Leuanveto

Joku vois sanua jotta kinkun sulattelu reeni, mutta kinkku kyllä Kyröölääsellä sulaa aivan niinku kaikki muuki :)

https://www.youtube.com/watch?v=u3_BJwzoPQA

Juantua JTO:lle ja reenipätkä muille, tuli kaikki nauhalle :) lämmittelyt, pikareeni ja jäähryttelyt mikäli niitä näis keliis eres tarvittoo :)

Selfie -kuvakulma oli hyvä, silimistä näkyy tuo intensiteetti paremmin ku selästä! :) Ja pikkulinnuista plussaa kans..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Siinä vähän hupipätkää. Sisältää muutakin kuin leuanvetoa. Leuanveto kuitenkin isossa osassa, kuten kuuluukin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Selfie -kuvakulma oli hyvä, silimistä näkyy tuo intensiteetti paremmin ku selästä! :) Ja pikkulinnuista plussaa kans..

Joo, kyllä se vähä tuntuu vaikka olis käret kohomees :) Nua hömötiiaaset on alimpana nokkimisjärijestykses, tulevat aina ku oon viäres, siinä tohtii olla :D

Tänään kokeeltihin jotta tarkenooko ukko oikiasti, elikkä mentihin mettähän ettimähän vetopaikkaa :)

https://www.youtube.com/watch?v=sgaXYJAIbdQ

juu samaa sarjaa. söpömpi ku sä, muttei paljoo. noi stopit on apuja heikkoihin kohtiin eli staattista voimaa lisää. kiipeelyhyn sulla auttaa enempi se tekniikkareeni, hyvin totta. voimaa menöö hukkahan ripakopallisia koko aijan :D

Sunnuntaipunttaajan ihmettelyä:

Miksi leuanvedossa tuntuu vaikuttavan liikkeistä eniten kokonaistoistomäärä? Jos teen vaikka 2x10, niin sitten tulee ehkä 5 tai 6 kolmannella sarjalla. Tänään 3x7 ja neljännellä sarjalla 5. Missään muualla en huomaa samanlaista väsymystä, vaan esimerkiksi penkissä 3x7 jälkeen jaksaa ihan eri tavalla kuin 2x10. Leuoissa 30 toistoa vaikuttaa maagiselta rajalta, johon ei tahdo päästä oikein millään.

sulla on vaan leuoissa heikompi sarjakestävyys. se ei kehity, ellet tee sarjoja, sarjoja, sarjoja... mieluummin 8*5 iisimmin ku samalla romulla 8,7,4,3,2 tiukasti.

Mitä mieltä on kokeneemmat leuanvetäjät seuraavasta. Löysin kämppäni häkkivarastosta oveen kiinnitettävän leuanvetotangon, joten nyt voi vedellä leukoja muuallakin kuin salilla tai pihalla tms. Mieleen pilkahti seuraavanlainen ajatus. Kiinnitin tangon oveeni ja vetelisin siinä sitten ohikulkiessani alkuun aina 5 toistoa vasta- tai myötäotteella. Päivän mittaan 5 sarjaa vastaotteella ja vastaavasti myötä otteella. Kun tätä olen tehnyt viikon, niin sitten seuraavan viikon ajan 6 toistoa jne.
Tarkoituksena siis vedellä helpohkoja sarjoja pitkin päivää, pikku hiljaa voluumia kasvattaen. Tämän hetkinen toistomaksimi omalla painolla luokkaa 14-15 toistoa.
Tavoitteena on kasvattaa toistomaksimia. Lihasmassaa en tiedä tuleeko tuolla, mutta ei olisi pahitteeksi. Myös ihan vain huvin ja terveyden vuoksi vetelisi, sillä opiskelijana tulee istuttua paljon, mikä vetää selkää jumiin ja tuntuu, että tuo leuanveto auttaa selkäjumeihin itsellä.
Nyt olen viikon vedellyt noita vitosia suunnilleen.

Pahoittelut hieman epäselkeästä viestistä, jotain hieman 20 pull-upsin tyylistä tossa kait olisi.

- - - Updated - - -

Mitä mieltä on kokeneemmat leuanvetäjät seuraavasta. Löysin kämppäni häkkivarastosta oveen kiinnitettävän leuanvetotangon, joten nyt voi vedellä leukoja muuallakin kuin salilla tai pihalla tms. Mieleen pilkahti seuraavanlainen ajatus. Kiinnitin tangon oveeni ja vetelisin siinä sitten ohikulkiessani alkuun aina 5 toistoa vasta- tai myötäotteella. Päivän mittaan 5 sarjaa vastaotteella ja vastaavasti myötä otteella. Kun tätä olen tehnyt viikon, niin sitten seuraavan viikon ajan 6 toistoa jne.
Tarkoituksena siis vedellä helpohkoja sarjoja pitkin päivää, pikku hiljaa voluumia kasvattaen. Tämän hetkinen toistomaksimi omalla painolla luokkaa 14-15 toistoa.
Tavoitteena on kasvattaa toistomaksimia. Lihasmassaa en tiedä tuleeko tuolla, mutta ei olisi pahitteeksi. Myös ihan vain huvin ja terveyden vuoksi vetelisi, sillä opiskelijana tulee istuttua paljon, mikä vetää selkää jumiin ja tuntuu, että tuo leuanveto auttaa selkäjumeihin itsellä.
Nyt olen viikon vedellyt noita vitosia suunnilleen.

Pahoittelut hieman epäselkeästä viestistä, jotain hieman 20 pull-upsin tyylistä tossa kait olisi.

^Kannattaa niitä sarjoja ottaa päivässä ihan reilusti. Päivässä ehtii vaikka kuinka monta kertaa vetää kun palautukset on joka tapauksessa pitkiä. Tuossa alla minun kesällinen pätkä vastaavasta systeemistä. Vedin 16x12 ja seuraavana(tai sitä seuraavana) otin 16x14 vastaotteella. Eli tuli noin 200 vetoa päivässä "kylmiltään". Oisko toisto-max ollut tuolloin jtn.20-22.
Joskus työ tai muut askareet haittaa hyviä harrastuksia. Mutta, niin ei tarvitse olla!
Tänään aurinko paistoi ja kuormien täytön välissä vedeltiin myötäote-leukoja 16x12xop, ja töissä :puntti:
Viimeisimpiä sarjoja:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuntuu että nyt ois tyssänny kehitys leuanvedoissa. Omapaino 83kg ja sillä saan 26 kpl leukoja leveällä myötäotteella ja 40kg lisäpainolla meni viimeksi 3x4 sarjaa. Olisko antaa jotain vinkkejä kuinka nousta lisäpainovedoissa? Pitääkö vaihtaa otetta?

^Kannattaa niitä sarjoja ottaa päivässä ihan reilusti. Päivässä ehtii vaikka kuinka monta kertaa vetää kun palautukset on joka tapauksessa pitkiä. Tuossa alla minun kesällinen pätkä vastaavasta systeemistä. Vedin 16x12 ja seuraavana(tai sitä seuraavana) otin 16x14 vastaotteella. Eli tuli noin 200 vetoa päivässä "kylmiltään". Oisko toisto-max ollut tuolloin jtn.20-22.

Mulle on aina opetettu ettei etukuormaajan alle saa mennä pyörimää ku jos hydrauliikka pettää ni se tulee niskaa sieltä :nolo:

Mut respektit asenteesta!

- - - Updated - - -

Mulle on aina opetettu ettei etukuormaajan alle saa mennä pyörimää ku jos hydrauliikka pettää ni se tulee niskaa sieltä :nolo:

Mut respektit asenteesta!

Juu, no pitäisikö sitä melkein tuplata noi sarjamäärät sitten. siitä lähtee sitten rakentaan ylöspäin tuloksia. Varmaan ei kuitenkaan kamalan tiukkoja kannata olla noiden yksittäisten sarjojen, jos niitä tulee joka päivä tehtyä ja useampi kappale, eli kuitenkin toistossa varaa jättäisi, lisäisi vain sarjojen määrää? Kuitenkin siis niin, että toki niitä toistoja myös pikkuhiljaa lisää, esim vaikka viikottain 1 toisto aina sarjoihin lisää.

- - - Updated - - -

Juu, no pitäisikö sitä melkein tuplata noi sarjamäärät sitten. siitä lähtee sitten rakentaan ylöspäin tuloksia. Varmaan ei kuitenkaan kamalan tiukkoja kannata olla noiden yksittäisten sarjojen, jos niitä tulee joka päivä tehtyä ja useampi kappale, eli kuitenkin toistossa varaa jättäisi, lisäisi vain sarjojen määrää? Kuitenkin siis niin, että toki niitä toistoja myös pikkuhiljaa lisää, esim vaikka viikottain 1 toisto aina sarjoihin lisää.

Minä en harrastanut tätä kun vähän kesällä.
Mutta jos nyt sulle heittäisin miten itse alkaisin tekemään niin, ottaisin viikottaisen tavoitteen paljon tehdään nostettuja kiloja. Ja lisään sitä määrää hiljalleen ylöspäin 3vk ja sitten kevennys.
Mulla tuli edellä mainittuna jtn 17-19000kg yhdestä päivästä, mutta esimerkiksi:
Progressio vois olla
eli (päivät X kilot)
vk1: 3 x 12tn = 36tn
vk2: 4 x 10tn = 40tn
vk3: 5 x 9tn = 45tn
ja sitten kevennys
Jos haluaa vetää joka päivä niin muokkaa sitten sen mukaan, mutta katsoo vaan että viikottain kilot kasvaa.
Sarjan toistot niin että suorittaminen onnistuu viimeiselläkin kunnialla, ettei hampaat irvessä kauheilla hapoilla kuitenkaan.
"Kumulatiivinen väsymys" kai on oikea termi kuvaamaan miltä kropassa tuntuu päivän päätteeksi :)

Mä olen käyttänyt pitkin päivää vetelyyn jto:n suosittelemaa systeemiä. Eli nyt jos JPO1512 sun enkat on 14 leukaa niin tekisin itse suraavalla tapaa:

Vko1: 10x7
Vko2: 12x8
Vko3: 14x9
Vko4: alkuviikko lepoa ja loppuviikosta ennätystesti

Voit lähteä liikkeelle kutosillakin jos seiskat tuntuu liian raskailta. Kroppa kyllä tottuu suuriinkin määriin aika nopeasti. Mä kun oon tolla systeemillä tehnyt niin on tuolla kolmannella viikolla vielä suunniteltujen sarjojen lisäksi tehnyt usein uuden ennätyksen. Sitten vielä kevyen viikon lopussa taas uuden ennätyksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom