Leivät

Niin todellakin ajattelin kysästä erileivistä ja terveellisyydestä.
Elikkä meika meni sille kirotulle atkinssin dietille ja nytten ei voi oikeen leipää mättää.
Olen päivälliseksi vetänyt tonnikalaa ja raejuustoa mutta ilman leipää rupeaa makuhermoja kyllästyttämään.
Kysysinkin että missä leivissä vai onko sellasia ylipäätänsä on NS:hyviä hiilareita.
Ja ylipäätänsä mitkä leivät ovat punttaamisen edun mukasia käsittääkseni omat lempparini ISO leivät eivät ole siitä parhaasta päästä.
:offtopic: Ihan vaan nopeesti pitää tässä kiittää kaikkia jotka neuvo mua selkäkipujen kanssa.
Toimi ja nytten meika on takasin 100% toimintakunnossa tai ainakin selän osalta.
LEIPÄÄÄääää :kuola:!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä enemmän kuituja, sen parempi. Luultavasti Real-ruisleipä on sieltä paarhaasta päästä.

Tosin jos Atkinsin dietillä on, ei sitä leipää voi montaakaan palaa vetää.

joo Real on parhaimmasta päästä, mutta siinä on sitten jo sen verran hiilareita myös, ettei sitä kauheasti voi vetää atkinsilla, eli jos esim syöt aamulla puuroa/kaurahiutaleita, et voi syödä yhtään viipaletta leipää koko päivänä jos todella aiot pitää hh:t alle 30g päivässä.

Kaikki täysjyväleivät. Joskus voi ostaa vaaleampaakin, esim. kaurapaloja, mutta kyllä ruisleipä on parasta. Ite suosin jälkiuunireikäleipää. Maistuu hyvälle, on halpaa, laadukasta ja terveellistä (eli kokojyvätuotetta = kuitua, kivennäisaineita). Muuta en voi leivältä enää vaatia.

Ainiin, jälkiuuniruisleivässä on myös tuggmotståndia, eli puruvastusta, ei hajoa käsiin, niinkuin jotkut leivät. Syön ennemmin vaikka vähän sitkeää leipää, kuin jotain todella pehmyttä hötöä. Realissa ei mun makuun tosiaan ole muuta vikaa kuin liika pehmeys, muuten hyvää leipää kaikinpuolin.

Jos saa ostettua kunnollista, perinteistä hapanruislimppua, niin parempaa leipää ei ole. Harmi vain, että sellaista myydään nykyään lähinnä Kainuussa ja muualla itä-Suomessa. Muualla ei oikein enää ymmärretä hyvän päälle. :( Oulussa myytiin taannoin Myrskyluodon Maija nimistä tod. tummaa ruislimppua, joka myös maistui hyvälle, mutta ilmeisesti ei ollut markkinoita, kun ei sitä ole enää kaupoissa näkynyt. :itku:

Kannattaa leipä unohtaa ihan suosiolla jos johonkin 30 grammaan tähtää, puurot kanssa. Ellei sitten ole valmis vaihtamaan koko päivän vihanneskiintiötä yhteen real-palaseen. Hiilareita on joka paikassa ainakin pieniä määriä. Gramma tuosta, pari täältä - äkkiä ollaan parissakymmenessä vaikka viljatuotteita ei ole syönyt yhtään. Desissä puurohiutaleita on ehkä se 20-30 grammaa hiilaria jo itsessään. IMHO, kunnon kasvissatsi olisi vatsankin hyvinvointia ajatellen parempi vaihtoehto, vaikka ei puurokaan tietysti mitään huonoa ole.

Itse en pidä mitenkään tärkeänä pysyä noin matalilla hiilareilla, mutta tuo siis lähtökohtana jos Atkinsin induktiotyyppistä dieettiä vetää.

edit: jos hirveä leivänhimo iskee niin esim. Ryvita-näkkäreissä ei ole kauheasti hiilareita.

Tämä threadi muistuttaa jälleen kerran mua siitä, minkä takia en harrasta matalahiilihydraattisia dieettejä: ne ovat perseestä. Vedän tälläkin hetkellä 12 desiä Elovenaa päivässä ja tiukkenen koko ajan. Eikä ole nälkä. :)

Originally posted by Tomi
Tämä threadi muistuttaa jälleen kerran mua siitä, minkä takia en harrasta matalahiilihydraattisia dieettejä: ne ovat perseestä. Vedän tälläkin hetkellä 12 desiä Elovenaa päivässä ja tiukkenen koko ajan. Eikä ole nälkä. :)
Jees, mä olen Tompan kanssa samoilla linjoilla. Mikään ei ole vittumaisempaa kuin koittaa syödä nolla hiilari linjoilla. Olis muuten kiva nähdä Tomppa sun päivittäinen ruokavalio, vai syötkö silloin ku on nälkä :kippis1:

jeah :) pitää kumminki muistaa, että matalahiilarinen dieetti, ja ketodieetti on eri asioita. ainakin mulle kiristely onnistuu kaikkein helpoiten kun karsii vaan alaspäin hiilareita, mutta nollahiilareille en mene. Ja toki kaikille käy eri systeemit.

Originally posted by Timppa
Olis muuten kiva nähdä Tomppa sun päivittäinen ruokavalio, vai syötkö silloin ku on nälkä :kippis1:
Voi vitulla päähän. Vastaus oli jo valmis ja yritin tarkistaa vielä ton mun palautusjuoman tarkat ravintoarvot searchilla. Koko paska kaatui. Saatana. No, uudestaan sitten:

9.00 aamupala. 2 dl maitorahka, Valion vähäkalorinen mehukeitto, ½ mittaa Prolabin Pure Whey suklaata (+11 g protskua), 4 dl Elovena-kaurahiutaleita. K.p. rypsi- ja oliiviöljyä, molempia 1 rkl. Pirkka-kalaöljykapseli.

12.00 välipala. 1 prk raejuustoa, 2-3 porkkanaa, 1-2 tomaattia. Öljyt kuten yllä.

14.00 välipala. 2 dl maitorahka, Valion vähäkalorinen mehukeitto, ½ mittaa Prolabin Pure Whey suklaata (+11 g protskua), 4 dl Elovena-kaurahiutaleita. Öljyt.

16.15 - 17.15 treeni. Sis 20 min aerobista, välipäivinä pelkkää aerobista 40 min (20 min juoksumatolla ja 20 min kuntopyörällä).

17.16 palautusjuoma. 1 mitta Prolab Isolatea, 2 mittaa Prolab Pure Wheytä, 1 tl Prolabin glutamiinia, 1 mitta (2 g?) Evolutionin kreatiinipyruvaattia. Yht. 68 g protskua ja 14 g hiilareita. Juon palautusjuoman myös pelkän aerobisen treenin jälkeen.

n. 18.30 - 19.00 välipala. 2 dl maitorahka, Valion vähäkalorinen mehukeitto, 1 mitta Prolabin Pure Whey suklaata (+22 g protskua), 3 dl Elovena-kaurahiutaleita, 1/3 paketti Kultakalkkunaa. Öljyt. Prolab Training Paks.

22.00 iltapala. 1 prk raejuustoa, 1/3 paketti Kultakalkkunaa, 2-3 porkkanaa, 1-2 tomaattia. Öljyt kuten yllä.

Joka aterialla vielä 500 mg c-vitskua ja joka toisella aterialla 1 multivita. En tiedä kaloreista, enkä ravinnejakaumista. Riittävästi tuntuisi olevan.

Pian kasvaa kultakutrit ja on pakko käydä ostamassa sellanaine sininen hame:piis:

Ps. weetabixia ja ruisleipä miehen tiellä pitää

Originally posted by iivili
Kaikki täysjyväleivät. Joskus voi ostaa vaaleampaakin, esim. kaurapaloja, mutta kyllä ruisleipä on parasta. Ite suosin jälkiuunireikäleipää. Maistuu hyvälle, on halpaa, laadukasta ja terveellistä (eli kokojyvätuotetta = kuitua, kivennäisaineita). Muuta en voi leivältä enää vaatia.
Slurpsis!:kuola:
Samaa mieltä rukiisesta. Ite olen kans jälkiuunileivän ystävä. Ja Reissumies se naisenkin tiellä pitää.

:offtopic: tai ainakin melkein. Tässä parhaimman voiman- ja lihastenkasvun vuosina suosin tällaista ruokaa noin tunti treenin jälkeen: paistettu kananmuna Reissumiehen päällä, kaksi viipaletta, painikkeeksi pitkä rasvaton piimä. Teki kylläiseksi ja sain taatusti niin protskut kuin hiilaritkin. Saatoin ottaa myös jonkun porkkanapalan tai c-vitamiiniporetabletin.

Voi vitulla päähän. Vastaus oli jo valmis ja yritin tarkistaa vielä ton mun palautusjuoman tarkat ravintoarvot searchilla. Koko paska kaatui. Saatana. No, uudestaan sitten:

9.00 aamupala. 2 dl maitorahka, Valion vähäkalorinen mehukeitto, ½ mittaa Prolabin Pure Whey suklaata (+11 g protskua), 4 dl Elovena-kaurahiutaleita. K.p. rypsi- ja oliiviöljyä, molempia 1 rkl. Pirkka-kalaöljykapseli.

12.00 välipala. 1 prk raejuustoa, 2-3 porkkanaa, 1-2 tomaattia. Öljyt kuten yllä.

14.00 välipala. 2 dl maitorahka, Valion vähäkalorinen mehukeitto, ½ mittaa Prolabin Pure Whey suklaata (+11 g protskua), 4 dl Elovena-kaurahiutaleita. Öljyt.

16.15 - 17.15 treeni. Sis 20 min aerobista, välipäivinä pelkkää aerobista 40 min (20 min juoksumatolla ja 20 min kuntopyörällä).

17.16 palautusjuoma. 1 mitta Prolab Isolatea, 2 mittaa Prolab Pure Wheytä, 1 tl Prolabin glutamiinia, 1 mitta (2 g?) Evolutionin kreatiinipyruvaattia. Yht. 68 g protskua ja 14 g hiilareita. Juon palautusjuoman myös pelkän aerobisen treenin jälkeen.

n. 18.30 - 19.00 välipala. 2 dl maitorahka, Valion vähäkalorinen mehukeitto, 1 mitta Prolabin Pure Whey suklaata (+22 g protskua), 3 dl Elovena-kaurahiutaleita, 1/3 paketti Kultakalkkunaa. Öljyt. Prolab Training Paks.

22.00 iltapala. 1 prk raejuustoa, 1/3 paketti Kultakalkkunaa, 2-3 porkkanaa, 1-2 tomaattia. Öljyt kuten yllä.

Joka aterialla vielä 500 mg c-vitskua ja joka toisella aterialla 1 multivita. En tiedä kaloreista, enkä ravinnejakaumista. Riittävästi tuntuisi olevan.

Syötkö todellakin koko ajan näin kurinalaisesti vai ootko tiukalla dieetillä? Jos koko ajan niin,

RESPECT!

Kysymys Tomille (enkä quottaa koko vuorokauden ruokavaliotaan lyhyttä kysymystä varten:curs: ): missä lämmin ruoka?

Originally posted by Keisari
Syötkö todellakin koko ajan näin kurinalaisesti vai ootko tiukalla dieetillä? Jos koko ajan niin,
RESPECT!
En koe olevani nyt dieetillä. Kun tiputan rasvaa, niin vähennän sen 2-3 roskaruokakertaa/karkit per viikko pois ja lisään aerobista. Muuten syönkin käytännössä ympäri vuoden melkoisen siististi. Tuo on mulle niin rutiinia, että en kiinnitä siihen mitään huomiota edes enää. Teen töihin eväät aamulla valmiiksi, otan safkat esille kun on sen aika ja lapioin ne naamariini. Ei tule nälkä, ei pipo kiristä, ei vituta, eikä mitään muutakaan negatiivista. Viikonloppuna tulee sitten käytyä kerran kiinalaisessa mättämässä oikein kunnolla ja/tai tehtyä mehevä kana-fetasalaatti. Yleensä molemmat. :)

Originally posted by iivili
missä lämmin ruoka?
Ks. yllä. Rajoittuu pääasiassa viikonloppuihin. Sitten kun on aikaa ja mielenkiintoa tehdä sitä. En tykkää työpaikkaruokalan (Sodexho) mätöistä kovinkaan paljoa. Amica oli paljon parempi.

En koe olevani nyt dieetillä. Kun tiputan rasvaa, niin vähennän sen 2-3 roskaruokakertaa/karkit per viikko pois ja lisään aerobista. Muuten syönkin käytännössä ympäri vuoden melkoisen siististi. Tuo on mulle niin rutiinia, että en kiinnitä siihen mitään huomiota edes enää. Teen töihin eväät aamulla valmiiksi, otan safkat esille kun on sen aika ja lapioin ne naamariini. Ei tule nälkä, ei pipo kiristä, ei vituta, eikä mitään muutakaan negatiivista. Viikonloppuna tulee sitten käytyä kerran kiinalaisessa mättämässä oikein kunnolla ja/tai tehtyä mehevä kana-fetasalaatti. Yleensä molemmat. :)

Ok, tuo näyttää silti aika askeettiselta, mutta kuten yritin itseäni ilmaista, kunnioitusta herättävää systemaattisuutta. Itse syön viikot (ma-pe) suhteellisen kurinalaisesti (la-su) (oikeastaan pe ilta - su-aamu) sitten vähän revitellään. Sopii mulle ja mun päänupille.

Tomin systeemi kuulostaa varsin hyvältä. Itse tulle syötyä viikolla paljon seisovasta pöydästä, joten ruokavalio ei ole läheskään yhtä puhdas. Syötyä tulee fiiliksen mukaan eli silloin kun on nälkä. Tiukkeneminen alkoi hitaasti mutta varmasti näilläkin tavoilla, kun jätin iltahiilarit pois eli viimoset hiilarit 3-4 tuntia ennen maate käyntiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom