Lavat liikkumaan ja selkä kasvuun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miken vinkeillä minäkin viimevuonna alkutalvesta opein selän treenaamaan. 2,5 vuotta vaan hakkasin päätä seinään! Loistavat ohjeet Tomppa kirjotti, ottakaa opiksenne. :whip:

Tomi sanoi:
Ja tässä vielä latseja viime joulu-tammikuun vaihteesta.

Ja palstan kovimmat hartiat ja kädet omaava kaveri on koukussa Ring-a-Ling:iin ! :lol2:

Kiitos hyvistä vinkeistä !

Loistavaa! Ensi viikon treeni tulee muuttumaan aika dramaattisesti. Ajattelin kokeilla kaikki nuo neuvomasi treenisysteemit läpi. Selkätreenin yhteydessä on ehdottomasti pantava merkille kanssakilpailijoiden ilmeet, kommentit ym. Kerkeeköhän vetää treenin loppuun, ennen ku joku körmy tulee sanoo tyyliin: ei ihme et sul noin pieni selkä, ku teet likkeet ihan päin v****a! :piis: out!

juhata sanoi:
Ja palstan kovimmat hartiat ja kädet omaava kaveri
No nyt tuli kyllä vähän liioiteltua! :lol2: Ei ne nyt huonot ole, mutta tällä palstalla on sellaisia jannuja, joiden olkavarret ovat paksummat kuin mun reidet. Mä oon vasta aloitteleva kehonnakertaja. :)

Joka tapauksessa sinun kannattaa alussa tehdä huomattavan pitkää sarjaa selälle, että saat latseihin parhaimman tuntuman ja opit liikuttamaan niitä.

Mikäli ymmärsin liikeen oikein eli lapojen rutistuksena yhteen, on kohdelihas epäkkään (trapezius) keskiosa ei leveä selkälihas (latissimus dorsi).

Vähän vastaava liike on asettua mahalleen penkille, roikottaa käsipainoja käsissään ja sitten kohottaa lapoja yhteen. Penkin kulmaa säätelemällä voi vaikuttaa siihen, mihin osaan epäkkäitä liike käy. Mitä suurempi kulma penkissä, sitä ylemmäs liike ottaa.

Olipa mukava herätä tämän artikkelin parista näin selkätreeninkin kolkutellessa päivän aikana! :worship:

Tomi sanoi:
Kahvasta ote ja suorista kätesi siten, että kyynärpäät eivät ole lukossa (ts. käsi kokonaan suorana), vaan että kyynär- ja olkavarsi muodostaa loivan n. 10 asteen kulman.

Tuo astemäärä tosin pisti silmään. Olisikohan about 160-170 parempi lukema. ;)

Tomin neuvot ovat kyllä mainioita. MUlla on kaikista mun naurettavista lihaksista ehkä selkä kaikkein -sallikaa sanoa, kehittynein - johtuen tod. näk. siitä että olen käyttänyt viimeisen puolitoista vuotta sellaisia painoja, että saan liikkeet tehtyä selällä (painot taitavat olla selkätreeneissä suhteessa kaikkein pienimmät). Käytän jopa, kirous ja kuolema, paljon parjattuja remmejä, koska niiden avulla saan puristamisesta syntyvän 'tekniikkavirheen' minimoitua eli saan pidettyä kädet mahdollisimman passiivisina liikkeen aikana.
Yläselän aktivoiminen ei enää tuota niin kamalia vaikeuksia kuin aikanaan, mutta en saa samanlaista tuntumaa kuitenkaan koko leveään selkälihakseen vaan tuntuma/polte syntyy aina sen yläosaan (hieman kainaloiden alle). Miten on, onko tähän jotain vinkkejä kenelläkään?

Kiitos loistavista neuvoista. Oon tehnyt kyllä alataljaa näköjää aika päin persettä.
Tänään kokeilemaan uusin opein. Tomppa on kuningas :)

Wildemar sanoi:
Olipa mukava herätä tämän artikkelin parista näin selkätreeninkin kolkutellessa päivän aikana! :worship:

Tuo astemäärä tosin pisti silmään. Olisikohan about 160-170 parempi lukema. ;)
No voi elämä. Niinpä tietenkin. Mutta hei, mähän oon vain bodari. :) Toivottavasti kaikki tajusivat tuon mokan...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tomi sanoi:
No voi elämä. Niinpä tietenkin. Mutta hei, mähän oon vain bodari. :) Toivottavasti kaikki tajusivat tuon mokan...

Voi muna! kerkesin just vääntää reenin v-kahva hampaiden välissä ;)

Tomi sanoi:

Kai minäkin sitten olen bodari kun en ees huomannut mitään erikoista koko astehommassa... :nolo:

Mitenkäs paljon porukka loppuen lopuks arvostaa tota tunnetta ja pumppia yläselän treenaamisessa? Mulla on selkä kyllä treenin jälkeisenä päivänä kipee, mutta en treenissä ihmeellistä tuntumaa saa. Kyllä latseissa vähän tuntuu, mutta kun kuuntelee täällä jannujen puheita selän pumpista, niin tulee aika orpo olo... Kuitenkin selkä kehittynyt/painoja saa lisätä/kasvanutkin.

Paljonkos Tomilta löytyy pituutta ja painoa?

moppe sanoi:
Mitenkäs paljon porukka loppuen lopuks arvostaa tota tunnetta ja pumppia yläselän treenaamisessa? Mulla on selkä kyllä treenin jälkeisenä päivänä kipee, mutta en treenissä ihmeellistä tuntumaa saa. Kyllä latseissa vähän tuntuu, mutta kun kuuntelee täällä jannujen puheita selän pumpista, niin tulee aika orpo olo... Kuitenkin selkä kehittynyt/painoja saa lisätä/kasvanutkin.

No en minäkään selkää pumppiin saa siten kun esim. rinnan tai vaikka etureidet saa. Mutta kyllä siinä reenissä hyvä tuntuman pitää olla ja sellanen pieni pumpin tunne. Tosin seuraavassa selkäreenissä kokeilen 15 sarjoja ja 30 sek. palautuksia, katotaan miten sitten käy. Mutta jos selkä kasvaa niin paskan väliä onko pumppia vai ei!

Loistava juttu, lisää tällaisia! :hyper:

Niinhän se on, että pitäisi muistaa olevansa siellä salilla "kasvattamassa lihaksia, ei egoaan".

Miljonääri-Jussi sanois noi ohjeet luettuaan luultavasti: -"Fantastista". Pitääkin kokeilla, kiitti. :kippis1:

Tomi sanoi:
.."käsien ei tarvitse/tule suoristua kokonaan, eikä olkapäitä saa roikottaa". No miten perkeleessä sen kahvan saa vedettyä kohti napaa?

Nyt koitat liikuttaa sitä alataljan painopakkaa siten, että et muuta käsivarsiesi suoruusastetta mihinkään suuntaan, vaan pidätte ne sellaisena kuin ne olivat aloitusasennossa.

Tuohon käsivarsien staattisuuden maksimointiin voi kokeilla "köysikahvaa" vai mikä naru onkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom