Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Noni, sittenhä päästää vähä painimaan.. jos päästään. :D

Kyllä mulla on yleensä semmone, et viikonloppusin vetää kunnon kebabmättöö naamaan, ni saa vähä kaloreita ja energiaa tuhlattavaks sit ens viikkoon. Eikä toi alkoholi vaikuta (hirveesti) jos kohtuudella vetää, ettei ihan perseet olalle kuitenkaan ja pysyy kaljoissa.. Viimeistää sit testie jälkeen olis nättii päästä läpässeiden kesken vähä juhlimaan :dance:

Mielenkiintoinen ajatus, miten meinasit toteuttaa? Ja eikö se ollu niin että niitä koerkertoja on joku 3 että porukka tulee eri aikaan sinne?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielenkiintoinen ajatus, miten meinasit toteuttaa? Ja eikö se ollu niin että niitä koerkertoja on joku 3 että porukka tulee eri aikaan sinne?
Se nyt vaan oli ennemminkin ajatus, olis aika hienoa. Ei tuossa varmaan kauaa mene kun tieto testipäivästä tulee.

Huh, on aika tipalla, kävin silmälääkärillä ja nopeessa testissä oli 1.0 yhteisnäkö, molemmissa silmissä likinäköä hiukan, sanoivat että voisi vielä pahentua iän myötä.. Joudun kyllä olla luokassa aina edessä koska en nää taululle, saa nähdä joudunko jättää tämän takia leikin kesken, sokeutta kohti.. Mullahan on vielä vuosi tässä testeihin, vähän ajoissa olen ja väärässä threadissä mutta ihan mukava näin :)

Huh, on aika tipalla, kävin silmälääkärillä ja nopeessa testissä oli 1.0 yhteisnäkö, molemmissa silmissä likinäköä hiukan, sanoivat että voisi vielä pahentua iän myötä.. Joudun kyllä olla luokassa aina edessä koska en nää taululle, saa nähdä joudunko jättää tämän takia leikin kesken, sokeutta kohti.. Mullahan on vielä vuosi tässä testeihin, vähän ajoissa olen ja väärässä threadissä mutta ihan mukava näin :)
Mullakin voi tua sokeus tulla esteeks, joten päätin hakea myös erikoisrajajääkäriksi ;) Sinne taitaa olla 0.7 rajana...

Hei vaan kaikille! Oon tässä jo hetken miettiny, että ois aika hienoa päästä laskuvarjojääkäriks ja nyt oon päättänyt mennä testeihin. Tosin se on vasta ajankohtaista vuoden päästä mulle ku kutsunnat on sillon. On tullu luettuu tätä threadii aika paljon ja antaa aika ristiriitaiset tunteet. Antaa paljon motivaatiota treenaamiseen, mutta samalla kauhistuttaa ku te vedätte noin hyvii tuloksii.

Eli siis oon -92 mitoilla 185/80 ja taisin viimeks juosta cooperissa n. 2600-2700. Tosin oli tossa kuukaus tai pari taukoo melkee kokonaan aerobisesta eli saattanut vähän tipahtaa. Juoksen yleensä ~5km lenkkejä ja aikaa menee 29-34min. Hiihto ois tarkoitus alottaa nyt ku noi lumet tipahtaa maahan ja pysyis siinä. Kannattaako heti alkuun ottaa käyttöön Suomen tai Ruotsin armeijan sukset?
Eniten huolestuttaa uinti, koska tällä hetkellä uintitaito on aika olematon. Siihen varmaan pyrin keskittymään aika paljon, jotta ei jäisi siitä sitten sisäänpääsy kiinni.

Käyn salilla 4 krt/vk, jaloille 2 treenikertaa ja samalla keskikroppa ja yläkroppa jaettu ''työntö ja veto'' kertoihin. Pyrin myös käymään väh. 1 lenkillä viikossa, mutta alan lisäillä niitä sitä mukaan kun jalat kestää. Ehdinkö saamaan cooper tuloksen 3000+, uinti- ja hiihdotaidon tarpeeksi hyviksi, että saan kohtalaiset pisteet? Punnerrukset, vatsat jne. saan varmaan aika helposti kun rupeen tekemään jotain kuntopiirin tyylistä. Olisiko teillä hyviä treeniohjelmia aerobiselle puolelle näitä testejä varten?

Rairn: Suosittelen tekemään lajikohtaista treeniä. Eli juoksua, hiihtoa, uintia ja salitreeniä siihen sitten kaveriksi. Pääpaino kuitenkin aerobisella treenillä. Sulla on kuitenkin vielä hyvin aikaa luoda hyvät pohjat pääsykokeisiin, joten ei muuta kuin treeniä vaan. Alussa ei kannata pitään mitään reppuja lenkillä selässä, vaan hakea sitä rytmiä juoksuun eikä hajoittaa jalkoja. Mainitsit uinnin olevan heikon puolesi, joten siihen tosiaan kannattaa panostaa niin että alkaa kulkemaan. Kysäiset vaikka uintia enemmän harrastaneilta tekniikkaneuvoja, niin yllätyt miten alkaa kulkea helpommin. Lumet kun tussahtaa maahan, niin ei muuta kuin suksimaan. Jos on mahdollista saada Suomen armeijan suksia käyttöön, niin kannattaa niitä hyödyntää. Testeissä joudut samanlaisilla lankuilla sitten lykkimään. Jos ei muuta, niin eipähän tule ainakaan järkytyksenä miten "ehana" niillä on hiihtää. :)

Muista myös lihashuolto. Jos treenaat kovaa ja lihashuolto jää vähemmälle, niin loukkaantumisriskit kasvaa ja kroppasi/lihaksesi alkaa varmasti ilmoitella itsestään ikävällä tavalla.

Öhhöh

Tais mennä tämän vuoden hakeminen päin prinkkalaa. Tyhmyyksissäni en lukenut mil.fi ljk info sivustoa tarkasti läpi ja sain sen kuvan että hakupapereiden perusteella otetaan testeihin kaikki joilla ei ole rikollista taustaa tai huonoa terveyden tilaa. Oma cooper ennätykseni on tuo 3200 joka on siis yleinen keskitaso, mutta menin hakemukseeni merkkasin 2800. Syy johtui siitä kun en pystynyt juoksemaan tuolloin koska olin vetänyt napaani juuri perhepitsan. Tajusin vasta jälkeenpäin papareita täyttäessä että tarvitaan cooper testiin todistaja, joten suoritusta piti välittömästi alkaa pukkaamaan kun paperit piti saada postiin sinä päivänä. Idiottimaista toimintaa, myönnän. Joo, tilitykseksi meni tämä, mutta kysyn nyt vielä. Onko mitään mahdollisuutta päästä noihin testeihin noin surkealla cooper tuloksella jos kaikki muut paperit on reilassa? Terveys oli hyvä, näkö ja kuulo oli täydellinen (siis täydet pojot kaikista), mutta menin sössimään noin yksinkertasen asian. Kertokaa toki kun saatte omat kutsupaperit testeihin, niin tiedän että jos en samana viikkona saa papereita puolustusvoimista, heitän kirveen kaivoon.

Soitat sinne valintasihteerille ja kerrot saman minkä täälläkin. Muista painottaa tuota perhepizzaa, koska itsekin olen pariin otteeseen pilannut esimerkiksi kyykkytreenit käpykakkua syömällä.

:D :D Ootteko tuota Maan vetovoima -kirjaa kukaan katsellut? Kuvateos laskuvarjojääkäreistä 2000. Tilasin akateemisesta kirjakaupasta joululahjaksi ittelleni, innolla odottelen joulua :)

Nyt kun tänne eteläänkin on lumi tullut, on myös hiihtolenkit tiedossa. Mutta miten? Olen ymmärtänyt, että testeissä hiihdetään jollain armeijan suksilla pertsan merkeissä. Luistelu ei taida niillä oikein taittua?

Lueskelin, että jotkut on reenannut jollain ruotsinarmeijan suksilla? Onko ne vähän vastaavanlaiset kuin testeissä käytetyt?

Lauri P, kuten Marcus Corvinus sanoi niin soita sinne. Luulisi ymmärtävän, koska 3200m tulokseen pystyvälle olisi sääli olla antamatta mahdollisuutta kokeilla : /

Lueskelin, että jotkut on reenannut jollain ruotsinarmeijan suksilla? Onko ne vähän vastaavanlaiset kuin testeissä käytetyt?
Itse alan em. suksilla harjoittelemaan ellen löydä jostain Suomen armeijan suksia. Prkl tuliha ne hullut pakkaset, nyt -15,8 ja pitäs lenkille lähtee. Polttaa kurkkua... :(

:D :D Ootteko tuota Maan vetovoima -kirjaa kukaan katsellut? Kuvateos laskuvarjojääkäreistä 2000. Tilasin akateemisesta kirjakaupasta joululahjaksi ittelleni, innolla odottelen joulua :)
Jep olen tilannut tuon ja siitä löytää aina lisää motivaatiota! Kurjan näkösiä kavereita tosin, rankkaan hommaa siellä. Sinne kun menee pitää tehdä töitä että pysyy mukana!

Perkele, kirja vaikuttaa niin hyvältä, että pitihän se joululahjaksi pyytää :D Saapahan vähän lisämotivaatiota siitä ainakin. Joo tosiaan nyt tulee kovat pakkaset koko Suomeen. Olisiko kenelläkään antaa jotain vinkkejä kovassa pakkasessa juoksemiseen, että ei tulisi vaan mitään haavereita. Varmaan ainakin hyvä lämmittely ja pukeutuminen tulisi muistaa. Erikoisemmatkin vinkit ja neuvot olisivat tervetulleita!

3 vuotta aikaa treenii nii sitten ite armeijaa ja tottakai Laskuvarjojääkäriks, luulis et helposti täs 3 vuodes pääsis sellasee fyysisee kuntoo et testit läpäisis, ku nyt jo käyny 3x viikos lenkil (ma ke pe) ja lihaskuntoo sit 3x viikos (ti to la) myös...

Perkele, kirja vaikuttaa niin hyvältä, että pitihän se joululahjaksi pyytää :D Saapahan vähän lisämotivaatiota siitä ainakin. Joo tosiaan nyt tulee kovat pakkaset koko Suomeen. Olisiko kenelläkään antaa jotain vinkkejä kovassa pakkasessa juoksemiseen, että ei tulisi vaan mitään haavereita. Varmaan ainakin hyvä lämmittely ja pukeutuminen tulisi muistaa. Erikoisemmatkin vinkit ja neuvot olisivat tervetulleita!

jonkulaiset "nastat" tai sellaset kantsii lenkkareihi hankkii ettei kaadu ja lyö päätänsä, sit ei tee mieli enää juosta sinä päivän :D

Mistä Turun alueelta saa Suomen tai Ruotsin armeijan suksia? Maan vetovoima -kirjassa ainakin "selviytyminen syksyisessä metsässä" -kohta oli aika yllätys. Innoistuipahan tyttöystäväkin katsomaan..

http://www.tekniikkatalous.fi/incoming/article30402.ece sanoi:
Suomalaisia myy Puolustusvoimien Kuopion asevarikon myymälä, joka on avoinna tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin. Sukset maksavat siteineen ja remmeineen naurettavat 25 euroa.

Ruotsin armeijan suksia myy Hongkong-tavarataloketju, jonka myymälöitä on muun muassa Keravalla, Lahdessa, Kangasalla, Tampereella. Suksipaketti sisältää sukset siteineen ja remmeineen sekä myös sauvat. Hinta 24,90 euroa.
Noista Ruotsin suksista oon lukenut vähän hauraita juttuja. Mut mites noi suomen?
Vastaako ne testien suksia?

Eikös tuo ollut kirjoitettu vuonna 2002? Ei ainkaaan paikallisessa honkkarissa ole suksia näkyny. Kuopioon asti en lähde ajamaan. Milprossa voisi käydä kysymässä, vaikka netissä ei ainakaan ko. tuotteita ole ilmoitettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom