Leuanveto + lisäpainot

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mielestani kanssa alhaalla voi vapaasti venyttaa, mutta lisapainoilla esim 5 sarjaa vetaessa kannattaa se alasento ottaa hyvin varovasti.
Itse oon muutaman kerran huolimattomasti alas rysayttany, kun on ruvennu vasymaan.
Tama sama koskee myos omalla painolla tehtyja suorituksia, 10 *10 siina tulee jo aika monta pomppua. Kiertaja kalvosin on kovilla, ja itsella kyyrpaat kipeytyy todella helposti. ne kun sattuvat olemaan sellaset "yliliikkuvat".

jto sanoi:
kyl toi oravan juttu on ihan perusteltua. kiertäjäkalvosin siinä on aika kovilla. ei niinkään siitä venytyksestä vaan pompuista siellä alhaalla kädet suorina.

kyllä mä miikka uskosin kans, että tulee toi romu. voipi tulla joku 5*25 myös.

Voipi olla. Ollaan pomppimatta.
Mä en usko että 5*25 tulee. Tai eipä sitä tiedä.
Silloin kun kerran kokeilin tuota maksimia niin lähdin liikkeelle 25 - 30 - 35.
No katotaan mitä perjantai tuo tullessaan.
Ihan hauskaa hommaa tuollaiset muutamat toistot leuoissa.
Vois oikein harjoitella kyseistä touhua ja ottaa jonkun tavoitteen.
Täällä ainakin tuntuu olevan äärimmäisen kovia vetäjiä jos katsoo noita tuloksia.
Voisi ottaa vaikka niiden perusteella jonkun tavoitteen maksimiykkäseen ja 5*x tulokseen.

heips..

Miten tuota leuanvetoa kannattas lähtee treenaamaan,kun en pääse yhtään kokonaista leukaa.,jää aina sillain että päälaki jää tangon alapuolelle.

Teen ihan normi punttitreeniä ja penkistä tulee n90kg.
Tarvis vissiin saada haukkariin lisää voimaa ,ja PS painan 110kg.

hunter killer sanoi:
[

Kyllä kai nyt periaate aina selkäliikkeissä(yläselkä) on se, että liike lähtee ns.venytyksestä alhaalta?Ei kait se mitään hajota?Mutta sitä kait tarkoititkin?
voi hajottaa jos yhteispainoa on tarpeeksi paljon( kehonpaino+lisurit)ja venytys alhaalla liian voimakas joka paljolla painolla tulee jo luonnostaankin ellei jännitä ala asennossa. . nimimerkillä kokemusta on, valitettavasti.

Aloittelijaaa sanoi:
heips..

Miten tuota leuanvetoa kannattas lähtee treenaamaan,kun en pääse yhtään kokonaista leukaa.,jää aina sillain että päälaki jää tangon alapuolelle.

Teen ihan normi punttitreeniä ja penkistä tulee n90kg.
Tarvis vissiin saada haukkariin lisää voimaa ,ja PS painan 110kg.

En ehkä ole paras neuvomaan, mut mutu-tuntumalla lähtisin tekemään ylätaljaa myötäotteella ja vastaotteella, eteen ja niskan taakse.
Kapealla otteella kapealla kahvalla (kädet ns. vierekkäin).
Kulmasoutua, alataljaa jne.
Pitää yhden äärimmäisen kovan selkäpäivän viikossa (niinkun ilmeisesti pidätkin) ja yhden kevyemmän pumppailupäivän.
Tarpeeks kun kiskot taljoilla eri oteleveyksillä ja eri tangoilla niin eiköhän leukakin mee pian.
Meidän salilla on myös sellainen leuanvetolaite johon saa jalkojen alle lisäpainoja helpottaan.
En ole tosin ikinä kokeillut sitä.

Miikkah sanoi:
En ehkä ole paras neuvomaan, mut mutu-tuntumalla lähtisin tekemään ylätaljaa myötäotteella ja vastaotteella, eteen ja niskan taakse.
Kapealla otteella kapealla kahvalla (kädet ns. vierekkäin).
Kulmasoutua, alataljaa jne.
Pitää yhden äärimmäisen kovan selkäpäivän viikossa (niinkun ilmeisesti pidätkin) ja yhden kevyemmän pumppailupäivän.
Tarpeeks kun kiskot taljoilla eri oteleveyksillä ja eri tangoilla niin eiköhän leukakin mee pian.
Meidän salilla on myös sellainen leuanvetolaite johon saa jalkojen alle lisäpainoja helpottaan.
En ole tosin ikinä kokeillut sitä.

Ei ole taljaa käytettävissä.

Mutta kumpi vaikuttaa enemmän leuanvetoon selkä vai hauis??

Aloittelijaaa sanoi:
Ei ole taljaa käytettävissä.

Mutta kumpi vaikuttaa enemmän leuanvetoon selkä vai hauis??
minä uskon, että selätönkin(heikot selkä voimat) voi olla kova vetään leukoja, mutta jos hauiksissa ei ole voimaa suhteessa omaan painoon, niin ei siitä varmaan oikein mitään tule. mutua.

Minulla taas on neutraalista poiketen sellanen käsitys, että suurin voima leuanvedossa tulee selästä, ei hauiksista.

Sepsis sanoi:
Minulla taas on neutraalista poiketen sellanen käsitys, että suurin voima leuanvedossa tulee selästä, ei hauiksista.
:anssi: Ala-asennosta lähtiessä ehkä mutta ylös asti ei ilman käsien lihaksia mennä. Koitapa vetää pelkällä selällä leukoja, tuun kattoo jos onnistut. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinkas porukka on huomannut nuo kipeytyneet olkapäät? Huomaako sillä hetkellä kun vetelee leukoja että nyt ei tunnu hyvältä vai kipeytyykö olat sitten myöhemmin?

Eli voiko vedellä leukoja ihan normaali tahtiin lisäpainoilla jos kipua ei tunnu?

Minä Itse sanoi:
:anssi: Ala-asennosta lähtiessä ehkä mutta ylös asti ei ilman käsien lihaksia mennä. Koitapa vetää pelkällä selällä leukoja, tuun kattoo jos onnistut. :D

Katotaas ensin kun itse vetelet leukoja pelkillä hauiksilla. :david: Kysehän oli siitä, että kummalla on suurempi vaikutus selällä vai hauiksilla eikä, että voiko pelkillä selkälihaksilla tehdä leukoja.

Itse en saa hauiskäännössä edes 60 kiloa, mutta lisäpainoilla menee 72,5 kg. Eli jos oman painon (80kg) siihen laskee mukaan, niin pitä nostaa sellaiset 145 kg. Jos siis hauikset nostavat 55 kiloa, niin mikäs sen 90 kiloa sitten nostaa? Onhan merkittävä kokoerokin, jos vertaa selkälihaksia hauiksiin.

darvinisti sanoi:
Katotaas ensin kun itse vetelet leukoja pelkillä hauiksilla. :david: Kysehän oli siitä, että kummalla on suurempi vaikutus selällä vai hauiksilla eikä, että voiko pelkillä selkälihaksilla tehdä leukoja.

Itse en saa hauiskäännössä edes 60 kiloa, mutta lisäpainoilla menee 72,5 kg. Eli jos oman painon (80kg) siihen laskee mukaan, niin pitä nostaa sellaiset 145 kg. Jos siis hauikset nostavat 55 kiloa, niin mikäs sen 90 kiloa sitten nostaa? Onhan merkittävä kokoerokin, jos vertaa selkälihaksia hauiksiin.
No tuu kattoo vaan. :) Eipä nuo omat tulokset paljoa hauisvetelyllä tipu, vaikka en yläselkääni heikoksi koekaan.
Onhan se selkä vahva, mutta kyllä suurin osa voimasta alkuvedon jälkeen tulee käsistä. Myötäotteella selän merkitys on kyllä suurempi, mutta silti käsistä se voima tulee. Ei niistä selkälihoista vaan ole merkittävästi apua siihen käsien koukistamiseen alkuvedon jälkeen, ihan jo rakenteellisistä syistä.

höpöhöpö. olkaluuta kun vedetään alas ja taakse, mikä on se tärkein juttu leuanvedoissa, tekee selkälihakset suurimman työn. hauis on leuanvedoissa pelkkä apumies.

leveällä myötäotteella 30kg lisäp. 2 x 5, toistoa ja 25kg/8 ja 20/10kg...
ilman painoja 22 selkätreenin yhteydessä leveällä myötäotteella...

Nyt menisi 10 toistoa omalla painolla (3x8 kevyt), eli 104 kilolla. Pitäisi kokeilla paljon ykkönen on. 30 kg lisäpaino on varmaan haarukassa.

20kg lisäpainoilla 5
15kg lisäpainoilla 8
Otteena leveä myötäote. Kapealla vastaotteella vähän enemmän, ainakin viimeksi kun koitin.

Aika paskasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom