Pitää kai kertoa hieman toisenlaista näkökantaa. Olen lähes koko treeniurani tehnyt selälle 6-10 pituisia sarjoja kohtuu isolla painolla. Tuntumaa ei ole ollut juuri nimeksikään ja harvoinpa selkä on paljoakaan kipeytynyt. Sarjoja on tullut tehtyä 7-10 (yläselälle siis). Eipä ne sarjat mitään hirveää repimistä ole olleet, mutta ei myöskään tyyliin 4s negatiivisia osuuksia. Liikkeinä olen tehnyt leuanvetoa lisäpainolla, alataljaa, kulmasoutua tangolla ja ylätaljaa. Leuanvedossa olen ensisijaisesti panostanut nousujohteisuuten toki välillä lisännyt myös muissa liikkeissä painoa. Vaikka tuntumaa ei pahemmin ole tähän asti selkätreenissä ollut, niin selkä on "kuulemma" paras lihasryhmäni, joten kaipa sitä tulosta tälläkin tyylillä tulee.
Jokainen tehköön sillä tavalla, millä tulosta tulee parhaiten. Vaikea sanoa olisiko pidemmillä sarjoilla ja paremmalla tuntumalla tulleet samat tulokset nopeammin. Kun saan joskus diettini loppumaan, niin olen ajatellut kokeilla Tompan ehdottamaa treenityyliä ja katsoa miten se toimii.
Jokainen tehköön sillä tavalla, millä tulosta tulee parhaiten. Vaikea sanoa olisiko pidemmillä sarjoilla ja paremmalla tuntumalla tulleet samat tulokset nopeammin. Kun saan joskus diettini loppumaan, niin olen ajatellut kokeilla Tompan ehdottamaa treenityyliä ja katsoa miten se toimii.