Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Se on sitten semmonen homma, jotta tää jätkä joutu sitten virallisesti jättää leikin sikseen:( Olin tänään ortopedilla, ja totesi sääriluun murtuneen ja eturistisiteen menneen kokonaan palasiksi ja poikki. Ei mahda mitään, eessä leikkaushoitoa ja lepoa. Eniten harmittaa, kun ties olevansa siinä kunnossa, että ei ois pitäny jäädä siitä kiinni, ei sitten mistään osiosta.
Kyllähän se vaan yllättävän koville ottaa, meinas tulla isolle miehelle itku silmään. Mutta ei tässä kai muuta nyt voi kuin pistää leuka rintaan ja suunnata kohti uusia pettymyksiä. Ku sais vaan ton polven kuntoon kunnolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän tuo enklanti sujuu - olin jopa vaihtarina Jenkeissä vuoden. (hieman off topic) Oon noita youtube -pätkiä kattonut jonkun verran. Tekniikka on parantunut niiden avulla paljon. Aika pitkälti samoja asioita niissä on kerrottu kuin tuossa Narkin postissa. Ja sitten summa summarum tämän iltaisesta uintisessiosta. Alkuun pätkäytin rapiat 600m rintauintia, jonka jälkee löin kellon käyntiin. Aloitin vapaauinnilla ja keskityin puhaltamaan keuhkot tyhjiksi. Tästä oli paljon apua. Myös rantaiden pitäminen suorana tuntui luonnollisemmalta kuin kauhominen. Uin siis 25m vaparia, 25m rintaa, 25m vaparia jne. 200m taittui n. 4.30. Hieman lipsahti yli, mutta lopuksi uin putkeen 100m vaparia, jota en koskaan ole tehnyt. Kiitos siis avusta.

Se on sitten semmonen homma, jotta tää jätkä joutu sitten virallisesti jättää leikin sikseen:( Olin tänään ortopedilla, ja totesi sääriluun murtuneen ja eturistisiteen menneen kokonaan palasiksi ja poikki. Ei mahda mitään, eessä leikkaushoitoa ja lepoa. Eniten harmittaa, kun ties olevansa siinä kunnossa, että ei ois pitäny jäädä siitä kiinni, ei sitten mistään osiosta.
Kyllähän se vaan yllättävän koville ottaa, meinas tulla isolle miehelle itku silmään. Mutta ei tässä kai muuta nyt voi kuin pistää leuka rintaan ja suunnata kohti uusia pettymyksiä. Ku sais vaan ton polven kuntoon kunnolla.

Melkein voin sanoo, että tiedän tunteen. Elokuussa väänty toi toinen polvi ja luin netistä juttuja, niin vääntymistapa viittas kans siihen et kierukka ja eturistiside meni. Aika hiljanen olin kun lääkäriin päin ajeltiin ja kyllä siinä mietti että oliko tääkin ny pakko si tulla. Onneks oli vaan revähtäny..

Pitää siellä hiihtämässäkin toimia ns "fiksusti"... Hiihdin viime viikolla -25 tms pakkasilla. Oli liian ohut pipo ja nyt saa repiä ihoa toisesta korvanlehdestä. Tietääkös kukaan kuinka mäkistä se maasto on hiihtopaikalla?
Kyselin samaa kaverilta, joka oli LJK 07-08 ja sanoi, että kierretää sellasta ampumarataa ympäri ja siellä on pari pahaa mäkeä. Esim ylitetään tie sillan kautta ja se nousu sillalle on helvetin jyrkkä ja lasku myös. Ja vielä sen jyrkän laskun jälkeen on tosi tiukka käännös mis moni kuulemma veti ulos ja hommat kusi aika lailla siihe.

Vihdoinki tuli SA-int suksien hiihtoremmit korjauksesta, huomenna painamaan nii perkeleesti meren jäälle.
btw, lähteekö turusta moni junalla testeihin 26. päivä?

Kyllähän tuo enklanti sujuu - olin jopa vaihtarina Jenkeissä vuoden. (hieman off topic) Oon noita youtube -pätkiä kattonut jonkun verran. Tekniikka on parantunut niiden avulla paljon. Aika pitkälti samoja asioita niissä on kerrottu kuin tuossa Narkin postissa. Ja sitten summa summarum tämän iltaisesta uintisessiosta. Alkuun pätkäytin rapiat 600m rintauintia, jonka jälkee löin kellon käyntiin. Aloitin vapaauinnilla ja keskityin puhaltamaan keuhkot tyhjiksi. Tästä oli paljon apua. Myös rantaiden pitäminen suorana tuntui luonnollisemmalta kuin kauhominen. Uin siis 25m vaparia, 25m rintaa, 25m vaparia jne. 200m taittui n. 4.30. Hieman lipsahti yli, mutta lopuksi uin putkeen 100m vaparia, jota en koskaan ole tehnyt. Kiitos siis avusta.

Semmonen tärkee juttu vielä vapaauintiin, että potku lähtee lantiosta eikä polvitaipeesta. Polven ei pitäisi taittua kovinkaan paljon potkun aikana jotta saadaan maksimaalinen apu potkusta. Saatoitkin jo tämän tietää, mutta ajattelin mainita, koska tämä on hyvin yleinen aloittelijoiden virhe.

Semmonen tärkee juttu vielä vapaauintiin, että potku lähtee lantiosta eikä polvitaipeesta. Polven ei pitäisi taittua kovinkaan paljon potkun aikana jotta saadaan maksimaalinen apu potkusta. Saatoitkin jo tämän tietää, mutta ajattelin mainita, koska tämä on hyvin yleinen aloittelijoiden virhe.

Juuri näin! Jalkojen liikerata on lyhyt. Lisäksi sen käsivedon loppuun viemiseen kannattaa kiinnittää huomiota. Ja kun ylävartalon kiertoliikkeen tekee oikein ja käden asento (kyynärpää suht ylhäällä) on oikeanlainen, oikein tuntee kuinka yläselkä ja latsit tekee töitä liikkumisen eteen. Silloin mennään!

Kai meinaat koittaa ens vuonna?

Pitää katsella, kunhan saa tota polvea hiukan parempaan kuntoon ensin.
Mielenkiintoa ja motivaatiota ois kyllä vaikka muille jakaa, mutta pitää katsoa onko elämäntilanne silloin sopiva tähän.
Onnea teille jätkät tonne valmistautumisee, toivottavasti moni pääsis sisää! Muistakaa, että ei ne siellä miestä kummempia ole;)

nyt on viikko vedetty täysillä 2 lenkkiä päivässä että pääsis jonkinlaiseen vireeeseen..ja sitä jatketaan ens viikon torstaihin saakka jonka jälkeen höllätään..saa nähdä millaiseen kuntoo sitä pääsee..ja se vartalonhallinta/viivajuoksu on tosi kova..ite pääsin aikaan 1.34 ja aivan happoilla oli sen jälkeen. hiihto se on mahtavaa. kohta ladulle.

Jaukkarille: jees, tiesin ton potkun. Sen olen jo iskoistanut. Käsiveto vielä kuntoon niin se on siinä.

Suventassulle: Kyllä sää sinne tuut. Ainakin ite haen ens vuonna, jos/kun en tänä vuonna sisään pääse, vaikka tukka alkaa jo harmaantua..

Pienet spekulaatiot äsken suoritetusta reppujuoksusta. Kellon sain pysäytettyä aikaan 14:20min vielä pienessä jälkinuhassa ja yskässä. Aikaan olen melko tyytyväinen ottaen huomioon, että pohkeeni kramppasi kerran ja jouduin varmaan semmoset 15 sekuntia sitä venyttämään ja sen jälkeen hidastamaan hieman vauhtia. Radan pituus missä juostiin oli 275m ja sitä vedettiin edestakaisin 11 kierrosta. Oman lisäyksen kokonaisaikaan tekee myös tuo edestakaisinjuoksu käännöksineen ja se, että rata oli melko täynnä jääkiekkojunnuja ja jalkapallomiehiä.

Ite kävin myös juoksemassa repun kanssa. Ensin 3km aikaan 14.05. Sitten 30sec happea ja sama matka takaisin aikaan 12.45. Pitkästä aikaa positiivinen yllätys. Meikäläisen täytyykin kahlia pisteitä juoksusta, koska uinti ja hiihto kusee.

12km hiihtoa aikaan 55min..ja armeijan suksilla siis..hiihto taustaa ei oo kummosemmin..joka talvi itekseen hiihdelly jonku verran..n.300-500km

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom