treenin aloitusta. Kunnes vapun aikoihin kun kahden kuukauden nosto kielto päättyi rupesin eritasoleukoja vetämään. Kun apukäsi oli laskeutunut n.50cm tangon alle, sain heinäkuun lopussa kaksipäivää ennen synttäreitä oikealla kädellä ykkösen, vasurilla nousi tankoon muttei päälle. noh sen jälkeen lähdin kolmeks viikoks pohjoseen kalaan, ja treeni estyi, sieltä kun palasin, eihän se enäähievahtanutkaan alahaalta=D aloitin sitten uudestaan vetää 50 cm kohdalta avustettuja ja kun olin 10 kertaa sen treenin tehny, laskin apukättä vielä alemmaks, nyt apukäsi on jotain 60-65 cm alempana. kun saan tämän taas kymmenen kertaa tehtyä, pitää kokeilla uudestaan....

Kuntosali taustaa mulla ei siis yhtään ollut. Nyt viime sunnuntaina päätin käydä kokeilemassa kuntosalilla paljonko lisäpainomax on, sain vedettyä 52,5kg + vyö, sen enempää ei varmaan ois tullu, tai ainaskin oli kivempi lopettaa onnistumiseen! Eli mielestäni oikein hyvin pelkällä omapaino harjoittelulla.

Tässä nyt mietin että kun oli ihan kivaa salilla, ja saapi käydä vielä samaan hintaan kun uimassa, että ei varmaan olisi mitään haittaa jos kävisi tuota lisäpainovetoakin harrastamassa vaikka kolmekertaa viikkoon salilla, ykl harjoitusten lisäksi. Mutta mitä mieltä kokeneemmat on, vedenkö ykl harjotukset kotona joka arkipäivä, ja käyn vielä sen päälle salilla, esim ma, ke, pe. Vai pitäskö nuo ykl harkat jättää kokonaan salipäiviltä pois? Voisin ihan hyvin ottaa lämpät ykl harjotuksilla jo kotona ja siitä salille jatkamaan lisäpainovetoja.

strtegiset mitat, 30 vee, 172cm/66 - 67kg. Päätavote edelleen päästä siihen kuntoon että sais sen ykllän vedettyä missä ja milloin vain ja kummalla käellä tahansa. Sen jälkeen vaikka tavotteeks omapaino,lisäpainovedossa;)

ja saattaa olla taas kiire päästä tohon ykl kuntoon, oon nimittäin vedellyt oikein komiat tyrät ylävatsaan, että eiköhän sitä taas mahanaukasuun pääse

nii ja idolini on kyröölääne!

Mullon tankoon sidottu metrin pätkä 30mm sisalköyttä. Siihen merkkasin kämmenen leveyden välein apukäsitasot nippusiteillä (jotka estää samalla köyden purkautumisen). ei siis mitään solmua vapaana roikkuvassa köydenosassa. ei oo käden valumisen kanssa ollu mitään ongelmaa, hyvän pidon antaa tuo sisalköysi.

Nii aluksihan apukäsi oli heti tangon alapuolella ja kun se oli n 50 cm alapuolella sain oikeella ykkösen, nyt ajattelin että parempi laskea apukättä vielä alemmaks ja treenata sillä tasolla, ennenkuin taas yritän ykllää

Suomalainen, joka on avoimesti tyytyväinen omiin saavutuksiinsa :eek:. Kaikkea sitä näkee :D

ja joo, totta helvetissä oon tyytyväinen tämän hetkenkin saavutuksiinikin, vaikkakin näin anonyymin avoimesti se on helppoa =D minun pitäisi kasvaa lääkäreitten mukaan heinää, tai vähintäänkin opetella tällä hetkellä kävelemään uudestaan. myös muitten salitorpeedoitten ilmeet oli näkemisen arvoiset kun uusikasvokukkakeppikynäniska hipsuttelee salille ja kantaa hirmuläjän painoja tangonalle ja saa kuin saakin ne ilimaan

Moro

Pari vuotta vedelly leukoja säännöllisesti, ilman sen kummempaa ohjelmaa, vuoden vaihteessa rupesin lukemaan tätä ketjua ja nyt pääsin maaliin=D

Yhdenkädenleuka ollut tavoitteena koko ajan ja saada se ennen kolmekymppisiä, mutta epävarmuus omasta terveydestä ja tulevista leikkauksista lykkäsi sen treenin aloitusta. Kunnes vapun aikoihin kun kahden kuukauden nosto kielto päättyi rupesin eritasoleukoja vetämään. Kun apukäsi oli laskeutunut n.50cm tangon alle, sain heinäkuun lopussa kaksipäivää ennen synttäreitä oikealla kädellä ykkösen, vasurilla nousi tankoon muttei päälle. noh sen jälkeen lähdin kolmeks viikoks pohjoseen kalaan, ja treeni estyi, sieltä kun palasin, eihän se enäähievahtanutkaan alahaalta=D aloitin sitten uudestaan vetää 50 cm kohdalta avustettuja ja kun olin 10 kertaa sen treenin tehny, laskin apukättä vielä alemmaks, nyt apukäsi on jotain 60-65 cm alempana. kun saan tämän taas kymmenen kertaa tehtyä, pitää kokeilla uudestaan....

Kuntosali taustaa mulla ei siis yhtään ollut. Nyt viime sunnuntaina päätin käydä kokeilemassa kuntosalilla paljonko lisäpainomax on, sain vedettyä 52,5kg + vyö, sen enempää ei varmaan ois tullu, tai ainaskin oli kivempi lopettaa onnistumiseen! Eli mielestäni oikein hyvin pelkällä omapaino harjoittelulla.

Tässä nyt mietin että kun oli ihan kivaa salilla, ja saapi käydä vielä samaan hintaan kun uimassa, että ei varmaan olisi mitään haittaa jos kävisi tuota lisäpainovetoakin harrastamassa vaikka kolmekertaa viikkoon salilla, ykl harjoitusten lisäksi. Mutta mitä mieltä kokeneemmat on, vedenkö ykl harjotukset kotona joka arkipäivä, ja käyn vielä sen päälle salilla, esim ma, ke, pe. Vai pitäskö nuo ykl harkat jättää kokonaan salipäiviltä pois? Voisin ihan hyvin ottaa lämpät ykl harjotuksilla jo kotona ja siitä salille jatkamaan lisäpainovetoja.

strtegiset mitat, 30 vee, 172cm/66 - 67kg. Päätavote edelleen päästä siihen kuntoon että sais sen ykllän vedettyä missä ja milloin vain ja kummalla käellä tahansa. Sen jälkeen vaikka tavotteeks omapaino,lisäpainovedossa;)

ja saattaa olla taas kiire päästä tohon ykl kuntoon, oon nimittäin vedellyt oikein komiat tyrät ylävatsaan, että eiköhän sitä taas mahanaukasuun pääse

nii ja idolini on kyröölääne!

Joo, ohan nuata irolia hyvä aina olla :) Yllättyny itte kyllä ku katkerimmat löytyy aiva omasta maakunnasta :) mutta pääasias tääläki porukka asiallista.

3-6 päivänä viikos nuata vetäviä vois reenata mikäli ei ns. tehoreeniä tee vaan enee määrän kautta, jos YKL on päätavoote niin ei tarvitte lisäpainovetoja ku ehkä kerran viikos ottaa, mutta jos lisäpainot miäles niin vähintään pualet reeniistä sais painottua niihin, tärkiää tua vaihtelu ja kevyet viikot välis, ei ihiminen oo mikää kones :)

Ja ohan meillä tua koutsi joka voi asiaa tarkemmin seleventää.

Jees, tuntu vaan tuo lisäpaino vetäminen niin kivalta, että vähän innostuin siitä. Nyt tuo ykl harjottelu siis on ollu apukäsi n.60cm tangonalla ja sillä 2 toistoa 5 kertaa, eli kirjotettasko se näin 2x5. ja tuo molemmilla käsillä. Tuon on saanut vedettyä ns.puhtaasti. jos enempiä sarjoja on koittanut, niin tahtoo puhtaus kärsiä, nii oon jättäny tohon viiteen. Eihän tuossa kyllä tule ku 10 nostoa per käsi.

joo tuon keventelyn vaikutuksen kyllä huomasin, vielä n.viikkoo ennen synttäreitä ei saanut juurikaan liikahtamaan pelkällä yhellä käellä alhaalta, tuntu että ei taida onnistua. Mutta jto:n kirjotusten perusteella olin neljäpäivää nostamatta, ja sittenhän se perkele nouskin oikeella=D jukolauta vieläkin vetää suunvehnaselle ku muisteloo nostohetkee

Onko toi kapea ote sulla vahvin veto-ote? (Varmaankin kun sitä käytät) ootko leveemmällä kokeillut? Suurin osa kun tuntuu saavan eniten voimaa about hartianlevyisellä.

Kapia on ittellä vahavin ja luantevin, kyllä toki leviälläki jotaki nousoo mutta rantehet ja kyynärpäät ei siitä tykkää ainakaa useen tehtynä. Nämon yksilöllisiä juttuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom