Laskuvarjojääkäriksi 2015

Mitäs mieltä te vanhemmat ja viisaammat olette tämmösestä treeniohjelmasta:

Ma: lihaskunto

Ti: n. 8km lenkki matalalla teholla ja bjj harkat

Ke: lihaskunto

To: n. 4km lenkki reippaalla vauhdilla (ei ihan hapoille asti kuitenkaan)

Pe: bjj harkat

La: lihaskunto

Su: intervallitreeniä juosten (fiiliksestä riippuen hiittiä, 30-20-10, tai mikä nyt hyvältä tuntuu)

Lihaskunto pitää sisällään punnerruksia, vatsoja ja leukoja
Lenkit juoksen suhteellisen mäkisessä maastossa

Kysykää ihmeessä jos jokin jäi epäselväksi

Kantsii ottaa mukaan kans ihan peruskestävyystreeniä. Kerran viikkoon vedät vähän pidemmän ja matalatempoisemman lenkin, eli käytännössä joku 10-12 km. Pikkuhiljaa vähän pidempää lenkkiä. Ite en laittas lihaskuntoo omalle päivälle, eli vedä vaan lenkkiä ja lihaskuntoo samana päivänä. Ei nuilla perus lihaskuntoliikkeillä saa niin paljoo mehuja irti :D Sulla on kyllä aikaa, että sulla ei tarvi keskittyä niin paljo räjähdysmäiseen kunnon kasvatukseen toisin ku esim. mulla ku ei mun lähtötaso ollu niin kova. Ehit helposti saada vaikka täydet pojot niistä fyysisistä testeistä, että ei sulla tarvi stressaa :D Muista, että liikunta ei oo mitään maksimaalista pahan olon tunnetta vaan tarkotus on pitää hauskaa :D

Mites muilla on treenit menny? Ulkona on kyllä nyt semmonen koiran ilma, että ei tuolla mielellään aikaa vietä, mutta pakkohan se on ittesä repiä sinne :D Kertokaapa teidän treenien juoksunopeuksia. Ite oon juossu lyhimpinä lenkkeinä 4km, ja koitan saada sillä nimenomaan maitohaponsietokykyä ja vauhtikestävyyttä parannettua. Tällä hetkellä keskinopeus on 14-14.5 km/h eli 2800-2900 coopervauhtia. En oo kyllä ihan tyytyväinen, mutta pakko tuolla on tulla toimeen :D Oon pari kertaa jo kokeillu repun kanssa juoksua ja pakko sanoo, että ei se kyllä tuntunu lähellekään nii pahalta ku alkuun ajatteli, varsinki jos repun jaa köytettyä silleen että se ei heilu :D.
Vielä sen verran on pakko kysyä, että ootteko laittanu/aikonut laittaa hakemukseen peruskoulun todistuksen vai lukion tai amiksen jaksotodistuksen vai molemmat? Oon tainnu tätä kysyäki jo, mut ei sillon tainnut kukaan vastata :D Ite aattelin nyt koulusta hankkia jaksotodistuksen ja laittaa sekä sen, että peruskoulun todistuksen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anattiniga ehit vastata samalla kun kirjottelin tätä niin tulee osaksi samaa asiaa, sori

Periaattessa ihmiskeho pystyy harrastamaan liikuntaa joka päivä, kyse on vain intensiteetistä. Eli ite teen semmosta että kouluun pyöräilen 10km edes ja takaisin. Sitten joka arkiaamu lihaskuntoa 2-jakoisesti ( jalat ja keskivartalo/ punnerus ja leuat ). 2kpl viikossa uintia ja 3kpl lenkkiä viikossa aina punnerrus ja leukapäivänä
Tuossa on myös suuri ylikunnon vaara, mitä täytyy tehdä on kuunnella omaa kehoa: juuri sitä tein tänään lenkin jälkeen. Tunnustele omia fiiliksiäsi ja jätä aina välillä harjoitus väliin jos ei oikein tunnu oikealta. Eli ei mullakaan tuo ohjelma ole joka viikko nuin tiukka.

Elikkä mun teesit: ei joka päivä aivan täysiä ja kuolemaan asti
lihaskuntoa ja lenkkiä voi vetää samana päivänä
Zesiih mainitsi jaksottelun, sitä ei voi painottaa liikaa. Itekkin unohdan sen turhan usein, vaikka se on äärimmäisen tärkeää. Muutenkin Zesiih puhui täyttä asiaa.
Milloin uit?
Kuinka rankkoja on sun bbj harkat, mitä vois nimittäin koittaa että siirrät kaikki juoksut yhellä päivällä aikasemmaksi. Silloin tulis semmoinen raskas/kevyt/raskas/lepo/raskas... kierto. Joillain tämä toimii, joillain ei

Mitä vois kokeilla ( yritän ehkä ensi tai sitä seuraavalla viikolla ) että hajauttaa lihaskunnot koko päivälle. Eli aina välillä tekis yhen sarjan leukaa tai punnerrusta pitkin päivää. Ettei olisi sitä yhtä treenikertaa. Saattais toimia lihaskestävyyteen. Onko muilla kokemuksia tai näkemyksiä tämmösestä treenistä?

Sitten mennään ihan muihin aiheisiin: kun pääsykokeet lähestyy niin moniko on jo nähny unta aiheesta? Näin nimittäin toissa yönä unta UTJR pääsykokeista. Olivat lisänneet uutena elementtinä reppujuoksuun suunnistukseen. Joka kokelaalle kartta käteen ja menoksi:dance2:
Ois aika kova pala...

Ja sitten vastataan Anattinigalle:
En millään jaksa uskoa, että koulutodistuksilla olisi jotain väliä. Eri asia on tietenkin jos paperissa on pitkä riviä vitosia ja käytöksestä nelonen.
Mutta ei myöskään haittaa että lähettää sinne kaikki kupongit mitä löytyy.
Mie pistän persuskoulun, lukion jaksotodistuksen ja amiksen jaksotodistuksen. Sitten oon 95- syntyny ja koulu menee neljään vuoteen. Lähetän mukaan vielä vaihdosta saamani koulutodistuksen tätä selittämään.
Eli rauhassa pistät kaikki paperit menemään. Ylimääräset paperit päätyy sitten kasarmin saunan sytykkeiksi;)

Leave no-man behind

Moikka äijät! Oon jo pidemmän aikaa seurannu keskustelua, mutta nyt vasta uskaltauduin postaamaan. Oon saanu paljon hyvii vinkkei ja saanu hilattua cooperinki jo 3052 metriin(juoksin viime viikolla ja pesisvalkku kellotti). Leukoja menee 56 ja lihaskunnot muuten hyvässä jamassa. Oon halunnu 9-vuotiaasta asti laskuvarjojoukkoihin utiin ja hyppäsin viime kesänä 2 benjii-hyppyä, et se hyppäminen on jo tavallaan aika tuttua. Todistuksista sen verran että laitan jaksotokarin ja peruskoulun päättötokarin ja ensiapukurssin tokarin, kaikki bonus vaa kotiin päin xD Ja loppuun vielä pikkanen kyssäri-osio:Mitä tavaroita porukka on aatellu ottaa mukaan testeihin? Käyttääks muutkin nuuskaa?

Onks äijät ajatellu ottaa omii suksii mukaan vai hiihdätteks ihan niil mitä siel on? Kantsii ottaa kans kuulemma kofeiinipillerei ni on pirteenä ku siel ei välzii saa nukuttuu ni pysyy mieli virkeenä psykoloigisii varten

Luulisin, että omia suksia ei testeissä saa käyttää. Testejä ennen vois vetää suolakuurin nii pysyy krampit kurissa :D kyllä mä varmaan otan kans messiin suolakurkkuja testeihin. Oon todennu, että toimii tosi hyvin jos pitää pitkään jaksaa painaa niin ku tuolla testeissä esim. Kyllähän mulla tulee nuuskaa käytettyä riippuen vähän siitä miten sitä on tarjolla :D tuo mulle veeti muutama kiekko testeihin sit ;)

Täällähän keskustelu vilkastuu, hyvähyvä! Paperit todennäkösesti lähtee tän viikon aikana, ja sit odotellaan:D Ja reenaus senkun kovenee kun testit lähestyy! Tsemppiä kaikille!

Kiitos sulle partaveikko, jostain syystä ei käynyt ollenkaan mielessä tuo joksun siirtäminen, mutta kuulostaa kyllä hyvältä idealta, pitää kokeilla.

Tääl ilmottautuu joukkoo -96 syntyny imatralaine. Hienoo et tääl on näi paljo keskusteluu. Ite aijon hakee Immolaan erikoisrajajääkäriks ja sit Uttii laskuvarjojääkäriks. Pituutta on se 177cm ja paino 73kg.
Oon harrastanu futista reippaast 10 vuotta ja sitä pelaan vieläkii, eli hyvä peruskunto on. Oon nyt harjotellu n. kuukaude iha testejä varten ja on tullu käytyy se 5 kertaa viikos juoksee n. 6 km lenkkejä, aikaa menee suunnillee puol tuntii. Lihaskunto on hyväl mallilla ja kokeilin viime viikolla niitä testejä ni kaikista muista paitsi leuoista tulee täyet pisteet helposti. On tullu hiihettyy jonku verra ja sekää ei pitäs olla mikää ongelma. Uin pitkästä aikaa viime viikol ja kokeilin sitä 200m aikaa ja se oli kyl aika hurja, mut kyl sekii läpästii!

Kuulin kyllä kaverilta joka oli viime testeissä että omia suksia sais käyttää, ja ne hiihtäjät kuulemma veti aika kovaa tahtii niillä omilla suksilla. Ja voin tuoda kyl nukee, minkä kiken haluut? :D ja meinaaks HJK-niki oikeest hakee mieluummi Immolaan rajajääkäriks? En ymmärrä mitä muita syitä vois olla paitsi asuinpaikka? Nehän tekee samat hommat mut ne ei ees pääse hyppii ja barettiki paskanruskee :D

Ape99:lle vielä sen verran, että ei sulla ole kiirettä saada noita kaikkia haluamias tässä kuussa. Keskityt nyt vaikka kuntoon ja salitreeni vaan semmosta "tason ylläpitämistä". About kolmen kuukauden jälkeen vaihdat ja alat kehittää voimaa ja alat käymään enemmän salilla ja 1-2 lenkkiä viikossa vain pitääkseen kuntoa yllä. Älä haukkaa liian isoa palaa, tommosella treenillä oot kahen kuukauden päästä jo ljk kunnossa. ;) Sulla vielä 3 kokonaista vuotta aikaa. :) Tämä oli siis vastaus kysymykseen kun haluat kehittää kaikkea mutta tarvitset myös lepopäiviä.

Itse siis haen Uttiin, Immolaan ja LentoRukkiin Tikkakoskelle, kuten muutama muukin täältä. Motivaatio ja asenne on täys kymppi, nyt vuoden käynyt salilla ja viime ajat keskittynyt kunnon kohottamiseen ja noihin testeihin, coopperi on semmosen 3000-3100 metriä, 3200 on tavoite testeihin mennessä. :) Kohta hakupaperit menemään, kaikki oikeastaan on jo kotona täytettynä, tsemppiä treeniin kaikille! :)

Onko muka oikeasti totta, että testeihin saisi osallistua omilla suksilla? Tuntuu itsestä ainakin aika oudolta, koska ero intinläpysköjen ja urheilukaupan suksien välillähän on aivan tajuton. Muutenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että intinsuksilla hiihtäminen on itsestäänselvyys testeissä. :O

Onko muka oikeasti totta, että testeihin saisi osallistua omilla suksilla? Tuntuu itsestä ainakin aika oudolta, koska ero intinläpysköjen ja urheilukaupan suksien välillähän on aivan tajuton. Muutenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että intinsuksilla hiihtäminen on itsestäänselvyys testeissä. :O

Joo tuota samaa itekki aattelin :D Mitä oon niiltä aiemmin testeissä käyneiltä kuullu, niin ne inttisukset on vähän kyseenalaset luistoltaan ja muutenki :D Minä oon ainakin lähteny oletusarvosesti siitä, että testit vedetään intin suksilla, koska se on oikeestaan ainut tapa, miten saada testattavat samalle viivalle.

Veeti1996 siis aijon hakee molempii mut ja meen sinne kumpaa pääsen. xd Jos pääsen molempii ni sit en tiiä kumpaa sitä menis, nyt vois ajatella et ehkä jopa uttiin. :D Sunnuntain ois sit tarkotus testata paljo coopperis menee. Tavote on se 3100...

Kuulin kyllä kaverilta joka oli viime testeissä että omia suksia sais käyttää, ja ne hiihtäjät kuulemma veti aika kovaa tahtii niillä omilla suksilla. Ja voin tuoda kyl nukee, minkä kiken haluut? :D ja meinaaks HJK-niki oikeest hakee mieluummi Immolaan rajajääkäriks? En ymmärrä mitä muita syitä vois olla paitsi asuinpaikka? Nehän tekee samat hommat mut ne ei ees pääse hyppii ja barettiki paskanruskee :D

sul on aika erikoinen kuva rajan miesten hommista :face:

No ei varmana hiihdetä omilla suksilla. Samat hikilaudat vaan kaikille.

Protip: ettikää googlesta site:iltasanomat.fi laskuvarjojääkäri
Siellä on ihan autenttista kuvamateriaalia viime vuoden testeistä ( ja kaikki muuten näytti olevan inttisukset
Mikä pisti silmään oli tuo lievä epäpuhtaus monissa liikkeissä, nimenomaan leuat, tai sitten vaan kuvittelen
Mutta heti alko motivaatio reenata nousta taas kun näki noita videoita

Partaveikko, tiedossa on :) Katoin kyseisen videon monen monta kertaa läpitte kesän aikana.

Kaveri sano että ne fyysiset on ikäänkuin alkukarsinta. Jos saat tarpeeksi, eli väh. 33 pistettä 49:stä niin sulla on mahkuja päästä. Niissä älytesteissä ja haastatteluissa tapahtuu sitten se "oikea" valintakoe, mutta ne nyt ei hyvän yleissivistyksen omaavaa motivoitunutta kaveria pysäytä. :)

nojoo jos tarkkoja ollaan niin rajallahan tehdään varmaankin just päinnvastaset hommat ku ne on erikousjoukkojen vastatoimintaa ja utissa erikoisjoukkoja. Enmäny tiedä miten mulla kauheen erikoinen kuva sinänsä on, samaa ryynäystä siellä on ja kuulemma paljon urpompii tyypei.

- - - Updated - - -

onks täällä muuten moni harjotellu noita psykologisii testei varten paljon? tai vaikka haastatteluita miettiny jo nyte???

Varmaankin? Nyt tulee kyllä veetiltä sellasta settiä, et oksat pois.. :face: Nuo sun "kuulemat" asiat on suurimmilta osin täyttä paskaa. Ainoa, mikä on totta on se, että Immolassa harjoitellaan myös vastaerikoisjoukkotoimintaa. Ja samanlailla menee myös Utissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom