Leuanveto

No mut suhteellista voimaa ajatellen 3xomapaino vois olla ihan mahollinen, ja kuitenkin aika impressive? jos oma paino siis on hänellä sen +-65?

Kyllä nuo toistosuoritukset on enemmän "impressive" kuin 160kg maastaveto terveselkäiseltä mieheltä.

Se kehittyy mitä treenaa. Itse olen ainakin huomannut esim. leuanvedossa että kyllä lisäpainomaximi tippuu kuin lehmän häntä jos vain teen omalla painolla ns. "happosarjoja".

Edit. Itseasiassa ainakin Lammen leukatulokset on varsin inhimillisiä ainakin kisoissa tehtynä. Pitää ottaa huomioon että tuolloin 2000-luvun alussa oli säännöt hieman löysemmät.

http://www.slry.fi/urheilijakohtainen-tilasto/?UrheilijaID=10093

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin köpötellen tänään 15,1km aikahan 1.29:10, pikkuusen lumista ja liukasta paikoon, mutta pisin lenkki tähän asti +10km/h vauhtia :) Menin sitte ja oikaasin ansaatusti ja selaalin tupea :)

Löytyy muutamien mutkien kautta tälläänen lupaava poika rajan takaa :)

https://www.youtube.com/watch?v=-UOqjmuYyX0

Mukava seurata vanhoolla päiviillä sitte mihinkä asti poika pääsöö temppuulus :D

Ja josei jostaki syystä vireosta tykkää niin kattokaa peilihin, vika on siälä ;)

Wou! Ainoa ihminen jonka olen nähnyt youtubessa tekevän Azarian crossin itse og:n lisäksi

on kyl komeeta kateltavaa! mä teen ite noista vaan puolet ennen aamupalaa. en vaan jaksa oikein herätä kauheen varhain... :D

On kyllä komeaa katseltavaa. Jalat alko vaan pistään silmiin. Tosin onhan ne turhana painona kaikissa ylävartalon liikkeissä, jos niitä alkaa kehittään. Mutta lihastasapaino alkaa olla jo ainakin omaanmakuun hieman liikaa epäsynkassa.

Mää taas en noin rasvatonta fysiikkaa, mutta samat liikkeet ja yhtä helposti kun sais meneen. Vaikka jalat painaa enemmän ja yläkropassa onkin enemmän rasvaa :D

Taas menossa tekeen hallaa noihin liikkeisiin, eli jalkapäivä, kyykky ja mave. Mutta siihen sit perään pistoolikyykkyä ja GHR:ää.

Huomenna sitten taas roikutaan vastapainona tangossa ja seistään käsillä. Tai no, teen käsilläseisontaa ennen joka reeniä, niin sen oppiskin joskus kunnolla.

Mä en ainakaa reenaa ikinä jalakoja jos ei oo mitää erityystä tavootetta niitten suhtehen :) Jokku äijät kans puhunu jostaki lihastasapainosta, eikä niillä näkyny eres säikehet. Ei ne voinu mitää tiätää :D Itte joskus ihimetelly ku jalakapallon pelaajia tai huippujuaksioota ei moitita päinvastaasesta epätasapainosta? Jos joku viksumpi viittiis seleventää ku en oo viälä tällä ikää löytäny vastausta :)

Ite nyt aattelin tulla tänne pyytää neuvoo et mite pitäs alkaa vetää. Eli oon jo jonku aikaa miettiny tota leuanvetoo, ja nyt päätin et voisin sitä alotella kokeileen. Oon käyny 1,5v salilla ja oon 17v. Oon koittanu tätäki threadii läpi selailla mut en vaa osaa ettii tai löydä mitää. Ni millasella ohjelmalla kannattais rupee tekee jos toistoja alkais treenaa taisiis hakis sitä maksimitoistomäärää. Eli ei minkäänlaista tietoo näistä asioista. Jos joku viittis jotai auttaa ni saisin alotettuu ees jotenki. En tiiä onko tääl jo jotai ohjelmii tms. mut kiitos vastauksista jo etukätee

Mä en ainakaa reenaa ikinä jalakoja jos ei oo mitää erityystä tavootetta niitten suhtehen :) Jokku äijät kans puhunu jostaki lihastasapainosta, eikä niillä näkyny eres säikehet. Ei ne voinu mitää tiätää :D Itte joskus ihimetelly ku jalakapallon pelaajia tai huippujuaksioota ei moitita päinvastaasesta epätasapainosta? Jos joku viksumpi viittiis seleventää ku en oo viälä tällä ikää löytäny vastausta :)

Moon vissiin vielä niin nuori notta pitää noita kinttujakin joskus vääntää. Säikehiä ne ei oo kyllä nähnykkää!

No jos sitä vanhana sitten oppiis oikiat metorit.

Mitattiin vain miehen ja painojen yhteispaino joka oli +150kg

Paino tuona päivänä puntarilla vähän alle sata joten tällä logiikalla hitusen yli 50kg oli romua lanteilla.

Googlettelin leuanvetokisoihin valmistautumisesta, ja eksyin tänne.. Luin viestiketjuu alusta jonkun matkaa, mutta ei nyt kerkeä koko ketjua kahlaamaan läpi, joten kysynpäs teiltä, miten kannattaa valmistautua kisaan tai maksimitoistotestiin?? Oon treenannu leuanvetoa nyt pari kuukautta säännöllisesti (2-4kertaa/vk), oma enkka on 14. Tässä eräällä lähipaikkakunnalla olisi reilun viikon päästä leuanvetokisat joihin tekisi mieli osallistua. En tiedä yhtään mikä on taso, enkä tavoittele voittoa, vaan uutta kokemusta :) Haluaisin kuitenkin tehdä sen kunnolla.. Mitä kerkeän tehdä vielä tässä viikon aikana? Tai mikä on pahinta mitä voin tehdä väärin ja koko homma menee puihin..? Tähän asti oon treenannut omalla painolla tyyliin: 6+9+6+6+9, välipäivinä ohimennessä vetelen muutamia toistoja, en malta olla täysin vetämättä... About kerran viikkoon tai kahteen teen lisäpainoilla (esim viimeksi 5kg 5x5, 10kg 3x3, 15kgx2, 20kgx1)... Eli siis vinkkejä tälle viikolle ja jatkoon myös otetaan vastaan :) Sen verran taustaa että oon 33v 165/56 nainen :)

Nice. Saaks kisoissa tolleen ponkasta jaloilla hieman apua? Koska jos saa, ni mullahan on ehkä mahikset joskus menestyä jopa, jos panostan ja pääsen yli ramppikuumeestani :D. Vai pitääks kisoissa vetää ne leuat tyyliin hievahtamatta? Tolla samal tyylillä vedän treenatessa aikalailla kun sä, paitsi aika leveellä myötäotteella 90% ajasta ja nii nopeesti ylös ku mahollista.

Kuten jo useaan otteeseen todettu SLRY:n lisäpainokisoissa saa käyttää koko kroppaa sääntöjen puitteissa. Kannattaa lukasta ne.

Voimaleuanvedossa jalat ei saa nousta yli 45 asteen. Ilmeisesti mulla tossa nousi kun en listoille tolla rykäsyllä päässyt. Tuo on aika vaikea sääntö tulkita mielestäni.

Itse en ole mikään "lisäpainovelho" vaan nuo toistokisat sopii ehkä tällä hetkellä hieman paremmin. Yritetään kumminkin tapella mitaleista lisäapainoleuanvedon raskaassa sarjassa SM-kisoissa keväällä. Saa nähdä kuinka käy.

Muistutukseksi että jos mielii kevään lisäapainoleuanvedon SM-kisoihin niin tän kuun 23 päivään mennessä pitää olla ADT-soppari voimassa.

Joo oon mä noit lukenu, mut kuten sanoit ni hieman vaikea tulkita. En mä oo viel vuosiin menos, jos edes sillonkaan, mut mikä toi ADT on?

Iseasiassa lisäpainoleuanvedon säännöt on aika selkeät. Voimaleuanvedon puolella (Eri järjestäjä) on enemmän tulkinnanvaraisuutta.

Suosittelen käymään SLRY.fi sieltä löytyy kaikki tarpeellinen selkokielellä mitä pitää tietää lisäpaino- ja toistoleuanvedosta.

Nyt on hieman eri tason jutuista kyse kuin pelkästä "lupauslapusta" tuossa adt-hommassa ja hyvä niin.

"Suomen Leuanveto ry on tämän vuoden alusta lähtien liittynyt mukaan Suomen Antidopingtoimikunnan (ADT) dopingvalvonnan piiriin"

Voimaleuanvedosta löytyy jotain tietoa rautakourakisat.fi ? Rautaista toimintaa!

Tänään innostuun kokeella kuinka kaukana olis tua pikkusormi leuka, ukko oli lihava ja varovaanen, elikkä ei mitää jakoa :) Tiärä sitte pitääskö tuata ruveta reenamahan?

https://www.youtube.com/watch?v=kk9pfxoqkDs

Voishan tua tiätysti olla kaahimisen ohella sellaanen varatavoote, rikkinäänen pikkusormi tuskin hirastaa kaahimista samahan tahtihin ku mikä tahansa muu sormi :)

Siinä vähän ramman reenausta. Liikkeet vastakkaisessa järjestyksessä eli maksimivoimaosuus oli toki ensin ja sit vasta pumppailut.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minä olen huomannut että monesti leuanvedon aikana jalkani liikkuvat hieman eteen- ja ylöspäin. Näin kirjoitettuna on vaikea kuvailla kuinka paljon. Alkuasennossa jalat ovat normaalisti taitettuina polvesta alaspäin noin 90-asteen kulmassa taakse. Onko jalkojen liikkeellä kuinka suuri merkitys jos haluaa tehdä mahdollisimman puhtaita toistoja? Joskus olen koittanut pitää jalkoja aivan paikoillaan suorituksen aikana eivätkä ne silloin ainakaan automaattisesti liikkuneet yhtä paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom