Laskuvarjojääkäriksi 2006

muuten osaisiko joku kertoa, että mikä on siinä hiihdossa tavoite aika(normi kelillä)??
kaikissa lapuissa aina lukee "pisteporrastus 1p/min"

PS. nyky kunnolla lihaskunto testeistä voisin odotella täysiä pisteitä, mutta en sitten tiedä, että miten paljon siellä jännittää -- juoksu mulla heikoin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sportti sanoi:
muuten osaisiko joku kertoa, että mikä on siinä hiihdossa tavoite aika(normi kelillä)??
kaikissa lapuissa aina lukee "pisteporrastus 1p/min"

PS. nyky kunnolla lihaskunto testeistä voisin odotella täysiä pisteitä, mutta en sitten tiedä, että miten paljon siellä jännittää -- juoksu mulla heikoin

Tuo hiihdon pisteytys menee täysin kelin mukaan... Niillä on jotkut taulukot joista katsovat joka hiihtopäivälle omat pisterajat. Todella kovaa saat kyllä painaa, mikäli täydet meinaat saada. Normaalisti hyvin harva saa hiihdossa täysiä pongoja.

Tuo jännitys ei kyllä vie yhtään pois. Ainoa mikä voi vaikuttaa (heikkokuntoisilla) ovat edelliset lajit.

joo en usko myöskään, että pääsisin lähellekään täysiä, mutta jos siitä muutaman pojon sais, ni se olis ihan hyvä -- jos saisin lihaskunto/uinti 18 - 19 ja kuvitellusti juoksusta minimin 10 , niin hiihdosta olis kyllä vielä saatava n. 4 pojoo, jotta jatko odottais

Itse sain viime vuonna hiihdosta juuri ne 4 vaivaista pongoa (28,x min). Täytyy kyllä myöntää, että en todellakaan osaa hiihtää. Muutenkin oon kaikissa lajeissa tasaisen pska..

mites muilla uttiin pyrkijöillä, onko teillä tällä hetkellä mitään kipuja/ haittoja/jotain , mikä haittais treenaamista??
itellä on tullu ny vasen kyynerpää kipeeks , enemmän lämmittelyä ennen punnertamista??

Täälläpäin reenit menee vähän vituilleen :(

eile oli lenkki kahden viikon tauon jälkeen, ja oli kyllä suoraan helvetistä.
Yhen viikon ryyppäsin, ja toinen viikko meni sairaana. Ja se kyllä tuntu lenkillä.

Noh..jospa tämä tästä. Nyt vejetään vaan kovaa reeniä. Onhan tässä vielä aikaa reilusti kuukausi testeihin. Jos nyt edes sinne asti pääsee.

Joko porukka on suksilla käyny?

Kävin eilen suksilla vähän testailee, ihan lupaavalta vaikuttaa että voisi siitä saada pisteitä jonkin verran. Että aina vaan hiihtämään kuin mahdollista

ztume sanoi:
"... Jos nyt edes sinne asti pääsee..."
nii mulle tuli myös mieleen, että mitä jos en pääse edes testeihin... onko kenelläkään tietoa, että minkälaiset syyt vois papereissa olla karsivia??
kumminkin pidän itteeni ihan suht normina kahdella jalalla kävelevänä ihmisenä, mutta se pelko riipii selkärankaa...

Kyllä sinne testeihin kutsutaan lähes kaikki, jotka ovat hakeneet. Viime vuonna taisi hakijoita olla 602 ja >590 kutsuttiin testeihin. Ensi viikolla tulee lähes kaikille kutsu.

Hiihtokausi tuli avattua tänään. Ulkorakennuksesta löytyi isännän 70 luvulta peräisin olevat pölyn peittämät laudan pätkät. Ladun tein läheiselle pellolle, jossa paikoitellen lunta oli todella vähän. Mutta kyllä se ihan hauskaa oli, täynnä kömpelyyttä ja vaarallisia tilanteita.
Uinti on vihdoinkin alkanut sujua toivotulla tavalla, vois jättää pikku hiljaa lasitkin pois. Repun kanssa en ole pariin viikkoon käynyt sotkemassa, mutta muuten on juoksu kulkenut.
Moniko täältä on astumassa Tammikuussa jonnekkin palvelukseen? Itse menen säkylään.

taika-jim!
Miten reenailit/reenaat tuota uintia?ja minkälaisia matkoja.
Itselläkin tuottaa vieläkin todella suuria vaikeuksia tuo uinti. Joten jos osaat jotakin vinkkiä antaa?
Tekniikka on jotenkin hallussa,mutta hengästyn niin pirun nopeesti,ettei yksinkertaisesti pysty uimaan (kroolissa siis).

Olisikohan minkäänlaisia mahdollisuuksia siellä testeissä selvitä rinta uinnilla?

ztume,
pulikoin tyyliin 200m kroolia, jonka jälkeen laudan kanssa 100m potkuihin ja asentoon keskittyen. Tollasta joku 40 min ajan. Toki siis pysähdyn aina 50m kohdalla pieneksi hetkeksi (n.5-10s) ja välillä jään pidemmäksi aikaa venyttelemään. Rentous, hyvä hengitysrytmi ja mahdollisimman laajat liikkeet auttavat. Ainakin minua. Kannattaa myös kokeilla miltä uinti tuntuu kovan juoksun jälkeen.
Kaverini sanoi uineensa rintaa viime vuonna ja selvisikin testeistä lääkäriä lukuunottamatta. Itse en ks. tyyliä osaa ollenkaan joten kroolilla on mentävä.

Mitä mieltä olette muuten käännöksen opettelusta? Onko se täysin turhaa altaassa jossa uidaan ilman laseja (käännöksen tekeminen itsellä ainakin vaikeutuu) ja samaan aikaan siellä räpiköi useita muita päättäväisiä nuoriamiehiä kohti 3pisteen suoritusta?

jos sillä samalla radalla ui useita muitakin, ni se saattaa olla hieman riskiä, mutta jos sen osaa hyvin, niin kyllä se nopeampi on (kuper-keikkakäännös!?)
tavis käännös (rintauinti) toimii toki myös ihan hyvin ja itse suosin sitä, koska voin olla täysin varma, että mulla ei mene vettä yhtään nenään

Meinasin kyllä kuperkeikkaa ja en osaa sitä ollenkaan hyvin. Idea on selvillä mutta tuntuu että kannattaa jättää varmaan se tekemättä ja tyytyä normaali käännökseen.

maitohappo sanoi:
Joko muuten on kutsuja testeihin jollekkin alkanut tulla? Pitääkö tässä huolestua kun ei kutsua kuulu?

Ei oo syytä huolestua, ei oo täälläkään vielä näkyny.
Ja täytyy muistaa et kutsu voi tulla vasta ens viikolla!
Ainaki viime vuonna joilleki tuli tyyliin 19-20. päivä joulukuuta!
Toki se voi kilahtaa postilaatikkoon jo tyyliin huomenna, mistä mä sen tietäisin!:D

mä kanssa aloin jo vähän huolestua kirjeestä :D
--> maitohappo : jos se ei suju, niin se tavis-käännös on kyllä ihan toimiva ja siinä ei ole sitten niitä epäonnistumisen riskejä, paitsi vim. keväänä ponnistin päädystä niin kovaa, että mun vasemman jalan lihakset löi kiinni ja matka tyssäs siihen (en tiedä tarkkaa lääketieteellistä syytä siihen) -- en päässy ite ees altaasta pois :D :D (ei ollu kyl kivaa...)

ja vielä tohon uintiin, että itse uin cooperin käyttämällä taviskäännöstä ja tulokseks sain 660m , uin rintaa. eli käännös ei ainakaan mun tasolla paljoa pitemmillä matkoilla aikaan vaikuta.
PS. älkää käsittäkö väärin "...mun tasolla..":) - lukekaa ".. mulla .."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom