Leuanveto kehonrakennuksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ertsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei mikään ihme että jengi ei kasva koskaan kun leuanvetoja karsastetaan ja ylätaljaa tehään tuntuman takia..

Itsellä kanssa tuntuu että ei kapea vastaote mene ihan perille selän kannalta, toki jonkin verran ottaa, mutta kun tuo on aina ollut leveän selän ainot liike (ylätaljan kanssa) niin on jäänyt pahasti paksuudesta jälkeen. Nuo pulloverit kun veti viimeksi alle niin tuntu kyllä paremmin, vaikka itse tehdessä eroa ei huomannut.

Mulla taas vähän toissijaset fiilikset, en kylläkään oo koskaan harrastanu liikuntaa kehonrakennusmielessä mutta vaikka selkäliikkeissä oon ehdottomasti vahvempi kun punnerruksissa, niin silti latsit ei oo koskaan mihinkään leventyny. Kai ne sitte kasvais jos söisin enemmän? :D

Ei mikään ihme että jengi ei kasva koskaan kun leuanvetoja karsastetaan ja ylätaljaa tehään tuntuman takia..

Juuri näin, on tän itsekin saanut karvaasti kokea. No aina voi parantaa tässäkin suhteessa. Siis nimenomaan siinä että leukoja jossain muodossa jokaisessa selkätreenissä. Ei aina pakosti edes ns. pääliikkeenä mutta kuhan vaan perkele viittii vetää niin se on jo todella paljon.

Täytys jostain hommaa duuniin leuanvetotanko. Ois hyvä vetästä sillon tällöin sarjat ja muutenkin tekisi hyvää päästä välillä kunnolla roikkuun.

Leuanveto leveällä vasta/myötäotteella on leveän selän kuningasliike jota ei pysty korvaamaan millään.
Ei, kun keskileveällä (=hartioiden levyinen) tai kapealla. Sitä leveämpi ote ihan suotta kuormittaa olkapäitä. Neutraali ote kapealla tai keskileveällä on myös hyvä. Ite en saa leuanvetoa ottamaan ikinä mihinkään muualle, kuin latseihin. Onkohan mulla muka kauhian hyvä maind'n'massl koneksöni, vaikka en ole moista ikinä ajatellutkaan? :rolleyes:

Ei, kun keskileveällä (=hartioiden levyinen) tai kapealla. Sitä leveämpi ote ihan suotta kuormittaa olkapäitä. Neutraali ote kapealla tai keskileveällä on myös hyvä. Ite en saa leuanvetoa ottamaan ikinä mihinkään muualle, kuin latseihin. Onkohan mulla muka kauhian hyvä maind'n'massl koneksöni, vaikka en ole moista ikinä ajatellutkaan? :rolleyes:

On sulla, mitähän saisitkaan aikaan kun rupeisit sitä oikein murehtimaan ja märehtimään. ;)

Ja sitä leveämpi ote poistaa rasitusta myöskin hauiksilta, siksi en yhtään kapeammalla tee. Kaikkea on koitettu mutta parhaiten on toiminut tuo reilusti leveä ote. Yksilöllisiä juttuja varmasti nämäkin. Jotkut saavat hyvän tuntuman kapealla otteella, kun itse en taas saa kapealla muuta kuin hauikset kipeäksi, korkeintaan ekoilla toistoilla tuntuu selässäkin jotain liikettä.

Ja sitä leveämpi ote poistaa rasitusta myöskin hauiksilta, siksi en yhtään kapeammalla tee. Kaikkea on koitettu mutta parhaiten on toiminut tuo reilusti leveä ote. Yksilöllisiä juttuja varmasti nämäkin. Jotkut saavat hyvän tuntuman kapealla otteella, kun itse en taas saa kapealla muuta kuin hauikset kipeäksi, korkeintaan ekoilla toistoilla tuntuu selässäkin jotain liikettä.

Kapealla saisi parhaan tuntumaan joo jos ois sellainen kahva jossa "sormet on vastakkain" eli todella kapea ote kädet tuossa asennossa. ihan normikahvoja ylätaljassa ja ehkä toimis leuanvedossakin.

Mutta edelleen minä en kyllä usko että lauanvedon kanssa se tuntuma on tärkein juttu, vaan että noin hartoiden levyisellä otteella vetää ja kunnolla. Lisäpainoja mukaan ja tyyliin kutosia ja kaseja. Välillä toki pidempääkin. Uskon että omassa selässä vielä paljon kehityspotentiaalia nimenomaan tän leuanvedon kanssa. Nyt kun alkoi dieetti niin siinä saa mukakehitystä kun kehonpaino putoaa, eli tulee tsemppistä vetää enempi. Kulmasoudut kulkeenkin jo ihan mukavasti.

Itse ainakin teen niin paljon liikkeitä omalla painolla kuin vaan mahdollista.(punnerrukset, leuat, dipit jne.) Tietysti oma treenifilosofia saattaa poiketa massasta. Lähinnä vaan haluan pitää sen oman kropan hallinnan (koordinaatio/tasapaino) kunnossa, ettei se kertynyt lihasmassa ois vaan ylimääräistä painolastia vaan et siitä voi oikeesti olla hyötyä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kapealla saisi parhaan tuntumaan joo jos ois sellainen kahva jossa "sormet on vastakkain" eli todella kapea ote kädet tuossa asennossa. ihan normikahvoja ylätaljassa ja ehkä toimis leuanvedossakin.

Tämä olisi hauska kokea joskus. Monta kertaa on tullut mietittyä, että miten tämän saisi toteutettua ihan normi leuanvedossa, lapiokahvan ystävä kun olen monessa liikkeessä. Toki on varmasti olemassa leuanvetotankoja, jossa tämä on mahdollista mutta aika harvassa noitakin on.

Tämä olisi hauska kokea joskus. Monta kertaa on tullut mietittyä, että miten tämän saisi toteutettua ihan normi leuanvedossa, lapiokahvan ystävä kun olen monessa liikkeessä. Toki on varmasti olemassa leuanvetotankoja, jossa tämä on mahdollista mutta aika harvassa noitakin on.

Pitäs olla joku tanko jonka pää ois vapaana ja siihen saisi kahvan kiinni ja pystyisi vetää niin että se tanko jää sitten naaman eteen. Vaan eipä tule itselläkään mieleen missä tällainen mahdollisuus olisi... Aina nuot leuanvetotangot on jossain "välissä" niin on kohtuu haastavaa toteuttaa järkevällä liikeradalla. Ois tosissaan mielenkiintoista kokeilla.

Pitäs olla joku tanko jonka pää ois vapaana ja siihen saisi kahvan kiinni ja pystyisi vetää niin että se tanko jää sitten naaman eteen. Vaan eipä tule itselläkään mieleen missä tällainen mahdollisuus olisi... Aina nuot leuanvetotangot on jossain "välissä" niin on kohtuu haastavaa toteuttaa järkevällä liikeradalla. Ois tosissaan mielenkiintoista kokeilla.

Tällaisella varmaan jotenkin onnistuisi, eipä vaan ole sattunut ennen vastaan missään salilla. Pitää ehdottaa nykyisen salin omistajalle, että pistää hankintalistalle jotain tuon tapaista ;)
HammerPullBar.jpg

Tällaisella varmaan jotenkin onnistuisi, eipä vaan ole sattunut ennen vastaan missään salilla. Pitää ehdottaa nykyisen salin omistajalle, että pistää hankintalistalle jotain tuon tapaista ;)
HammerPullBar.jpg

Joo, tuollaisessa pitäis onnistua. Ja nyt kun tätä mietin niin tuo saattais kyllä omalla salillakin onnistua siinä tangossa jota itse en juuri käytä kun on niin saatanan korkealla tällaiselle pätkälle. Mutta jakkaran kanssa ylettyy. Pitääkin kattoo huomenna aamusta kun salilla käy. Hyvä kun tuli puheeksi.

Kyllä ainakin mulle leuanveto on must liike selkäreeneissä. Saan aivan loistavan tuntuman ja poltteen selkään leuoilla ja ylätäaljaa en muista tehneeni todella pitkään aikaan. Toki kaikilla ei toimi yhtä hyvin mutta kun niitä tosiaan vaan jaksaa vedellä niin mullakin selkä suorastaan räjähti kasvuun.

Hyvä liike on toki, saa olla vaan varovainen ettei riko olkapäitään kyseisessä liikkeessä. Ite tein puolisen vuotta leukoja todella kapealla otteella ja alhaalla päästin aina olkapäät rennoksi. Sarjapainot nousivat todella mukavasti 2x6 20kg --> 40kiloon. Noh pienen ajan kuluttua rupesivat olkapäät vähän oireilemaan, luulin että johtuu dipistä ja penkistä, joten vähensin näitä kahta liikettä ja jatkoin leukojen vetämistä.

Lopulta sitten vasen olkapää oli niin kipeä, ettei mitään punttia pystynyt tekemään ja nyt on haettu kaksi kortisonipiikkiä kiertäjäkalvosimen supraspinatukseen. Ilmeisesti tuo leuanveto juurikin kapeella otteella tuo olkapäitä eteenpäin ja luo kovasti painetta jo valmiiksi ahtaille olkapäille. Jatkossa täytyykin leveällä myötäotteella tehdä soutuja ja miettiä tarkkaan missä vaiheessa uskaltaa palata leukoihin.

Eikä minullakaan latsit kasvaneet juuri ollenkaan, vaikka sarjapainot nousivat huimasti. Tämä kuitenkin varmaan johtui siitä, että sarjojen pituudet olivat maksimissaan 6 toistoa.

No entäs näin tehtynä? Täytyy vain muistaa tehdä jokatoinen toisto toiselle puolelle.

Omalla salilla on myös sellainen lapioleuanvetotanko eli se ns. neutral grip. Juuri luin muuten T-nationista artikkelin, jossa sanottiin leveitä pull-upseja eli myötäoteleukoja huonommaksi selkäliikkeeksi kuin chin-upseja eli vastaoteleukoja. Jos kiinnostaa niin linkin artikkelista kohta #8 http://www.t-nation.com/free_online...ormance/common_exercise_misconceptions_part_2 Kuitenkin perusteluna oli, että hauikset ovat myötäotteessa väärässä asennossa maksimaaliseen voimantuottoon. Tämän takia ne antavat nopeammin periksi ja näin myöskään isommille lihasryhmille ei saa annettua sitä "maximal loadia". Tiedä sitten, mutta meitsin mielestä on myötäotteella ihan hyvä vedellä ja vähän hartioita leveämpi ote siis kyseessä.

Tässäkin asiassa on kuitenkin vaihtelu hyvästä ja siksi vaihtelenkin aina välillä noita otteita ja kahvoja. Tuntumaa en itsekään saa niin hyvin juuri latseihin, mutta leuathan ovat massaliike. Ei mavessakaan yleensä haeta sitä tuntumaan. Toistoja itse suosittelisin väliltä 4-8, mutta välillä voi mennä tuonne 15 saakka ihan hyvin tai vaikka 20, jos vain jaksaa vetää. Sitten tämän linkin takana on hyviä haasteita niille, jotka jaksavat vedellä jo sen +20 leukaa. Charles Poliquin vinkkejä selän kehittämiseen: http://www.t-nation.com/free_online...erformance/the_top_seven_upper_back_exercises

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Hienosti kärjistetty, ainoa juttu vaan että ylätaljaa ei ole tullu tehtyä varmaan puoleen vuoteen. Olenko muuta maininnut?
Ja leuanvedon lisäpainoissa liikkuu 60kg. Kunhan esitin kysymyksen, mutta nyt taidankin tästä ryömiä koloon sitten...

Hienosti kärjistetty, ainoa juttu vaan että ylätaljaa ei ole tullu tehtyä varmaan puoleen vuoteen. Olenko muuta maininnut?
Ja leuanvedon lisäpainoissa liikkuu 60kg. Kunhan esitin kysymyksen, mutta nyt taidankin tästä ryömiä koloon sitten...

Sanoinko ton sulle erikseen? Aivan, en sanonut. Voit silti ryömiä koloosi :D

Ei tätä leuanvetoa mun mielestä minään uskontona tule pitää. Hienoa jos jotkut tykkää. Aiemmin itekin uskoin et leuat on ihan ehoton juttu, täältä pakkikselta ajatuksen sain. Luovuttuani tästä uskonnollisesta asenteesta alkoi selkään tulla aivan uutta kehitystä. Eli oisko tässä nyt taas niitä erottuvuuksiakin ihmisten välillä. Huomiona sen verran, että leuat edelleen kuuluvat ohjelmiini. Leveä vastaote suosikkina, koska sillä saan parhaimman venytyksen ja aktivoinnin latsien ala-alueelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom