Legendaarisimmat inttimokailusi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratto
  • Aloitettu Aloitettu
Joo se oli aika karu ku oltii ampumaleiril tos syksyl ni kertakäyttösinko osuudella jokanen sai ampua kerran. No oltii sit ammuttu ja jäätii siihe tauko/turva-alueelle hengailee ni yhtäkkiä yks jätkä kaatuu maaha ja rupee pitelee silmääsä ja huutaa iha tajuttomasti. Kelailtii siin et mitä se siin huutaa ja jätkä ottaa käden pois kasvoilta ni veri vaa valu pitkin valkosta lumipukua. Meni joku 2min ni sirra oli jo siin hakemas sitä jätkää. Siitä maalitaulusta oli suora näköetäisyys siihe paikkaa mut matkaa oli joku reilu 300m. Oli lehessäki jotaki juttua siitä. http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711216877625_uu.shtml

Oon kuullut ko. tapahuneesta monelta eri taholta mitä mielenkiintoisimmat versiot, mutta tapahtuiko siinä niin, että se kimposi maalialueelta takaisin vai joku töhö suhhautti sinko väärinpäin? Ja eikös se ollut harakki (harjotusrakettivaloammus mikälie)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä vittua?! Et sitten ymmärtänyt naisen yskää suihkussa ja nussinut kuin kani? :hyvä:

Itse olen saanut maistaa vastakkaisen puolen suloista omassa punkassa sekä RUK:n pistooliradan paskahuusissa. ;)
Whoot, kerro lisää! Oliko ylempiarvonen? Skappari? :hyper:

AUKin oppilaat samasta saapumiserästä ja komppaniasta oli kuitenkin heittäneet kuuman kamiinan kuorma-auton lavalle, ja siinä olikin Niinisalosta tullessa sulanut kivasti tavaraa. Hyvä ettei ollu syttynyt tuleen.
Nohevat oppilaat unohtivat kamiinat syksyiseltä leiriltä kassulle. Oli ilmeisesti hieno yö. Tais varajohtaja saada vähän kuittiakin kalustamisesta... :D

Kerran leiriltä lähtiessä prätkälähetti unohti kertoo että joukkuee piti jäädä suojaa vetäytyminen kasarmialueelle. Oli jo kalustohuolto alkamassa kun piti lähteä takasi mettää suojaa ja vähä tetsaakin. Kivaa! :jahas:

Hmm. Yks mikä nyt muistuu mieleen on sissileirin tiedustelumarssit. Pimeetä on kun hiilikellarissa keskiyöllä ja pitää tiedustella mokkuloiden leiri joka oli yhden järven rannassa.. järvi löyty ja niin myöskin paikka jossa leirin piti olla mutta sitä perkelettä ei vaan näkynyt eikä kuulunut, kunnes olin tippua juoksuhautaan.. ihme kyllä en saanut hälytystä aikaan.. vaikka kaksi sekunttia myöhemmin paikallinen kiertovartio kulki juoksuhaudasta ihan nenäni alta :D

Pahin moka varmaan kun ajoin pasin ojaan niin että toisenpuolen renkaat olivat ojassa ja toisenpuolen renkaat hiekkatiellä ja korkeusero oli aika iso ja pasi ihan vinossa, siinä sitten kattelin sivupeilistä kun varusmiehet loikki luukuista ulos vauhilla :D

Toinen moka oli kun saatiin yhdellä leirillä alikessulta ylijäänyttä leipää ja piti laittaa se talteen jonnekkin pasin sisälle, ettei varusmiehet syö niitä siellä takaosassa. No laitettiin se sitten käynnistyskaapelipussiin seinälle ja sinnehän se unohtui kun ei tämä alikessu niitä enää pyydellyt takasin. Ajoneuvo halliin leirin jälkeen ja reilun viikon helteiden jälkeen pasi huoltoon ja ihmettelyä kuulemma kun haisee aivan homeelle :hyper: Olivat sitten vieneet sen leipäpussin edelliseen komppaniaan, että missäs helvetissä nämä kuskit on ja sanoivat vaa että siirtyneet takasin kuljuun :D Kyllähän me käytiin sitten tilanne selittämässä huoltopajalla.

Oma puolivuotiseni oli täynnä mokia ja erilaisia tempauksia. Osittain tästä johtuen minulle ei myönnetty sota-ajan sijoitustakaan. Luultavammin se löytynee sotilaskodista.

Talvella mentiin sotimaan jonnekkin kauas ja matkalla ananasmehu teki tepposet. No, nohevat oppilaat keinot keksivät ja pissasivat masin takalavlata niin, että taistelupari työntää takareunaa vasten niin, että ei ole vaaraa kaatua selälteen. Sitten jolo siitä astuilaudan reiästä ulos ja hanat auki. Tämän operaation toisti noin 8 taistelijaa ja 5 min viimeisen suorituksen jälkeen ulostauduttuamme autosta huomasimme, että olimme ns. asetelleet autoa parkkiin. No siinähän lumessa meni sitten ristiin rastiin keltaisia viivoja :D

Itse olen saanut maistaa vastakkaisen puolen suloista omassa punkassa sekä RUK:n pistooliradan paskahuusissa. ;)

Inttiromantiikkaa:hyvä:

En tiedä onko legenda, mutta yksikön päivystäjältä oli tullut kouluttaja kysymään että "missä kympit ovat?" Päivystäjä oli tyynenrauhallisesti nostanut kolme sormea pystyyn ja sanonut "Herra luutnantti, tässä." (Kymppi=joukkueenjohtaja)

Havukokeessa ollessani ei saanut näyttäytyä skappareille, jotka koko kokeen ajan kiitelivät defenderillä ees sun taas teitä ja vahtasivat metsää. Koetta oli takana suht paljon ja muutenkin vitutti siinä vaiheessa, valitsin kulkureitiksi metsän sijasta tien. Defenderissä olleet kouluttajat huomasivat partioni ja pysäyttivät meidät, ottivat kyytiin ja ajoivat meidät takaisin entiselle rastille. Perille päästyä toinen niistä kysyi että vituttaako poikia nyt. Sanoin vaan että "Kyllä mä tästä voin jo kävelläkkin" Silloin kyllä oli naurussa piteleminen:)

RUK:issa tilasin epäsuoraa tulta, joka osui janttereiden päälle:dance: Tulitoiminnan valvojan kauhunsekainen ilme kruunasi kaiken:D

Piti loppusodassa pitää jotain vartiota päiväsaikaan. Siinä niitä pioneereja hääräs ympärillä, joten en ottanu tehtävää niin tosissaan. Otin mukavan asennon kalliota vasten, tetsari ja ärkoo luonnollisesti vieressä nojailivat myös kallioon. Olo oli mukava. Nukahdin auringonpaisteeseen.

Heräsin, ku luutnantti huus:
-Hellberg! Mitäs te oikein teette?!
-Öö.. emmä tiiä...
-Missäs teidän aseenne on?
-Öö...

Oli perkeleet vieneet aseen ja tetsarin jonneki komentokeskukseen (tjsp.) ja yrittivät selittää, et ne on muka kadonnu.. No sieltä ne piti käydä kuitenki ruikuttamassa takasin ja elämä jatku.

Joku huhu vähä oli, et joku yritti esapekkaa puhua mulle, mut linnakkeen johtajaa ei kuulemma hirveesti kinnostanu.

Loppusodassa niinisalossa ollessamme oltiin ajamssa paseja parkkiin ja siitä lähtemässä tiedustelemaan. Prätkälähetti kävi vähän katsomassa vaunuille paikkoja ja osoitti toiselle vaunulle paikan puiden välistä ja meidän vaunulle vähän kauempaa. Meillä ihan hyvä paikka, tukeva maa ja muu. Kaverin vaunu upposi akseleita myöten siihen maahan jonka prätkälähetti oli näyttänyt.
Tuli vähän hiki ku sitä kaivettiin sieltä pois :hyvä:

Leiriä purkaessa tyhjensin kaminan sisällön rutikuivaan metsään. Ilmeisesti joku oli sinä aamuna paistellut makkaraa kaminalla, kun sisältö oli sen verran kuumaa, että se pirun risukko rupesi savuamaan. Sopivasti tuli kusihätä ja kusin sen kydön sammuksiin ja kaadoin varmuudeksi kenttäpullon vedet päälle. Sitten muina miehinä viemään kaminaa tekan kyytiin.

Oltiin metsässä jollain rastilla ja alettiin pitämään taukoa. Luti käski juoda tauon aikana ja sitten sai polttaa. Jotkut pisti heti tupakaksi, kuten minäkin. Luti sanoi mulle, että "juokaa vettä." Vastasin vaan, että "herra luutnantti, poltan ensin." Se skitsahti siitä ja heilutti käsiään ja huusi "tehkää mitä haluatte!". Sitten käski kokelaan ottaa mun ja kaikkien muiden tupakoivien nimet ylös. Ei siitä kylläkään jälkeenpäin mitään kuulunut.

Vieläkin tulee muistoja mieleen, onhan niitä varmaan satoja, mutta ei kaikkia muista.

Oltiin vartiopalveluksessa aidankierrolla ja siinä sitten alko useiden kilometrien jälkeen ketuttaan, joten päätettiiin vähän oikoa metsän läpi. Kierrettiin sitä aitaa siis sisäpuolelta.

Hetken aikaa rämmittyä tiheässä metsässä tuli vastaan panssariura, mitä pitkin mm. raskaat panssariajoneuvot kulkee. Juuri tielle astuessamme mutkan takaa kuuluu kauheeta ryminää ja panssavaunujen nokka kiertää näkyviin.

Äkkiä siitä takas metsään ojan reunalle puskan taakse ja hiljaa makaan. Siinä parin metrin päässä kateltiin kun viis vaunua vetää ohi ja kura lentää. Onneks tähystäjät ei huomannu meitä, ois voinu pelästyä kun kaks spollee kyttää puskassa uran vieressä...

Tuli vähän kiire sen jälkeen kiertään sitä aidan vierustaa...

Noista aseista tul sellanen mielee, että teininä kotiseudulla oli koulumatkan varrella silta, jossa aina keväisin oli pioneereja jotain treenaamassa, ja yhtenä aamuna menin kouluu pyörällä, ja ajoin melkein rynkyn yli. Ketää näkyny missää, ja keskellä pyörätietä oli rynnäkkökivääri :haart:

ei näin pojat, ei näin..

Vieläkin tulee muistoja mieleen, onhan niitä varmaan satoja, mutta ei kaikkia muista.

Oltiin vartiopalveluksessa aidankierrolla ja siinä sitten alko useiden kilometrien jälkeen ketuttaan, joten päätettiiin vähän oikoa metsän läpi. Kierrettiin sitä aitaa siis sisäpuolelta.

Hetken aikaa rämmittyä tiheässä metsässä tuli vastaan panssariura, mitä pitkin mm. raskaat panssariajoneuvot kulkee. Juuri tielle astuessamme mutkan takaa kuuluu kauheeta ryminää ja panssavaunujen nokka kiertää näkyviin.

Äkkiä siitä takas metsään ojan reunalle puskan taakse ja hiljaa makaan. Siinä parin metrin päässä kateltiin kun viis vaunua vetää ohi ja kura lentää. Onneks tähystäjät ei huomannu meitä, ois voinu pelästyä kun kaks spollee kyttää puskassa uran vieressä...

Tuli vähän kiire sen jälkeen kiertään sitä aidan vierustaa...

Olitko Parolassa. Ite olin spollena Parolassa, ja tuli kans oiottuu aidankierrolla samankaltasessa paikassa. Ainoo vaan, että jos uralla sattu tuleen vaunu vastaan, väistettiin vaan vähän pusikon puolelle ja morjensteltiin vaunun miehistölle.

Noista aseista tul sellanen mielee, että teininä kotiseudulla oli koulumatkan varrella silta, jossa aina keväisin oli pioneereja jotain treenaamassa, ja yhtenä aamuna menin kouluu pyörällä, ja ajoin melkein rynkyn yli. Ketää näkyny missää, ja keskellä pyörätietä oli rynnäkkökivääri :haart:

ei näin pojat, ei näin..

Ei saatana, oisit pölliny:rock:! Ois vähän ramboo pätkytellä harakoita RK:lla sarjatulella:kuola:

Joo. Me oltiin sillon viä vanhojen alikkien kans. Sitten kun meistä tuli gonia niin sitten se kunnon perseily vasta alkoikin.

Tuolla alkupäässä oli juttua parolandian vartiopäälliköistä. Käys verestään säkin muistoja.

Ei oma moka mutta runkokouluttajan. Toissapäivänä hajoamisharjoituksissa istuin teltan viereen kannon päälle istumaan(oli todella pimeää). Paikalle saapui meidän joukkoeen runkokouluttaja ja tuuli siihen minun eteen, ja heitti korpoon ja alkoi alkoi oikein virallisesti kysymään minulta että mitäs meinasit noille vempuloille tehdä?. Oli alikessulla ilme kun huomasi että kyseessä ei ollut ryhmänjohtaja vaan alokas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom