Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä lueskellu näit juttui ja miettiny et onko mahollista päästä tohon kuntoon mitä testeis vaaditaan 3 vuodessa opiskelun ja muun elämän ohella? Lihaskuntotestist jo rapsahtaa täydet pisteet ja uinnista mutta että jos ei oo esim. koskaan aikaisemmin hiihtänyt tai edes koskenut suksiin (::oops) nii mites kantsis tota hiihtoo harjotella? Ladulle normi suksie kans tekniikat kuntoo ja sit armeijan suksil? vai?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jopas on ike ja kingn nopiaa pinkonut!
Itse ajattelin vähän kokeilla repun kanssa ensi viikolla.. Nyt kun _vihdoin_ sai penikat kuntooooooon :rock: Oli jo pieni paniikka tossa päällä niitten takia :(

Ei täälläkään sitten selvitty haavereitta.. Eilen lätkäpelissä kiekko nilkaan, joten tänään juoksutreenit jäi sit välistä. Toivotaan että huomenna jo pystyis vähä lenkkeileen.

Itsellä myös venähti alaselkä painireeneissä muutama päivä sitten ja nyt alkaa olemaan reenikunnossa taas. Vittumaisii nää viimehetken pikku loukkaantumiset.

Ensin rutosti kehuja: Ike91 aivan käsittämätön juoksukunto sulla! Ja toi 12km@55min hiihto, latua vai itse tehtyä jälkeä vai? Oot kovassa kunnossa! Ja KingNothing, tosi hyvin kulkee sullaki juoksu :O Saampahan kirittäjiä... xD (itse en ole polvikivun takia juossu pariin viikkoon kunnolla, hiihtoa ja uintia). Ja KingNothing vielä siitä hiihdosta, olen pienempänä hiihtäny aika paljon (mitä nyt lätkän ohessa kerkes) ja pidän tuosta hiihdosta. Aika vähän viimetalvena tuli hiihdettyä, mutta toissatalvi jotain 200-300km. Hiihdin tasan tuntiin 10km aika vaikeaa maastoa suht ok ladulla kuten aiemmin sanoin.

Ja sitten noottia ja huomioitavaa kaikille (myös Ike91 ja KingNothing!): HÖLLÄTKÄÄ AJOISSA! Ja ei kannata juosta noita testijuoksuja, niiden positiivinen vaikutus ulottuu VAIN omaan mieleesi; kehosi ei välttämättä pidä yhtään. Nyt on testeihin 11 tai 12 päivää joten muistakaa höllätä ajoissa, eli noin 5 päivää lepoa ja hiilaritankkausta pari päivää. Lukekaas http://www.seponkotisivut.com/index.php?pid=11 iha oikeaa asiaa. Tuolla on btw iha hyvät puolimaraton/maraton harjoitteluohjelmat ja sopivat varmaa meikäläisille kuin nenä naamaan kun lisää niihin hiihdon ja uinnin : ) TOISTAN: MUISTAKAA JÄTTÄÄ LIIAN RANKAT "TESTIT" VÄLIIN JA LEVÄTKÄÄ (vielä jokusen päivän kovaa, mutta varokaa ylikuntoa ja/tai loukkaantumista...allekirjoittaneen polvi taisi mennä em. syistä kipeäksi eikä vieläkään näytä parantuvan : E ).

ps. oon aika kade kun voitte juosta...

Ensin rutosti kehuja: Ike91 aivan käsittämätön juoksukunto sulla! Ja toi 12km@55min hiihto, latua vai itse tehtyä jälkeä vai? Oot kovassa kunnossa! Ja KingNothing, tosi hyvin kulkee sullaki juoksu :O Saampahan kirittäjiä... xD (itse en ole polvikivun takia juossu pariin viikkoon kunnolla, hiihtoa ja uintia). Ja KingNothing vielä siitä hiihdosta, olen pienempänä hiihtäny aika paljon (mitä nyt lätkän ohessa kerkes) ja pidän tuosta hiihdosta. Aika vähän viimetalvena tuli hiihdettyä, mutta toissatalvi jotain 200-300km. Hiihdin tasan tuntiin 10km aika vaikeaa maastoa suht ok ladulla kuten aiemmin sanoin.

Ja sitten noottia ja huomioitavaa kaikille (myös Ike91 ja KingNothing!): HÖLLÄTKÄÄ AJOISSA! Ja ei kannata juosta noita testijuoksuja, niiden positiivinen vaikutus ulottuu VAIN omaan mieleesi; kehosi ei välttämättä pidä yhtään. Nyt on testeihin 11 tai 12 päivää joten muistakaa höllätä ajoissa, eli noin 5 päivää lepoa ja hiilaritankkausta pari päivää. Lukekaas http://www.seponkotisivut.com/index.php?pid=11 iha oikeaa asiaa. Tuolla on btw iha hyvät puolimaraton/maraton harjoitteluohjelmat ja sopivat varmaa meikäläisille kuin nenä naamaan kun lisää niihin hiihdon ja uinnin : ) TOISTAN: MUISTAKAA JÄTTÄÄ LIIAN RANKAT "TESTIT" VÄLIIN JA LEVÄTKÄÄ (vielä jokusen päivän kovaa, mutta varokaa ylikuntoa ja/tai loukkaantumista...allekirjoittaneen polvi taisi mennä em. syistä kipeäksi eikä vieläkään näytä parantuvan : E ).

ps. oon aika kade kun voitte juosta...

Joo kiitoksia kehuista..:) toivottavasti kulkee sitten testeissäkin. Tuo testijuoksu tein sen takia ku en ole juossut 11.12 sattuneen sukelllus onnettomuuden jälkeen kuin 2 kertaa juoksumatolla niin oli pakko käyädä kokeilemassa että missä kunnosssa sitä ollaan. ja ens viikolla enään joka toinen päivä lenkille..ja sitten pari täyttä lepopäivää sinne ens viikonloppuun..ja tuo hiihto (12km, 55min) oli valmista latua mutta aika rankassa maastossa..4 pitkää ylämäkeä..

Ite alan ainaki höllää jo. Pakko. Perjantaina salilla ja pari vk kova jakso takana. Eilen lepopäivä ja äsken kävin hiihtään 5km, eikä missään vaiheessa sujunut. Kokoajan koko kroppa aivan loppu.

Pakko kysyä, millaisella ohjelmalla olette Ike ja King treenanneet? Tavoitetta tuossa teidän kunnossa enemmän kuin tarpeeksi :rolleyes: Uskomaton. Motivoitte erityisesti mua paljon treenaamaan, koko threadin lisäksi :)

Harmittaa vähän nyt tää nuha joka kiusaa, nyt varmaan tulee tiistaihin asti täyslepoa. Mitä ootte mieltä sitten siitä, että keskiviikosta lauantaihin vetäis pienen aamuaerobisen ja illalla sitten vielä hiihto/juoksu? Sitten sunnuntain ja maanantain taas lepäis ja tiistaina + keskiviikkona sitten vähän kävelis/hölkkäilis kevyesti. Onko liian rankka jakso vielä nyt ennen testejä (mulla 28-29.1)?

Harmittaa vähän nyt tää nuha joka kiusaa, nyt varmaan tulee tiistaihin asti täyslepoa. Mitä ootte mieltä sitten siitä, että keskiviikosta lauantaihin vetäis pienen aamuaerobisen ja illalla sitten vielä hiihto/juoksu? Sitten sunnuntain ja maanantain taas lepäis ja tiistaina + keskiviikkona sitten vähän kävelis/hölkkäilis kevyesti. Onko liian rankka jakso vielä nyt ennen testejä (mulla 28-29.1)?

Ite en vetäis 2x päivässä enää ku alle 2vk aikaa.. Ja mulla samaan aikaan. Mut tuut vissii eri suunnasta?

jaukkari hiljennä vaan, ei se kunto laske etkä enää saa sitä nostettua juuri yhtään. Parempi vaan ettet hajota ittees tai ylirasita.

Kävin hiihtää 30min alkurämpimisen jälkeen kympin aikaan 62min, mutta tuo "latu" oli tuiskuttanu iha umpeen aina siellä missä pääsi tuulemaan, eli ainaki puolet matkasta piti arvailla missähän se latu menee. Viimeksi 60min, mutta nyt tuntu helpommalta. Kun tekee pitkiä hiihtoja (+1½h) niin vaikutuksen näkee aina seuraavalla kerralla! Hieno fiilis tulee :)

Aijaa. Onkos kukaan tulossa Tampereelta päin? Ite tuun vammalasta tampereelle -> riihimäki -> lahti -> kouvola klo 20.30. Kolmesti joutuu vaihtaan junaa, mutta mitäs näistä..

Mää tuun taas bussilla: Huittinen-Tampere-Lahti-Kouvola.

Eteppille: Eipä mulla mitään erikoista ohjelmaa oo. Aika pitkälti tasavauhtisia pk-lenkkejä tullut juostua. Sellaisia rauhallisia, n.10km lenkkejä kolme kertaa viikkoon. Olen aina lenkeillä koittanut nauttia juoksusta (paitsi vauhtilenkeillä) ja sitten testeissä ruoskinut itteeni, vaikka tuntuis kuinka pahalta.

Tekis mieli treenaa vielä vaikka kuinka paljon, koko aika tuntuu siltä et on iha pakko lähtee lenkille ny! Semmone fiilis, et iha ku aika ois vaa loppunu keske :D No, mut jos kaikki menee niiku pitää nii ei pitäis mitää ongelmii olla! Ite oon kans miettiny tota, et miten ens viikolla kannattais treenailla ja oon päätyny siihe etten vedä yhtäkää tappotreenii enää. Käyn uimas ja hiihtämässä ja se on sit siinä. Pitäkäähä nyt ittenne terveinä ja älkää hajottako paikkoja!

Nyt sitte luin ekaa kertaa nuo matkalippuja koskevat paperit läpi, niin käykö tuo lippu mikä tuli postissa ihan tavallisena lippuna? Kun tuossa ohjeessa lukee jotenkin, että voit hakea maksuttomat istumapaikkaliput vr:n toimipisteestä tai jotain..

Suattaapi olla, että tästä on jo kirjoiteltu.. mutta mitenkäs tuo latu? Kellään tietoa millainen se on? Meinahan vaan ett miten tuo luistelu niillä suksilla? Kai saapi jos pystyy?
Kerran kokeillu isän vanhoilla mehtäsuksilla, armottomat jöötit mihin isketään saappaat kiinne. Niillä se ainakin onnistui _ok:sti_.. Liekkö miltein samanlaiset kun armeijan sukset, tiedä sitten.

Nyt sitte luin ekaa kertaa nuo matkalippuja koskevat paperit läpi, niin käykö tuo lippu mikä tuli postissa ihan tavallisena lippuna? Kun tuossa ohjeessa lukee jotenkin, että voit hakea maksuttomat istumapaikkaliput vr:n toimipisteestä tai jotain..

Vastaan itelleni eli pendolinoissa istumapaikat. Mutta kai siellä muutenkin istumapaikkoja on.

Aika hyvää sääennustetta muuten lykkää. -25c.

Onks joku käyny tota sukellusta 4m koittamas? Tarvis ajaa 50km lähimpään 4m altaaseen ja aattelin, että kai se on v-loppuna pakko ettei tuu mitään yllätyksiä sitte..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom