Laskuvarjojääkäriksi 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stander
  • Aloitettu Aloitettu
Punnerruksia harjotellaan punnertamalla. Ja tuleehan tota penkkiä ja rintalihaksia muutenkin treenailtuu pari kertaa viikossa salilla.

Aika paskaa juoksennella tällä uudella ruokavaliolla. Ei mitään voimaa tunnu olevan.
Suosittelen kapeeta penkkiä. Toimii itellä parhaiten, mutta kaikki työntävät liikkeet on hyviä. Joskus on tullut penkkiä nosteltua enemmänkin, ja punnerrukset ja kapea penkki kulki käsi kädessä. :hyvä:

Jos jollain on vatsoihin jotain vinkkejä niin ovat enemmän kuin tervetulleita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin no, kapea penkki on pääasiassa ojentajaliike. Ojentajat saa itsellä kyllä reeniä muutenkin. Tuo perus testivatsaliike on ehkä 30% vatsalihaksilla ja loput lonkankuokistajilla tehtävä liike. Kannattaa samalla lailla käyttää voimaa alas menoon kuin ylös punnertamiseen niin sujuu nopeasti.

Tohon punnerrusten parantamiseen suosittelen kans penkkiä mut ihan normi leveellä otteella. Ei maksimeja vaan ihan pitkiä sarjoja. :rolleyes: Pari vuotta sitten meni 30s n.35 ja kun treenasin sen kevään ni sen jälkeen meni 44 eli omalla kohdalla ainakin auttoi.

Stander: Mitkä mahtaa olla sun muut mitat jos nyt oot siin 70kg paikkeilla, ku et siin kuvas kyl ihan höyheneltäkään näyttäny? :D

Mä oon siinä 175 cm paikkeilla ja about kympin rasvoilla. Tosin nyt oon jonkin verran alle
70 kg. Vielä pitäis rasvoja jonkin verran tiputtaa; 6-8 % olis aika bueno. Kuitenkin maltilla mennään, ettei voimataso laske.

Ja kyllä penkkiä kannattaa dippien tukemana hinkata. Sanomattakin selvää, että ne vahvistaa punnerruslihaksia.

Yup, en itekkään haluaisi että yhtään tätä hyvin hyvin vähäistä mutta sitäkin kovemmalla työllä paikalleen hinkattua lihaa katoaisi. Aika maltillisesti pitää mennä ravinnon suhteen.

Itse teen lyhyitä sarjoja raskailla painoilla, mutta en hirveästi energiaa tuhlaa punerruksien treenaamiseen. Vatsat ovat huolenaihe. Ilmeisesti kannatta kehittää kaikkia tukilihaksia ja mahdollisimman monipuolisesti.. Kommentteja?

joo kaikkia lihaksia monipuolisesti. Kyykky ja mave on tosi hyvii tukilihaksille, mut jos ne tekee väärin ni sitte ei niin hyviä. Itellä on heikko paikka tuo selkä. Takareisi on taas kunnos ja tänää sali jos kokeisiin lukemiselta kerkee.

Itse teen lyhyitä sarjoja raskailla painoilla, mutta en hirveästi energiaa tuhlaa punerruksien treenaamiseen. Vatsat ovat huolenaihe. Ilmeisesti kannatta kehittää kaikkia tukilihaksia ja mahdollisimman monipuolisesti.. Kommentteja?

Vatsalihasten teko on mielestäni melko pitkälle tekniikkalaji. Pitää osata tavallaan ponnistaa sieltä alhaalta, niin säästää energiaa. Ja punnerruksista sen verran, että kun muistaa hengittää koko ajan kun tekee liikettä, niin jaksaa huomattavasti paremmin. Alhaalla ollessa hengittää ulospäin ja ylhäällä ollessa/ylös noustessa nappaa ilmaa keuhkoihin.

Vatsalihasten teko on mielestäni melko pitkälle tekniikkalaji. Pitää osata tavallaan ponnistaa sieltä alhaalta, niin säästää energiaa. Ja punnerruksista sen verran, että kun muistaa hengittää koko ajan kun tekee liikettä, niin jaksaa huomattavasti paremmin. Alhaalla ollessa hengittää ulospäin ja ylhäällä ollessa/ylös noustessa nappaa ilmaa keuhkoihin.
Eli alavatsa ja kyljet tekevät ns. sykäyksen? Nämä siis kuntoon?

Eiköhän kannata vaan treenata vatsoja mahdollisimman monipuolisesti muistaen kuitenkin ottaa istumaannousut eri variaatioineen säännöllisesti treenikiertoon. Ja istumaannousut ei mene lonkankoukistajille tai selälle, mikäli tekee esim. ilman jalkatukea. Ja mä oon huomannut, että roomalaisessa pystyy jyrkässäkin kulmassa tekemään pitkää sarjaa, kunhan lämmittelypuoli on kunnossa.

Voiko muutea enää hakea ljk ja erikoisrajajääkäriksi, vaikka ei laittanu siihen kutsunta lappuun että pyrkii sinne? En ollu varma ennen terveystarkastusta että haenko ees. Kannattaako niistä ees mainita kutsunnoissa?

Voiko muutea enää hakea ljk ja erikoisrajajääkäriksi, vaikka ei laittanu siihen kutsunta lappuun että pyrkii sinne? En ollu varma ennen terveystarkastusta että haenko ees. Kannattaako niistä ees mainita kutsunnoissa?
voi hakea. en itekkä pistäny niihi papruihi mitään enkä kutsunnoissa asiasta maininnu. tuskin niitä ees olis kiinnostanu:)

Ei sillä kutsunnoissa ole väliä jos mainitsee. Ne heput sitten ehkä asiasta selittelee vähän ja joudut sitten samat asiat käymään siellä läpi kun kaikki muutkin siltä varalta ettet pääse.

En mäkään kutsunnoissa maininnut mitään että olisin tänne hakemassa. Kuten joku mainitsikin niin tuskin niitä olisi kiinnostanut. Homma oli muutenkin nopeasti ohi,totesin että "merivoimat olis kivat" , nimet alle ja uus sisään :D

Kertokaahan muut vinkkejä tohon 4 metrin sukellukseen, kun meikäläisellä tuntuu olevan vähän siinä vaikeuksia. Pohjaa kohti kyllä pääsen, mutta jossain vaihessa/tietyssä syvyydessä alkaa keuhkoissa tuntuun siltä kuin ne alkaisivat painumaan kasaan ja ei tunnu hyvältä jatkaa syvemmälle. Liittyyköhän tähän joku korvien paineentasaus tai vastaava? Onkohan muilla vastaavanlaisia ongelmia?

Emmä mikään vitun naapuri ole...

Asiaan. Olishan se ihan jees edes kerran koittaa maratonia, mutta emmä ole vielä kerinny juoksemaan kovin pitkiä matkoja vähään aikaan.

Mites teidän treenit on menny? Olettekos terveenä pysyny? Äsken kävin heittää pienen flunssakuumetauon jälkeen Cooperin hetken mielijohteesta. Kyllähän sieltä 3400 m rapsahti kuin ripuli kiljukännien päälle. 200 metriä parannusta vanhaan ennätykseen, ja 3500 m oli ihan nurkan takana; tuli meinaan juostua tasaista vauhtia ilman loppuspurttia koko matkan. Emmä kyllä nyt mitään spurtteja olis edes kyennyt ottamaan, sen verran neitsyt olo vielä oli juostessa...

Ens viikolla alkaa aamulenkit. Hip hei, sanoi hintti DTM:ssä ja tarrasi perseestä.

Emmä mikään vitun naapuri ole...

Asiaan. Olishan se ihan jees edes kerran koittaa maratonia, mutta emmä ole vielä kerinny juoksemaan kovin pitkiä matkoja vähään aikaan.

Mites teidän treenit on menny? Olettekos terveenä pysyny? Äsken kävin heittää pienen flunssakuumetauon jälkeen Cooperin hetken mielijohteesta. Kyllähän sieltä 3400 m rapsahti kuin ripuli kiljukännien päälle. 200 metriä parannusta vanhaan ennätykseen, ja 3500 m oli ihan nurkan takana; tuli meinaan juostua tasaista vauhtia ilman loppuspurttia koko matkan. Emmä kyllä nyt mitään spurtteja olis edes kyennyt ottamaan, sen verran neitsyt olo vielä oli juostessa...

Ens viikolla alkaa aamulenkit. Hip hei, sanoi hintti DTM:ssä ja tarrasi perseestä.

Kun noin saakelin kovia tuloksia tulee, niin laitas, että millasta lenkkiä oot juossu 2700m+ tuloksilla.

Mä en suoranaisesti ole pitkän matkan mies, koska se on mun mielestä ihan saatanan puuduttavaa. Yleensä tulee vedettyä max. 8-10 km lenkkejä sellaisella ripeällä mutta suhteellisen leppoisalla tahdilla. Ja onhan mulla jo viime vuosi treeniä alla, jolloin lähtökohdat oli 2700-2800 m Cooper ja joka nousi puolessa vuodessa aina 3200 m asti.

Täytyy kuitenkin aina muistaa, että jokaiselle sopii omanlaiset treenimetodit. Vaihtelu kannattaa ja eteenpäin mennään vaikka lyijyt kintuissa. Mitään yleispäteviä ohjeita on vaikea antaa. Valinnoista se on pitkälti kiinni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom