Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Onko täällä kenelläkään muulla ongelmia sukeltamisen kanssa? Mulla alkaa päähän sattumaan jos mä menen yli 2 metrin:( Oon koittanu jo "puhaltaa" korviin, mutta se ei tunnu auttavan ollenkaan. Näin pienen jutun takia en viitsisi pyyhettäkään heittää kehään :itku:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ongelmia oli kans ku aloitin laitesukeltamisen, neuvoivat silloin ett jos toi paineentasaus ei hoidu tolla nenästä kiinni ja "puhallus" korviin, nii kokeile nieleskellä ja kallistella päätä molemmille sivuille...muuten ei auta ku yrittää mennä rauhassa alaspäin ja aloittaa paineentasaus heti ku aloitat sukeltamisen, eikä vasta sitten ku alkaa päätä kiristää...:rolleyes:

Onko täällä kenelläkään muulla ongelmia sukeltamisen kanssa? Mulla alkaa päähän sattumaan jos mä menen yli 2 metrin:( Oon koittanu jo "puhaltaa" korviin, mutta se ei tunnu auttavan ollenkaan. Näin pienen jutun takia en viitsisi pyyhettäkään heittää kehään :itku:
itsellä oli joskus samaa ongelmaa, nykyään ei mitään. taisi olla itsellä ainakin aika paljon korvien välistä kiinni.. eli heti kun tuntui huonolta nousin pintaan. täytyy vain luottaa ja uskoa siihen että paineen tasaus onnistuu ja lähteä rauhassa sukeltamaan.

tsemppiä ja malttia! :)

pitiääs ittekki kokeella tuota sukellusta,huono vain kun oman paikkakunnan uimahallin syväpää on vain 2m.onko kukaa puhunu näistä LJK psykoloogisiista testeistä?

pitiääs ittekki kokeella tuota sukellusta,huono vain kun oman paikkakunnan uimahallin syväpää on vain 2m.onko kukaa puhunu näistä LJK psykoloogisiista testeistä?
Psykologiset testit on kai erilaisia paineen alaisia ongelmanratkonta tehtäviä, esimerkiks joku matikan tehtävä pitää ratkaista tietyssä ajassa, jos en aivan väärin oo ymmärtäny.

itsellä vain nieleminen auttaa paineentasaukseen. Kävin joskus 3v sitten vapaasukellus kurssin mutta ei voinut silloin jatkaa kun en saannu paineentasausta kunnolla toimimaan. Nyt kyllä toimii mutta ei se sukeltaminen ole enää niin lähellä sydäntä. Huomaa että lihas määrä vaikuttaa hapen käyttöön :D

Mites te treenaatte kipeänä? Kuinka paha olo täytyy olla että treeni jää väliin vaikka tietää että ei kannattais.

Jaaggoh
Mites te treenaatte kipeänä? Kuinka paha olo täytyy olla että treeni jää väliin vaikka tietää että ei kannattais.

Aerobista en treenaa yhtään mikäli kuumetta tai yskää, rasittaa hengityselimiä entisestään. Salilla ei kovia harjoituksia kannata vetää jos luulee ettei saa itsestään kaikkea irti, vaikka kevyttä harjoitusta tai jättää väliin. Kannattaa kysyä aina itseltään onko harjoittelusta tietyssä olotilassa mitään hyötyä, jos harjoitusta ei saa vedettyä läpi kunnolla. Harjoittelussa laatu on aina tärkeämpää kuin määrä.

Moi ! Itselläkin ollut jo jonkin aikaa tavoitteena laskuvarjojääkäriksi hakea kyseiseen erään ja kesä on sen mukaan harjoiteltukkin :) Mites oletteko jo hakupapereita laittanut menemään ? Viimeistään joulukuussahan nuo muistaakseni piti laittaa ?:rolleyes:

Kertokaas joku että onko tolla koulutodistuksella suurikin merkitys haussa? Koska itellä vaa peruskoulu tällä hetkellä alla ja sieltä ei tosiaan mitkään hyvät paperit tullu! Lukiosta toivottavasti valmistun 2010 keväällä!

Joo itekki pitäs viel juosta enne ku laittaa paperit menee :) Paljos täällä porukoilla menee cooper ? Itsellä pitäs se 3100-3200 mennä tällä hetkellä :D

Niin ja tuosta koulutodistuksesta, käsittääkseni muulla kuin liikunnan numerolla ei ole suurta merkitystä :) Korjatkaa jos olen väärässä:rolleyes:

Saattaapi mulla 3000 mennä ja jos ei niin luulen ainakin että syyskuun lopulla viimistää se menee. Eikai koulutodistuksella ole merkitystä koska sinne on erilliset testit, joten eiköhän riitä että jos ne testit osaa hyväksytysti niin pääsee sisälle. Määki toivon että valmistuis 2010 keväällä tosta lukiosta, ei pitäs näillä näkymin olla ongelmia jos vaan jaksais lukea:)

Moro! Kaipaisin vähän neuvoa, että millasilla juoksuharjotteilla saisin tehokkaimmin cooperiin lisää metrejä. Kaikki vinkit ja apukeinot on tervetulleita :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom