Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
meitsi ei jaksa leukoja vetää, just sain yhden ja toinen jäi puoliväliin :) pituus 181 ja paino nyt 96 kiloo.. jos haluis tässä tulosta niin mitäs kannattais tehdä? Kysyn ku en oo oikein ikinä leukoja vedelly..

meitsi ei jaksa leukoja vetää, just sain yhden ja toinen jäi puoliväliin :) pituus 181 ja paino nyt 96 kiloo.. jos haluis tässä tulosta niin mitäs kannattais tehdä? Kysyn ku en oo oikein ikinä leukoja vedelly..

T-nationissa oli joskua artikkeli tyyliin "jos saat yhdenki leuan et ole liian heikko vaan liian painava" ite alotin tekemään leukoja jossain helmi-maaliskuus 2011 ja silloin sain about yhden (aloin sitten tekemään negatiivisia toistoja ja kohta normileuat alko luonnistumaan).
nykyän menee +20 sarjoja ja parhaimpina päivinä tulee tehtyä lähemmäs 200 leukaa eripituisilla sarjoilla, itse asiassa tossa joku aika sitten toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja sain tehtyä yhdenkäden leuan vastaotteella.

tarinan opetus; jos mäkin oon saanu kehitystä jonki verran niin mikset säkin , vähän töitä ja vähän periksantamattomuutta niin kyllä se siitä :-)

Olisin mielessäni voittaja jos vetäisin tommosen vieressä 30 puhdasta :D

Maksimileuat minuuttiin on muutenkin huono mittari, koska ilman heilumista ei vastaote luonnistu ainakaan helposti, ja todella harva saa leveällä myötä otteella ilman heilumista(sätkimistä) noin montaa leukaa ;)

kisan sääntöjen mukaan mennään tietysti. mut kyllä tuo pelleilyltä omaan silmään näyttää vaikken moiseen ite pystyiskään. menee munatkattoon 10cm liikeradan rynkytyspenkki kategoriaan

Melkoista rytkyttelyä etenkin tuo "World Record 62 Pull Ups in 60 Seconds--Age 50" -video. Lisäksi se ukko käyttää ranneremmejä...

Tässä vähän puhtaampaa leuanvetoa SM-kisoista:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
on aika eri juttu vetää aikaa vastaan, kun liikerataa on hankalampi kontrolloida. eri kisat, eri kriteerit, ei voi verrata. se siitä.

Mistä löytää kotikäyttöön leuanvetotangon joka kestää 120 kg ja jonka voi pultata ovenkarmeihin kiinni? Kaikki mitä tullut vastaan kestää vain sen satasen.

Hommaa sopivan paksua rautaputkea, pari puupalikkaa.

Katkaise putki sopivaksi, poraa puupalikoihin putken kokoiset reiät. Ruuvaa palikat ovenkarmeihin tanko niiden välissä. Helppoa ja halpaa. Palikat kannattaa olla kans tukevat, (vaikka kakkosnelosta) ei mitää 5 millin vaneeria.

Jäljet jää mutta aivan sama kuhan saa vetää.

Eikös Pertti Ukkola mainostanut jossakin tv-ohjelmassa tehneensä 72 tai 74 (en muista kumpi) leukaa minuutissa?
Melkein voisin uskoa kun olen nuiden painijoiden fysiikkaa hiukan nähnyt.

voihan siihen tehdä kaksnelkusta telineen ovenkarmien viereen. ei noi nyt vaadi ku vähä luovaa ajattelua ja pääsee treenaileen.

vastaote seuraavalla viikkoprogressiolla (prosentit lasketaan koko kuormasta, eli kehon paino + lisät):
1. 2*3*85, 2*2*90, 2*1*95
2. 2*2*90, 1*95, 1*100... (max. testi), 2*2*90
3. 10*1*90
4. 2*85, 1*90, 1*100... (max. testi), 2*95 2*90
5. 3*2*80, 4*1*85, 3*2*80
6. 2*85, 1*90, 1*100... (max. testi), max*90
- lisäksi vkoilla 1, 2 ja 4 alaosavetoja 3*5* max + 10kg stopista.

Minkälaisia nuo alaosavedot oikein on. hartiat korviin ja 90 asteen kulmaan veto? Ja painot 10 kg yli oman maksimin?:rolleyes:
Tuo ylläoleva on siis lainaus jto:lta

toi on maksimivoiman stressijakson yhdenlainen systeemi vaan. alaosavedoilla voidaan treenata kohdennetusti sitä alaosaa jos se on heikko. kilomääräkin määräytyy tyypin mukaan, mutta toi on suht ok.

Terveyhdys leuanvetäjät!

Päätin aloittaa leuanvetämisen, kun en ole tehnyt minkäänlaista fyysistä harjoittelua ainakaan reiluun neljään vuoteen. Kaverilla kokeilin yhden sarjan tuossa taannoin ja 10 leukaa meni. Nyt olen ruvennut tekemään 10x5 toiston sarjoja päivittäin. Olen tehnyt sarjat iltaisin tai aamuisin tunnin aikana. Ajattelin, että ei tuon pidempiä sarjoja uskalla tehdä, kun ei ole mitään pohjaa.

Vuosia takaperin olen vetänyt ilman varsinaista leuanvetotreenausta 20 leukaa leveällä otteella niskan taakse, mutta silloin olin nostellut jonkin verran puntteja. Tarkoitus olisi kesän alussa vetää 30 leukaa suht puhtaasti. Ajattelin vedellä perusvoimaa aluksi kuukauden näillä lyhyillä sarjoilla ja sitten keskittyä enemmän voimapuoleen. Loppuajasta varmastikin pitäisi pidentää sarjoja tai lyhyemmillä palautuksilla hakea kestävyyttä. Nyt olen vetänyt vasta ja myötäotteella noin puolet ja puolet. Molemat otteet tuntuvat yhtä raskailta. Pitäisikö tässä "totuttelujaksolla" jo kokeilla välillä pienillä lisäpainoilla vai kasvattaa vain sarjamääriä ja hiljalleen myös toistomääriä?

Hienon ja asiapitoisen keskustelupuun olette tehneet (varsinkin jto) ja lueskelinkin jo kymmeniä sivuja vinkkejä harjoitteluun. Tuntuu vaan, että monilla muilla on harjoittelutaustaa pohjalla ennen kuin ovat alkaneet vetämään leukoja, mutta minulla ei ole alla mitään harjoittelua, joten siksi kyselen kuitenkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom