Laskuvarjojääkäriksi 2004

Nonii, nyt on sitten kutsu Uttiin tullut... 23.1 olisi määrä juosta verenmaku suussa. Mites te muut, koska teillä on valintakokeet ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on semmonen kutina että joku tuoreempikin thriidi löytyy ;)

Broke sanoi:
Nyt on sitten testit mun osalta ohi. Päällimäisenä jäi vähän pettynyt ja turhautunut olo. Testien tulos oli omalta osaltani se, mitä odotinkin; kaikki hyvin lääkärintarkastukseen asti. Fyysiset testit toivat 34 pistettä, mikä oli sinällään ihan hyvä tulos, muttei merkitsevä minun jatkon kannalta. Se lääkärin yhteenveto minun kyvykkeedesti päästä laskuvarjojääkärikouluun oli lyhyt ja ytimekäs: emme voi ottaa tänne astmaattikkoja.

Jo edellisenä iltana naureskelin niiden mun tupakavereitten kanssa, että huomenna pahin suoritus tulee olemaan lääkärintarkastus. Se, että minut hylättiin astamani vuoksi, ei todellakaan ollut mikään yllätys, mutta ehkä sitä vain tahdo päästä haaveistaan ihan noin vain irti, vaikka mahdollisuudet niiden toteutumiseen olisi prosentin luokkaa.

Pienen katkeruuden alta kuitenkin löytyy paljon positiivistä, minkä vuoksi reissua ei voinut sanoa turhaksi. Näin ja koin paljon uutta, tietyllä tavalla ylitin omia rajojani, ja ennen kaikkea tapasin paljon hyviä tyyppejä, joiden kanssa vedetyt testit sai ihan oman värinsä. Toivotaan, että "Turku" selkävaivoistaan huolimatta pääsisi sisään, ja että "Lahti" nostaisi lahtelaisin heikkoa prosentuaalista menestystä, ja raivaisi tiensä LKJ:n "Lahden kiintiöpaikalle".

Paljon tsemppiä testiin menijöille, hoitakaa hommat kotiin. Ainiin! "VÄLIT KIINNI!!"
-Joensuu-

Varmaan veetutti Brokella. Itelläki astma ja parin vuoden päästä olisi haku tuonne ljk:hon. Pitäis jutella oman lääkärin kanssa ja kysellä, että voisiko lääkityksen lopettaa. Kun on kerta kaikki puhalluskokeet samallatasolla ellei parempia kuin muiten samanikäisten heppujen kanssa. Oliskohan mahollisuuksia keplotella tuonne jos ei olisi lääkitystä?
On se väärin, vaikka kaveri pääsi reippaasti fyysiset testit läpi ja ei pääse sisään vaikka on astmaatikko. :curs: Kyllä ihan alko itelläki tosissaan v*tuttamaan kunnolla ku luin tuon ylemmän.

Jos ei tuonne pääse niin sitten Ivaloon, siellä ei pitäisi astma vaikuttaa.

Mua kans pelottaa miten ton siitepöly allergian kanssa käy... Periaatteessa voisin olla ilman lääkkeitä keväällä, mutta en sit tiiä miten pahasti silmät ja nenä rupeis vuotamaan kun siellä metikössä vielä varmasti paljon enemmän sitä siitepölyä.

Minkäverran niistä fyysisistä testeistä yleensä on päässyt porukkaa läpi niihin psykologisiin testeihin? Kun eikös hakijoita alunperin ole joku 600?

-Joey- sanoi:
Minkäverran niistä fyysisistä testeistä yleensä on päässyt porukkaa läpi niihin psykologisiin testeihin? Kun eikös hakijoita alunperin ole joku 600?
Kaikki pääsee lääkärintarkastukseen ketkä saavat vähintään minimi sisäänpääsyyn oikeuttavat pisteet fyysisistä. Lääkärintarkastuksista pääsee psykologisiin ne ketkä sen läpäisevät. Eli periaatteessa kaikki voivat päästä psykologisiin asti kunhen selvittävät fyysisen ja lääkärintarkastuksen.

huuto500 sanoi:
Varmaan veetutti Brokella. Itelläki astma ja parin vuoden päästä olisi haku tuonne ljk:hon. Pitäis jutella oman lääkärin kanssa ja kysellä, että voisiko lääkityksen lopettaa. Kun on kerta kaikki puhalluskokeet samallatasolla ellei parempia kuin muiten samanikäisten heppujen kanssa. Oliskohan mahollisuuksia keplotella tuonne jos ei olisi lääkitystä?
On se väärin, vaikka kaveri pääsi reippaasti fyysiset testit läpi ja ei pääse sisään vaikka on astmaatikko. :curs: Kyllä ihan alko itelläki tosissaan v*tuttamaan kunnolla ku luin tuon ylemmän.

Jos ei tuonne pääse niin sitten Ivaloon, siellä ei pitäisi astma vaikuttaa.

Harmin paikka vaan, kun ne tarkistavat tietokannoista sun aikaisemmat vaivat ja sairaudet. Ei auta paljoa valehdella.

Mitenkäs, kun oon kuullu että armeijassa saa silmäleikkauksia meilkeinpä puoli-ilmaiseksi, niin ei taida auttaa kun sinne ei kuitenkaan pääse ennen testejä...? Ja testeistä taas pääse läpi ennen kuin silmät kunnossa...
Oon ite ainakin miettiny vähän että menisin jo ennen testejä jonnekkin yksityiselle silmäleikkaukseen, kun muutenkin se tulis ihan tarpeeseen, eikä pelkästään ljk:ta ajatellen.

kas-vain sanoi:
Harmin paikka vaan, kun ne tarkistavat tietokannoista sun aikaisemmat vaivat ja sairaudet. Ei auta paljoa valehdella.

Nii siltäse vähän tuntuu, ei auta paskan puhumiset siellä. Pitää alkaa ettiä uusia haasteita. Enkä ole lähellekkään ainoa, jolla olis motivaatiota ym. näihin hommiin. Mutta minkäs teet..:(

SA-intin erikoisjoukot ei etsi kaikista motivoituneinta ainesta koulutukseen, vaan sitä kaikista sitkeintä ja helpoiten asioita omaksuvaa porukkaa. Sellaista ketkä eivät tositilanteessa kyseenalaista käskyä hypätä vaikkapa kaivoon jos tarve vaatii. Miksi muuten sisäänpääyrajat ovat lähet 50% max pisteistä...?;)

kas-vain sanoi:

Ei niillä mitään tietokantoja ole. Ei PV saa ihmisten potilastietoja sen enempää kuin minä tai sinäkään. Sen takia Uttiin ja LentoRUKiin hakijoiden terveyttä testataan ja vaaditaan lääkäriltä terveystodistus.

Utissa eivät testaa allergiaa, ilmavoimissa saattavat sen hyvinkin tehdä. Valehdella voi terveyskeskuksen ja varuskunnan lääkärille niin paljon kuin kykenee niiden asioiden osalta, joita ei testata. Eri asia on, onko järkeä väittää olevansa täysin terve ja sitten saada astmakohtaus 10km lähimmästä yhteydestä sairaalaan.

pistäkääs jätkät kommenttia ketä kävivät tämän kyseisen laskuvarjojääkäri kurssin että minkälaista se meno oli siellä...

Huuto500: Et taida kyllä Ivaloonkaan päästä, jos kerran virallisissa papereissa astma lukee.

Luulis että pääsee, ku mulla on lievä rasitus astma ja puhallukset on normaalitasoa eikä ole ikinä ollu minkäännäköstä kohtausta ym... Cooperissa menee 3000m. Luulis, että ei ole este eikä mikään.

onkohan mahdollista päästä laskuvarjojääkäriksi vaikka on rikosrekisterissä merkintöjä....kuntoa ja intoa ainakin riittäs....
Eiköhän riipu hieman mitä merkintöjä sieltä löytyy. Jos löytyy törkeätä pahoinpitelyä sun muuta niin tuskin pääsee mutta jos on jotain pieniä liikennerikkomuksia niin eiköhän pääse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom