Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tietoa kuinka moni niistä fyysisistä oikein saa riittävät pisteet eli paljonko psykologisissa sitten porukkaa lopulta tippuu? Tuntuu että kunto puolen saa kyllä kuntoon, mutta psykoihin ei paljoa itse mahda vaikuttaa.
nyt pääsi fyysisistä ja lääkärintarkastuksista läpi vaan n.sata kaveria, mikä varmaa selittää sitä että vaa 51 pääs kurssille...että menkäähän lenkille pojat:whip::) ja psykoihinhan ei tunnetusti voi juur ite vaiktuttaa muutaku olla mahdollisimman "normaali":rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jep, ja mitä oon kuullu ni aika iso osa loppupelis vaikuttaa myös se haastattelu, kun sinne otetaan vaan ne jotka sitä Oikeasti haluaa :) et ei todellakaan tarvi vetää täysiä pisteitä kuntotesteistä. Olisko ollu puolustusvoimien sivuilla siellä kun menee oikeaan paikkaan niin kerrottuna myös nämä piste keskiarvot eri testeissä yms faktaa :)
Mutta tosiaan, ketäs mä sit näen siellä vuoden päästä? siis olen helvetin itsevarma ja tietysti pääsen sisään, no doubt :)

Harmittaa näissä keleissä eniten se, ettei oikein kehtais lähteä Samppikseen räpiköimään lämpötilan ollessa 10-15 pintaa. Sinne paleltuu, perhana.

Tänään näyttäis tosin olevan poikkeuksellisen hyvä keli. Lämmin ei kylläkään ole.

Kesän treenit ei oo menny aivan putkeen mutta 2700m meni aikaan 9min56sek, että ensi syksyn cooper tulos voi olla todella hyvä. Enemmän mennyt treenit muutenkin tuonne salin puolelle. Jännää tuo alkoholi kun ei jaksa krapulassa treenata. mut kyl se 3kertaa viikossa ylläpitää kunnon hyvin ja ehkä jotain pientä tulostakin tulee.

Olikohan se joku pakkislainen joka juosta töräytti meikäläistä vastaan tänään Turussa Länsikeskuksessa? Raskaanoloinen reppu ainakin oli selässä ja tekemisen meininkiä ei puuttunut. :puntti:

Saatte vähän uutta verta tähän topiciin ainakin tän yhden viestin ajan. Eli meikäläisellä on myös tarkotus hakea laskuvarjojääkäriksi tähän II/10 erään. Reilu 9 vuoden jääkiekkoharrastus on taustana ja pohjat onkin ihan hyvät lähteä treenaamaan tätä varten. Oon nyt kesän treenannut jääkiekkoporukassa lähinnä nopeutta, kimmoisuutta ja muita jääkiekkoa tukevia juttuja. Omatoimisella sitten oon vetänyt ihan vaan pelkkää lenkkiä. Tuloksista sen verran että cooperissa menee 3000m, lihaskunto ei tuota ongelmia muuten kuin leuanvedon osalta, uinnista pitäis tulla helpot pisteet koska mulla on myös n. vuoden uintitausta skidinä, hiihtokin on aina sujunut hyvin.

Toi leuanveto on aina ollut mulle vaikeeta ja nytkin menee tuo 6 leukaa pelkästään hirveellä rytkyttämisellä ja heilumisella. Oon salilla koittanu panostaa tohon tekemällä ylätaljaa vastaotteella ja vetämällä suoraan alaspäin enkä ns. oikealla tyylillä vähän vinoon. Olisko mitään parempaa keinoa parantaa leuanvetoa? Onhan tässä kuitenkin vielä 5 kuukautta aikaa testeihin, että ei ton pitäisi tuottaa vaikeuksia.

Juoksu tietenkin huolestuttaa vähän myös, mutta oon aika luottavaisella mielellä ton suhteen. Mulla on aika hyvä anaeroobinen kunto ja pystyn puskeen ns. rajoilla aika pitkään. Painotan nyt treeniä tänne juoksupuolelle ton yläkropan lisäksi niin eiköhän tuolta reppujuoksusta muutama piste irtoa.

Se treenistä ja nyt muihin asioihin. Eli mahtaakohan tuolta kutsuntatarkastuksesta saatu "lääkärinlausunto terveydentilasta" riittää vai pitääkö olla juuri tuo tietty lomake minkä siihen hakemukseen liittää. http://www.mil.fi/varusmies/hakemukset/pdf/laak_lausunto_terv_tilasta.pdf tää on se lomake minkä se lääkäri täytti kutsuntatarkastuksessa ja pyysin sitä tulostamaan mullekkin oman kappaleen. Liitteenä sain myös jonkun kuulokäyrän eli tosta puuttuu oikeestaan vaan kusitestien tulokset siihen Utista saatavaan verrattuna.

:puntti:

Kannattaa nuo paperimuodollisuudet tarkistaa ihan Utin kautta. Sieltä saat varman vastauksen kysymystä herättäviin seikkoihin. Ja tervetuloa joukkoon. :D

Mites porukoiden treenit kulkee noin muuten?

Noh, Itellä lähteny ihan hyvin käyntiin mut matkaa LJK kuntoon on vielä. 2kk sitten kokeilin cooperia ja vaivaiset 2550m :( perkele pisti masentamaan, mutta nyt juoksen suht kevyesti 3200m noin 16min.Lihaskuntoni on aina ollut suhteellisen hyvä, Leuat 17, vatsat 48 ja muissa lihaskuntoon liittyvissä testeissä ongelmia ei pitäisi olla.Ei muutaku panostamaan tuohon juoksuun ja toivotaan että minun kohdalla se 100m/kk on mahdollista :)

Tän vuoden testeissä olleena voin sanoa että salia ei kannata ottaa reeni ohjelmaan yhtään mukaan vaan reenaa vaan niitä osa-alueita mitä siellä testeissä tarttee.Eli punnertaa,tekee vattaa,leukoja ja selkää vaan lihaskuntona.Kannattaa reenata niitä niin paljo että saa kaikista lihaskunnosta ja vauhdittomasta pituudesta täydet koska ne on niitä helppoja ja arvokkaita pisteitä.Viivajuoksua ja sitä koordinaatiota kannattaa reenata kans koska se on yllättävän rankka ja utissa monen valintakokelaan taival katkes siihen.Juoksua ite reenasin niin että juoksin kolme 6-7km lenkkiä viikkoon niin täysillä ku jakso ja yhen 12 km kevyen lenkin ja sain juoksussa siel testeis ajaksi 12.03min eli 19p rapsahti siitä.Ekat 2km siin juoksussa mentiin sellasta 4.30min kilometri vauhtia ku kellosta otin aikaa.Repusta ei kannata oikeesti murehtia,koska se on niin paljo parempi ja tukevampi selässä siel testeis että sitä ei ees huomaa juostessa kunhan vain pistää kaikki remmit tarpeeksi kireälle.Uinnista sen verran että siitäkin saa helposti täydet ku hoitaa tekniikan kuntoon ja vetäsee kolme kertaa viikkoon sen 2000m vaparia.Ite kävin viime syksynä sen vapaa uinnin peruskurssin ja suosittelen muillekkin koska siellä oppi sen vaparin tekniikan täydellisesti eikä maksanu kuin 20 e.Hiihossa hiihetään se ekat 5 km aika lujaa että sitä 10km hiihtoa on syytä reenata jos ilmat sallii.Ei muuta ku reeni iloa kaikille uttiin pyrkiville;)

Toi leuanveto on aina ollut mulle vaikeeta ja nytkin menee tuo 6 leukaa pelkästään hirveellä rytkyttämisellä ja heilumisella. Oon salilla koittanu panostaa tohon tekemällä ylätaljaa vastaotteella ja vetämällä suoraan alaspäin enkä ns. oikealla tyylillä vähän vinoon. Olisko mitään parempaa keinoa parantaa leuanvetoa? Onhan tässä kuitenkin vielä 5 kuukautta aikaa testeihin, että ei ton pitäisi tuottaa vaikeuksia.

:puntti:
Leukojen parantaminen käy helpoiten ja yksinkertaisesti vetämällä leukoja joka ilta nii palijon ku jaksaa...ainaki omala kohala toiminu, mutta mulla on kyllä aina menny se 20 suht. kevyesti. Ylätalja ei hauista treenaa hirveesti...pikemminki isoja liereälihaksia.

Tietääkö joku, että onko noisa testeisä mitään väliä esim. punnerruksisa, jos tekee sen 38 ja saa täydet pisteet, nii kannattaako niitä punnerruksia tehä enään sen jäläkeen...siis, onko mitään väliä tekeekö 38 vai 115?

Eikös aiemmissa ketjuissa ollut juttua jonkin sortin hyväksi lukemisesta, mikäli sattui repimään hieman ekstra-toistoja?

Ja toisin kuin mise neuvoo, punttitreenejä ei mielestäni kannata laiminlyödä kokonaan. Mä olen tehnyt suunnilleen 2-jakoista ohjelmaa, jossa tulee käytyä sekä vetävät että työntävät lihakset kerran viikkoon. Ei se ole pois muista treeneistä kun jättää noin tuntiin per kerta, kunhan muistaa treenauksen pääpainon.

Mun leuanvetotulokset parani ihan vaan sillä, että silloin kun meni se 7-8 vetoa, lisäsin maltilla lisäpainoja vitosesta ylöspäin. Ihan sama toistomäärillä heti alkuvaiheessa, koska ajan mittaa omalla painolla alkaa kulkea yhä paremmin. Nyt menee jo vakiona se 20 toistoa ellei enemmän (viime treeneissä meni lisäpainoilla 2x2x35kg jälkeen vielä 10x15kg).

Huonosti menee treenit ja sekös se ärsyttää. Parin kilometrin juoksun jälkeen polvesta alaspäin ihan puhki ja siihen jää juoksut. Voiko yksittäinen lihas, tässä tapauksessa pohje, olla jotenkin ylirasittunut? Penikoissakin vähän tuntuu, muttei varsinaista kipua vaan samanlaista "väsymystä", että ei varmaan ihan varsinaisesti penikkataudista ole kyse. Salista ollut pari viikkoa taukoa, kun alkoi lenkkiä merkittävästi haittaamaan, saakin olla siitä lepoa kunnes alkaa taas juoksu sujumaan.

Uinnista ei ole mitään hajua, varmaan syksyn mittaan käyn testaamassa, että miten se sujuu, ja mahdollisesti joku tekniikkakurssi voisi asiaa auttaa. Jostain pitäis armeijan sukset + saappaat repäistä, onko kellään tietoa mistä mokomia saisi?

Aiempiaketjuja ei oo tullu luettua, mutta hyvä vaan jos ne ylimääräset katotaan hyväksi.

Ja nuista sali treeneistä sen verran että itekki tein kaksjakosta treeniä, mutta jätin sen sitten pois juoksutreenin alta. Tosin kotikonsti treeniä teen vieläkin.

Johtuen töistä:zzzz: , mopoilusta :evil: , dokailusta :kippis1: ja naisista :pano::haart: on treenit ollut vähän on/off. Eli joko 110% lasissa tai sitten ei mitään. Toki vatsat,leuat,punnerukset ja selät olen tehnyt joka ilta ennen koisimaan menoa... Tänään olis lenkki vuorossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom