Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm, jalat on vähän hellänä juoksusta. Näköjään penikkatauti alkaa taas vaivaamaan kun juoksua lisäilee. Harvinaisen vittumainen vaiva.

Mulla taas puolestaan tuli rakot jalan pohjiin, kun innostuin eilen juoksemaan asvaltilla pitkän matkaa ja melkosen kovaa. Päälle sama matka kävelyä...kyllä kirveli.

Vituttaa vaan, kun just saa paranneltua yhden vaivan, toista pukkaa tilalle. Vielä muutama päivä sitten onnistuin juoksemaan varpaan verille ja jalkapöydän kipeäksi.

Pari päivää pyöräilyä korvikkeeksi...

Lonkankoukistajat kipeinä ollu 2vk putkee eli nyt on pienen tauon paikka juoksusta.

Nyt on ollu muutaman päivän jalkapohjat kunnossa. Katsotaan mikä hajoaa seuraavaksi. Varmaankin perse.

On se hyvä pitää taukoakin. Huomasin meinaan tällä viikolla.

Mitenkäs jätkät muuten on noita palauttavia harjotuksia tehny? Edellisvuoden ketjussa joku kehu juosseensa 40km viikossa, musta tuntuu et 25 aika maksimi minkä ehtii, ja jos tosta vetää osan kevyenä, nii en oikee jaksa uskoo et kauheesti kehittyy.

Loukkaantumiset ja sairastumiset sais kyllä kieltää lailla, ei noista oo mitää hyötyä kenellekkää :D

Itellä 3 lenkkiä, pari kertaa uimassa ja 3-4 punttisalikertaa viikossa tulee varmaan kesällä olemaan aika perus treeniä. En varmaan viitsi juosta enempää kuin 20-25 km viikossa. Tavoitteena on kuitenkin kehittyä enemmän lyhyen kun pitkän matkan juoksussa.

Moro taas! Olin kanssa viime kerralla ja hylsy tuli mut nyt alko taas himottaa toi juttu. Mitä mieltä ootte kannattaako hakee uusiks? Psykoista ei riittäny pisteet mutta toisaalta ottivat vähemmän porukkaa sisälle eikö totta? Heinäkuussa meen nyt spolleks ja toivottavasti siellä pystyy treenaamaan.:)

Salia 4 kertaa viikkoon, maantiepyöräilyä pari 60 km lenkkiä viikkoon ja lenkkiä sen verran, että tulee töihin juostua se pari kertaa viikossa, eli yhteensä tulloopi jotain 12 km ravaamista viikkoon. Ei vielä jalka kestä oikein tuota lenkkeilyä varsinkaan asfaltilla. Uimassa on nyt kanssa tullut aina välillä aamuisin käytyä ehkä kerran pari viikossa, jos sitäkään.

Jokatapauksessa työt rajoittaa pahasti varsinkin tuota palautumispuolta, mutta eiköhän se siitä.

Tällä hetkellä tulee juostua noin 50km viikossa ja lisäksi 3 kertaa salilla. Kesällä alkaa sit se oikee treenaaminen, kun silloin ei ajasta tule puutetta ;)

Hurja määrä tuo 50km itsellä 25km tällä hetkellä. 3x7km ja sitten noita vetoja tulee varmaan toi 4km noin.

Moro,
Vihdoin sain tänneki jotain kirjotettua. Tavoitteena tosiaan olisi hakea tuohon 2010 ryhmään.

Olen hieman kehnosti jaksanut treenata tähän mennessä ja viimeaikaiset sairastelut ovat olleet suurta takapakkia, mutta nyt olis tarkotus alottaa kunnon treenaus. Ja juuri tähän tarttisin nyt vähän neuvoa. Lihaskunnon pitäis olla suht hyvin paketissa, tietenkin sitäkin tulee treenattua paljon, mutta siinä ei pitäisi tulla ongelmia. Eniten mua mietityttää tuo juoksu. Lähtökohdat cooperin kohdalla ovat siinä 2700-2800 paikkeilla. Tätä pitäis pystyä kehittymään sinne 3000 paremmalle puolelle.
Elikkäs minkälaista juoksutreeniä mun tulis harjoittaa? Pari pitkää ja yks lyhyempi kovemmalla temmolla? Ehdotuksia ja vaikka kokonaisia treeniohjelmia otan enemmän kuin mielelläni vastaan. Tosiaan juoksukunnosta vielä se, että viime vuodet on tullu sen verran laiskasti juostua, että peruskuntokin on varmasti päässyt tippumaan, joten alku tulis varmaa ottaa "rauhallisemmin".

Ja ettei heti tule sanomista siitä, että toin juuri oman tilanteeni esille enkä etsinyt/lukenut aikaisempia viestejä "ongelmani" ratkaisemiseksi, tarkoitus on siis tuoda keskustelua jälleen treenin aloittamiseen ja treeniohjelmiin. Eikä tämän keskustelun yleinen herättelykään varmaan ole pahasta :)

Hyvä kun alotit keskustelun aiheesta. :)

Minä olen tykännyt käydä joka päivä lenkillä ja 3 päivänä viikossa salilla. Päivinä jona en käy salilla teen vielä lenkin jälkeen intervallit.

Takkutukka, sä voisit vähä hiljentää, ni me muutki pysytää perässä sitte reppujuoksussa. Ei vaan, iso hatunnosto noille treenimäärille:thumbs:

Täältä varmasti löytyy enemmän tieto ku iteltä, nii mitä mieltä ootte: ma, ke ja pe mulla on tunnin vaparitreenit, kannattaako siihen alle/ päälle vetää juoksua tai kuntopiiriä? Jaksamisen puolesta ei sinänsä oo ongelma, mutta ei mitään hajua et onko toi hyvä vai huono ratkasu kehityksen kannalta. Vaihtoehtona tietty jättää muu reeni muille päiville.

Sider: edellinen kappale varmaa söi mun uskottavuuden, mut suosittelen, että alotat vähä rauhallisemmalla ja pidemmällä lenkillä. Muista kuitenki ottaa vauhtileikittelyä tai ihan mitä tahansa vaihtelua mukaan jo ennen ku alkaa kyllästyttää, ni jaksaa Tammikuuhun asti painaa hyvällä sykkeellä:whip: nimim. juoksin joskus samaa lenkkiä 6kk 3krt viikossa:D

Tsemppiä ja terveitä reenipäiviä kaikille!

Voin antaa kelpovinkin kuinka fyysisistä testeistä saa täydet pisteet :)
Ruvetkaa hiihtämään kilpaa, teette samoja harjoitteita kuin hiihtäjät kesän ja syksyn ja talvella jos ei suksista tykkää niin lenkkiä/punttia tilalle.

Testiryhmässä oli kaksi muuta hiihtäjää minun lisäksi, kaikki saimme täydet pojot fyysisistä testeistä ;)
Henkinen puoli onkin sitten asia erikseen, siitäpä ei ole mainittavaa :D

Muistaakaa kuitenkin, että hiihtäjä on aina hiihtäjä. Voi nuo treenit osoittautua monelle keltanokalle liian rajuksi hätäisen mietinnän tuloksena. Eli ei kannata mitään erikoisia päähänpistoja ottaa harteilleen vaan treenaa oman kyvyn ja rajoitteiden puitteissa. Tuskin kuntonne paranee oleellisesti huolimatta siitä, että juoksette/hiihdätte/runkkaatte 100 km per viikko sen sijaan, että puolet vähemmän riittäisi mahdollistaen sivussa myös paremman palautumisen.

Anti Laama tekee fiksusti, kun rajoittaa tuohon määrään juoksut. Meinaan määrä ei korvaa laatua. Mutta kuten aina: kukin tyylillään. Tässä vain mun näkemys asiasta nyt kun jälleen neuvoja kysellään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom