Legendaarisimmat inttimokailusi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratto
  • Aloitettu Aloitettu
Ei varsinainen moka, mutta...

2 viikkoa rovalla komentokontissa lämmittelemässä ja ammuttamassa tykkejä, kun muut rämpivät pakkasessa nauttien tietenkin kylmästä ilmasta ;). Helppo leiri siis (paitsi yöunien osalta) mutta pitihän jotain sattua.

Vikana päivänä viimeisessä asemassa viimeisenä tuntina olimme lähdössä valmistelemaan junavaunua ja masin perälauta tippui saranoiltaan ja suoraan jalkapöydän päälle. Nukuin sikeästi normaalissa makuuvaunussa yksin panacodin voimin, kun muut viettivät helvetillisen reissun takaisin karjavaunussa kuin sillit purkissa. Näin ollen myös vältin hajotusleirin heti Rovan jälkeen. Parhaimmat muistot olivat sieltä veksistä kun tutun kessun kanssa pelailtiin san andreasta ja tilattiin pizzaa. Oi niitä aikoja ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinne perkeme ei tarvi muijien mennä miehiä katselemaan

Ot: Ei sinne niiden tarvitsisi mennä ollenkaan pelleilemään. Saatika sitten skappareiksi. :jahas:

Itsehän ilmottauduin ensin tupakaverin sukunimellä, sitten toisen tupakaverin nimellä, ja vasta sitten muistin oman nimeni. En ole tähän päivään mennessä käsittänyt mistä se johtui, ilmeisesti siitä, että tuvassa oli kaikilla samankaltaiset nimet aakkosjärjestyksestä johtuen, ja niiden toistuva kelaaminen sekoitti jotenkin kuupan.

Koko aukki hirnui kippurassa, ja kouluttajavänrikki totesi, että teikäläinen opettelee sitten tänä iltana oman nimensä. Oli aika :david: olo.

Mitähän muuten naisskapparit tekee sodan aikana? Komentaa jotain pesulajunaa Vaasassa? :D

:hyvä:

Äläs nyt... Muistan auk:sta erään särmän neiti oppilaan, joka vei joukkuetta eteenpäin tahtijuoksulla. Harmillista oli vaan se että neiti jäi itse 200m päähän joukosta, kun ei pysynyt perässä.:D Sitten hän huusi 200m päästä että "osasto seis!" ja lyllersi joukon kiinni. (Pääsi ylipäätänsä auk:iin sen takia, koska isukki oli eversti. Ei suorittanut yhtäkään marssia loppuun asti. Ylennettiin kersantiksi.)

:hyvä:

Äläs nyt... Muistan auk:sta erään särmän neiti oppilaan, joka vei joukkuetta eteenpäin tahtijuoksulla. Harmillista oli vaan se että neiti jäi itse 200m päähän joukosta, kun ei pysynyt perässä.:D Sitten hän huusi 200m päästä että "osasto seis!" ja lyllersi joukon kiinni. (Pääsi ylipäätänsä auk:iin sen takia, koska isukki oli eversti. Ei suorittanut yhtäkään marssia loppuun asti. Ylennettiin kersantiksi.)

Meilläkin oli yksi naiskessu, joka pysy mukana, kun mentiin kovaa. Tosin minä tyhmänä morttina pidin sitä aluksi vain rumana miehenä, ennen kuin aloin ihmetellä miksi se asui yksin omassa tuvassaan...

:D

Noh noh pojat, eipä ruveta yleistämään. Kylläpä tuolla sattui myös useampikin mies vastaan, joka jäi joukosta ja jota jopa näin naisena joutui auttamaan. Tai muutama poika, jolla oli tippa linssissä kun alokaskouluttajana ensimmäisinä päivinä heitä näin. Toki voitte olla naisista intissä ihan mitä mieltä haluatte, itsekin olen vahvasti sitä mieltä, ettei sinne tarvitsisi kaikkien naisten edes päästä.
Mutta tää meni ohi aiheen ja paljon, joten mun osalta kommentointi oli tässä :thumbs:

Toki voitte olla naisista intissä ihan mitä mieltä haluatte, itsekin olen vahvasti sitä mieltä, ettei sinne tarvitsisi kaikkien naisten edes päästä.

Miksi sinne pitäisi yhdenkään naisen päästä? Eihän teitä kuitenkaan tosipaikan tullen päästetä lähellekkään toimintaa.

Toisaalta, eipä teistä pahemmin harmiakaan ollut... :D

Aika levoton juttu mw2. :D Miten ihmeessä päädyitte kyseisiin tapahtumiin?

Kerran vähän ihmeteltiin kun oltiin jätkien kans saunassa ja tultiin siihen kuistille pyyhkeet päällä jäähdyttelemään ja paikalle sattui sitten semmonen alle 30 naisluutnantti. Se sitten huuti toiselle samanikäiselle skappari muijalle "hei xxx tuu kattomaan täällä on melkein alastomia miehiä!". En nyt aivan sanatarkasti tuota muista mutta aika pitkälti noin se meni. Tästä herääkin kysymys onko me oltu tekemisissä saman luutnantin kanssa kun noin yhtenevää käytöstä? :D

No en kehtaa kyseisen luutnantin nimeä julkisesti kertoa, mutta sanotaan vaikka että se oli kyseisen kaverin sodanajan johtaja ja oltii aikasemminkin ryypätty sen kans baarissa monte kerrat :) sit lähettiin vaan ykspäivä jatkoille juomaa lisää viinaa :D

Mitä vittua?! Et sitten ymmärtänyt naisen yskää suihkussa ja nussinut kuin kani? :hyvä:

Itse olen saanut maistaa vastakkaisen puolen suloista omassa punkassa sekä RUK:n pistooliradan paskahuusissa. ;)

no en ymmärtäny. :D oon aika kranttu naisten suhteen, eikä se vastannu ehkä ihan sellaista minkälaista naista haen.

Kannanpa korteni kekoon. Olettekos puristaneet naisskapparin lämmint, pehmeää rintaa? minäpäs olen :D Sattupa niin että jonossa liidettiin(=juostiin) portaita alas tykkihalliin. Portaiden alapäässä ovi, joka aina itsestään liukuu kiinni joten seuraava joka tulee joutuu työntämään ovea vastapalloon auki. No minähän sieltä liidän käsi vaakana ojossa kohti ovea ja oven toiselta puolelta ROUVA ylikersantti tempaisee oven auki. Arvatkaas mitä sit kävi...Käsi ojossa kohti napakymppia eli tissiä. Ei tullut sanktioita, jälkipuintia, vittuilua, mitään ;)

Itse en mokaillut, mutta oma 100 - 110 päivän (tarkkaa lukua en muista) vapautusputki ilman E-papereita oli aika kova keskustelunaihe joukkuekavereiden keskuudessa :rolleyes:

Tupakaveri veti aika vastaavat määrät vemppaa, rasitusmurtuma ekana toisessa lonkassa ja sit toisessa. Senverran kunnossa oli kuitenki et pysty pomppimaan mukana ilman painavempii varusteita ja omat hommansa hoitamaan. Määrätty tehtävä oli myös sellainen että oli ilmeisesti suht vaikea löytää siihen ketään tilalle.

Käytin sen murtuneesta jalasta saamani vapaa-ajan yliopiston pääsykokeisiin tenttamiseen ja pääsinkin samantien sisään. Nyt olen hyvässä duunissa, hyväpalkkainen, akat.loppututkinnon suorittanut. Ja kuvankaunis tyttöystävä nielee. Et kyllä mä näkisin että se jalan murtaminen kannatti. Mutta jokainen meistä tietysti valitsee oman tiensä.

Ei helvetti sä olet vellihousu. Armeija liian kova paikka sulle.. :(:(

Ei ollut mun moka mutta joku oli ryssininyt pahemman kerran.

Oli konekivääri ammuntoja, (itkk, PKM, kvkk) ollut lähipäivinä. Erään päivän päätteeksi kassulla skappari nakitti jengiä puhdistamaan näitä vermeitä. Itse olin tässä epäonnisessa joukossa ja mulle nakattiin kvkk. No eipä siinä, aloin räpeltään mutta onneksi satuin heti katsomaan patruunapesään kuten opetettu oli...siellä oli vielä luoti ja oltiin sisätiloissa ja jengiä käytävällä varmaan +50 lähietäisyydellä => ei hyvä. Tuossa olisi voinut käydä pahasti kun kvkk:ssa liipasimelle ei ole oikein suojusta, pieni kosketus ja PAM...

Tässä oli mokannut ammuntoja suorittanut varusmies ja valvova skappari. "Liikuvat taakse" komento on tainnut jäädä suorittamatta. No nappasin luodin pois pesästä ja ilmoitin skapparille, vähän katto pelästyneenä ja luoti katos vähin äänin taskuun. Asiasta ei puhuttu sen jälkeen...

Sit toinen ihan oma moka. Tetsauspioneeri kun olen niin leireillä tuli käsiteltyä kyllästymiseen asti paukkuja. Taskut täynnä monenmoista palikkaa, sytytintä sun muuta ja tellut käsissä. Joltain leiriltä oli jäänyt taskun pohjalle liiskaantunut vetosytytin ja viimisenä päivänä lopputarkastuksessa se löytyi jostain tavaroitteni uumenista...huoh. Kun muut käveli portista pihalle niin jäin yliluutnantin puhutteluun. Natsikomppaniassa kun oltiin niin olin jo henkisesti valmistautunut YP:hen...kävi kuitenkin tuuri ja pääsin pelkillä puheilla. Kyllä laski kuitenkin tunnelmia...muut ihan innoissaan..."jes pari tuntia ja sit kotiin". Itse taas mietin että tais tulla pari ylimääräistä päivää kuten komppanian käytäntöön normaalisti olisi kuulunut...

Yks ihan kiitettävä moka kävi lääkintämiehille.

Äijät oli yöllä päivistyksestä lähteny baarireissulle, olivat jonkun oppilaskoksun nakittanu päivistäjäks, palkkana korillinen kaljaa. Oli siis osastolla kuumeen takia.

No vittu, äijät vietti komiaa iltaa lähi baareissa, mutta ei vaan sattunut älyämään että joka baarin ovella seisoo vartiopäällikkö, siis siviilitöissään. Ovelta soitto vartiostoon että varusmiehiä vetää kaljaa ihan simona täällä baarissa että tulkaahan tarkastamaan tilanne :D

En ihmettele että nykypäivänä ollaan tarkkoja noiden kovien suhteen :rolleyes:

Joo, ei siitä hyvää seuraa kun lauma nuoria idiootteja pannaan pistoolien kanssa tuntikausiksi vartiokoppeihin yö toisensa perään, ja koskaan ei tapahdu mitään.

Jo mun palvelusaikana tuli SiivousPalvelun miesten pistooleihin tarra luistin ja aseen rungon päälle, elikäs jos tarra oli revennyt, se meinasi että luistia oli liikutettu, ja jos sen erehtyi tekemään, eli syytä olla hyvä selitys sille, miksi oli asetta viritellyt.
Ainakin Oulun Hiukkavaarassa spolanderien vahingonlaukaukset loppuivat niillä tarroilla. Silloin siellä Hiukkiksessa siis oli oikeen varuskunta.

Ai niin, itsellänikin kun kaasunaamarin käyttöä harjoiteltiin maastossa, kävi ekalla kerralla niin, että unohtui ottaa se muovinen lätkä pois suodattimen paikan päältä.
Kyl otti hengen päälle.

Oikeen klassinen Homer Simpson -tempaus kävi korohorossa, jossa oli tuolloin alokasaikana pari ehdottomasti esikuntakomppaniaan kuuluvaa soturia.
Ensimmäisissä kevyen kranaatinheittimen harjoituksissa kerrottu turvallisuussääntö numero yksi oli, että jos kuti ei lähde putkesta, niin KUKAAN ei mene putkeen tsiigaileen, että missäs se paukku nyt sitten viipyy.
No, yks kuti jäi putkeen ja yksi nero hyökkäsi välittömästi katsomaan putkeen ja ravistelemaan sitä, että eikö se nyt tule sieltä. Ei onneksi sillä kertaa tullut, ja sankarilla pysyi pää tallella.

Noista naisista kun oli myös puhe... Onneksi naisia ei pioneeripuolella ole. Ihan ymmärrettävää kun parhaimmillaan laskeskelin että oli 70-100kg kannettavaa per jantteri kun sulutettiin. Alikki:"Kai nyt joka jätkä seitsämän telamiinaa ainakin kantaa??" :D Sen sijaan aukion toisella puolella oli suojelumiehinä...eikun naisina tarkoitan..... Oli se kyllä aikamoista niitten touhu ajoittain...

Kun oltiin talvella Pislu:ssa (pioneeri ja suojeluleiri) perinteisellä pesulinjastolla, niin mietin siellä hytistessäni tasa-arvo asioita... Ne jotka eivät ole pesulinjastosta kuulleet niin pieni valaistus: Ensin tetsattiin päivä muutaman sadan ukon voimin, sitten skappari ilmoittaa, että ollaan altistuttu kemiallisille aseille...No maskit, sadeviitat sun muut ylle ja lähdetiin jonottaan linjastolle metsän siimeksessä siinä keskiyön paikkeilla. Pakkasta about -15 astetta. Pesulinjastolla riisuttiin aluksi kalsareille, pakattiin kamat jätesäkkiin ja lähdettiinn kirmaamaan ympäri mettää naamari kädessä, joka pestään ensin soikossa. Sitten mennään jonoon...viimeistään tässä vaiheessa alkaa jo viluttaan kovintakin kaveria. Jonon huipentuma on suihku jossa "peseydytään" 10min avannosta pumpatussa järvivedessä (ei tietenkään lämmitettyä) :D Ja joitain napataan "haavoittuineina" jonosta erikoiskäsittelyyn paareille, jossa potilas jynssätään/kylmetetään niin perusteellisesti, että pikkuveitikka on rusinan kokoinen seuraavat kaksi vuotta. Sen suihkun jälkeen olo on ikävä kun pitää märkänä lähtee vielä pakkasessa haahuileen ilkosilteen...

Ja ketkäs tätä pesulinjastoa hoiti? No ne naispuoleiset suojelu"miehet" tietenkin :D... No toivottavasti pitivät näystä kun jokunen sata alastonta ukkoa kirmaa (osa ulvoen) Suomen neitseellisessä talviyössä...Asiasta tekee järjettömän vielä se, että suojelumiesten/naisten ei tarvinnut itse osallistua kertaakaan tähän touhuun...pioneerit toimi harjoitusvälineinä. Oli operaation jälkeen vähän nyreet välit kumiukkoihin... :p

...
Kun oltiin talvella Pislu:ssa (pioneeri ja suojeluleiri) perinteisellä pesulinjastolla...pioneerit toimi harjoitusvälineinä.
Joo ei se keväästäkään oo niin hauska leiri. Joku 6h putkeen nasse+suopu päällä vetää siel ja odottaa rouva alikersantilta lupaa koska saa tulla linjastolle. Ja sitte sitä saatanan talkkia piti tunkea varusteet, ase ja melkeen persekkin täyteen.

Kaverini veti pohjat vapautuksissa, 11vkoa kotihoitoa, ja kun tuli kodihoidosta niin kuukausi inttiä käymättä ja 20 lomapäivää jäljellä.
Yksikköupseeri oli todennut passinjakotilaisuudessa: "Alik.X Xrykmentin historian parhaiten palkattu varusmies.":D

Joo se oli aika karu ku oltii ampumaleiril tos syksyl ni kertakäyttösinko osuudella jokanen sai ampua kerran. No oltii sit ammuttu ja jäätii siihe tauko/turva-alueelle hengailee ni yhtäkkiä yks jätkä kaatuu maaha ja rupee pitelee silmääsä ja huutaa iha tajuttomasti. Kelailtii siin et mitä se siin huutaa ja jätkä ottaa käden pois kasvoilta ni veri vaa valu pitkin valkosta lumipukua. Meni joku 2min ni sirra oli jo siin hakemas sitä jätkää. Siitä maalitaulusta oli suora näköetäisyys siihe paikkaa mut matkaa oli joku reilu 300m. Oli lehessäki jotaki juttua siitä. http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711216877625_uu.shtml

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom