Lavat liikkumaan ja selkä kasvuun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Willie sanoi:
Hyvän tuntuman sain tuolla Tomin kuvailemalla tavalla selkään ja koen ehdottomasti oppineeni taas jotain uutta. Pidin selkätreenin kokeiluluontoisena ja keskityin mainittuihin yksityiskohtiin. Painoa jouduin ottamaan pakasta pois reippaanlaisesti; hieman :nolo: -olo tuli kun tajusin että parhaiten saan treenin perille 40 kilolla tehden 15 toiston sarjoja. Toisaalta 3 päivää treenin jälkeen selkä on edelleen mukavasti kipeä ja aion jatkaa tällä systeemillä ainakin pari kolme kuukautta.

Saman huomasin minä viime syksynä, mutta todella nopeasti ne painot sieltä nousi ja pian oltiin hyvällä tekniikalla jo vanhoissa painoissa. :thumbs:

Tuli tässä mieleen että pitäisikö tämän liikkeen ottaa myös tehokkaasti näihin kylkiin / siipiin vai miksi niitä nyt kutsutaankaan. Itselläni ainakin tuntuu sielläkin aika kivasti tuo. Sitten vielä tuli mieleen että tuntuuko muilla tämä liike rinnassa? Itselläni tuli tänään treenatessa rinta aivan saakelin kipeäksi jostain syystä kun tein tuota. Saattoi tietenkin jotenkin tuolta eilisestä maksimitreenistä rinnalle johtua, mutta kuitenkin vähän ihmettelen.. :eek:

Siellä samalla webbisivulla lukee mihin lihaksiin se liike vaikuttaa. Kyllähän se tuon listauksen perusteella ottaa noihin molempiin.

Alataljassa kannattaa ilmeisesti käyttää suht leveää kahvaa, jotta supistaminen olisi mahdollisimman helppoa? Jokainen voi itse kokeille kotikoneen ääressä lapojen taaksevetämistä nyrkit vastakkain edessä sekä kädet osoittamassa suoraan eteenpäin. Jälkimmäinen vaihtoehto ilmeisen tehokas verrattuna ensimmäiseen? Tämän päivän alataljan taisin sössiä nimenomaan liian kapean otteen takia.

Itse olen ainakin todennut perinteisen v-kahvan parhaaksi alataljaa tehdessä.

Eilen vasta kiinnitin huomion tähän threadiin :D Ja nyt sit aloin kiinnittään huomiota siihen liikkeeseenkin.No tänään kun tein alataljaa niin tein sillä v-kahvalla ja hyvin tuntu..Thanks Tomi :thumbs: Hyvä ku tajusin lukee tätä niin tuli sit opittua tota liikettäkin tekeen :)

Tein eilen ekaa kertaa kunnolla (aiemmin flunssa) ja nyt on selkä todella kipeän ja tehneen tuntuinen.
Sai kyllä hämmästyneitä katseita kun teki kahdenkymmenen sarjoja jollain 25-30 kilolla :) Mutta vaikuttaa ainakin näin aluksi todella hyödylliseltä!

Tomi sanoi:
No voi elämä. Niinpä tietenkin. Mutta hei, mähän oon vain bodari. :) Toivottavasti kaikki tajusivat tuon mokan...

..ja aivotkin vain yks iso lihas :evil: no ei...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite en taas saanu tol oikeestaan minkäänlaista tuntumaa, joteki toi liikerata on nii älyttömän pieni. Mut hyvä jos muilla natsaa.

kohtis sanoi:
Ite en taas saanu tol oikeestaan minkäänlaista tuntumaa, joteki toi liikerata on nii älyttömän pieni. Mut hyvä jos muilla natsaa.
Kai vedät sen kahvan sinne vatsaan asti? Et luultavasti tee liikettä oikein, jos liikerata on "älyttömän pieni". Teet siis vaan normaalisti alataljaa, mutta otat tuon lavat yhteen -tekniikan siihen liikkeeseen mukaan.

kohtis sanoi:

Rinta eteen, sitten revit sitä vatsaan niin, että yrität pitää kainalot kiinni. Kyllä varmasti toimii.

Tomi sanoi:
Kai vedät sen kahvan sinne vatsaan asti? Et luultavasti tee liikettä oikein, jos liikerata on "älyttömän pieni". Teet siis vaan normaalisti alataljaa, mutta otat tuon lavat yhteen -tekniikan siihen liikkeeseen mukaan.

Totanoin. Itselläni ainakin, jos vedän kahvan vatsaan asti, niin kädet ovat jo suorakulmassa. Eikö tarkoitus ollut pitää vain minimaalinen koukistus käsissä?

Wildemar sanoi:
Eikö tarkoitus ollut pitää vain minimaalinen koukistus käsissä?
Kyllä, siinä venytysvaiheessa. Pitäisköhän mun kirjoittaa toi koko vitun teksti uudestaan, koska se näyttää olevan aika vaikeasti kirjoitettu.

edit: mä otan tosta pienen videopätkän kun ehdin ja jos Mike voisi uppia sen vaikka Pakkiksen serverille, niin saatte sieltä sitten latailla.

Oon samoil linjoil Wildemarin kanssa, voi kyl olla et oon käsittäny väärin jonku kohdan.

Njooh nyt taisin kyl tajuta mistä kiikasti, sain aluks kuvan et pitää kädet olla kokoajan sillee about suorina.

Tässä neloskohta:
4. Kun vedät kahvaa kohti mahaasi, muista työntää rintaa korostetusti ulos. Nyt jatkat painopakan liikuttamista, etkä vieläkään tee käsilläsi mitään. Itse asiassa, älä tee käsilläsi muutenkaan mitään, vaan liikuta sitä pakkaa lapojesi voimalla. Rutista joka kerralla lavat yhteen, mutta vielä kerran: ÄLÄ TEE "PITOA", koska se vie jännitystä selältä käsille. (Tämä ei ole hyvä asia.) Rutistus, ungh, ja sen jälkeen rauhallisesti takaisin.
Joo, on se epäselvästi kirjoitettu, mutta en arvannut, että joku jättäisi vetämättä sen kahvan mahaan asti. :)

Voisiko joku modeista lisätä tämän seuraavan tekstin tuon neloskohdan yhteyteen: "Kun olet oppinut liikuttamaan lapojasi, sovella tekniikkaa siihen alataljaliikkeeseen, jota olet tottunut tekemään. Vedä kahva siis alavatsaasi asti, mutta venytysvaiheessa jätä käden hieman koukkuun, jolloin lapasi pitäisi olla jo auki.

Olen teskstannu tätä menetelmää ja suosittelen. :thumbs:

:arvi: antaa täydet pisteet!

Tomi sanoi:
Tässä neloskohta:
Joo, on se epäselvästi kirjoitettu, mutta en arvannut, että joku jättäisi vetämättä sen kahvan mahaan asti. :)

Voisiko joku modeista lisätä tämän seuraavan tekstin tuon neloskohdan yhteyteen: "Kun olet oppinut liikuttamaan lapojasi, sovella tekniikkaa siihen alataljaliikkeeseen, jota olet tottunut tekemään. Vedä kahva siis alavatsaasi asti, mutta venytysvaiheessa jätä käden hieman koukkuun, jolloin lapasi pitäisi olla jo auki.

Ahaa no nyt alkaa selvitä. Kokeilin kertaalleen tuolleen että ei koukista käsiä ollenkaan eikä sillä kyllä oikein tuntumaa saanut. Ajattelin vaan että ei kai sitten sovi mulle tai sitten en vaan osaa tehdä oikein. Täytyneekin kokeilla uudemman kerran... :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom