Leuanveto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä on vaikein "kahva" mistä olet saanut vedettyä yk leuan? On nuo järkyttävän kovia suorituksia vetää yk leuka rollarista, pyyhkeestä, 2" vertikaalitangosta, ja vielä yli 90-kiloisena!! Nyt saattaa olla typerä kysymys, mutta pystyykö noihin temppuihin kukaan muu Suomessa tai kukaan about samalla kehonpainolla?

Mikä on vaikein "kahva" mistä olet saanut vedettyä yk leuan? On nuo järkyttävän kovia suorituksia vetää yk leuka rollarista, pyyhkeestä, 2" vertikaalitangosta, ja vielä yli 90-kiloisena!! Nyt saattaa olla typerä kysymys, mutta pystyykö noihin temppuihin kukaan muu Suomessa tai kukaan about samalla kehonpainolla?

Tälläkin foorumilla "tekijämiehet" yleensä vähättelee suorituksiaan (Jotenkin trendinä nykyään) mutta kyllä noista Kyröölääsen ykl suorituksista uskaltaa sen verran sanoa että taitavat aivan "maailmanluokkaa" tällä hetkellä olla. Ottaen tietenkin huomioon kaverin painon.

Samoihin temppuihin pystyviä voisi löytyä ehkä kevyemmistä sälleistä ja tuo rollarileuka on hieman kahvariippuvainen. Jokainen Rolling thunderia enemmän kokeillut tietää että osassa kahvoista voi pyörimisominaisuus loppua kokonaan varsinkin kun väline ikääntyy. Olkoon kahva kuitenkin minkälainen vaan niin todella kova suoritus.

Näkisin että harvassa nuo painavemmat kaverit ovat jotka ydellä kädellä itsensä ylös kiskoo varsinkin ilman mitään sen kummempia heilautuksia.

Pitää vielä muistuttaa että Kyröölääsen suoritteet ilmeisesti tehty punaasen mairon voimalla joten siitä lähtee ainakin täältä suunnasta hatun nostot.

Tuosta 200kg voimaleuanvedosta sen verran että OMASTA mielestäni ällistyttävin suoritus voimaleuanvetokisoissa kautta aikain on tässä:

Pikkuhiljaa myös Kiimingin Koivisto saavuttamassa rajapyykkiä jos kehitys vielä jatkuu.

Lauttamuskin vielä nuori sälli niin aikaa on ;)

Ensi vuonna alkavat lisäpainoleuanvetokisat jotka varmasti tuovat lisää harrastajia lajin pariin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Tua Arppa ny tapaa aina kehua muita :D

Jos ny totta puhutahan kaikkien trenrien nimiis niin tälläänen keski-ikää lähestyvä harrasteliatason kehäraakki meikäläänen on, ja jos esim. joku 85kiloonen kiipeelijä pystyy YKL:än vetämähän 15kg lisäpainolla niin tottakai sama ukko vetää nua kaikki mun kahava ottehet ensi kokeelulla saman painoosena ku minäki (85kiloosesta saa tehtyä 92kiloosen jos ottaa 7kilon painovyän) :)

Mutta tua vaikeusjärijestys riippuu monesta asiasta, pyyhe on heleppo kaikkiille, keskisormiveto heleppo mulle sormikoukku lahajojen tähären, rollari vaikia ku ei oo luantaasta puristusvoimaa mutta käsi taas tarpeheksi isoo, tuahon pystytappihin mullon lahajoja kans mutta silti se tuntuu vaikialta. Ota ny siitä sitte selevää :)

Pitää kuitenki muistaa jotta 70kiloonen kiipeelijä voi vetää YKL:än pikkusormi lenkistä = helepoon, 12mm listasta = vaikia tai 20mm listasta keskisormella = vaikein, ja itte ku en saa tuata viimeestä eres kaharella sormella verettyä, eikö se kerro jo jotaki???

Mutta harrastelutason puuhastelu voi olla siltiki miälekästä, jos siihen osaa oikeen suhtautua.

Kehun jos on aihetta.

Meinasin kirjottaaki jo edelliseen että kyllähän tietenkin kiipeelijät on asia erikseen ;) Kiipeilijöiden suoritukset on vain usein sellaisia että moni niistä on kuullut mutta harva nähnyt. Vähän niin kuin joku Bigfoot :D Uskon kuitenkin itsekkin että niissä kuvioissa pyörii koviä sällejä.

Vertailupohjaa ns. maailmantasolle on hankala ottaa kun ei varsinaisia kilpailuja tunnu kansainvälisesti olevan ja ehkä ykl ynnä muut vastaavat on monelle muutenkin outo liike.

Miksi Lauttamus ja tuo videon kaveri käyttävät noin kapeaa otetta? Esim. Funky Monkey taas käyttää leveää otetta? Löytyykö teiltä jotain perusteluja otteillenne vai onko tuo vaan joku tottumus joka tuli jäädäkseen?

Morjesta,

Toivottavasti joku tämän ketjun lukijoista osais antaa vinkin lihashuoltoon.

Taustasta lyhyesti sen verran, että oon viime aikoina tehnyt 1,5-2 kertaa viikossa lisäpainoleukatreeniä. Sarjavolyymia on tullut vaihdellen 3x5:sta 10x10:een per treeni. Tavoitteena on ollut nostaa maksimisarjat 3x8@30 > 3x6@40. Pääsin melkein tavoitteeseeni ja 40llä tulee nyt 3x5. Välillä olen kokeillut myös ykkösiä 50llä ja 55llä. Omapaino on noin 85 kiloa ja ikää 32 v.

No, samalla kuitenkin oon saanut luultavasti selkäni niin jumiin, että käsien koukistaminen esim. ensimmäisiä leukoja tai hauiskääntöä tehdessä vihloo ikävästi. Kummassakin käsivarressa tuntuu selkeä kipukohta aivan kyynärpään alapuolella. Kipu helpottaa sitä mukaa kun ukko lämpeää.

Olen kokeillut venytellä roikkumalla tangossa ja venyttämällä leveitä selkälihaksia pitämällä kiinni puolapuisto vyötärön korkeudelta. Lisäksi olen kokeillut foam rolleria (putkirulla), mutta en ole saanut silläkään mitään merkittävää aikaiseksi.

Sattuisiko jollain toisella olemaan toimivaa venytystä tms.?

Kiitokset,
Ilkka

Taidan siis seuraavaksi suunnata työterveydenhuollon nettisivuille tekemään varausta. Hieroja saanee tän jumin aukaistua muutamalla käyntikerralla. Sen lisäks pitänee siis tehdä aktiivisemmin rullailua putken ja tennispallon kanssa. Autonvahauskone vaatii hieman etsimistä foorumilta.

Kiitokset nopeista vastauksista,
Ilkka

Mm. leuanvetoa käsittelevä Sisusavotta podcast, jossa olen vieraana: Sisusavotta Podcast #2 - Tuomas Rytkönen
Kyseistä podcastia käsittelevä blogikirjoitus: Atleettisen Partasuun Blogi: Vieraana Sisusavotta podcastissa (U)

...Leuanvetointoa kaikille! ...ja tulkaahan kaikki kynnellekykenevät mukaan lisäpainoleuanvedon Suomen CUP:iin 11.1.2013: Suomen Leuanveto ry ? Lisäpainoleuanvedon Suomen CUP 2014
CUP-kisan on tarkoitus olla matalan kynnyksen kisa kokeilla lajia (ei ole minimialoitusrautoja jne.) eli tammikuun kisa on oiva paikka tulla kokeilemaan lajia vaikkei kärkipään sijoituksista pystyisikään kamppailemaan.

Vedän 2-3 viikossa leukoja ja mulla tulee tuohon forkkujen alueelle semmoinen jomotus. Häiritsee kovasti aina seuraavia sarjoja. Jotain kalvon kireyttä ilmeisesti? Ilmeisesti hieronta voisi auttaa, mutta auttaisko joku magnesium tai muu valmiste tälläisiin vaivoihin?

Vedän 2-3 viikossa leukoja ja mulla tulee tuohon forkkujen alueelle semmoinen jomotus. Häiritsee kovasti aina seuraavia sarjoja. Jotain kalvon kireyttä ilmeisesti? Ilmeisesti hieronta voisi auttaa, mutta auttaisko joku magnesium tai muu valmiste tälläisiin vaivoihin?

Liikarasitusta, vedät kuukauden vähä vähemmän esim. kerta viikkoon tai 2 krt viikkoon mite antaa periks... Tota tapahtuu iha painipiireissä sekä voimailussakin.

Mm. leuanvetoa käsittelevä Sisusavotta podcast, jossa olen vieraana: Sisusavotta Podcast #2 - Tuomas Rytkönen
Kyseistä podcastia käsittelevä blogikirjoitus: Atleettisen Partasuun Blogi: Vieraana Sisusavotta podcastissa (U)

...Leuanvetointoa kaikille! ...ja tulkaahan kaikki kynnellekykenevät mukaan lisäpainoleuanvedon Suomen CUP:iin 11.1.2013: Suomen Leuanveto ry ? Lisäpainoleuanvedon Suomen CUP 2014
CUP-kisan on tarkoitus olla matalan kynnyksen kisa kokeilla lajia (ei ole minimialoitusrautoja jne.) eli tammikuun kisa on oiva paikka tulla kokeilemaan lajia vaikkei kärkipään sijoituksista pystyisikään kamppailemaan.

Pistäkääs nyt jotain suuntaa antavaa arvioita millaisia rautoja tuolla vedellään? Itsellä voisi olla joskus kiinnostusta käydä kokeilemassa, lisäpainot pyörivät sielä 85-90kg paikkeilla tällä hetkellä.

Pistäkääs nyt jotain suuntaa antavaa arvioita millaisia rautoja tuolla vedellään? Itsellä voisi olla joskus kiinnostusta käydä kokeilemassa, lisäpainot pyörivät sielä 85-90kg paikkeilla tällä hetkellä.

Nuilla nyt varmasti jo pärjää helepostikin. Mikäs on omapaino?

edit. Nuitahan on korostettu, ettei ole minimialotusrautoja. Voittoraudat kovimmissa tulenee olemaan yli 90 kilon, mutta tuskin kaikkiin sarjoihin riittää edes 70-80 vetäjiä? Mielenkiintosta omalta näkökannalta on raskaan sarjan taso :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom