Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli kannattaako jto tehä noi soudut siis leveällä otteella? Mäkun luulin et kulmasoutu tehois parhaiten hartioiden levysel otteella.. Kannaa varmaan vaihdella otteita vainkuinka?

vaihtele. kapeella kyynärpäät kyljissä enempi levee selkälihas ja alaepäkäs, leveellä enempi koko epäkäs ja muut lavanlähentäjät.

Ok, eli periaatteessa kapeampi ote ottaa enemmän selkään, just noihin latseihin kun leveä.. Mut vaihtelen. Entä ylä ja alataljassa otteet? Vaihetelnk niissäkin vai?

"selkä" on kuule paljo laajempi käsite ku levee selkälihas! vaihtele kaikissa selkäliikkeissä oteleveyttä.

kapeella alavatsaan, leveellä ylävatsaa ja kyynärpäät ulos kunnolla. kuten leuoissakin, kulmasouduissa tosi tärkeetä on hartioiden liike. ala-asennossa ne roikkuu (muttei löysinä, kiertäjäkalvosimet rikkoontuu!) ja veto lähtee EKA niillä hartioilla taakse. vasta sitten alkaa kyynärpää liikkuun taaksepäin. hartiat ei nouse korviin, vaan pysyy "alhaalla", ellei ihan varsinaisesti halua yläepäkkääseen jytyä. kyynärvarren tulis pysyä suht kohtisuorassa maahan nähden koko ajan. selän kallistuskulmaa voi vaihdella riippuen siitä minne sen vaikutuksen haluaa. helpoiten se oma kroppa kertoo seuraavina päivinä minne osu, kun tekee muutaman tiukan kympin :)

Viikon päästä olisi sitten lähdössä tuo 4 vkon lisäpainokausi, kaksi kovaa ja yksi kevyt viikkoon. Tuolta "Peruskausi 3x4 -> 6x6 miten käytännössä" ketjusta lueskelin, ja poimin siitä heti ensimmäisestä postista tämän

1. 3x4x75
2. 5x5x70
3. 3x3x80
4. 4x5x75
5. 6x6x70
6. 4x4x80
7. 5x6x75
8. 3x4x85
9. 5x5x80
10. 3x3x90
11. 4x5x85
12. 6x6x80

Eli mitenkä olisi jos tuosta poimisi kahdeksan ekan viikon setit?

Pyörittelin mielessäni noita lukuja ajateltuna prosentteina omasta massasta + ykköslisäpainosta(näin se käsittääkseni leuanvedon kohdalla tulisi ajatella), jolloin 75% olisi 6 kiloa lisäpainoa, eli eihän siinä mitään järkeä ole. Jos prosentteja lisäisi kymmenellä niin kuulostaisi alustavasti melko hyvältä. Mitä mieltä?

toi 3*4 -> 6*6 on mun systeemi ja sen perusidea EI ole tollanen prosentteihin perustuva touhu. siihen ekaan postiin on myöhemmin liitetty se perusidea. lue se! leukoihin se sopii vielä paremmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten jos tekisi leuanvetoa samalla tyylillä kuin esimerkiksi sotilaspenkkiä? Eli oman kehon painon mukaan lisäpainot esim jos painaa 70 kiloa niin lisäpainoa vyöhön tuo 70 kiloa? Itse pystyn tekemään 60 kilolla (omapaino vyössä) 2 toistoa joten miten tätä tulosta saisi parannettua, lyhyitä toistoja suurella volyymillä esim 80% maksimivedosta?

ei noita nyt oikein verrata kannata. solttupenkissä nostat omaa painoa ja sun kuvailemalla tavalla "solttuleuoissa" taas nostasit 2x omaa painoa (kroppa + romut). eri asia hyvin pitkälle. kakkosmaksimi on...no...maksimivoimaa :) eli se perustuu korkeille perusvoimatasoille.

leuoille(kin) erinomanen systeemi on toi mun 3*4 -> 6*6. eli ota sellanen romu (sulla varmaan joku 45 kg), millä saat nätisti tehtyä kolme nelosta. sitten annat itelles kolmisen kuukautta aikaa tehdä vähän isommalla ja enempi määrää, vaikkapas 6*6*50kg. jos pystyt nostaan perusvoimatasoja hyvin, takaa se jo aika automaattisesti myös maksimitason nousun. jos leikitään, että saat tehtyä maksimifemman alussa vaikka 50 kilolla ja saisit peruskauden lopussa toistomaksimivitosen jopa tolla 60 kg:lla. se merkkais, että ykkönen tulis jollain 75-80 kg:lla, kun on saatu 3-4 kk:n peruskauden jälkeen fiksusti piikattua ne voimat 1-2 kk:ssa.

sä voit tehdä tuolla perusjaksolla sillon tällön myös ykkösiin menoja ennen perusvoimasarjoja. ne tuo vaihtelua ja auttaa saamaan perusvoimarautoihin liikettä. älä kuitenkaan tee niitä liikaa. peruskausi on peruskausi.

Kiitos vastauksesta jto, pitääpä väsätä tänään uusi saliohjelma, kun tuo vanhakin loppui (5*5 SF) ja keskittyä alaselän vahvistamiseen, koska rojut päällä alaselkään tulee kipua, samoin penkissä ja mavessa.

Mikä mahtaa olla probleema kun leuanvedossa viimeset 15cm rutistukset vaatii itsellä kohtuuttomasti voimaa. Alhaalta lähtee hirmu nopeudella mutta ylhäällä liike lähes pysähtyy :/

Leuat muutenkin ongelma, kehonpainolla(88) menee 9 leukaa, kun dippejä menee 35kg lisäpainolla helposti sarjaa.. Olen vielä panostanut leukoihin enemmän.

Miten saisi edes yhden leuan menemään?En tajua miksei mene yhtäkään, vaikka lihastakin pitäisi olla jonkin verran edes. En tiedä kyllä yhtään, että teenkö, sitten väärällä tekniikalla vai mikä siinä mättää?No mites noita varten voi harjoitella, jossei mene yhtäkään?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

petr: vedät väärään suuntaan ylhäällä. kokeiles kiskoo se tanko kainaloihin. siinä yläosassa kyynäpään pitäs mennä taaksepäin, ku ei se alas enää pääse.

haggis: ei se kovin monimutkanen liike kyl ole... alotteles nyt vaikka kontrolloiduilla negoilla. teet sillon tällön suht helppoja ja stoppailetkin välillä.

lajini takia en juuri nykyään leukoja paljoa vetele, kun menee selkä juntturaan. voimaa tulee muutenkin. mutta on tullut kyllä vedeltyä ihan "sopiva määrä", ei huolta. en mä monipuolisuutta koskaan oo dissaillu, mistä sä sellasta saait päähäs?

jenkithän erottelee vastaotevedon chin upiksi ja myötäotevedon pull upiksi. leveen selkälihaksen aktivaatio on vähä helpompaa myötäotteella, mutta tyylillä ei juuri oo merkitystä, jos haluaa sinne selkään kokoa tai voimaa. se nyt vaan on mennyt hieman traditioksi, että bodarit vetelee pääasiassa myötäotteella ja esim. yleisurheilijat jne vastaotteella. ei noilla oo muuten mitään väliä.

Mulla on tilanne jo semmonen että myötäotteella menee helpommin. Vastaote on jotenkin luonnottomampi ja vääntää kyynärään. Mistä muuten tuon tradition oot selvittänyt että tommonen jako noiden välillä? Ihmetyttää vain voiko olla noin selvä raja.

no tuskin se nyt takkatulien ääressä kerrottavaa sankaritraditiota tai virallista on :) mutta jos vaikka lueskelee viimesen 40 vuoden aikana julkaistuja jenkkibodailulehtiä, kiskotaan niissä suurin osa leukoja myötäotteella. sama systeemi saleilla. melkein saman aikaa eri lajien urheilijoita seuranneena taas sitten on enemmän tullut vastaan noita "koululeukoja" eli vastaotteella vedeltyjä. en mä ite mitään jakoja tee. mun ohjelmissa on kaikenlaisia ja kaikille.

Onko kukaan käyttänyt noita kumiremmejä avittaakseen leukoja ? Siis kumiremmi vaikka tangosta toisen jalan alle, joka toimii sitten pienoisena nostoapuna. Ajattelin jotain tällasta apukeinoa. Saan kyllä tehtyä jonkin verran leukoja, mutta jos pitää monta sarjaa tehdä putkeen niin toistomäärät laskee aika nopeesti ja haluais silti rääkätä selkää kunnolla. Oon testannut pistää toista jalkaa tuolille vaan sitten kropan asento muuttuu jo sen verran, että liike tuntuu suhteellisen turhalta eikä ota selkälihaksiin samalla tapaa kuin normaalisti.

voi tollasta käyttää ja myös toisinpäin, eli kummari vyöstä maahan, esim. isojen käsipainojen ympärille. ellei leukoja juuri mee, kannattaa tehdä niitä ees muutama lyhyt sarja ja sit bodailla taljoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom