Leuanveto

Miksi tähän vedettiin crossfitleuat mukaan? Minun mielestäni esim. näillä kahdella suoritteella ei ole mitään tekemistä keskenään:

Crossfit
[video=youtube_share;lh1nV3s4ioU]http://youtu.be/lh1nV3s4ioU[/video]

Koivurannan lisäpainovetoja
[video=youtube_share;359qIZCubuI]http://youtu.be/359qIZCubuI[/video]

Edit. Lisähuomatuksena vielä että itsekin olen ehkä enemmän strict-tyylisten vetojen kannattaja mutta en nyt todellakaan ymmärrä kuinka noita suoritteita voisi verrata tuohon crossfit touhuun.

Pointti oli se, että esim tossa esimerkki videolla, toi jätkä tekee crossfit leukoja, vetelee niillä säännöillä ku crossfitissä on. Itseasiassa toi jätkä vetää vielä hiton hyvin, jäis monelta toi 50 tekemättä noin vähällä heilumisella. Ja loppupeleissä toi videon suoritus ei paljoa edes eroa toistoleuasta ja lisäpainoleuasta, ku toi jätkä lähinnä tekee vaan lantiopotkun, ei edes kahta perättäistä lantiopotkua, niinku noissa kahdessa muussa lajissa oon välillä nähnyt. Pitää ite kokeilla ihan huvinvuoksi reenata pikkasen tota lantiopotku tekniikkaa, niin osaa sitten sanoa vähän omankin kokemuksen perusteella, että miten paljon se oikeesti jeesaa. Odotan, että 10-20 menee enemmän ku normisti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pointti oli se, että esim tossa esimerkki videolla, toi jätkä tekee crossfit leukoja, vetelee niillä säännöillä ku crossfitissä on.

En kyllä nyt ymmärrä miksi minulle tuota selvität :)

Ja loppupeleissä toi videon suoritus ei paljoa edes eroa toistoleuasta ja lisäpainoleuasta,

Kyllä se nyt vaan eroaa esim. jo pelkän liikeradan kautta.

Minun pointtini taas ei ollut vähätellä mitään leuanvedon "tyyliä". Vertasin vain noita kahta eri lajia ja minun mielestäni niiden tekniikassa ei juurikaan samankaltaisuutta ole.

b

Kummassakin leuanveto tavassa käytetään lantion voimaa hyväksi. Oma tyylini kippailla muistuttaa paljonkin toistoleuanvedon tyyliä. Omasta mielestä liiat säännöt tekevät lajista yhtä pilkun viilausta ja marinaa. Voimannosto on tästä hyvä esimerkki. En muutenkaan ymmärrä, miksi pitää valittaa toisen tekniikasta sen sijaan, että itse opettelisi tyylin millä saa enemmän nousemaan. Vähän kuin painaisi kehitykselle jarrua vain koska ei oma tietotaito riitä. Turha myöskään ruveta mitätöimään toisen saavutuksia nostamalla omaa profiiliaan kommenteilla, että minulla on muutakin elämää. Suoritteita mittaavat lajit ovat siitä ilkeitä, ettei niissä pärjää kuin hyvällä tekniikalla ja oikeanlaisella harjoittelulla. Toistoleuanvedon säännöt vaikuttavat sen verran hyviltä, että saatan ottaa tavoitteeksi niihin osallistumisen.

Minua ärsytää kun te puhutte kuin leuanvedon harrastajat olisi sama kuin slry:n jäsenet. Todellisuudessa suomessaki leuanvetoa harrastavista/harrastaneista melko pieni osa kuuluu tuohon ryhmään. Leuanveto tuloksia on minusta hauska vertailla ja ainakin minun tuttavapiirissä noita ei edes laskettaisi leuanvedoksi vaan menisi samaan kategoriaan crossfit kippileukojen kanssa. Te kun tykkäätte tehdä noita vertauksia muihin lajeihin tässä olisi minullakin yksi. Pieni kaveriporukka keksii uuden lajin nimeltä nykyaikainen penkkipunnerrus. Sääntöjen mukaan ei tarvi tehdä stoppia ja penkki saa olla niin ruma runkkupenkki kuin mahdolllista. Olisihan tyhmää jättää koko kehon voimapotentiaali käyttämättä. Sen jälkeen videoita näistä suorituksista postaillaan penkkifoorumeille ja jos joku kritisoi nostoja vedotaan pari vuotta vanhoihin sääntöihin ja keihäänheittoon.
Sen uskon että ei tuosta järkyttäviä hyötyjä ainakaan maksimi lisäpaino suorituksissa saa. Silti olisi hauska nähdä teiltäki videoita puhtaammista suorituksista jos hyöty on kerran minimaalinen.
Pointti on siis se että nuo säännöt on todella uudet ja luultavasti melko pienen porukan äänestämät. Siksi niihin on typerää vedota samanlailla kuin ikivanhan olympia lajin sääntöihin.
Minusta ei ole mitään ongelmaa tuomaroida esim voimaleuanvedon sääntöjä kunhan vain maalaisjärkeä löytyy.
Jonkun verran tuntuu teilläkin olevan epävarmuutta omista nostoistanne kun heti alkaa hirveän pitkät puolustelut jos joku kritisoi.

Toivottavasti tämä viesti ei nyt vaikuta liian negatiiviselta. Hienoja nostoja molemmilta. Tykkään myös siitä että leuanveto saa lisää näkyvyyttä ja harrastajia, koska liike on ollut lähellä sydäntä siitä lähtien kun niitä joskus 5-6 vuotiaana aloin vetämään. Molempien teidän videoita olen myös katsonut mielenkiinnolla. En kyllä itse pysty noin koviin lisäpainoihin vaikka 75kg olen ylös asti nostanut, mutta jos lasketaan omapaino mukaan niin minulla on ilmeisesti lupa kritisoida tulostenki puolesta. :)
Funky Monkey miten hyvin olet palautunut noista staattisista pidoista verrattuna normaaliin vetoon? Itselläki on heikoin lenkki tuo yläosta nostosta ja lääkkeeksi siihen ajattelin juuri noita staattisia, mutta tuntuu hauikset ottavan liikaakiin osumaa. Se taas vie tehoja tärkeästä RHP reenistä. :D Negatiivisa ylisuurilla painoilla olen tehnyt usein ja niillä saanut hyvää kehitystä koko liikkeseen. Ne on kyllä nykyään salilla melko vaikea toteuttaa jos ei ole vahvaa treenikaveria matkassa.

Mites mvk, mitkä siten olisivat mielestäsi hyvät säännöt lisäpainoleuanvetoon?

Mainitsit voimaleuanvedosta ja maalaisjärjestä. Voimaleuanvedon sääntö kuuluu:
"Jalkojen kulma ei saa ylittää 45 astetta lattiasta ja leuan tulee käydä tangon yli eli etupuolella, jaloilla potkiminen kielletty, jalkakulma on 45 astetta maksimissaan."

Niin kuin LeuanvetäjäTR89 jo mainitsikin, niin miten suorituksen aikana valvotaan, että kulma ei ylity asteellakaan? Jos jaloilla potkiminen on kielletty, niin minkälainen liike katsotaan potkuksi?

Omasta mielestäni kilpaurheilun säännöt täytyvät olla yksiselitteiset ja aukottomat. "Maalaisjärjen käyttö" sääntötulkinnoissa kuulostaa lähinnä siltä, että joissakin tapauksissa menisi läpi vetoja sen perusteella, että "oli sen verran lähellä, että hyväksytään nyt tällä kertaa".

Omasta mielestäni kilpaurheilun säännöt täytyvät olla yksiselitteiset ja aukottomat. "Maalaisjärjen käyttö" sääntötulkinnoissa kuulostaa lähinnä siltä, että joissakin tapauksissa menisi läpi vetoja sen perusteella, että "oli sen verran lähellä, että hyväksytään nyt tällä kertaa".

Itsellekin uppoaa nämä säännöt tämän takia. Kun ollaan omien rajojen lähellä vie suorituksesta energiaa mikäli täytyy keskittyä pitämään nosto mieluummin ylisiistinä kuin täysillä vetämisenä. Voi siis keskittyä siihen nostamiseen. Jännityselementti muodostuu siis siitä jaksaako vetää itsensä ylös eikä siitä miten tuomari nyt tuon vedon näki tai miten kiva naamataulu minulla tuomarin silmissä on.

mvk: Ei lisäpainoleuanvedon säännöistä äänestänyt ryhmä ollut SLRY:n jäsenet, vaan vuonna 2012 toistoleuanvedon ja voimaleuanvedon SM-kisoihin osallistuneet leuanvetäjät. Pieni ryhmä joo, mutta varmasti aika kattava ryhmä sääntöjen syntyajan leuanvedon aktiiviharrastajista Suomessa. Sääntöjen runkoa oli suunnittelemassa kolmen hengen porukka, mutta palautetta otettiin vastaan tuolta äänestysporukalta ja enemmistön kannattamat muutokset tehtiin. Muokkausten jälkeen sitten vielä äänestettiin ja selkeä enemmistö tuosta porukasta kannatti sääntöjä ja siksi ne ovat säännöt, joilla nyt 11.1.2014 alkaen aletaan virallisesti kisata. Uusille säännöille nähtiin tarve, koska voimaleuanvedon säännöt olivat tulkinnanvaraiset (voimaleuanveto muutenkin on eri laji kuin lisäpainoleuanveto, koska siinä lasketaan tulokseksi yhteen lisäpainot + oma paino) ja super max one-leuanvedon säännöissä useita kaihersi se, että niissä veto lähti seisaaltaan, eikä roikunnasta. Lisäksi super max one-vetoihin verrattuna moni halusi, että leuankärjen tulisi ylittää vetotanko sekä pysty- että sivuttaissuunnassa, eikä vain pystysuunnassa.

Tämä seuraava on toki mielipideasia, mutta minun mielestäni penkkipunnerrus on luonteeltaan tuommoinen ihmisten keksimä ”closed skill movement” ja leuanveto on luonnollinen ”open skill movement”, jota apinatkin tekevät tietämättä, että sitä kutsutaan ihmisten keskuudessa leuanvedoksi. Siksi en näkisi hirveästi analogiaa noiden kahden liikkeen välillä, vaikka molemmat voimailun suuria perusliikkeitä ovatkin. Penkkipunnerruskisoissa takamus penkissä ja merkki rinnalla ovat mielestäni hyviä sääntöjä juurikin siksi, että kyseessä on ”luonnoton keksitty closed skill movement” (ympäristössään liikkuessa ja työskennellessä ihminen tekee mm. kyykyn, maastavedon, pystypunnerruksen ja leuanvedon kaltaisia liikkeitä, muttei penkkipunnerruksen kaltaista liikettä – penkkipunnerrusta tehdään salilla). Se olisi vaarallistakin, jos penkkikisoissa koitettaisiin hakea maksimipomppua. Tulisi rintalastan murtumia ja kaikenlaista… Takamus penkissä taasen on vain vakiintunut ihmisten kehittämään voimanosto/-kilpapenkkipunnerruskulttuuriin. Kisoissa merkki on parempi kuin ”ei pomppua”, koska tässä tultaisiin taas kysymykseen, että mikä määritellään pompuksi. Urheilijan fysiikkatestauksessa ”ei pomppua” maalaisjärkiarvioinnilla vielä toimii, mutta kilpaurheilussa joko merkki tai ”pomppu sallittua”, niin ei tule tulkinnanvaraa. Summa summarum: kilpapenkissä merkki on kyllä hyvin perusteltu ratkaisu.

Ja palatakseni tähän leuanvetoon, niin ”suorituksen puhtaus” on täysin suhteellinen käsite. Onko suoritus ”puhdas” suhteessa joihinkin sääntöihin, jonkun yksittäisen henkilön asettamiin kriteereihin vai jonkun mielipiteeseen? Mielestäni strict-leuanveto tai kokovartaloleuanveto ei ole sinänsä ”puhtaampi” kuin toinen. Ne ovat vaan eri versioita samasta liikkeestä. Kilpaurheilussa ”puhtaita” ovat kaikki suoritukset, jotka ovat sääntöjen mukaisia.

Tulkinnanvarattomuus + luonnollinen koko kehon käyttö vs. perinteinen ihanne jäykkänä vetämisestä (tikkusuorana putkeen vetämään). Jos isompi porukka haluaa kisata eristetyssä lajissa, jossa testataan olkanivelen ojentajien ja kyynärnivelen koukistajien maksimivoimaa, niin suosittelen perustamaan uuden lajin, jossa istutaan selkänojallisessa penkissä köytettynä selkä suorassa ja vedetään ylätaljaa suoralla tangolla suorilta käsiltä kiinni rintaan.

Sääntöjen runkoa oli suunnittelemassa kolmen hengen porukka, mutta palautetta otettiin vastaan tuolta äänestysporukalta ja enemmistön kannattamat muutokset tehtiin. Muokkausten jälkeen sitten vielä äänestettiin ja selkeä enemmistö tuosta porukasta kannatti sääntöjä ja siksi ne ovat säännöt, joilla nyt 11.1.2014 alkaen aletaan virallisesti kisata.

Oliko sääntörungossa vaihtoehtona, että kilpailijalle tuomaroitaisiin myös merkistä tangon päältä lasku: "veto", "alas"? Omasta mielestäni itse itseäni toistaen tämä olisi kaikista maalaisjärkisin muutos. Yhtä perusteltua, kuin muissa voimailulajeissa.

Se on vaikea määrittää miten tangon päälle mennään, tyyli vapaa. Keskustelu keskittyy tähän liikaa. Se on totta että jalkapotkuja ja lantion apuja ei voi tuomaroida mitenkään järkevämmin. Strick-Leukoihin ei ole mitään syytä.

MUTTA voiko kukaan sanoa käsi sydämmellä, että helpommin tuomaroitavampi veto on mihin tarvitaan eletroninen leukamerkki ja/tai videotuomarointia? Mielestäni näillä säännöillä nimenomaan se naamakerroin kasvaa, eikä saada vertailukelpoisia tuloksia.

Kuten Keljonviestin kisoissa alkoi jälkituomarointi, käytiinkö tangon päällä myös horisonttaalisesti?
Olen pahoillani, että käytän TR:än nostoa esimerkkinä, mutta asiaa voi käydä fiilistelemässä:
Weighted Chin up 91 kg @ local Keljon Viesti Contest (BW86,9kg) + 5x71 kg after competition - YouTube

Pitäiskö säännöissä vaikuttaa myös tuohon naamakarvoitukseen ;)

Minusta nuo lisäpainoleuanvedon säännöt on ihan ok. Mulla on varmaan joku henkilökohtainen ongelma pienenki heijaamisen kanssa leuoissa. :D Koko peruskoulu ajan tuli nimittäin vedettyä paljon leukoja ja aina vertailtiin tuloksia kavereiden kanssa. Se oli sillon kova paikka jos jollain olikin kovempi ennätys ja sitten piti tietenki reenata entistä kovempaa. Ärsytti suunattomasti tajuta että nämä ennätykset olikin tehty omasta mielestäni "huijaamalla". Kai se on sieltä saakka jääny tapa arvostaa eniten vain täysin puhtaita leukoja.
Toinen mihin halusin puutttua on tuo että yritetään saada oma pointti vertaamalla johonkin muuhun lajiiin tai ylipäätänsä asiaan. Ne ei vaan toimi koska melkein aina ne on kuitenkin jostain pikku syistä johtuen eri asioita. Esim. tuo keihäänheitto vertaus tai minun penkkipunnerus vertaus ei vaan minusta toimi. Ymmärrän kyllä sen että varmaan välillä turhauttavaa koittaa saada muut ymmärtämään oma näkemys noista säännöistä.
Minusta noissa voimaleuanvedon säännöissä ei ole mitään ongelmaa. Urheilija voi itse pitää huolen ettei sitä kulmaa tule edes 30 astetta ja jalat ei liiku yhtään niin ei tule epäselviä tapauksia. Jos joku rajatapaus hylätään se on minusta urheilijan oma vika.
Huomaan kyllä sen että noille lisäpainoleuanvedon kaltaisille säännöille on tarvetta. Niin moni täälläkin taitaa pitää tuota liikaa sääntöjen tulkinnanvaraisuutta ongelmana. En muuten tiennyt noista Voimaleuanvedon ja Lisäpainoleuanvedon eroista. Sitäkin kautta lajille on selvästi tarvetta.
Senkin halusin tuoda esille että ainakin toivon että yhä leuanvetoa "harrastaa" monet muutkin kuin ne jotka siinä virallisesti kilpailee. Omalla kohdalla lukisin sen vieläkin harrastukseki vaikka voimaharjoittelu onkin nykyään monipuolisempaa kuin pelkkää leuanvetoa. Toivottavasti meillä muillakin harrastajilla on jatkossakin oikeus mielipiteeseen siitä minkälaista leuanvetoa itse arvostaa. Toki sekin olisi hyvä tehdä järkevästi ja kannustavasti. Siitäkin olen kyllä samaa mieltä että jos säännöt ovat nuo ja niillä kilpaillaan niin ehdottamasti pitää vetää mahdollisimman tehokkkaasti kuitenki sääntöjä noudattaen.

Oliko sääntörungossa vaihtoehtona, että kilpailijalle tuomaroitaisiin myös merkistä tangon päältä lasku: "veto", "alas"? Omasta mielestäni itse itseäni toistaen tämä olisi kaikista maalaisjärkisin muutos. Yhtä perusteltua, kuin muissa voimailulajeissa.

Se on vaikea määrittää miten tangon päälle mennään, tyyli vapaa. Keskustelu keskittyy tähän liikaa. Se on totta että jalkapotkuja ja lantion apuja ei voi tuomaroida mitenkään järkevämmin. Strick-Leukoihin ei ole mitään syytä.

MUTTA voiko kukaan sanoa käsi sydämmellä, että helpommin tuomaroitavampi veto on mihin tarvitaan eletroninen leukamerkki ja/tai videotuomarointia? Mielestäni näillä säännöillä nimenomaan se naamakerroin kasvaa, eikä saada vertailukelpoisia tuloksia.

Kuten Keljonviestin kisoissa alkoi jälkituomarointi, käytiinkö tangon päällä myös horisonttaalisesti?
Olen pahoillani, että käytän TR:än nostoa esimerkkinä, mutta asiaa voi käydä fiilistelemässä:
Weighted Chin up 91 kg @ local Keljon Viesti Contest (BW86,9kg) + 5x71 kg after competition - YouTube

Pitäiskö säännöissä vaikuttaa myös tuohon naamakarvoitukseen ;)

Tuollaista vaihtoehtoa ei silloin äänestäessä ollut, että olisi ollut sääntövaihtoehtona ylämerkki. Muistaakseni kukaan ei silloin ehdottanut ylämerkkiä. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ylämerkissä olisi kolme huonoa puolta:

1) Merkin pituus: oliko leuka tarpeeksi pitkään yläasennossa?
2) Vetävän liikkeen erilainen biomekaaninen luonne: kyykyssä, penkissä, maastavedossa, tempauksessa ja työnnössä nivelet ovat suorana / ojentuneina / lukossa loppuasennossa. Sen vuoksi noiden liikkeiden loppuasentoa voi pitää yllä useita sekunteja maksimaalisella nostokuormalla eli kuormalla, jonka on juuri ja juuri saanut nostettua loppuasentoon. Leuanvedossa nivelet ovat koukussa loppuasennossa.
3) Kakkoskohtaan viitaten: Jos lisäpainoleuanvedossa olisi loppumerkki, niin laji muuttuisi loppulukotuskilpailuksi, eikä enää kilpailtaisi puhtaasti siitä, että millaisella lisäpainolla urheilija jaksaa vetää leuan. Toistoleuanvedossa ei ole loppumerkkiä (eikä ole ollut noissa voimaleuanvetokisoissakaan) ja käsittääkseni kilpailijoiden mielestä moiselle ei olisi ollutkaan tarvetta.

Käytännössähän pitkässäkään kisassa ei tule kuin muutama veto, joissa leuankärki jää juuri tangon takaosan kanssa leikkaavan pystylinjan tuntumaan (sama kohta kuin tämän kuvan pystyviiva: http://www.slry.fi/wp-content/uploads/lisapaino1-300x225.jpg). Ainoastaan noissa tapauksissa tuomareiden tarvitsee tarkistaa veto tuomaroinnin apuna olevalta videokameralta, muulloin pelkkä leukatuomarin silmä riittää. Eli ihan samanlainen asia kuin vaikka jääkiekon maalikameratarkistukset (jääkiekon rajatapauksissa tarkistetaan ylittikö kiekko maalilinjan – lisäpainoleuanvedon rajatapauksissa tarkistetaan ylittikö leuankärki tangon takaosan kanssa leikkaavan pystylinjan). Eli se siitä naamakertoimesta – sellaista ei ole, jos koulutetut tuomarit osaavat hommansa (SLRY:n lisäpainoleuanvedon tuomarikoulutusjärjestelmä valmistuu tammikuun alkuun).

Mitä noihin Keljon Viestin salikisoihin tulee, niin mitään jälkituomarointia ei kisaajien keskuudessa käynnistynyt. Se käynnistyi täällä pakkotoistolla YouTube-videoni myötä. Jos et muuten huomannut, niin tuossa linkkaamassasi YouTube-videossani on kuvalinkki 91 kilon vedon yläasentoon: http://2.bp.blogspot.com/-FGE6RU6nh...M/_tRHDO-GJes/s1600/91+kg+leuan+yläasento.jpg Siitä näkee hyvin, että myös leuankärjen horisontaalinen ylitys tapahtui ja salikisan leukatuomari oli kartalla hommassaan. Tanko on itse asiassa kiinni kaulassa, joten virallisissakaan kisoissa ei tuon vedon kohdalla olisi varmasti tarvittu käyttää tuota videotuomarointia, sillä leuankärjen horisontaalinen ylitys on niin selkeä. Rajatapauksia varten tuolainen videotuomarointimahdollisuus on kuitenkin hyvä, niin vältytään siltä, että säännöt täyttäneitä vetoja hylättäisiin tai säännöt täyttämättömiä vetoja hyväksyttäisiin.

PS. Käytännön syistä se alun perin kaavailtu leukastoppari korvataan todennäköisesti tuolla videokameralla. SLRY:n hallituksella on käynnissä äänestys asiasta ja asiasta uutisoidaan SLRY:n sivuilla (Suomen Leuanveto ry) heti, kun äänestystulos on ratkennut. Käytännön syy oli se, että 100 % luotettavan ja vetosuoritusta häiritsemättömän leukastopparin rakentaminen osoittautui resurssien puitteissa mahdottomaksi ennen tammikuun CUP-kisaa (11.1.2014) kisajärjestelyihin osallistuvan talkooporukan voimin. Videotuomarointi on sitä paitsi aukoton ratkaisu, kunhan lisätään ohjeisiin tyyliin, että ”pitkäpartaisten vetäjien on leukatuomarin pyynnöstä sidottava partansa kumilenkillä, hiuslenkillä tai muulla vastaavalla”. Tästä lisäyksestä on käynnissä äänestys samalla, kun SLRY:n hallitus äänestää videotuomaroinnin käyttöönotosta. SLRY:n hallitus asuu eripuolilla Suomea ja asioita joudutaan hoitamaan paljon sähköpostitse. Kaikkien vuodenaikana olleiden sähköpostiäänestysten aiheet, tulokset ja äänijakaumat tullaan julkaisemaan SLRY:n nettisivuilla, kunhan ne saadaan kasattua yhteen asiakirjaan.

Motivoiva ja kova kaveri olet Funky Monkey. Ja ei voi olla nauramatta noille "vittu, saatana, perkele!" -huudoille :D.

Itte olen aina vetänyt leukoja muun treenin ohella, eli pääpaino ei ole ikinä ollut itse leuanvedossa. Laji on kuitenkin alkanut kiinnostaa. Onhan tuo vitun kovien äijien laji. Kokeilinkin kiskaista maksimia ja sain kerran nippa nappa vedettyä 50 kilon kiekon 92 kiloisena sääntöjen puitteissa, eli eihän tuo nyt ole paljon paskaakaa, mutta luulisin että edes jonkinnäköinen potentiaalinsiemen on minuunkin istutettu.

mkv: Kyllä ne isometriset loppupidot repii vieläkin jonkun verran hauiksia. Se kipu on tosin vähentynyt reilusti verrattuna siihen, mitä se oli ensimmäisissä isometrisissa pidoissa. Ootko tulossa kilpailuihin? 75 kg on kova rauta!

Craig: Kiitos! Pitää se aina välillä olla treeneissä meininkiä! :D Ja potentiaalia on!

Joku lapsi tekemässä maksimaalisen näköistä leuanvetosuoritusta:
Lapsen+leuanveto.jpg

Craig: Kuten Arppa ja Funky Monkeykin jo sanoivat, niin potentiaalia on!

Olen ajatellut, että aloitan tekemään tämän thredin alun mukaista volyymihässäkkää. Muuten vaikuttaisi kohtuu selkeälle, mutta monta niitä sarjoja nyt vedetäänkään päivässä? 10-25?

Vuasi alakoo leuanverolla ensimmäänen tammikuuta ja loppuu joulukuun viimeenen tiätysti kans leuanverolla :D

Pull up variations part 4: Explosive chin up (speed chin) ~80% 1RM - YouTube

Täs on ns. herkistely reeni menos ja jos sitte vaikka loppuviikosta testaalis jotaki :) Taisi olla 8x1x80% (95kg+53,5kg) päivän määrät, tarkootus lähinnä aktivoora nuata yläselijän lihaksia tuas lähärös.

Täs oli tälläänen kokeelu herkistelyjen välis, ja pitäähän uuren vuaren päivänä jonkunlaanen leuka aina vetää :)

ONE ARM PULL UP on bouldering wall @ 94kg (easy three finger pocket) - YouTube

Jollaki lailla myänteenen yllätys tua veto ku selevästi tukkoosta oli lämmittelyys, se on muuten runopoika itte joka tuas vireolla heittää nua asiallisimmat kommentit :D

hehee juu helluunen veto. ja etäisesti alkaa se sun liikkuminenki muistuttaan kiipeilyä täs pikkuhiljaa. ihminen oppii ja kukka se on perunanki kukka :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom