laskuvarjojääkäriksi,lihaskestävyyttä lisää.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
jos suunnitelmat ei nyt muutu niin haen laskuvarjojääkäriksi,ja lihaskestävyyttä pitäisi reenata ja rasvaprosenttia tiputtaa. olisiko neuvoja millä sarja/toisto määrillä eritoten lihaskestävyyttä haetaan,miten reenit eroavat "kehonrakennus" reeneistä?
bodypumppi voisi olla varmaan kova sana reeni muotona?
valintakokeissa testataan etunojapunnerrukset,leuanveo,vatsat,selkälihakset joten niissä tulisi pärjätä.
kun viikkoon pitäisi sisällyttää uinti ainakin kerran viikos,ja lenkkeilyä 2-3 viikos.
jos jollain on kokemusta laskuvarjojääkäri koulutuksesta ja jos jaksaa kertoo siittä niin olisin kiiiiiiitollinen
:D
että tämmöstä.:whip:

Jåå.. Minuakin kiinnostaisi tietää laskuvarjojääkärinä olemisen hyvät ja huonot puolet jne. :)
Searchilla löytyy yks kuitenkin aika kattava topikki.
Ja netissä on tämä linkki, jonka varmaan tiesit jo.
http://www.mil.fi/joukot/utjr/testit.html

Pakko alkaa nyt kesällä treenaamaan tota aerobista puolta, koska se kuitenkin taitaa olla aika ratkaiseva tekijä valintatesteissä. :rolleyes:

Mä oon taas ajatellu mennä sukeltajaks. Sinnekin on aika vaikee päästä ja tässä pitäis rupee treenaa. Kesä kun alkaa ni rupeen uimaan ja paljon.

Itsekkin olen ajatellut tonne Laskuvarjojääkäriksi pyrkiä. Varsinaisen treeniohjelman olen ajatellut aloittaa vasta vuotta ennen testejä. Nyt ennen sitä teen vain pari juoksulenkkiä viikossa ja yritän totuttaa jalkoja siihen että voi juosta päivittäin niin paljon kun lystää...

Lihaskestävyyttä ei mun mielestä punttia harrastavan henkilön tarvitse erikseen treenata. Kyllähän nyt jokainen punttiksella kävijä jaksaa vetää 15 leukaa ja 50 punnerrusta ilman että sitä erikseen harjoittelee, tai sitten vaikka painottaa reenissä penkkiä ja leukoja. Jos et käy puntilla niin tee kaksi tai kolme kertaa viikossa punnerruksia, leukoja, vatsoja, selkiä ja kyykkyjä omalla painolla.

Ja jos et nyt pääse noihin kiitettäviin lihaskuntotuloksiin niin 2kk:n omapainotreenillä salettiin pääset. Et sä mitään bodypumppia tarvitse imo.:)

Mä alottelen tässä lähiviikkoina treenaamaan tonne. Eli tässä olis n. 8kk aikaa ennen testejä. Punttitreeniä ajattelin tehdä pari kertaa viikossa. Hiljalleen alotan juoksemaan ja tekee kuntopiiriä.

Eli ei mulla kyllä ihan liikaa aikaa tässä ole treenata, mutta eiköhän tuo 8kk riitä. Viimeksi juossut lenkkiä n. 2,5 vuotta sitten..

Originally posted by Nike
Mä alottelen tässä lähiviikkoina treenaamaan tonne. Eli tässä olis n. 8kk aikaa ennen testejä. Punttitreeniä ajattelin tehdä pari kertaa viikossa. Hiljalleen alotan juoksemaan ja tekee kuntopiiriä.

Eli ei mulla kyllä ihan liikaa aikaa tässä ole treenata, mutta eiköhän tuo 8kk riitä. Viimeksi juossut lenkkiä n. 2,5 vuotta sitten..

Älä sitten aloita liian äkäsesti ettei tule rasitusvammoja tai penikkatautia sääriin. Vittumaista jos tollasen takia jää koko homma kesken.

mulla on meinaan ollu nuorempana allergia(timotei,koivu)jotka nyt ei pahemmin ole enään hoitoa tarvinnu,mutta nyt tarvin faktaa,ne ilmeisesti estää pääsyn laskuvarjojääkäriksi?!

Originally posted by gladiator
mulla on meinaan ollu nuorempana allergia(timotei,koivu)jotka nyt ei pahemmin ole enään hoitoa tarvinnu,mutta nyt tarvin faktaa,ne ilmeisesti estää pääsyn laskuvarjojääkäriksi?!

Ei välttämättä. Itselläni myös jonkun verran allergioita, joiden hoitoon on riittänyt 10mg Zyrtec tai vastaava. Mainitsin lääkärintarkastuksessa lievästä heinänuhasta, joka pysyy kurissa Zyrtecillä. Ei estänyt pääsyä LJK:hon, tosin pahemmat allergiat kai ovat asia erikseen?

Originally posted by gladiator

Saattavat estää jos on hilkulla pääsy tai muut pyrkijät "täydellisiä". Turhaan siitä mainitset, IHMO, jos ei papereissa näy.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
"Kouluun pääsemisen edellytyksenä ovat:
-Näön tarkkuus vähintään 1,0 kummassakin silmässä ilman laseja (silmä-/piilolasien käyttö on este kouluun pääsylle)
-normaalit näkökentät"
Mulla voi olla tossa paha paikka, koska mul ei oo mikään kauheen hyvä näkö.. Pitää varmaan käydä silmäasemalla tarkistutettamassa näkö. :rolleyes:
Btw: Mistä ne sais tietää, jos käyttäisin esim. piilareita? :D

Originally posted by Opiskelija
Saattavat estää jos on hilkulla pääsy tai muut pyrkijät "täydellisiä". Turhaan siitä mainitset, IHMO, jos ei papereissa näy.

Pitää paikkansa tuokin, itse vaan olin pentuna käynyt allergiatesteissä, eli näkyi papereissa, niin vähän paha mennä kieltämäänkään.

eipä noi kuntotestitkään niin tärkeitä ole, kuin mitä se psykologinen testi on. kolme kaveria pyrki tänä vuonna, kukaan ei päässyt ja kaikki oilvat olleet ihan ykkösporukkaa noissa kuntopuolenhommissa.

Tiedän psykotesteistä sen verran ,että ÄLÄ yritä vastata testiin niin että otat tietyn "linjan" ja mietit että mitähän ne oikein haluaa tähän vastattavan.Vastaa rehellisesti ja sen pidempään miettimättä.

Originally posted by Dbol
Tiedän psykotesteistä sen verran ,että ÄLÄ yritä vastata testiin niin että otat tietyn "linjan" ja mietit että mitähän ne oikein haluaa tähän vastattavan.Vastaa rehellisesti ja sen pidempään miettimättä.
Eikös usein testeissä kuitenkin haeta loogisuutta ja johdonmukaisuutta kysymällä samantapaisia kysymyksiä useita kertoja? Näissä kai pitäisi olla sama linja jos haluaa testissä pärjäävän. Ne on joskus sen verran kieroja että tuleekin vastattua erilailla lähes samoihin kysymyksiin :rolleyes:

Originally posted by Dbol

Ihan normi-intin pällitestissä vastasin *puhtaasti* valehtemalla melkein kaikkiin kysymyksiin. Päätin vain alussa linjan, jota vedän. Lopputulos oli kapparin mielestä erinomainen ja ainakaan RUKkiin pääsyssä ei ollut mitään ongelmia :D

Voipa tietty olla että viisaat testin tekijät ovat ottaneet valehtelun huomioon ja läpinäkyvimmät kysymykset ei kaiketi olekaan kovin tärkeitä.

Intissä on kaksi psokologista testiä. Toisesta saadaan arvosana 1-9 ja tämä kerrotaan myös asianosaiselle kysyttäessä. Toisen testin tulos on AUK/RUK-kelpoinen ja ei AUK/RUK-kelpoinen. Jälkimmäisen tulosta ei kerrota edes kysyttäessä.

Kuntotesteissä kiitettävän rajat olivat

Etunojat 38/min
Leuat 14/min
Vatsat 48/min
Selkäliikkeet 60/min
Vauhditonta pituutta en muista
Cooperin testi 2600m edit: siis 3000m..

Eivät ole kovin vaativia siis.

lähetin eeemailiii utin laskuvarjojannu paikkaan ja kysyin sitä allergia juttua mut vielä ei oo tullu vastausta ja odottaminen on tuskaaa :curs:
kova halu on ruveta reenaan tosissaan kokeita varten. tosin kuten ootte jo varmaan
lukenu mil.fi sivujen
kautta laskuvarjojannu koulutuksen vaatimuksista
niin siellä on tämmönen juttu: "hoitoa vaativat allergiat ovat karsivia tekijöitä",eli meinaako se sitä että jos oot allerginen niin ei oo toivoakaan
päästä koulutukseen,vai sitä että se on miinusta pääsykokeissa? ei ymmarra suomi:itku:

Originally posted by Hapero
"Kouluun pääsemisen edellytyksenä ovat:
-Näön tarkkuus vähintään 1,0 kummassakin silmässä ilman laseja (silmä-/piilolasien käyttö on este kouluun pääsylle)
-normaalit näkökentät"
Mulla voi olla tossa paha paikka, koska mul ei oo mikään kauheen hyvä näkö.. Pitää varmaan käydä silmäasemalla tarkistutettamassa näkö. :rolleyes:
Btw: Mistä ne sais tietää, jos käyttäisin esim. piilareita? :D

Lääkärintarkastus taitaa olla tavallista kutsuntatarkastusta tarkempi, katsonevat silmät mikroskoopilla, jolloin narahdat... Ja viimeistään toki palveluksessa puljatessasi piilareitten kanssa ohjattujen aamutoimien lomassa :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom