Leuanveto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo Kyröölääsen +95 kg on kyllä kovin suoritus mitä olen lisäpainoleuanvedossa koskaan nähnyt. Ja vielä noin tolkuttoman puhdas/tyylikäs tekniikka.
Ehkä vähän "pikkusieluista" mutta näkisin mielelläni Kyröölääsen pokkaamassa ykköspystin kisoissa kaikkien rimpuilusuoritusten päätteeksi.

Joo, tiedetään. Säännöt on mitkä on ja niiden puitteissa kannattaa kaikki hyöty käyttää.
Mutta kyllä se vaan on niin, että leuanvedon kuuluu näyttää tuolta.
Ei tarvitse katsojatkaan suurnopeuskameraa selvittääkseen, että kävikö leuka tangon päällä vai ei.

http://www.iltalehti.fi/iltvurheilu/201505240101650_v9.shtml

Aika monenlaisilla tyyleillä näyttivät noissa kisoissa vetävän. Monikaan kärkipään vetäjistä ei sen kummemin kroppaa tai jalkoja käytä vedossa, vaan striktinä menee. Taitaapi olla niin, että vetotyyli on melko henkilökohtainen; monet ei niillä potkuilla ym. saa lisäkiloja, vaikka haluaisivat. Onneksi on erilaisia vetäjiä, niin jokaiselle katsojalle ja tietsikkaruudun tuijottelijoille on jotain kiinnostavaa ;)

Aika monenlaisilla tyyleillä näyttivät noissa kisoissa vetävän. Monikaan kärkipään vetäjistä ei sen kummemin kroppaa tai jalkoja käytä vedossa, vaan striktinä menee. Taitaapi olla niin, että vetotyyli on melko henkilökohtainen; monet ei niillä potkuilla ym. saa lisäkiloja, vaikka haluaisivat. Onneksi on erilaisia vetäjiä, niin jokaiselle katsojalle ja tietsikkaruudun tuijottelijoille on jotain kiinnostavaa ;)

Totta näytät turisevan. En ollut tuota alle kasikymppisten +94kg vetoa vielä nähnyt. Komea veto ja käsittämättömät raudat.
Burkekaan ei jättänyt jossittelun varaa.

Tuo Kyröölääsen +95 kg on kyllä kovin suoritus mitä olen lisäpainoleuanvedossa koskaan nähnyt. Ja vielä noin tolkuttoman puhdas/tyylikäs tekniikka.
Ehkä vähän "pikkusieluista" mutta näkisin mielelläni Kyröölääsen pokkaamassa ykköspystin kisoissa kaikkien rimpuilusuoritusten päätteeksi.

Joo, tiedetään. Säännöt on mitkä on ja niiden puitteissa kannattaa kaikki hyöty käyttää.
Ei tarvitse katsojatkaan suurnopeuskameraa selvittääkseen, että kävikö leuka tangon päällä vai ei.

Nämä ny on tällääsiä kyröölääsen henkilökohtaasen voimatason testaaluja, pikku poijasta lähtien oon tualla tyylillä vetäny ja varmasti lopun ikää jatkan samalla lailla, se on tuallaanen mun vapaa tyyli.

Ei oo kyröölääsen veto mikää strikti, ei liioon yksikää kisaveto mitä tuas pätkäs on. Strikti verolla ei oo mitää tekemistä voimaalun kans, se on enee tairetta, rujoa sellaasta. Täs vireon lopus on mun taiteellinen näkemys helemikuulta, se oli aikaa ku sormi oli kipiä ja tein enee oheisreeniä.

View: https://www.youtube.com/watch?v=0bkdQ6gbGME

Voishan tuata toki nykykunnollaki kokeella, ku kerran puheeksi tuli :)

Jos säännöissä lukisi, että "jalkojen liikuttaminen kielletty", niin Kyröölääsenkin veto olisi kisoissa pitänyt hylätä, koska kyllähän tuossa on havaittavissa pientä liikettä lonkkanivelessä vedon aikana. Ymmärrän kyllä, että jotkut arvostavat sitä, että vedetään selkeästi raa'alla voimalla niin kuin Kyrööläänen, mutta mun mielestä lisäpainoleuanvedosta ei pidä tehdä arvostelulajia, jossa jaetaan tyylipisteitä mäkihypyn tapaan.

Mun mielestä on muutenkin omituista, että juuri leuanveto on joillekin sellainen laji, jossa tekninen osaaminen ei saisi näytellä minkäänlaista roolia. Sama jos vaadittaisiin, että kuulantyönnössä pitäisi kieltää vauhdinotto ja työntää pelkästään kädellä.

Aivan huikea veto kyllä Kyröölääseltä! Satku ei kaukana, jos juot vähän lisää punaasta maitua.

aika kiltti sä oikiasti oot. ja vaatimatoon ;) tryskääminen on kisaleuoos oikeehhyvä. täällä ihimiset vaan puhu eri asioosta, ku on puhe leuoosta ja seliän kehittämisestä. eri tarkootus, eri reeni.

Mutta eikö Jto kuitenkin jonkinlainen ryskääminenkin ole hyväksi vaikka selkää haluaa kasvattaa. Ei siis ehkä jos sarjapainot +50kg, mutta jos maksimi noin 50 tai alle. kuitenkin saa jonkinlaista voimaa niihin mindmuscle sarjoihin. Ihan vaan mietin että kannattaako leukareeneissä osa sarjoista edes rykiä menee, ja kuitenkin hallita alastulo.

kyse on aina tavoitteista. jos osaa oikeesti aktivoida selkälihakset kunnolla niissä dynaamisissa, ei huolta. ja jos ne kasvaa, hienoo. näin siis JOS haluaa niiden edes kasvavan tai että se on se päälaji. moni täällä edelleen unohtaa liikkeistä puhuttaessa, että on maailmassa muitakin lajeja kuin lihasten kasvatus. joillekin hyvin puhdas ja negoja korostava tyyli on ainoa lihasta kasvattava tapa, mutta en missään nimessä pidä sitä ainoana oikeena, enkä sitä yleistreenaajille ees suosittele. henkilökohtasesti oon sitä mieltä, että ihmisen pitää pystyä leukoja vetämään ja tapa on sitten hieman vapaampi. ite en niitä tangosta käytännössä enää ees vetele. mutta niinku kyröön köpöttelijäki on maininnu, kiipeily on vallan loistavaa treeniä selälle yms yms jo itessään.

No huhhuh! Oli kyllä komea tuo Timon veto! Tulehan kisoihin ensi vuonna!

Parahat kevät kaahimiset on maalis-toukokuus ja sitte syksyllä syys-marraskuus, pikkuusen huano aijankohta nualla SM-kisoolla :) Ja ne Oulun kahinat sattuu Toholammen puali maratonin kans samalle päivälle. Toisaalta ens vuasi on oma lukunsa, kiipeely kiältämättä kyllä viämäs ukkoa aivan täysin..

Mun mielestä on muutenkin omituista, että juuri leuanveto on joillekin sellainen laji, jossa tekninen osaaminen ei saisi näytellä minkäänlaista roolia. Sama jos vaadittaisiin, että kuulantyönnössä pitäisi kieltää vauhdinotto ja työntää pelkästään kädellä.

Aika tylsää, että lähdetään vertailemaan leuanvetoa kuulantyöntöön kyykyn ja maven sijaan. Tylsää, ettei uskalleta tehdä rehellistä vertailua, vaan aina pitää ensin päättää, että mikä on oma agenda ja sitten valita siihen sopiva vertaus. Se kuulantyönnön pelkällä kädellä työntäminen on penkkipunnerrusta.

Aika tylsää, että lähdetään vertailemaan leuanvetoa kuulantyöntöön kyykyn ja maven sijaan. Tylsää, ettei uskalleta tehdä rehellistä vertailua, vaan aina pitää ensin päättää, että mikä on oma agenda ja sitten valita siihen sopiva vertaus. Se kuulantyönnön pelkällä kädellä työntäminen on penkkipunnerrusta.

Onhan tuas perääki, painonnosto oli ensin DOWNkomentoonensa ja sitte tuli voimanosto, yks pull-up ennätyksiä rekisteröövä pikkujärijestö muistaakseni käytti kans tuamarin DOWNkomentua, lukottelu kunniaan, sitä tarvittoo kivillä kans sittekku reitit kovenoo :)
Totuuren nimis justihin kattoon jotaki Classic IPF kisoja ja joku ennätyskyykky ei ollu kyllä mitenkää sääntöjen mukaanen ja valakoosta vaan tuli, sokeita tuamaria. Voimaurheelu on spekuloontia, juaksus nopein on se ykkönen, that's it!

Hauskuutin ittiä tänään erikoosilla maveella, iliman näkevää tuamaria :)

View: https://www.youtube.com/watch?v=-vptsF1jfPw

Tuskin näitäkää voi estejuaksuhun verrata :)

posket vaan pahemmin lommolla. ei oo pian hyttysilläkää syömistä. perjantaina viälä oli :)

Toi on kyl jännä, kun sulla on järkyttävät voimat niin leuanvedoissa,pito jutuissa ja yleensäkin kaikessa mitä treenaat, mut kestävyys on taas ihan toista luokkaa.
Yhen käden leukoja saat useamman, mut esim. yhen käden punnerrukset, mitkä selkeesti kevyempi liike, on tuottanu ongelmia ainaki aiempien videoiden perusteella? Punnerrus voimaaki kuitenki löytyy ihan mukavasti dippien sun muiden satunnaisten penkkailujen perusteella, mitä sun kanavallas on.
En siis vähättele tai mitään, kuhan vaan hieman tietämättömänä kiinnitin huomiota. Itellä kans ykkösmaksimit ja jotkut 4-6 toiston sarjat suhteessa korkeammat mitä olettaisi surkeasta kestävyydestäni. Sinänsä nyt ihan sanomattakin selvää, jos voimaa tottunut treenaamaan, mut on se jännä silti...

Se on sitä yksilöllisyyttä ja aina ku kysyvät että mitenkä mä reenaan, niin joutuu sanua jotta sopii mulle muttei välttämättä sulle. Hermostollinen voima mulla on jonkun verran kehittyny mutta anaerobinen suarituskyky ei oikeen, sitte taas aerobinen kunto ollu tenavasta lähtien niin surkia jotta ylähäppäin on ollu ainut suunta, ainaki viimeeset 18 kuukautta toki ny jo laskoo jos soffalle heittäyryn :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom