Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Suatana ike pinkoo! =D Mikä on askelrytmi tohon tulokseen, ookko sykemittarin kans juossu, millanen syke sulla on tuohon? Sulla on varmaan kanssa tosi hyvä askel. Mahtava tulos, tuohon yritän päästä vuoden aikana, saa nähä. Oon keskittynyt lähi aikoina vähän askeleen pidentämiseen ettei tarvisi tikittää kauheasti. Ootteko muut askelpituuden kanssa tapelleet juoksureenaillessa?

no en sillai oo aatellu tuota askelrytmiä..ainoastaa jotku sanonu että mulla on semmonen normaalia matalampi askel josta on kuulemman hyötyä just tuossa cuupperin testissä..??:)
en oo aina sykemittaria käyttäny ja en ees muista minkälaisia sykkeitä ollu juoksun aikana..leposyke on joku 50-55..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma aerobinen/anaerobinen kynnys on noin sykkeen 160 lähistöllä. Peruslenkit (5,6km@30-35min) menee noin 150 sykkeellä, nopeammat tuolla aerobisella kynnyksellä. Kävin juuri lenkillä mukavassa sohjossa ja juoksin 24 minuuttia ja 4700m ja ottaa kyllä säärissä koville. Sellainen epämukava polte, pitää venytellä hyvin illan päätteeksi ettei vaan ole taas kipiänä pitkään....

Askelpituutta en ole miettinyt mutta olen yrittänyt parantaa askellusta itseään, eli pidempi "rullausliike" jalkapohjalla alkaen kantapäästä, kun tämän sanottiin estävän säärien kipeytymistä (~penikkatautia).

Vielä pitkä matka pääsykokeiden tasoon, jos nyt 4700m@24min ilman painoa, ja testeissä täydet pisteet tulisi jos 5000m@22min+10kg :D

Mihi se cooper-testin tulos laitetaa (siis allekirjotuksen & nimenselvennyksen kera)
Pitäiskö tehä iha joku erilline lappu?
+mite nyt on sen virtsatestin kans?, lapus o kaikki muu ruksattu paitsi just se kohta...

Teet erillisen, vapaamuotoisen lapun, jossa on suorituksen päivämäärä, tulos, valvojan nimi, osoite ja allekirjoitus. Mahtoiko unohtua jotain? Siin se vissiin tais olla.

Tänään kävin juoksemassa 3050 cooperissa, joten tosi hyvät fiilikset on testejä ajatellen. Eihän toi tietysti paljoa ole mutta oon keskittynyt tähän mennessä lähes pelkästään punttitreeniin joten lihaskuntotesteistä saan heittämällä täydet ja se reppu ei toivottavasti vaikuta niin paljoa kuin se voisi vaikuttaa. Nyt vaan uintia ja hiihtoa ja painojen kanssa juoksua niin irtoaa reppujuoksustakin pisteitä.
Onnee kaikille, pysykää ehjinä ja treenatkaa kovaa.

Tänään kävin juoksemassa 3050 cooperissa, joten tosi hyvät fiilikset on testejä ajatellen. Eihän toi tietysti paljoa ole mutta oon keskittynyt tähän mennessä lähes pelkästään punttitreeniin joten lihaskuntotesteistä saan heittämällä täydet ja se reppu ei toivottavasti vaikuta niin paljoa kuin se voisi vaikuttaa. Nyt vaan uintia ja hiihtoa ja painojen kanssa juoksua niin irtoaa reppujuoksustakin pisteitä.
Onnee kaikille, pysykää ehjinä ja treenatkaa kovaa.

Hyvä homma tuo coopertulos! Ja hyvä että lihakset kunnossa. Mutta varo painojen kanssa juoksua. On hyvä totutella niihin mutta imo 1/3 lenkistä niiden kanssa....ainakin itsellä laittaa jalat kipeämmiksi kuin juoksu ilman painoja. Pääsispä hiihtämään (periaatteessa ois tuossa 1,5km latua mutta nollakelit jotenki "vesittää" idean...). Muistattehan että uinti on ilman uimalaseja! Ainakin itselle tämä on vielä yksi haaste voitettavana :D Tsemiä!

Joo ei kauheesti naurata toi uinti. Lasit päässä menee kyl se 200m siihe n4min, mutta ilman laseiki se pitäs saada menee viel siihe samaa aikaa :evil: Jotain hyviä neuvoja miten uitte ilman laseja? Silmät auki koko aika vai miten ??

Silmät auki. Itel tulee aina vasta suihkussa, jos vaikka puolituntia ui, se ettei nää tosiaan yhtään mitään.. On sitte hiukan hermoja raastavaa seistä suihkussa ja odottaa et näkö palaa..

Sisulla vaa silmät auki, ei siin muu auta. Ite oon huomannu et silmät tottuu aik nopee vetee ja en oo ikin käyttäny lasei ku oon uinu. Mut toi silmien tottumine vetee on iha yksilöllist, et joillaki saattaa kestää kauemmi ku toisil.

Joo ei kauheesti naurata toi uinti. Lasit päässä menee kyl se 200m siihe n4min, mutta ilman laseiki se pitäs saada menee viel siihe samaa aikaa :evil: Jotain hyviä neuvoja miten uitte ilman laseja? Silmät auki koko aika vai miten ??
Kyllä 200m menee silmät auki vaikka väkisin.. Ite ainakin yritän. Vähän saattaa silmät punottaa sen jälkeen mutta ei voi mitään. Ja siis ajattelin vaan viritellä suunnilleen sen 10kiloo mahdollisimman tiukasti reppuun tai valjaisiin tai jotenkin että suunnilleen vastais sitä testien reppua. Eikä heiluis pahasti, pelkkä 10kg painolevy repussa saa selän aika ikävään kuntoon. Saa nähdä miten onnistuu.

Kyllä 200m menee silmät auki vaikka väkisin.. Ite ainakin yritän. Vähän saattaa silmät punottaa sen jälkeen mutta ei voi mitään. Ja siis ajattelin vaan viritellä suunnilleen sen 10kiloo mahdollisimman tiukasti reppuun tai valjaisiin tai jotenkin että suunnilleen vastais sitä testien reppua. Eikä heiluis pahasti, pelkkä 10kg painolevy repussa saa selän aika ikävään kuntoon. Saa nähdä miten onnistuu.

Itse ostin 10kg painoliivin eikä pahemmin heilu. Silti tuntuu ikävältä lisältä juostessa, ja muutaman lenkin olen vetäny ja tulen juoksemaankin, mutta aion juosta enemmän ilman tuota. kuitenkin juoksu on samaa, painon kanssa vain aika helvetin paljon raskaampaa :D ja jotain 85kg oma paino minkä kanssa steppaillaan...

Ei hemmetti, aloin selailee noita hakupapereita kun ne tarttis postiin laittaa. Sitten huomasin ettei mulla ole tuota lääkärintodistusta! Netissä se kaavake on, mutta miten sen täyttö hoidetaan? Tulostetaanko se ja mennään lääkärin vastaanotolle/yksityiselle, entä täytyykö siinä täyttää kaikki kohdat?

Pikaisia vastauksia toivotaan, vituttais jos pääsy jäis jostai paperin täytöstä kiinni:(

Edit: puolustusvoimien sivuiltahan löytyi vastaus tuohon kysymykseen että täytyykö kaikki kohdat täyttää... Eli täytyyhän ne.

Ei hemmetti, aloin selailee noita hakupapereita kun ne tarttis postiin laittaa. Sitten huomasin ettei mulla ole tuota lääkärintodistusta! Netissä se kaavake on, mutta miten sen täyttö hoidetaan? Tulostetaanko se ja mennään lääkärin vastaanotolle/yksityiselle, entä täytyykö siinä täyttää kaikki kohdat?

Pikaisia vastauksia toivotaan, vituttais jos pääsy jäis jostai paperin täytöstä kiinni:(

Edit: puolustusvoimien sivuiltahan löytyi vastaus tuohon kysymykseen että täytyykö kaikki kohdat täyttää... Eli täytyyhän ne.

No nyt on tuo asia onneksi kunnossa, huomenna yksityiselle tarkastukseen... Mutta sitten heräsi toinen kysymys: netissä sanotaan että tarvitaan viimeisin koulutodistus, mutta muistaakseni hakuoppaassa sanottiin että tarvitaan todistus josta ilmenee kaikkien suoritettujen lukiokurssien arvosanat ja keskiarvo. Millainen paperi siis täytyisi Uttiin lähettää?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom