Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka moni aikoo hakea ljk:n jälkeen erikoisjääkäreihin? Mulla on ollu tarkotuksena jo pitkään... ensin tietenki pitäs päästä tonne että näkee kestääkö pää ja kunto. Ei oo kiinnostusta opiskella enää... sen takia aattelin työpaikkaa armeijasta, mieluiten erikoisjääkäriks. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on nyt vähän simmonen tilanne, että tänä vuonna ei todennäköisesti opiskelupaikkaa irronnut, joten aattelin tässä vielä ensi kesänä hakea yliopistoon, jonka lisäksi joudun pistämään nimeni AMK-hakuun (vaikka ei perkele huvittais tippaakaan) eräänlaisen varasuunnitelman muodossa. Erikoisjääkäri tai erikoisrajajääkärin pesti olis huomattavasti mieluisampi kuin edellä mainittu AMK, koska mun kiinnostus kohdistuu lähinnä puolustusvoimien tai yliopiston puolelle.

Eli kyllä mä melko varmasti haen ammatinvalinnan mielessä firman hommiin.

Erikoisjääkäri tai erikoisrajajääkärin pesti olis huomattavasti mieluisampi

Tuo kuulosti hieman hassulta että täytyy vähän puuttua. Erikoisjääkärit ovat Utissa koulutettavia ammattisotilaista, erikoisrajajääkärit varusmiehiä.

No jos unohdetaan muotoseikat, niin eikös Immolassakin ole kuitenkin mahdollista joku sopimus tehdä? Myönnän kyllä, etten sen puolen mahdollisuuksista ole juurikaan perillä. 5-vuotisia sopimuksia tarjotaan kuitenkin tilanteen mukaan vähän joka koulutuspaikassa.

No jos unohdetaan muotoseikat, niin eikös Immolassakin ole kuitenkin mahdollista joku sopimus tehdä? Myönnän kyllä, etten sen puolen mahdollisuuksista ole juurikaan perillä. 5-vuotisia sopimuksia tarjotaan kuitenkin tilanteen mukaan vähän joka koulutuspaikassa.

Kannattaa huomioida, että Utissa tie erikoisjääkäristä tuohon 5 vuoden sopimukseen (a.k.a SAH) on aika kivikkoinen. Niitä paikkoja on auki tosi vähän ja karsinta sinne on todella kova. Näin on tilanne ollut ainakin viime vuosina. Huonolla tuurilla sinne ei ole sinä vuonna yhtään paikkaa auki.

Vuosi erikoisjääkärinä olisi kyllä maistunut minullekin, kannattaa kyllä ilman muuta hakea jos vain on mahdollisuus.

Juu, varmasti melkoinen miljoonan taalan paikka, jos sattuu flaksi käymään ja pääsee sopimussotilaaksi kyseiseen mestaan. Mä meinasinkin, että jos sellainen mahdollisuus aukeaa eteen, totta perhanassa haen pestiä varten. Muut b-suunnitelmat tulevaisuuden kannalta liikkuu turvallisemmalla ja varmemmalla mutta sitäkin mielenkiinnottomalla pohjalla.

Itekki oon vähä miettiny et jos ljk:n paikka aukee mulle ja kiinnostusta vielä intin jälkeen olisi jatkaa siellä, niin hoidan koulun loppuun ja koitan takasin erikoisjääkäriksi. MPKK on ollu yksi vaihtoehto mulla jo pitkään.

No tuota, jos ensinnäkin teet volttikäännöksen, niin totta helvetissä. Ei kuitenkaan taida olla suotavaa tehdä volttikäännöstä, koska on siellä radalla muitakin. :D

Ajattelin lähinnä sellasta et menee laitaan, kääntyy ja potkasee vauhtiin ittensä...eihän tollasta volttikäännöstä ossaa ees tehä, ainakaa minä:)

Volttikäännös ei ole vaikea, tosin vie oman aikansa opetella se kunnolla. Testeissä siitä saattaa vain olla harmia, ainakin mitä nyt kuulopuheista voi päätellä.

Kyllähän sitä saa ponnistaa vaikka kaverista hädän tullen. :D

Kouvolan uimahallin matalassa päässä sitä vettä ei oo hirveesti, oiskohan ollu ~metri. Itsellä meni ainakin siinä päässä voltti päin persiitä. Tekniikkakin oli varmaan huono, mutta aattelin nyt jokatapauksessa tiedottaa :david:

Pakko vielä tomu07 tai joku muu konkari kysyä, että oliko se allas 25 m suuntaansa? Ja juoksurata oli ilmeisesti 261 m? Vai miten oli?

Sen verran tiedän, että 09-erä LJK:ta on n. 50 miestä vahva, kun taas 08 (jossa on kaksi kaveriani) on 82 miestä vahva. Että pistäkääs nyt pojat ne sisäänpääsylukemat uusiks vuodella 2010 :D

Veikkaan vaan, että erot ovat kasvaneet kunnon osalta. Osa hakee yksinkertaisesti aivan liian kehnolla kunnolla. Eikös sen kutsupaperin kirjoitusasukin viittaa hieman siihen: "älä vaivaudu paikalle, mikäli et koe täyttäväsi vaatimuksia" yms.

Kyllähän nuo "hyvät" ja "huonot" vuodet varmaan syklittelee jonkin verran.

Onko tietoa kuinka moni niistä fyysisistä oikein saa riittävät pisteet eli paljonko psykologisissa sitten porukkaa lopulta tippuu? Tuntuu että kunto puolen saa kyllä kuntoon, mutta psykoihin ei paljoa itse mahda vaikuttaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom