Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitos tästä :)

Mutta sitten on vielä sellanen kysymys että kun mulla nyt on tota aikaa vie kun vasta 15 olen nii mikäköhän ois kaikkein kannattavin tapa reenata noita testei varten.

Vielä 3 vuotta - ei kannata ajatella armeijaa tavoitteena vielä. Pidä hauskaa eri liikuntamuotojen parissa (eli älä kyllästytä itseäsi monen vuoden mittaisella samanlaisella treenauksella).

Juoksu on kuitenkin ykkönen. Ja se että uintitekniikka on kohdillaan, ja että osaat hiihtää. Ja lihaskunnon ylläpito/parantaminen on hyvästä. Pääpiirteissään kuitenkin riittää urheilun monipuolinen harrastaminen, esim suunnistus-jalkapallo-jääkiekko-koripallo. Samalla saa pitää hauskaa kavereiden kanssa. Yksin reenaaminen esim ljk on aika mielenlujuutta vaativaa hommaa nim.merk. kokemusta on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin unohtu tosiaan mainita et korista harrastan aktiivisesti 3kertaa viikossa, juoksulenkeillä käyn aina iltasin 10-15km(sykkeistä ei hajuakaan), kotona vatsoja, punnerruksia, leukoja, roikkumista jne. Ja punttia satunnaisesti raskailla perusliikkeillä.

Tässä on vaan ongelmana se et reenaanko liian kovaa jos aikaa on noinkin paljon ja vielä se et toi uinnin tekniikka on ihan hakusessa (onko tän ikäsille jotai tekniikkakursseja vai onko se vaan uimakouluikäsille / aikuisille)

Niin unohtu tosiaan mainita et korista harrastan aktiivisesti 3kertaa viikossa, juoksulenkeillä käyn aina iltasin 10-15km(sykkeistä ei hajuakaan), kotona vatsoja, punnerruksia, leukoja, roikkumista jne. Ja punttia satunnaisesti raskailla perusliikkeillä.

Tässä on vaan ongelmana se et reenaanko liian kovaa jos aikaa on noinkin paljon ja vielä se et toi uinnin tekniikka on ihan hakusessa (onko tän ikäsille jotai tekniikkakursseja vai onko se vaan uimakouluikäsille / aikuisille)

Tekniikka/opetuskursseja pitäis olla kaikenikäisille, ja kannattaa kysyä sieltä uimahallilta jos vaikka uimavalmentaja antaisi tarpeellisen määrän opetustunteja. Ja uinti on tärkeä, kun on niin monipuolisesti kehittävä laji. Hyvä että juokset ja koripallo on hyvä laji, älä vain treenaa "liikaa", välipäivät on nuorempanakin tärkeät, vaikkakin elimistö palautuu nopeammin. Sanotaanko, että jatka samalla tavalla ja opettele uintitekniikka kuntoon.

Tietysti jos mahdollista pitkät "tervahiihdot" olisi hyviä harjoituksia, kuten sillon tällöin painojen kanssa juoksu. Mutta ei liikaa ettei nivelet kärsi. Vitamiinit kohilleen ja syöminen järkevänä, ja palkkari esim salin jälkeen on vain hyvästä mikäli olet normaalipainoinen (itse en käytä kun yritän pudottaa painoa jonkin verran ja sokeria on palkkarissa aika paljon).

Alottelin tosiaan noin kuukausi sitten paranteleen ruokavaliota + hankin monivitamiini valmisteita ja palkkarin. Täytyypä sitte kysyä sielt uimahallilta noita tekniikkakurssei. Mites tota minkäpitusia lenkkejä kannattaa juosta noiden painojen kanssa ei vissii iha sellasia 15km?

Varoivaisuutta ja järkeä käteen painojen kanssa juoksussa. Ellei nivelet hajoa, tuskin terveellä kovin helpolla, mutta todella paljon kipeämmäksi menee lihakset jne. Eli kovempaa hommaa, huomattavasti. Sellasia 5-10km, tai sitten lähet mettään kävelemään tai hölkkäämään hieman pidempiä, esim tunnin tai kaks.

yllättävän paljon on oulun alueelta hakemassa ljk:hon mutta vissii melko huonolla harjoitus pohjalla ku ei oo vielä alottanu reenaamista:) "tässä kohta pitäs aloitella":)

yllättävän paljon on oulun alueelta hakemassa ljk:hon mutta vissii melko huonolla harjoitus pohjalla ku ei oo vielä alottanu reenaamista:) "tässä kohta pitäs aloitella":)

Kyllä parissa kuukaudessa saa aika paljon aikaan, mutta loukkaantumisriski ja ylikunto voi tulla ongelmiks..

Huomenta,
Itsekkin olen pyrkimässä laskuvarjojääkäriksi ja kaikki asiat rupeavat olevan mukavasti kunnossa. Nyt kuitenkin tota erikoisjoukkohakemus lomaketta tutkiessani pisti silmään yksi ikävä kohta. "Onko poliisi sakottanut sinua"... ...kaksi viikkoa sitten tuli ylinopeus sakot hankittua.
Onko jollain tietoa ylinopeus sakkojen merkittävyydestä Ljk:hon hakiessa?

Luulisin että yhet ylinopeussakot ei vaikuta siihen, riippuen siitä kuinka vakava ylinopeus oli. Kannattaa soittaa tai laittaa sähköpostia sinne uttiin ja kysyä.

kuuperin tulos jolla hain ljk:hon oli mulle 3400m.

Ai suatana ku ookki aika poeka pinkomaha!:hyper: Itte oon ny 2 kertaa käyny koittaas eikä kyl tulokset tyydytä:( 2830 meni eile illal, perjantain käyn viel kerra koittamas, sit lähtee paperit niil tuloksil mitä saan... Perhana.

No itellä ainaki mopoajoilta noita rikkeitä muutama, mutta kutsunnoissa jo sanoivat mulle, että eivät vaikuta. Se toinen upseeri katseli sieltä koneelta niitä tietoja ja totes vielä, että jaa mopopoikia vai..

Mullakin taitaa olla rekisterissä 1kpl ylinopeussakkoja ja 2kpl rikesakkoja kaikki piikkiajoilta. Tuskin pitäis olla suurempaa merkitystä noilla kun ei sentään kuskiks olla hakemassa :D

Suatana ike pinkoo! =D Mikä on askelrytmi tohon tulokseen, ookko sykemittarin kans juossu, millanen syke sulla on tuohon? Sulla on varmaan kanssa tosi hyvä askel. Mahtava tulos, tuohon yritän päästä vuoden aikana, saa nähä. Oon keskittynyt lähi aikoina vähän askeleen pidentämiseen ettei tarvisi tikittää kauheasti. Ootteko muut askelpituuden kanssa tapelleet juoksureenaillessa?

Mites kun tuossa puolustusvoimien terveystarkastuslomakkeessa on kahdelle lääkärille kentät, ei kai mun sentään kahden eri lääkärin luona tarvi käydä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom