Laskuvarjojääkäriksi 2004

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Prioni77
Heh.. ja vääpelin toimistosta saa A4:sia.... vai miten se meni ;)

"...Minä voin henkilökohtasesti täyttää sen kaavakkeen sinulle niin vedät vaan puumerkkis siihen alle!":)

Itsekkin aloitin treenit ljk:ta silmällä pitäen jo kesäkuussa, neljän viikon treenin jälkeen jalan joku jänne tulehtui ja taukoa tuli niin paljon että motivaatio loppui ja treenit unohtui. Syyskuussa aloitin treenit uudestaan ja kahden viikon jälkeen iski hinkuyskä eikä treeneistä tullut yhtään mitään. Nyt olen taas aloittanut treenaamaan vaikkakin aika alkaa käydä vähiin jos pitäis jo tammikuussa juosta reppujuoksua, meinaan vaan että tuskaa tulee olemaan kun nyt ei jaksa syödäkkään hengästymättä... Mutta periksi ei anneta vaan treenejä kovennetaan, prkl!!! Ne jotka aikoo testeihin, pistäkää vahän väliaika tietoja treeneistä, jne. Olisi mielenkiintoista lukea. Utissa nähdään!

Originally posted by grawier
Itsekkin aloitin treenit ljk:ta silmällä pitäen jo kesäkuussa, neljän viikon treenin jälkeen jalan joku jänne tulehtui ja taukoa tuli niin paljon että motivaatio loppui ja treenit unohtui. Syyskuussa aloitin treenit uudestaan ja kahden viikon jälkeen iski hinkuyskä eikä treeneistä tullut yhtään mitään. Nyt olen taas aloittanut treenaamaan vaikkakin aika alkaa käydä vähiin jos pitäis jo tammikuussa juosta reppujuoksua, meinaan vaan että tuskaa tulee olemaan kun nyt ei jaksa syödäkkään hengästymättä... Mutta periksi ei anneta vaan treenejä kovennetaan, prkl!!! Ne jotka aikoo testeihin, pistäkää vahän väliaika tietoja treeneistä, jne. Olisi mielenkiintoista lukea. Utissa nähdään!

No sulla on ollu vähän sama tilanne ku mulla ton treenaamisen kanssa.. Kesällä treenasin aika kovaa.. Kävin salilla sen 4krt/vko, ja sit lenkillä 3-4krt/vko. Reppujuoksun (n.4,5km) kävin juoksee kesän aikana ehkä viidesti. Kunto oli tuolloin ihan kohillaan, mut sitten tulikin vähän takapakkia; Sairastuin nyt syksyn tullessa.. Ja sittenpä olinkin sellaset 8 viikkoo flunssassa.. Lenkille en kyenny, mut salilla kuitenkin kävin, mikä lienee hidastaneen parantumista. Söin tuossa kolme viikkoo sitte antibioottikuurin, jonka avulla pääsinkin ton räkätaudin yli.

Nyt taas huomaan, ettei onnenlahjat jakaudu tasaseen.. Pidin viime viikon ihan totaalisesti lepoa, ja eilen oli tark. aloittaa treenaamaan, mut kun aamulla heräsin huomasin, ettei musta oo ees menemään ulos. Oon siis taas sairastumassa.

Niin, toi reppujuoksu tosiaan.. Siinä ois testeissä paljon pisteitä jaossa, mut täytyy sanoo, et kovaa saa pinkoo et tuossa 12 minuutissa sen juoksee. Joskus kesällä juoksin tuohon 12 minuuttiin joku 2500, ja se oli jo aika äärirajoilla vedetty :urjo: .. Toi 5km repun kanssa painuu ehkä 25 minuuttiin..

Perskeles, mulla lähestyy tammikuu uhkaavaa vauhtia. Toistaiseksi olen vain kävellyt repun kanssa, jatkuvasti pidempiä matkoja. Punnerruksia, vatsoja, selkiä yms. tulee tehtyä itsepuolustustreeneissä 4x viikossa. Pitäisi varmaan aloittaa juoksu kun cooperi ei liene paljoa yli 2000m :itku:

RUK voisi olla hyödyllinen? Vielä kun sinne pääsisi...

Millanen asenne noissa testeissä kannattaa olla? Koti, uskonto ja isänmaa vai miten?

Ompa mukava huomata etten oo ainut jolla jää juoksukunnon hankkiminen viimetippaan... Surettaa lukee tosta niken treenauksesta, se mies on kovassa kunnossa testeissä ellei ihmeitä tapahdu. Eikös täällä oo semmosia kavereita jotka on testeissä ollu, jos ois tietoja ja vinkkejä antaa noista testeistä. Esim. fyysisten kokeiden järjestys, mitä tulee ottaa mukaan/ huomioon yms. Kaikki tieto testeistä olisi tervetullutta.

Originally posted by astro

Millanen asenne noissa testeissä kannattaa olla? Koti, uskonto ja isänmaa vai miten?

Tarkotan siis psyykkisiä kokeita.

Joku 6viikon HIIT juosten vois olla ihan hyvä nostamaan kuntoa, sellasen tässä ehtisi vielä vetääkin :D

Originally posted by grawier
Ompa mukava huomata etten oo ainut jolla jää juoksukunnon hankkiminen viimetippaan... Surettaa lukee tosta niken treenauksesta, se mies on kovassa kunnossa testeissä ellei ihmeitä tapahdu. Eikös täällä oo semmosia kavereita jotka on testeissä ollu, jos ois tietoja ja vinkkejä antaa noista testeistä. Esim. fyysisten kokeiden järjestys, mitä tulee ottaa mukaan/ huomioon yms. Kaikki tieto testeistä olisi tervetullutta.

Vaikka mulla onkin toi treenaus menny vähän penkin alle noitten sairasteluiden takii, se ei todellakaan huoleta läheskään siinä määrin missä allergiat.. Näillä näkymin juuri ne ovat se, joka ratkaisee pääsystä mun kohdalla..

Joo, tosiaan ois kiva kuulla testeissä käyneiltä ihan näitä käytännön asioita.. Miten paljon siellä on porukkaa, millaista vaatetusta kannattaa ottaa mukaan, missä järjestyksessä testit suoritetaan yms..

Originally posted by dumbell
meilla oli ivalon rajajaakarikomppaniassa koksu joka oli kayny laskuvarjojagstereiden kaa jonun aikaa, mutta meinas ettei meno ollut maisnostetun veroista, ja tuli takas. Jai viela sopimussotilaaksi ivaloon, eli ei tod nak. ollu vain selittelya jos viela jai armeijahommat kiinnostaan. kovin paikka suomen armeijan sisalla mihin paasee ilman erityista hakua on ivalon rjk. ehkapa kovempi kuin muutamat erikoisosastot ( tai onhan rajajoukotkin erik.osasto)

Ja silti eivät koskaan pärjää PMPA:n sissi- ja tiedustelutaito -kilpailuissa.... :whip:

Itse olen nyt miettinyt tuonne lähtemistä heti YO-kirjoitusten jälkeen. Kun tuli vietettyä vuosi ylimääräistä 10. luokalla, niin haluisi päästä inttiin suunnilleen samaan aikaan kun suuri osa kavereistakin eikä sitten vuotta myöhemmin.

Onko kenelläkään vastaavasta mitään kokemusta eli onko mitään järkeä ja onko mahdollisuuksia saada vapaata YO-juhlien ajaksi päivä tai pari?

Helpoiten saa varmaan juoksukunnon kohdalleen muutamassa viikossa kun vaikka juoksee salille, treenaa ja juoksee takaisin himaan. Tietenkin matka asettaa rajoitukset, mutta jos asuu vaikka viiden kilometrin päässä salista niin aika vähällä vaivallahan toi menee. Parin viikon päästä menee ihan kevyesti, voin sanoa kokemuksesta.

Testeihin on helppo valmistautua juoksemalla 10-15kg:n repun kanssa MAASTOSSA, ei pururadalla. Eli sinne vaan metsään vetelemään ylämäkiä ja pikkupolkuja. Ei tule sitten intissä yllätyksenä ku vedellään smurffit päällä 5-10km:n lenkkiä kahden telamiinan kanssa. :D

Ja noi intin aerobisethan on enemmän päästä kiinni kuin kropasta. Ottaa vaan sen asenteen, että jaksaa ja puree hammasta niin hyvin siinä menee muun joukon mukana. Ja ennen kuntotestiä tottakia kofeiinia tai vahvempaa rutkasti naamariin niin hyvin menee!:evil:

Originally posted by Cheese
Onko kenelläkään vastaavasta mitään kokemusta eli onko mitään järkeä ja onko mahdollisuuksia saada vapaata YO-juhlien ajaksi päivä tai pari?

Jos et sais vapaata, ni oisko siinä sit hyvä syy jättää hakematta tonne:rolleyes: ?

Originally posted by Cheese
Itse olen nyt miettinyt tuonne lähtemistä heti YO-kirjoitusten jälkeen. Kun tuli vietettyä vuosi ylimääräistä 10. luokalla, niin haluisi päästä inttiin suunnilleen samaan aikaan kun suuri osa kavereistakin eikä sitten vuotta myöhemmin.

Mitäs ihmettä mies höpöttää? Intti alkaa heinäkuussa tai tammikuussa. Miten ihmeessä voit lähteä sinne heti YO-kirjotusten jälkeen siten, että tarviisit vapaata omiin YO-juhliisi?

Originally posted by wbb
Mitäs ihmettä mies höpöttää? Intti alkaa heinäkuussa tai tammikuussa. Miten ihmeessä voit lähteä sinne heti YO-kirjotusten jälkeen siten, että tarviisit vapaata omiin YO-juhliisi?

Kyllähän ne juhlat saattaa venähtää...? :kippis1:

Originally posted by wbb
Mitäs ihmettä mies höpöttää? Intti alkaa heinäkuussa tai tammikuussa.

Paitsi (erikois)laskuvarjoneekeri(jääkäri) koulu joka alkaa huhtikuun puolessa välissä. :david:

Originally posted by gurdi
Ja silti eivät koskaan pärjää PMPA:n sissi- ja tiedustelutaito -kilpailuissa.... :whip:

Juu.... ja tässä on tiedon lähtöperän arwostus samalla tasolla kuin se, että henkilö x lähtee paikasta A paikkaan B.... kas kas kas... ei oikein kunto tai taito riitä ja sitten palautetaan(=palaa) takas osastoon A.... ja mitä miettii tää henkilö x...

jos nyt pitää jotain sanoa, niin ajattele nyt ensin sitä valintakoetta... jos jonnekin pääsee ilman sitä... no loppu selviääkin ihan ajattelemalla...

Olen nyt intissä ollessani miettinyt, että miksi "kaikki" haluavat LJKhon, eikä esimerkiksi sukeltajaksi? Jos haluaa itseään rääkätä, niin se kyllä onnistuu vallan mainiosti sukeltajanakin (miksei myös jv-AUKeissakin). Suurin syy taitaa olla laskuvarjo, mutta uskon että monet hakevt LJKhon myös sen takia, että LJK on erittäin rankka koulu. Jos tämä jälkimmäinen on syynä, niin kannattaa ehdottomasti käydä myös upinniemessä sukeltajien testeissä.
Niin ja toiseksi, olen myös alkanut ihmetellä ihmisten spolle-mieltymyksiä. Pitävätkö kaikki spollejen koulutusta ja palvelusta jotenkin rankkana ja erittäin haastavana (koulutuskausi on kyllä rankempi kuin tykistö-AUKien), vai onko suomi vain yksinkertaisesti täynnä poliiseiksi ja stevareiksi haluavia. Nämä koirat kun kuitenkin viettävät aika paljon aikaa kassulla ja äärimmäisen idioottimaisissa vartio-hommissa.
Siis niille inttiin meneville, jotka haluavat haasteita, kovaa koulutusta ja sykkimistä, muistakaa sukeltajat ja jv-aukit (miksei myös miehistöt).

Originally posted by hiliviuskas
Olen nyt intissä ollessani miettinyt, että miksi "kaikki" haluavat LJKhon, eikä esimerkiksi sukeltajaksi? Jos haluaa itseään rääkätä, niin se kyllä onnistuu vallan mainiosti sukeltajanakin (miksei myös jv-AUKeissakin).

Itselle on aina jäänyt kuva että sukeltajat ovat se kovin porukka, pahimmat pääsykokeet jne.

Seurasin LJK:n kaljupäiden edesottamuksia EK:n puolelta HEKO-apumeisselinä. Ihan asiallista sakkia nuo kaljut, yllättävän fiksujakin mahtuu joukkoon. Tuli leireillä oltua muutamaan otteeseen samaan aikaan; esim. Enontekiöllä kaljut opettelivat selviytymistä kaivautumalla jänkhään 30 asteen pakkaseen ja järsivät poroja. Me venailtiin lomakylässä, syötiin seisovasta pöydästä, käytiin vähän hiihtelemässä kun oli luppoaikaa ja vietiin välillä pari poroa kopterilla Sotilaille. :D

BTW, monella kaljupäällä menee nilkat palveluksen aikana, suurin osa hyppää nimittäin niillä intin paskavarjoilla jotka tulevat sukkana alas, paremmilla (liitovarjoilla?) tulee vain pieni joukko. Näin ainakin joskus 1997..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom