Lavat liikkumaan ja selkä kasvuun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
neutraali sanoi:
Melkoisia maratooni sarjoja mutta jos kehittyy niin sehän on pääasia.kuvista päätellen kehittyy :)
Joo, tuo osoittautui ainoaksi keinoksi siihen, että en saanut selkään tuntumaa. Nyt pystyy jo käyttämään reilumpia painoja tuntuman tai tekniikan kärsimättä, mutta liike menee heti käsille, jos käytän liian isoja romuja.

Tomi sanoi:
Joo, tuo osoittautui ainoaksi keinoksi siihen, että en saanut selkään tuntumaa. Nyt pystyy jo käyttämään reilumpia painoja tuntuman tai tekniikan kärsimättä, mutta liike menee heti käsille, jos käytän liian isoja romuja.
joo itelläki kyllä menee käsille jonkin verran ku tekee isoilla painoilla,mutta jos vähennän painoa ja yritän"hifistellä painojen kans"niin en saa selkää lainkaan kipeäksi.ihme juttu.monessa muussa liikkessä sama ongelma,mutta ei se haittaa pääasia ku tulee vuosi vuodelta kehitystä.pitää seuraavassa treenissä testata tuota alatalja jutskaa(näkkileivän hajoitus).

Itse olen huomannut että selkätreenissä supistus on ylivoimaisen tärkeä, liian isoilla painoilla se ei vain onnistu. Kovin usein näkee lopun 10cm tehtävän kroppaa tankoon päin heilauttamalla. Supistus on koko homman pointti, venytys on täysin epäolennaista. Venyttää kannattaa sitten kovaa sarjojen välissä, näin saa tolkuttoman pumpin. Eli siis liikerata mieluummin vajaa ylhäältä ja vastaavasti alhaalla pyritään maksimaaliseen supistumiseen. Pysäyttää ei kannata kuten Tomi tuossa jo mainitsikin, se vie kyllä latseilta rasitusta ja siirtää sitä hauiksille.

jännä homma tää,en tiiä mistä johtuu,mutta omalla salilla isoselkäisimmät(leveimmät)vetää juuri ylätaljan silleen että eivät vedä tankoa rintaan asti.ihme juttu.yks kaveri on aina tehny tuolla supistus tyylillä ja hänellä todella "pieni selkä"mutta en tiiä onko hänellä sitte se ongelma että hän tekee aika penillä painoilla.onko muilla samoja kokemuksia/tiedättekö tuttava piirissänne samanlaista tapausta vaa oonko taas tämän palstan outo lintu :D

neutraali sanoi:
jännä homma tää,en tiiä mistä johtuu,mutta omalla salilla isoselkäisimmät(leveimmät)vetää juuri ylätaljan silleen että eivät vedä tankoa rintaan asti.ihme juttu.

Tomi sanoi:
Pro-ukkojen selkätreenit saattavat näyttää oudoilta ja liikeradat vajailta, koska lihasta on yksinkertaisesti vaan niin paljon, että latsit saattavat olla jo maksimisupistuksessa jo siinä vaiheessa, kun ylätaljan tanko on vielä 20 cm päässä rintakehästä.
Lavat supistuvat siis vain tiettyyn pisteeseen asti. Mitä enemmän piffiä, sen aikaisemmin lavat ovat yhdessä.

neutraali sanoi:
jännä homma tää,en tiiä mistä johtuu,mutta omalla salilla isoselkäisimmät(leveimmät)vetää juuri ylätaljan silleen että eivät vedä tankoa rintaan asti.ihme juttu.
Taitavat olla vaan jo niin iso pihvisiä ja jäykkiä ukkoja/akkoja, etteivät yksinkertaisesti enää saa lapoja lähemmäs toisiaan, liha ottaa vastaan. Ja rintalihakset on niin tiukat, että kyynervarsi ei vaan mene taaemmas...
Tai sitten ei. :rolleyes:

edit: ja Tomi ehtikin jo.

Ok,ei ne kyllä mitään super massiivisia ole ja ovat itseänikin opettaneet että tee näin ja oon tehny.tulokset ihan hyviä en itekkään kyllä ole mikään super massiivinen ,mutta en kyllä mikään rimpulakaan,Mutta hyviä vinkkejähän nää oli jos joskus alkaa tökkiin tuo selkä treeni niin kokeilee tuota supistus tekniikkaa.joskus oon kokeillu tehdä pienemmillä painoilla kaikkia liikkeitä 100%puhtaasti niin ainoa minkä huomasin oli selvä lihasten pieneneminen :curs: joten muutin treenin takaisin vanhaan ja hyväksi havaittuun millä on tullu jo hinkattua 10-v(viimeset5-v kunnolla)toistot4-8 joissaki liikkeissä 12 toistoa ja sekin viimesessä sarjassa

neutraali sanoi:
joskus oon kokeillu tehdä pienemmillä painoilla kaikkia liikkeitä 100%puhtaasti niin ainoa minkä huomasin oli selvä lihasten pieneneminen :curs:

tätä on vaikea uskoa koska lähes kaikki argumentit joita on esitetty tässä keskustelussa puhuvat puhtaan ja rauhallisen tekniikan puolesta...jospa kokeilisit uuudestaan vieläkin rauhallisemmalla tekniikalla :D

neutraali sanoi:
joskus oon kokeillu tehdä pienemmillä painoilla kaikkia liikkeitä 100%puhtaasti niin ainoa minkä huomasin oli selvä lihasten pieneneminen :curs:
:D
Aika väsynyttä juttua..

en sitä meinaa että olis huono/väärin tehdä pienillä painoilla(mulla se ei vaan toiminu), mutta sanoin vaan että omat kokemukset ovat tällaset ja en koikeile uudestaan.sitte ehkä jos ja kun kehitys joskus loppuu

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
Oot varmaan tehny liian pienillä painoilla.

no siitä se ei ainakaan johtunu.koska vaikka teen puhtaasti niin raudat on silti suht isot

sattupa tuossa maken supermassa kirja käteen.onneksi on yks kohtalo toveri joka samaa mieltä pienillä painoilla tekemisestä ku minä.Hänelläkin 100%puhtaudella tehtynä liikkeet ovat tuottaneet pienemmät lihakset kuin pikku huijjauksella ja ei 100% puhtaudella no, mutta samapa se.mitä tässä todistelee kellekkään ku tietää mikä itellä wörkkii ja mikä ei.tottakai ylleensä ottaen liikkeet kannataakin tehdä puhtaasti, mutta jos tekee esim aina hauista tangolla seinää vasten ja vertailu kohtana on että tehdään hauis tangolla normaalisti(pikku heijjarill)niin tuolla pikku heijjarilla kasvaa aivan varmasti nopeemmin kuin mitä tuolla seinää vasten hinkkaa :kippis1: misella.ja vielä kerran nää selkä treeni ohjeet on todella loistavat niille joilla ongelmia selän kehittymisen kanssa ja eikai se kellään liian hyvässä kunnossakaan voi olla.

neutraali sanoi:
jos tekee esim aina hauista tangolla seinää vasten ja vertailu kohtana on että tehdään hauis tangolla normaalisti(pikku heijjarill)niin tuolla pikku heijjarilla kasvaa aivan varmasti nopeemmin kuin mitä tuolla seinää vasten hinkkaa :kippis1: misella.

Niin siis sinulla, vai kenellä?

No mun selkä on todella hyvä esimerkki just päinvastasesta kun neutraalilla. Tuli tehtyä 2,5 vuotta repien ja aina vaan sitä isompaa painoa hakien, selkä ei kasvanut paljon paskaakaan ja sitten rupes tuloksetkin junnaamaan paikoillaan. Sitten siirryin tähän rauhallisempaan ja tuntumaan perustuvaan tekniikkaan, toisin sanoen opettelin rauhassa ja 30-40% pienemmillä painoilla tekeen uudestaan ja kappas vaan painot kiri takasin suurempiin aika nopeesti mutta selkä lähti kasvuun ja tekniikka pysyy silti kasassa. Nyt otankin vaihteluna kokeiluun noi 15 sarjat ja todella lyhkäsillä palautuksilla, saapa nähdä kuinka käy...

Mutta tiivistettynä, mulle toi "repiminen" ei tuonut mitään muuta kun jumeja selkään!

Timba79 sanoi:
Sitten siirryin tähän rauhallisempaan ja tuntumaan perustuvaan tekniikkaan, toisin sanoen opettelin rauhassa ja 30-40% pienemmillä painoilla tekeen uudestaan ja kappas vaan painot kiri takasin suurempiin aika nopeesti mutta selkä lähti kasvuun ja tekniikka pysyy silti kasassa. Nyt otankin vaihteluna kokeiluun noi 15 sarjat ja todella lyhkäsillä palautuksilla, saapa nähdä kuinka käy...
Timba79, perustetaan kerho!! Tarina mun selän kanssa on miltei identtinen. Alaselän loukkaantuminen oli paras juttu, mitä mun selkätreenille on tapahtunut. Kuntoutusvaiheessa oli pakko pudottaa painoja ja panostaa selän staattisuuteen. Tätä nykyä liikutan isompia painoja paljon puhtaammalla tekniikalla, kuin ennen loukkaantumista.

Muutenkin tässä ikääntyessä on havainnut, että puhtaat suoritustekniikat ovat itseasiassa tärkeämpi osa tätä harrastusta kuin isot painot.

tälläisen rinta threadin kun vielä saisi!! :worship:

kattelin vaa tota Tomin ohjelmaa, niin en huomannu missää maastavetoo, eli teetkö sitä ollenkaan? vai olinko sokea enkä nähnyt sitä?!

vielä alataljasta, jos oikein ymmärsin, niin liikettä tehtäessä kroppa pysyy 90 asteen kulmassa koko liikkeen ajan ja kädet pysyt 160 asteen kulmassa liikeen ajan! Ja v-tanko ei vedetä rintaan asti vaaa kaikki työ tehdään selällä?! :david:

raggi sanoi:
tälläisen rinta threadin kun vielä saisi!! :worship:

Rinnassa ei mitään hirveen spesiaalia ole. Monilla se jää kehittymättä negatiivisen vaiheen laiminlyönnin johdosta. Tanko pitää laskea AINA kontrollilla rintaan, siis koko matkan, ei edes 5cm nykäystä alhaalla. Lavat aina yhteen ja pitää muistaa, penkki/vino on rintatreenissä venyttävä liike, supistus tehdään sitten vipukoneilla ja ristikkäistaljalla/vipareilla.

Kovin usein näkee kun moni tekee rintatreenissä sarjan "loppuun". Tanko lähtee komeesti rinnalta, mutta ojentajat hyytyvät, tällöin sitten heitetään tanko telineisiin ja katsotaan että on tehty mukamas sarja loppuunkin. Tämä ollos väärin, kannattaa ottaa mukaan pari pakkotoistoa loppuun, jossa kaveri auttaa tangon tasaisesti ylös ja helpottaa näin ojentajia, rinta tulee sitten tehtyä ihan loppuun.

Vinopenkissä itse käytän Colemannin kanssa lopuksi vajaita toistoja kunnes ei enää ainuttakaan tule, tämä viimeisenä sarjana ja tosi pienillä painoilla.

Jeps meikäläinen on tän threadin ainut vissiin jolla kasvaa selkä hieman repivällä treeni tyylillä. :hyper:

Joo voisko joku selvittää vähä että voiko tota tekniikkaa soveltaa kulmasoudus, ku treenaan kotona, eikä oo mitään ala-taljaa, että jos Tomi :worship: viittis neuvoa, jos oot ikinä kokeillu tollasta liikettä kun kulmasoutu :D .

:offtopic: Ja kuinka suuri oteleveys tos kulmasoudus pitää olla??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom