laskuvarjojääkäriksi,lihaskestävyyttä lisää.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by Nike
No näin. Tänään vedin ekaa kertaa leukoja pitkään aikaan. Viimeksi, reilu 10kg kevyempänä, meni 8-10 omalla painolla. Nyt meni 5. MITÄ??!! Ja ei tää mitään pelkkää läskiä todellakaan oo mitä on tullu lisää....Luulis että ois menny ainakin 9. Näköjään yläselkä luuhaa perässä.

Se on se hermotus mikä kusahtaa nopeasti... Jos ei tee pitkään aikaan leuanvetoja niin ei voi kovin hyvä olla leuanvedossa. Jos selässäsi on nyt kuitenkin enemmän "perusvoimaa" kuin 10kg kevyempänä, niin aika nopeasi pitäisi tuon 8-10 toistoa ylittyä pienellä harjoittelulla.

Tuonnehan sitä olisi haave päästä, mutta taitaa näkö koitua kohtaloksi. Sinne kyllä haen, jos näkö on vähintään siedettävää tasoa.

3-4krt/viikko aerobinen harjoittelu, kerran tai kaksi punttia ja aamulenkkejä aina kun jaksaa herätä(sanotaan nyt 3-4 kertaa) kesälomaan asti. Lomalla meinasin treenata reilusti kovempaa, mm. juoksua painot selässä, mäkijuoksua ja loikkia painot selässä(vai onko polville vaarallista?). Salilla edelleen varmaan vain kerran tai kahdesti viikossa, mutta punnerruksia ja leukoja 3-5 kertaa viikossa. Pitää miettiä tuota syksyn treeniohjelmaa, ainakin uintia mukaan ja hiihtoa heti kun lumet tulee.

Originally posted by Ozku
Tuonnehan sitä olisi haave päästä, mutta taitaa näkö koitua kohtaloksi. Sinne kyllä haen, jos näkö on vähintään siedettävää tasoa.

3-4krt/viikko aerobinen harjoittelu, kerran tai kaksi punttia ja aamulenkkejä aina kun jaksaa herätä(sanotaan nyt 3-4 kertaa) kesälomaan asti. Lomalla meinasin treenata reilusti kovempaa, mm. juoksua painot selässä, mäkijuoksua ja loikkia painot selässä(vai onko polville vaarallista?). Salilla edelleen varmaan vain kerran tai kahdesti viikossa, mutta punnerruksia ja leukoja 3-5 kertaa viikossa. Pitää miettiä tuota syksyn treeniohjelmaa, ainakin uintia mukaan ja hiihtoa heti kun lumet tulee.

Oho, mä lähen liikenteeseen vähän rauhallisemmin. 2 punttia, 1 kuntopiiri+hyppynarua, 2 lenkkiä ja 1 uintikeikka ja ei aamulenkkejä mut tuleehan sitä muutenvaan käveltyä kavereiden kanssa. Jaksotan vielä silleen että teen esim. kuntopiiriä eka 2 viikkoa kiertona, sitten 2vkoa maitohapoille lyhyet palautukset eikä kiertona. Kelailin että aluks ei vissiin kannata hukuttaa itteensä aerobiseen. Pikkuhiljaa koventaa harjoituksia ja tahtia niin eiköhän tästä ihan hyvä tuu.

No mä oon harjoitellu aktiivisesti aerobista jotain 6 vuotta, joten mitä sitä nyt vähentämään. Nyt oon tosin ollu koko kevään enemmän tai vähemmän kipeenä, joten treenaaminenkin on vähentynyt. Olkapääkin ollut paskana jo 5 kuukautta, mut kyllä mä varmaan kesään mennessä pääsen jo penkkailemaan.

Mut tsemppiä sulle treenaukseen :thumbs:

Kävin tänään tuossa kutsuntatarkastuksessa ja sanoivat ettei näkö ei ole este (AUK) jos linssien vahvuus ei ole yli kuutta diopteria. Miksikähän esimerkiksi varusmieheksi 2003 kirjasessa sen pitää olla 1.0 ilman laseja? Vois olla vähän selkeämmät noi vaatimukset.

ps. vituttaa kun "pääsin" A-luokkaan.

Mulla on viikon päästä ne tarkastukset, ja kutsunnat on sitten syksyllä...

Sukeltajaksi olisin halunnut eniten, mutta tän hetkinen yleiskunto ei näe edes kaukana horisontissa sitä "sukeltajan kuntovaatimus" paalua... Rupeenkin tästä kait kuukauden päästä (kun saa tämänhetkisen ohjelman loppuun) niin tekemään tuota ketjun toisessa viestissä olevaa ohjelmaa, näkee sitten että miten menee...

Uskoakseni saan A:n paperit, koska näkö ja muut ovat kondiksessa... Ylipaino on kait ainoa puoli mikä voi haitata, vai haittaako se?

Wish me luck!!

A tuli, mutta näkö oli liian vähän (0.5/0.6), jotta edes arvaamalla voisi näkötestit mennä läpi. Vituttaa, koska lihaskunta ja kestävyys ovat kunnossa, ja ainahan niitä voi kehittää vaikka ei olisikaan. Geenit kuitenkin sanovat, että ei ole mitään mahdollisuutta mihinkään eliittihommiin :(

No, shit happens. Pitää mennä valmiusjoukkoihin.

Niin, minä sain B:n... Saatanan lekuri!

Mulla oli kuulo normaalin rajoilla, mutta koska isäukko lähes menetti kuulonsa armeijassa ja lekuri luulee että mun kävis samanlain....

Ei siinä mitään...

hoho mulle tuli postista laput ja infot että kutsunnat on syyskuussa. mielenkiinto on kohdistunut tohon laskuvarjojääkäri koulutukseen. tuli sitte mieleen pitikö sinne olla hyppykokemusta? en ainakaan itse oo kuullut/lukenut että pitäisi.
pitikö tuo näkjö olla vähintään 1,0 muuten ei pääse?
kuntopuoli on kyllä kunnossa, lenkeily on tuttua ja uintikin menee. hiihto tosin on jäänyt vähän taka-alalle, viimeksi ala-asteella varma hiihtäny :D
mut ens talvena sitä ehtii varmaa vähä hiihtämään.

Porkkanaraastin sanoi:
hoho mulle tuli postista laput ja infot että kutsunnat on syyskuussa. mielenkiinto on kohdistunut tohon laskuvarjojääkäri koulutukseen. tuli sitte mieleen pitikö sinne olla hyppykokemusta? en ainakaan itse oo kuullut/lukenut että pitäisi.
pitikö tuo näkjö olla vähintään 1,0 muuten ei pääse?
kuntopuoli on kyllä kunnossa, lenkeily on tuttua ja uintikin menee. hiihto tosin on jäänyt vähän taka-alalle, viimeksi ala-asteella varma hiihtäny :D
mut ens talvena sitä ehtii varmaa vähä hiihtämään.

En jättäis sitä hiihtoo ens talven varaan. Se hiihto ON ERITTÄIN RASKAS fyysinen suoritus, joten sitä kannattaa reenata. Juosku ON se tärkein, ja sitä kannattaa treenata HYVIN PALJON, VARSINKIN PAINOILLA!!!
Aikaisempaa hyppykokemusta ei tarvitse ja näkö on just toi 1.0.
Psykot ratkasee lopulta sen ketkä sinne pääsee rääkättäväks (Loppujen lopuksi on sama vaikka saisit täydet pisteet testeistä. Jos pää ei kestä niin voi voi... :wall: )

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Funky sanoi:
Juosku ON se tärkein, ja sitä kannattaa treenata HYVIN PALJON, VARSINKIN PAINOILLA!!!

Tuo on aika tärkeää. Olin pioneereissa (kuskina, mutta kyllä metsässä sentään yleensä joutui jotain tekemään), se on ihmeellistä kuinka paljon jo parikymmentäkin kiloa (tetsari+rynkky+kypärä+sirpaleliivi) hidastaa ja väsyttää nopeammin. Tuohon vielä pari tellua mukaan (á 12,5kg = 25 kg) Niin tällainen 60kg jätkä ei enää kovin paljoa juokse. Lyhyitä matkoja voi vielä vetää kohtuu vauhdilla, mutta pari-kolme kilsaa kävelyä metsässä syö miestä jo noilla painoilla. Ja oletan, että laskuvarjojääräpäiltä vaaditaan aika paljon enemmän kuntoa.

Itsellä olisi noi sukeltajat mielessä eli tietäisikö joku jonkin hyvän kirjan tai nettisivun, jossa kerrottaisiin uintiharjoittelun perusteita.

Naskali sanoi:
Kävin tänään tuossa kutsuntatarkastuksessa ja sanoivat ettei näkö ei ole este (AUK) jos linssien vahvuus ei ole yli kuutta diopteria. Miksikähän esimerkiksi varusmieheksi 2003 kirjasessa sen pitää olla 1.0 ilman laseja? Vois olla vähän selkeämmät noi vaatimukset.

ps. vituttaa kun "pääsin" A-luokkaan.

Kyllä ne meikäläisen ois AUK:iin päästäny vaikka on B:n paperit yli -6 dioptrin näön takia. Itseasiassa ihmettelen vahvasti miten en sinne väkisin joutunut kaikkien skappareiden haastetteluiden yms takia. Jaoskouluttaja muunmuassa piti 25 minuutin puheen minulle henkilökohtaisesti siitä miksi minun kannattaisi haluta johtajakoulutukseen, ja kun kieltäydyin päättäväisesti, ilmoitti hän silti laittavansa papereihin että suosittaa aliupseerikoulutukseen lähettämistä. Sanoi vain että turha sitten luulla että omat haluamiset kauheasti vaikuttavat tässä firmassa. 6kk miehiä nyt sitä sitten silti ollaan vaikka olin jo henkisesti valmistautunut AUKiin ja tietysti RUKiin lähtöön. Sen verran varmalta se oli viimeiset viikot tuntunut. No, eipä kauheasti kaduta kuitenkaan. On se jo nähty millaista shittiä se johtajakoulutus on.

Jahas, vanha aihe esille.

Itse olen Uttiin pyrkimässä vuodelle 2008, ja tähän mennessä on tarkastuksissa mennyt suht hyvin:

Näkö oikeassa 1.8 ja vasemmassa 2.0

Kuulo erinomainen molemmissa korvissa

Värinäkötestistä tuli täydet pisteet

Kuupperista vedän tällähetkellä sen ~3000 ja lihaskunnothan nyt on naurettavat.

Pituus/paino 169/62

Se vain askarruttaa, että meneeköhän vuonna 2005 puhjennut astma läpi, vaikka se on toipunut jo tasolle, jolla en ole enää riippuvainen nuista lääkkeistä, mutta käytän niitä "varmuuden vuoksi".

Tässä on hyvä pari vuotta aikaa treenailla, että saa tuon lukion pois alta ja kunnon kondikseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom