Tässä tarttis nyt viimehetken vinkkejä treeniin. Edelliset sepostukset mun treenaamisesta on tässä threadissa...
Eli, tällä hetkellä viikko-ohjelma:
1*joku 40min juoksu, aerobinen
1*65-75min "pitkä" juoksu, aerobinen
1*kevyt uinti, n. puol tuntia
2*repun kanssa intervalli 7*arviolta 450m, syke vedossa 180-185, veto kestää n.1m 50-55sek, noita jaksas varmaan joku 3 putkeen. Hölkkäpalautus, sama matka.
-Nyt ajattelin vetää viimesen kuukauden kolme intervallia viikkoon ja yhen pidemmän lenkin ja ton kevyen uinnin.
3*kuntopiiri n.10-15min, kehonpainolla 1 kierros:
1. Kyykky
2. Punnerrus
3. Istumaannousu
4. Selän ojennus
5. Askelkyykkyhyppely (vaihoin askelkyykyn tähän, ihan järjetöntä tehä joku 10min pelkkiä askelkyykkyjä..)
6. Punnerrus, kapea
7. Jalannostot maaten
8. Jalan+käden nosto ristiin (alaselkä)
9. Punnerrus jalat korokkeella
10. Istumaannousu kierrolla
11. Jalkojen+käsien nosto (alaselkä)
-Alotin suht alhaalta ja lisäilin toistoja kunnes sitten meni ehkä pikkasen ylikin mulle, 100+ kyykyn jälkeen on kiva alkaa punnertamaan... Ja muutenkin ei kait oo järkevää vetää ihan helvetin hapoille. Nyt sitten oon tehny pari vkoa silleen että lopetan kun on "kohtuullisesti" hapoilla ja siirryn seuraavaan liikkeeseen. Kevyessä treenissä tiputan vielä toistoja kovasta. 2 kovaa+1 kevyt/vko.
Plus sitten leukoja vetelin 3 kertaa päivässä 7 toiston sarjan (maksimi 10-11). Tää oli joku Pavel Tsatsoulinen juttu, näköjään vaan toi volyymi oli mulle liikaa, tein tota 6 päivää viikossa, 3 viikkoa ja ei tulosta. Nyt pitäs keksii jotain uutta. Kuntopiirikään ei tuota tulosta. Punnerran suunnilleen samanverran ku puol vuotta sitte (nyt menis joku 30-35, hohoo! Ja ton kyykytyksen jälkeen maximi on varmaan alle 30). Vatsoissa sama homma, joku 50 tulee minuutissa jos jalat on kiinni jossain niinkun testissä saa olla. Oon kokeillu erilaisia kuntopiirejä mutta ei ni ei.
Heittäkääs nyt akkiä jotain neuvoja. Onkohan ees mahollista saada toi juoksu menee 12minuuttiin? Kokeilin joku reilu 3kk sitten viittä kilsaa repulla radalla vetämättä piippuun ja tuli karvan päälle 26min. Uinnissa saan kyllä sen 2p ja vauhdittomassa pituudessa tulee yli 2.2m=2p.
Vauhditonta pituutta sain pikkasen lisää kun yksinkertasesti vaan hypin pari kertaa viikossa.. Alussa se oli just vähän alle 2.2 ja jossain vaiheessa sitten hyppäsin 2.4m. Nyt tullu taas pikkasen alas ku ei oo hyppiny niin usein.
Huhhuh mittä tuloksia Orange.. Mikäs on treenitausta? Varmaan sulla olis heittää jotain vinkkiä?
Alkaa vituttamaan kun ite päätin lopettaa salitreenin tossa pari kuukautta takaperin ja panostaa tähän juoksuun ja kuntopiiriin. Ja näin, tässä sitä ollaan, 71kg/188cm ja säälittävät tulokset kaikin puolin. Paino tippuu koko ajan, siitä asti kun alotin 9kk sitte treenaa. Tähän on varmasti vaikuttanu se että en oo vaan tajunnu syödä enemmän, pitäny ruokamäärän samana,
vaikka painoo tullu 2kg/kk alas. Ideahan oli alussa pitää ruokamäärä kohtuullisena että sitten intissä ei tuu stoppi kun ei saa mättää ihan helkkaristi.