Leivät

Ehrmannihan ei oikeastaan ole rahkaa, vaan maitorahkavalmiste, johon on lisätty rasvatonta jogurttia. Siksi se maistuu niin hyvälle verrattuna muihin rahkoihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by gotto
Ehrmannihan ei oikeastaan ole rahkaa, vaan maitorahkavalmiste, johon on lisätty rasvatonta jogurttia. Siksi se maistuu niin hyvälle verrattuna muihin rahkoihin.

Ahaa, siksi siis liraus normaalia ylimakeaa (makeutettua) jogurttia muuttaa Ehrmannin kelvolliseksi jogurtiksi.

Originally posted by Tomi
Hehe, joo. Jäi ~ -merkki pois. Toisinaan syön treenin jälkeisellä aterialla vielä sen 4 dl Elovenaa. Joskus oon vetänyt säännöllisesti 16-20 dl tuota kauraa päivässä ja kertaennätys on 8 dl. :pirjo: Tuosta on kuitenkin jo pari vuotta aikaa, enkä ole ravintorasvojen "löytämisen" jälkeen syönyt ihan noin oudosti. :)
Tiedätkö mitä teet?

Mun mielipide: Ei voi olla terveellistä jos vetää raakana. Ellei ole hevonen.

Originally posted by Ämmbee
Mun mielipide: Ei voi olla terveellistä jos vetää raakana. Ellei ole hevonen.
Joo, kuolema kolkuttelee. Eiköhän tässä tämän vajaan neljän vuoden aikana jo jotain pakkoliikkeitä olisi tullut, jos kaurahiutaleista olisi jotain haittaa. :rolleyes: Tiesitkö muuten, että myslin yksi ainesosa on raa'at kaurahiutaleet? :eek:

Joo, kuolema kolkuttelee. Eiköhän tässä tämän vajaan neljän vuoden aikana jo jotain pakkoliikkeitä olisi tullut, jos kaurahiutaleista olisi jotain haittaa. :rolleyes: Tiesitkö muuten, että myslin yksi ainesosa on raa'at kaurahiutaleet? :eek:

Poistapas Tomi ihan varmuuden vuoksi kaikki herneet lähettyviltä...:D

Yleensähän ihmiselle suositellaan monipuolista ruokavaliota. Jos ei ole ehdottoman varma, että rahka, kaurahiutaleet ja mehukeitto on ihmisen optimaalista ja täysin vaaratonta ravintoa niin voisi olla välillä hyvä vaihdella.

Noista kaurahiutaleistakin voi jonain päivänä fiksu tutkijasetä löytää karsinokeenin ja ties minkä lapamadon ja jos niitä syö joka päivä kolme litraa niin se haitta kasvaa melko suureksi. Riskiä kannattaa mielestäni hajauttaa tässäkin suhteessa.

Originally posted by kaunajouna
Mitä lisäätte oikein tohon maitorahkaa.
Kun ihmiset sitä kehu niin paljon kävin ostamassa yhen purkin ja täytyy sanoa että ei se mitää nannaa ollut.:urjo:

n. 2dl kaurahiutaleita, purkki ananaspaloja tai -murskaa ja 1dl banaanin makuista heraa, ai että on hyvää..

Originally posted by Äijä
Yleensähän ihmiselle suositellaan monipuolista ruokavaliota. Jos ei ole ehdottoman varma, että rahka, kaurahiutaleet ja mehukeitto on ihmisen optimaalista ja täysin vaaratonta ravintoa niin voisi olla välillä hyvä vaihdella.
Laitan boldilla kaikki kohdat, missä ei syödä pelkästään rahkaa, kaurahiutaleita ja mehukeittoa.
9.00 aamupala. 2 dl maitorahka, Valion vähäkalorinen mehukeitto, ½ mittaa Prolabin Pure Whey suklaata (+11 g protskua), 4 dl Elovena-kaurahiutaleita. K.p. rypsi- ja oliiviöljyä, molempia 1 rkl. Pirkka-kalaöljykapseli.

12.00 välipala. 1 prk raejuustoa, 2-3 porkkanaa, 1-2 tomaattia. Öljyt kuten yllä.

14.00 välipala. 2 dl maitorahka, Valion vähäkalorinen mehukeitto, ½ mittaa Prolabin Pure Whey suklaata (+11 g protskua), 4 dl Elovena-kaurahiutaleita. Öljyt.

16.15 - 17.15 treeni. Sis 20 min aerobista, välipäivinä pelkkää aerobista 40 min (20 min juoksumatolla ja 20 min kuntopyörällä).

17.16 palautusjuoma. 1 mitta Prolab Isolatea, 2 mittaa Prolab Pure Wheytä, 1 tl Prolabin glutamiinia, 1 mitta (2 g?) Evolutionin kreatiinipyruvaattia. Yht. 68 g protskua ja 14 g hiilareita. Juon palautusjuoman myös pelkän aerobisen treenin jälkeen.

n. 18.30 - 19.00 välipala. 2 dl maitorahka, Valion vähäkalorinen mehukeitto, 1 mitta Prolabin Pure Whey suklaata (+22 g protskua), 3 dl Elovena-kaurahiutaleita, 1/3 paketti Kultakalkkunaa. Öljyt. Prolab Training Paks.

22.00 iltapala. 1 prk raejuustoa, 1/3 paketti Kultakalkkunaa, 2-3 porkkanaa, 1-2 tomaattia. Öljyt kuten yllä.

Joka aterialla vielä 500 mg c-vitskua ja joka toisella aterialla 1 multivita. En tiedä kaloreista, enkä ravinnejakaumista. Riittävästi tuntuisi olevan.
Tuon "18.30 - 19.00 välipala" -rahkasetin sijasta syön välipäivinä 1 prk raejuustoa, 1/3 paketti Kultakalkkunaa, 2-3 porkkanaa, 1-2 tomaattia ja öljyt.

En tiedä. Minusta näyttää, että en syö pelkkää kauraa, mehukeittoa ja rahkaa.

Noista leivistä: Jos hakee noita täysjyvätuotteita, niin kannattaa kyllä pikkasen kattoa, mitä ostaa. Useesti näkee jotain maailman parantavaa täysjyväsämpylöitä ja -vehnäleipää. Sitten kun kattoo, mitä siinä oikeesti on: "5% täysjyvävehnäjauhoa, vehnäjäuhoa, hiivaa, vettä." Puhumattakaan superterveellisistä aamiaismuroista, joissa on KUITUA (ja 50% sokeria)!
Toki noi 5% täysjyvätuoteet on parempia kun ihan vaalee leipä, mut jos tosissaan haluu hidasta/hyvää hiilaria, niin kannattaa kattoo sellanen leipä, jossa kasvaa sisällä joku petäjä ja väri on musta. Ei toi vaalee leipä kuitenkaan ketään tapa, toisin kuin kaura.

En tiedä. Minusta näyttää, että en syö pelkkää kauraa, mehukeittoa ja rahkaa.

Etpä niin. Mutta ei tätä nyt kyllä voida hyvällä tahdollakaan nimittää monipuoliseksi ruokavalioksi.

-maitorahka
-mehukeitto
-Elovena-kaurahiutaleita
-raejuustoa
-porkkanaa
-tomaattia
-Kultakalkkunaa
+jauhot
+öljyt

Toisaalta olet monasti kyllä maininnut syöväsi muutakin viikonloppuisin, joten lopetan nyt tämän äidillisen huolenpitovimman. *läpsäys takapuolelle* Tulipahan nostettua kissa (MissFligthattendant?) pöydälle. Toivottavasti kukaan aloittelija ei innostu kaiken tämän rahkasettihypetyksen keskellä pitämään sitä ainoana ihmiselle soveltuvana ravintona. Sitä kun on paljon muutakin.

Noista leivistä: Jos hakee noita täysjyvätuotteita, niin kannattaa kyllä pikkasen kattoa, mitä ostaa. Useesti näkee jotain maailman parantavaa täysjyväsämpylöitä ja -vehnäleipää. Sitten kun kattoo, mitä siinä oikeesti on: "5% täysjyvävehnäjauhoa, vehnäjäuhoa, hiivaa, vettä." Puhumattakaan superterveellisistä aamiaismuroista, joissa on KUITUA (ja 50% sokeria)! Toki noi 5% täysjyvätuoteet on parempia kun ihan vaalee leipä, mut jos tosissaan haluu hidasta/hyvää hiilaria, niin kannattaa kattoo sellanen leipä, jossa kasvaa sisällä joku petäjä ja väri on musta. Ei toi vaalee leipä kuitenkaan ketään tapa, toisin kuin

Mä olen ihmetellyt taas sitä, että ruisleipää myydään ruisleipänä vaikka se sisältää ison läjän vehnäjauhoa. Onko ylipäänsä olemassa ruisleipää jossa ei olisi vehnäjauhoa? Onko siihen joku syy, että sitä vehnäjauhoa työnnetään sinne?

Originally posted by Äijä
Tulipahan nostettua kissa (MissFligthattendant?) pöydälle. Toivottavasti kukaan aloittelija ei innostu kaiken tämän rahkasettihypetyksen keskellä pitämään sitä ainoana ihmiselle soveltuvana ravintona. Sitä kun on paljon muutakin.

Vai kissa :D ..;) hehee...

jos kaurahiutaleista olisi jotain haittaa. :rolleyes:

Viljan kuoressa on myrkkyjä, jotta viljan suku jatkuisi. Niissä siemenissä jotka kulkevat eläimen suoliston läpi
vahingoittumatta ei ole myrkkyjä, koska näin kuitenkin kasvin suku jatkuu.

Tässä on myös eroja sen suhteen haluaako kasvi siementää emokasvin viereen vai hyväksytäänkö siemenien itäminen kauempana(levitys esim. linnuilla)

Kärsimysnäytelmä leivänhimosta(Badding):
"Leivät leivät, milloin mä luoksenne saan
leivät leivät, silloin mun helpompi ois."

No joo, itse vaan kuvittelen että kaurahiutaleita ei pidä vetää raakana. Niihinhän voi tukehtua! Sitäpaitsi ne taitvat sulata vähän huonosti.

Noista kaurahiutaleista... Siis miten voi syödä 4 dl hiutaleita? Eikö ne muka turpoa mahassa sitten ihan tuhottomasti ja siitä nyt tietää mitä tulee... vrt puuro. Mun aamupuuro koostuu 1dl hiutaleita ja vettä tietty ja silti tekee tiukkaa..? (Ja puuron kaverina tietysti kotiruisleipää herkkuruokaa nami)

Originally posted by Missukka
Mun aamupuuro koostuu 1dl hiutaleita ja vettä tietty ja silti tekee tiukkaa..?

Raakana syömisen yksi etu on juuri se että hiutaleita pystyy syömään moninkertaisen määrän verrattuna hiutaleista keitettyyn puuroon.

Originally posted by Ämmbee
No joo, itse vaan kuvittelen että kaurahiutaleita ei pidä vetää raakana. Niihinhän voi tukehtua! Sitäpaitsi ne taitvat sulata vähän huonosti.
No entäs se mysli ja sen kaurahiutaleet? Harva keittää myslinsä. :)

Originally posted by Missukka
ja sit on maha kuin ilmapallo.... :evil:

Mulla on ainakin kaikki alright, en tiedä onko muilla. Syön esikypsennettyjä (keittoaika: 3min), eikä turvota sen enempää kuin muutenkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom