Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Ite lähen koht nykäsee lenkin repun kaa, ilmottelen tuloksii sitte ku tullaa takasi, jos ees tullaa :D Joo ite oon nyt ehk pitkäst aikaa tulos kunnol terveeks, ainaki toivon nii :) Pysykäähä nyt terveenä ja älkää teloko itteenne!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
(koputtaa puuta) Itsehän olen saanut olla terveenä ja olen siitä kiitollinen. Muutamaan asiaan olen kiinnittänyt huomiota etten sairastuisi, esim. riittävä pukeutiminen, kuivat vaatteet kun vain voi, vitamiinit (hoxhox reenatessa iso osa vitamiineista menee hien mukana hukkaan) ja tarpeeksi saunomista. :D

Noniin..
elikkä näinhän sen kropan saa pilalle..liikaa urheilu intoa ja ylikunnon oireita alko pukkaamaa sunnuntaina..vielä maanantaina väkisin lenkki ja ei ikinä oo niin pahalta tuntunu..nyt joku 3 päivää ihan täyttä taukoa..ei yhtään urheilua..:)

Noniin..
elikkä näinhän sen kropan saa pilalle..liikaa urheilu intoa ja ylikunnon oireita alko pukkaamaa sunnuntaina..vielä maanantaina väkisin lenkki ja ei ikinä oo niin pahalta tuntunu..nyt joku 3 päivää ihan täyttä taukoa..ei yhtään urheilua..:)

Tai viikko. Oot niin kovassa kunnossa että ei se viikko vaikuta vielä yhtään mitään. hidas uinti aluksi täystauon jälkeen, varovasti liikkeelle. IMO. :(

Huhhuh, tulin tossa just lenkiltä.
Muuttu vähän suunnitelmat, teinkin suunniteltujen vetojen tilalle 2700m lenkin ja siihen kului aikaa 11 minuuttia. Huomasi muuten aika hyvin, että 9 päivän tauko vaikuttaa yllättävän paljon juoksukuntoon. Mutta eiköhän sitä olla taas ennen joulua ihan hyvässä kunnossa :)

Huhhuh, tulin tossa just lenkiltä.
Muuttu vähän suunnitelmat, teinkin suunniteltujen vetojen tilalle 2700m lenkin ja siihen kului aikaa 11 minuuttia. Huomasi muuten aika hyvin, että 9 päivän tauko vaikuttaa yllättävän paljon juoksukuntoon. Mutta eiköhän sitä olla taas ennen joulua ihan hyvässä kunnossa :)

Omien kokemusten perusteella painonnousu siihen vaikuttaa eniten.. Yllättävän hyvin juoksu kulkee viikon ripuloinnin jälkeen ku painoo lähteny 5kg ja kaikki nesteet poissa..

Kerroppas Narkki vähän sun treenien syvimmistä salaisuuksista kun tossa joitakin sivuja taaksepäin mainitsit sun cooper-kunnon olevan noin 3km ja nyt juokset jo 6km @ 24min :D

Kerroppas Narkki vähän sun treenien syvimmistä salaisuuksista kun tossa joitakin sivuja taaksepäin mainitsit sun cooper-kunnon olevan noin 3km ja nyt juokset jo 6km @ 24min :D
6000 m / 24 min = 250 m

250 m x 12 min = 3000 m

Kieltämättä vaatii hyvää vauhtikestävyyttä noin pitkällä matkalla. Mutta rytmin löytäminen on olennaisinta tuossa.

6000 m / 24 min = 250 m

250 m x 12 min = 3000 m

Kieltämättä vaatii hyvää vauhtikestävyyttä noin pitkällä matkalla. Mutta rytmin löytäminen on olennaisinta tuossa.

Tiedän, mutta mulla oli pointtina tässä se, että jos on puristanut cooperissa esim. 2kk sitten 3000m ja melko lyhyessä ajassa pystynyt kehittymään niin paljon, että jaksaa juosta jo 6km tuota samaa vauhtia.

Nonii nyt kävin juoksee ton 5km 10kg repun kaa. Sen ekat 2km juoksin johonki 9:30, sitte parin minuutin tauko ja heti perää se 3km @ 14:05. Aika pettyny oon, ku on menny vähä väärää suuntaa toi aika, mut johtuu varmaa siitä ku juoksin yksi eikä kukaa ollu kirittää :D (seli seli) =)

On muute iskeny penikat aiva helvetin kipeiks. Sinäänsä outoo koska ei oo koskaa aikasemmi ollu tota ongelmaa. Viikon ku olin juoksematta, ku olin kipee nii heti ekal lenkil (oli rauhallinen) alko penikat vaivaa. Nyt se on sit toistunu joka lenkin aikana ja jälkee :D Pitää tsiigailla nyt miten toi etenee, ei ois nimittäi kiva alkaa pitelee taukoi.

teppowinnipeg, se että saat kirittäjän sitten auttaa kyllä. Aika tylsää juosta yksin mutta pitää vaan kattoa kelloa ja löytää se Marcus Corvinusin mainitsema juoksutyyli...saan melkeen automaattisesti jo 3k cooper vauhin kun olen juossut noita 1000m vetoja pariin otteeseen ja kun juoksin sen valvotun cooperin sain (200m rata) hyvin kierrosajat lihasmuistiin.

Vedän noita 5-6km peruskuntolenkkejä (syke noin 150) ja sitten välillä noita 1km vetoja tai tuota 5-6km nopeampaa. Sitten jos jaksaa niin vähän pidempiä lenkkejä, tosi vähän on niitä tullu vedettyä. Intervalleja en ole aikoihin juossut, huomenna kuitenkin se mukaan ohjelmaan. Ja HIITtiä tuli vedettyä aikalailla, nostin hitaasti ja 8 sykliä oli vikat. En vaan tykännyt yhtään niistä vaikka ne nostavat ehkäpä nopeiten cooperin tulosta (parantavat nopeasti hapenottokykyä). Cooperi nyt melko varmasti 3100+, pitäisi joku päivä kaverin kanssa kokeilla (polkupyörällä kirittäjäksi : D). Kovat jalkareenit salilla :whip: mutta en oikeen tiedä mikä tässä on nostanut näin nopeasti, painokaan ei ole tippunut (! paino pysyny samana jo puoli vuotta, en tiiä mikä tässä mättää...84,7kg viimeksi wanhan ajan neuvolapuntarilla salikamat päällä!). Nyt toivon että nuo vihreä teeuute-tabletit auttaa, ainaki tuon 6km jälkeen lämmöntuotto jaloissa oli kova ja jatkui pitkään jopa suihkun jälkeenkin :eek:

Ja vauhtikestävyys on päästäkin kiinni, ei mennyt jalat hapoille vaan alkoi pistämään kylkeen 4km jälkeen, vikat 2km vaikka väkisin....

Lisäravinteista: Mitä syötte?
itellä kunnon satsit (kaks nyt testissä toinen viikko menos, eli eivät ole vielä vaikuttaneet)
tolosen monivitamiini-hivenaine 1 tabl/päivä
bodyflex combi 4 tabl/päivä
uus: karnosiini yht. 800mg 2 tabl/päivä
uus: vihreä teeuute yht. 980mg EGCG 2 tabl/päivä

On muute iskeny penikat aiva helvetin kipeiks. Sinäänsä outoo koska ei oo koskaa aikasemmi ollu tota ongelmaa. Viikon ku olin juoksematta, ku olin kipee nii heti ekal lenkil (oli rauhallinen) alko penikat vaivaa. Nyt se on sit toistunu joka lenkin aikana ja jälkee :D Pitää tsiigailla nyt miten toi etenee, ei ois nimittäi kiva alkaa pitelee taukoi.
'

Toi on hirveetä. Itellä oli sama, aluksi oli vain lenkin alussa ja lenkin jälkeen, sitten ne oli kokoajan. Pidin noin 2vk tauon ja tehostin venyttelyä, suihkuttelin kylmää/kuumaa vettä ja käytin kylmägeeliä ja hieroin, ei kauheesti apua (vaikka helpotti niin seuraava lenkki oli kans aika kipee...). Sitten alko vaan onneksi helpottaa ja ostin uudet kengät ja ei ainakaan vielä ole kipeet.

ps. viikon tauko voi tehä kuitenki muuten gutaa juoksulle

Mä laitoin kans paperit Immolaan :)

Ja laitoit siihen utin lappuun et hait myös immolaan? Ite en laittanu, kun tuli jo paperit postitettua. Mutta siis täytyykö nuo testit käydä tekemässä molemmissa paikoissa? Mitä noita vanhoja juttuja luin niin ilmeisesti ei?

Lisäravinteista, pelkästään lisäproteiinia syön. Hiilihydraatteja tulee silti omasta mielestä ruuasta aivan riittävästi niin en pitä tarpeellisina..

Ja laitoit siihen utin lappuun et hait myös immolaan? Ite en laittanu, kun tuli jo paperit postitettua. Mutta siis täytyykö nuo testit käydä tekemässä molemmissa paikoissa? Mitä noita vanhoja juttuja luin niin ilmeisesti ei?
Öööh, sitä en muista, mutta ainakin Immolan lappuun laitoin että haen Uttiin...

Lisäravinteista, pelkästään lisäproteiinia syön. Hiilihydraatteja tulee silti omasta mielestä ruuasta aivan riittävästi niin en pitä tarpeellisina..

Ite salin jälkeen palkkaria, joskus lisäprotskut. Kannttaa joku vitamiinijuttu hommata! kun niitä menee kovaa reenavalla huomattavasti enemmän hukkaan kuin normi tallaajalla, eli hikoilet pois niitä.

Ite salin jälkeen palkkaria, joskus lisäprotskut. Kannttaa joku vitamiinijuttu hommata! kun niitä menee kovaa reenavalla huomattavasti enemmän hukkaan kuin normi tallaajalla, eli hikoilet pois niitä.

Oikein, siks pari desiä puolukoita kuuluu jokaiseen iltapalaan. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom