Laskuvarjojääkäriksi 2004

Sun kannattaa kuule vähän tutustua joihinkin artikkeleihin tuolla sivulla jonka annoin. Juoksukuntoa harvoin parannetaan sillä, että painetaan täysiä. Yleensä treenissä juostaan paljon hiljempaa, mutta pidempiä matkoja ja kun nopeutta treenataan, niin sitä tehdään intervallien kautta. Intervallit siis tarkoittaa sitä, että juostaan esim. 400m tavoitenopeutta, jonka jälkeen pidetään tauko ja toistetaan sitten 4 kertaa tai enemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä tarttis nyt viimehetken vinkkejä treeniin. Edelliset sepostukset mun treenaamisesta on tässä threadissa...

Eli, tällä hetkellä viikko-ohjelma:
1*joku 40min juoksu, aerobinen
1*65-75min "pitkä" juoksu, aerobinen
1*kevyt uinti, n. puol tuntia
2*repun kanssa intervalli 7*arviolta 450m, syke vedossa 180-185, veto kestää n.1m 50-55sek, noita jaksas varmaan joku 3 putkeen. Hölkkäpalautus, sama matka.

-Nyt ajattelin vetää viimesen kuukauden kolme intervallia viikkoon ja yhen pidemmän lenkin ja ton kevyen uinnin.

3*kuntopiiri n.10-15min, kehonpainolla 1 kierros:

1. Kyykky
2. Punnerrus
3. Istumaannousu
4. Selän ojennus
5. Askelkyykkyhyppely (vaihoin askelkyykyn tähän, ihan järjetöntä tehä joku 10min pelkkiä askelkyykkyjä..)
6. Punnerrus, kapea
7. Jalannostot maaten
8. Jalan+käden nosto ristiin (alaselkä)
9. Punnerrus jalat korokkeella
10. Istumaannousu kierrolla
11. Jalkojen+käsien nosto (alaselkä)

-Alotin suht alhaalta ja lisäilin toistoja kunnes sitten meni ehkä pikkasen ylikin mulle, 100+ kyykyn jälkeen on kiva alkaa punnertamaan... Ja muutenkin ei kait oo järkevää vetää ihan helvetin hapoille. Nyt sitten oon tehny pari vkoa silleen että lopetan kun on "kohtuullisesti" hapoilla ja siirryn seuraavaan liikkeeseen. Kevyessä treenissä tiputan vielä toistoja kovasta. 2 kovaa+1 kevyt/vko.

Plus sitten leukoja vetelin 3 kertaa päivässä 7 toiston sarjan (maksimi 10-11). Tää oli joku Pavel Tsatsoulinen juttu, näköjään vaan toi volyymi oli mulle liikaa, tein tota 6 päivää viikossa, 3 viikkoa ja ei tulosta. Nyt pitäs keksii jotain uutta. Kuntopiirikään ei tuota tulosta. Punnerran suunnilleen samanverran ku puol vuotta sitte (nyt menis joku 30-35, hohoo! Ja ton kyykytyksen jälkeen maximi on varmaan alle 30). Vatsoissa sama homma, joku 50 tulee minuutissa jos jalat on kiinni jossain niinkun testissä saa olla. Oon kokeillu erilaisia kuntopiirejä mutta ei ni ei.

Heittäkääs nyt akkiä jotain neuvoja. Onkohan ees mahollista saada toi juoksu menee 12minuuttiin? Kokeilin joku reilu 3kk sitten viittä kilsaa repulla radalla vetämättä piippuun ja tuli karvan päälle 26min. Uinnissa saan kyllä sen 2p ja vauhdittomassa pituudessa tulee yli 2.2m=2p.

Vauhditonta pituutta sain pikkasen lisää kun yksinkertasesti vaan hypin pari kertaa viikossa.. Alussa se oli just vähän alle 2.2 ja jossain vaiheessa sitten hyppäsin 2.4m. Nyt tullu taas pikkasen alas ku ei oo hyppiny niin usein.

Huhhuh mittä tuloksia Orange.. Mikäs on treenitausta? Varmaan sulla olis heittää jotain vinkkiä?

Alkaa vituttamaan kun ite päätin lopettaa salitreenin tossa pari kuukautta takaperin ja panostaa tähän juoksuun ja kuntopiiriin. Ja näin, tässä sitä ollaan, 71kg/188cm ja säälittävät tulokset kaikin puolin. Paino tippuu koko ajan, siitä asti kun alotin 9kk sitte treenaa. Tähän on varmasti vaikuttanu se että en oo vaan tajunnu syödä enemmän, pitäny ruokamäärän samana, :david: vaikka painoo tullu 2kg/kk alas. Ideahan oli alussa pitää ruokamäärä kohtuullisena että sitten intissä ei tuu stoppi kun ei saa mättää ihan helkkaristi.

Mun treenit on tällä hetkellä

3*lenkki Ke Pe Su
3*puntti Ti To La

Ja heti kun lumet tulee niin.

1* lenkki Ke
3*hiihto Ti To La
2*puntti Ma PE

Kertokaahan onko järkeä käydä lenkillä
samana päivänä kun on käynyt puntilla?
Haittaako lihasten palautumista?

Sattunu jäämään kamppailu laji treenit vähäks
aikaa.

Jos viitsitte niin heittäkääpäs jotain
hyödyllisiä linkkejä Kolmijakoisesta Juoksu ohjelmasta
tai muusta vastaavasta?

:arvi:

Originally posted by Matsku

Kertokaahan onko järkeä käydä lenkillä
samana päivänä kun on käynyt puntilla?
Haittaako lihasten palautumista?

Ainakin itse testeissä juoksu tehdään lihaskuntotestin päälle, eli kannattaa ehkä sillon-sun-tällön tehdä silleen, että vetää vatsat, punnerrukset ja leuat ennen hölkkää..

Jesh. Eli jos täällä nyt olisi joku juoksija tai vastaava ja voisi sanoa että onko liikaa vetää 3 intervallia+1 pidempi juoksu viikkoon? Yleensä noissa 5k ohjelmissa on 1 intervalli vain mutta myös pitkä juoksu ja tempojuoksu. Tempojuoksua en ajatellu tehdä..

Eli, käykö näin?

Originally posted by Nike
Jesh. Eli jos täällä nyt olisi joku juoksija tai vastaava ja voisi sanoa että onko liikaa vetää 3 intervallia+1 pidempi juoksu viikkoon? Yleensä noissa 5k ohjelmissa on 1 intervalli vain mutta myös pitkä juoksu ja tempojuoksu. Tempojuoksua en ajatellu tehdä..

Eli, käykö näin?
`

No en ole itse juoksija, mutta juoksuharjoittelusta osana nyrkkeilyharjoittelua juttelin SM-mitalisti nyrkkeiljän kanssa ja hän sanoi ettei kovia intervalli treenejä kannata vetää kuin kerta vkoon tai kahteen ja silloin kovaa. Eli siis laatu korvaisi määrän tässäkin asiassa.

Muutenkin kuin katsoin sun ohjelmaa, niin IMO teet liikaa ja ehkä määrä ja palautuminen kärsii eli tee mieluummin harvemmin, mutta laadullisesti parempia harjoitteita esim. 2*vko pidempi ja rauhallisempi lenkki(hiihtoa talvella toinen) n45min-90min niin ettet ole hapoilla näiden jälkeen, 1*vkoa lyhyt, intensiivinen ja rankka lenkki esim.mäkijuoksua/vetoja/loikkia. Lisäksi 2*vko puntti/lihaskuntoharjoitus mikä keskittyy enemmän ylä-/keskivartaloon koska juoksut rassaavat jo jalkoja. Silloin tällöin rauhallinen ja tekniikkahakuinen uinti, joka auttaa palautumisessa ja parantaa uintiasi.

Ei varmastikaan ole paras mahdollinen tapa, koska enhän minä mikään guru ole....

fak. Tässä on nyt ollut leposyke koholla nelisen päivää ja se nousee hölkässäkin normaalia korkeammaksi(+noin 10 lyöntiä levossa/liikkuessa,selkeesti koholla kuitenkin). Pitäskö treeniä keventää vai? Viime viikolla en tehny kun yhen intervallin ja kaks kuntopiiriä, eli pikkasen vähemmän kun yleensä, stressiä kun on ollu. Vauhti tossa intervallissa on ollu kyllä pikkasen yläkanttiin. Eilen jätin lenkin väliin.

Pitäskö tosta sykkeestä ny huolestua? Ja jotenkin tuntuu että olis palautunu hiukka hitaammin viime kuntopiiristä, vaikka kevyt oli. Vai voikos tässä vaan jatkaa treeniä ja toivoa että toi tosta tasaantuu? Siis tietenkin en tekis enään kahta interpallia viikkoon, väähn kohtuullisemmin..

Voi helvetti, ei tällasta, just ennen testejä.

Taidat ottaa vähän turhankin paljon stressiä noista testeistä.. Rennosti vaan niin hyvä tulee. :kippis1:

Itellehän tuli vissiin toi A-virus, että kotona röhitään, eikä treenistä tietookaan. Naureskelinkin sitä, kun syksyllä oli kuuden viikon ajan lievä flunssa päällä, ja nyt tuli tää. Just ku vähän aikaa saanu treenailla:( .

Nooh.. Ajattelin, etten aio tehdä noista testeistä mitään elämää suurempaa numeroa. Kattoo nyt ensin, että pääseekö edes sinne testeihin, ja jos testeihin pääsen niin parhaani siellä teen.:thumbs: Nyt kinkkua vaan jouluna naamaan niin hyvä tulee :joulu8:

Niin muutes, ilmotelkaas tänne jos saatte sen kutsun testeihin, ni ei tartte turhaa odotella, jos ei itse tule kutsutuksi.

Itse olen myös pitänyt taukoa, viikon olen ollut juoksematta yhtään. Tietääkö joku varmasti, että onko testeissä selät,vatsat ja punnerrukset putkeen ilman taukoa?

No joo. Se on mun luonne että stressaan kun on treenistä kyse.. Vitutus on vaan niin suuri kun en oo tajunnu treenata oikein.

Mutta, olisi ihan mukava tietää että pääseekö tällasesta mahollisesta ylirasituksen tyngästä eroon nopeasti ja miten?

No tuo oikein treenaaminen on vähän sellainen ikuisuuskysymys. Aina kun tulee jotain uutta :arvi: tietoa, joka vastoin aikaisempia käsityksiäsi, olet treenannut väärin. Kyse on vain siitä miten väärin olet treenannut, ja mihin se raja sitten vedetään.

Oon samalla kannalla Halooooo:n kanssa siitä, että pienet lepojaksot ei kovan treenikauden ole ollenkaan pahasta. Pikemminkin päinvastoin, sillä levon aikana se kunto/lihaksisto paranee. :thumbs:

Originally posted by halooo
Itse olen myös pitänyt taukoa, viikon olen ollut juoksematta yhtään. Tietääkö joku varmasti, että onko testeissä selät,vatsat ja punnerrukset putkeen ilman taukoa?
Taukoja pitäisi tulla sen verran kuin menee yleiseen välppäämiseen (Jonottelu leuanvetoon, muiden suoritusten laskeminen jne.)

K35 Töpö

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom