Hupasan näköstä touhua...ei tartte kattoa Kenny Everetin videoviihdettä, kun on jo niin hauskaa tämänkin kans..:D
waldopepper, sun mielipide on tullut jo kaikille selväksi moneen kertaan. Suurin osa suomalaisista leuanvetäjistä on sitä mieltä, että lisäpainoleuanvedon nykysäännöt ovat järkevät, ja nykysäännöt sallivat jalkojen käytön.
Harrastan lisäpainoleuanvetoa kilpaurheilumielessä, joten minulle merkitsee ainoastaan se, kuinka isoilla lisäpainoilla saan vedettyä leuan sääntöjen puitteissa. Minulla ei kiinnosta pätkääkään miltä suoritus näyttää. Esteettisyydellä ei ole nykyaikaisen lisäpainoleuanvedon kanssa mitään tekemistä - säännöt ovat raa'an yksinkertaiset, mikä on minusta todella hyvä asia. Jos lisäpainoleuanvedon säännöissä vaadittaisiin strict-vetoja, olisi niiden tuomarointi todella tulkinnanvaraista. Uskon, että nykyisillä yksinkertaisilla säännöillä lajilla on potentiaalia kasvaa paljon suuremmaksi, kuin rajoitetuimmilla säännöillä. Nyt tarvitsee vain keskittyä vetämään, eikä tarvitse miettiä sitä, miltä vetosuoritus näyttää.
Ja olisi tosiaan mielenkiintoista nähdä, kun sinä, waldopepper, kokeilisit tehdä leuan 80 kg lisäpainoilla. En ymmärrä miksi pitää tulla nimimerkin takaa nettifoorumissa ilkkumaan muiden suorituksille, jotka ovat huomattavasti kovemmalla tasolla, kuin mihin omat rahkeet riittää. Minusta on epäkohteliasta, kun mitätöit suoritukseni naureskelemalla. Olen harrastanut leuanvetoa tosissani kilpaurheilumielessä 3 vuotta, ja tuo 80 kg on kovan työn tulos. Ois paljon mukavampaa kun kannustettaisiin toisiamme kovempiin suorituksiin, eikä vaan valitettais ja naureskeltais. Rakentava kritiikki on asia erikseen.
Jokaisella leuanvetäjällä on oma tyyli, ja nykysäännöt sallivat sen. Voit vetää strict-tyylillä, delfiini-tyylillä, sammakko-tyylillä jne. Kunhan veto lähtee heilumattomasta roikunnasta ja leuka ylittää tangon vertikaalisesti ja horisontaalisesti. Säännöt ovat kaikille samat, joten kisoissa kovin leuanvetäjä voittaa.
Rauhaa, rakkautta ja leuanvetoa
T: Konsta Koivuranta