Originally posted by Broke
Jeps jeps.. Mites on Nikellä treeni kulkenu? Ootko edelleen hakemassa Uttiin? Itellä on ollu toi Utti "haaveena" jo pidemmän aikaa, mutta nyt ilmaantui "pienehköjä" vastoinkäymisiä noitten allergia/astma-hässäköiden kanssa:( ..
No joo-o. Treeni on menny aika.. hmm. Päin helvettiä. Ois voinu tehdä fiksumminkin:
Alotin siis treenaa tonne viime huhtikuussa.
Tein 2 juoksulenkkiä tai 2 pidempää vaellusta viikossa aerobiseksi. Juoksussa syke oli ehkä liiankin korkea, huiteli siellä 160 lähellä. Uin vielä kerran viikkoon, senkin aika kovalla tahdilla. Lenkit alotin 40 minuutista ja pidensin pikkuhiljaa aina tonne tuntiin asti. "Vaellukset" kesti alussa 2h ja lopulta 3,5h, 10kg selässä.
Vaihtelin 2 viikon sykleissä noita vaelluksia ja lenkkejä.
Punttia tein 2 kertaa viikossa koko kropan, kuntopiirin(aika lyhyt) kerran viikossa. Puntti 2 viikkoa kovaa, 2 viikkoa vähän löysemmin.
----
Sitten parin kuukauden kuluttua päätin aloittaa kovemmat ja lyhyemmät lenkit. Juoksin sykkeellä 165+ 30-40min kerrallaan. Tätä tein viikon ja sitten aloin juosta 10kg reppu selässä 5km pätkiä 3 kertaa viikossa, välillä tein noita "vaelluksia". Uin myös 200m vetoja ja pidempää lenkkiä niiden päälle.
Reppujuoksussa tein myös intervallia kun olin tahkonnut tota 5km pätkää jonkun aikaa.. Intervallit olivat liiankin kovia, ei kovin fiksusti toteutettuja jos nyt jälkeenpäin ajattelee..
Punttia tein edelleen koko kropan 2 kertaa viikossa, vaihdoin tosin ohjelmaa kun vanhaa oli kaluttu jo jotain 4kk.. Kuntopiiriä aloin tehdä 2 kertaa viikossa jossain vaiheessa, aloittaen toosi kevyestä(joku 1 sarja neljää liikettä aluksi..)
Joka neljäs viikko oli kevennetty..
---
Taas meni pari kuukautta ja päätin että saatana, nyt loppu punttitreeni ja aloin tehdä viikkoon kolme tunnin kuntopiiriä ja kolme intervallia.
Tätä ehdin tehdä kolmisen viikkoa ja tuntu kyllä pikkasen liialta.
---
Sitten alotin tekemään 2 tasavauhtista lenkkiä, yhden intervallin(nyt jo järkevämmin) ja yhden 5km juoksun viikossa.
Kuntopiiriä aloin tekemään yhden sarjan jokasta testiliikettä niin että yritin saada aina lisää toistoja minuuttiin joka liikkessä. Tätä 3 kertaa viikossa.
Ehdin tehdä tätä kolme viikkoa. Vikan viikon intervalli meni pikkasen yli, pala nousi kurkkuun ja sillälailla. Kuntopiiri ei tuottanut tulosta.
Päätin sitten kysyä neuvoa Timo Immoselta kun se oli aikasemminkin neuvonnut intin suhteen palstallaan. Kehotti keventämään treeniä, testeihin kun on niin pitkä aika ja intervalleja kannattais oikeestaan tehdä vasta paria kuukautta ennen testipäivää.
Nyt sitten alotin kevyemmin noi intervallit, kerta viikkoon alottaen kevyestä. Päälle kolme hölkkää matalalla sykkeellä ja vielä kolme lyhyttä kuntopiiriä, päälle vielä kevyt uintilenkki jos kerkeää. Kolmas intervalli oli jo suht kova, ens kerralla sitten jo "täysiä" kuitenkaan ei mitään pää räjähtää meininkiä. Hölkät on kyllä menny nyt vaihteeksi liian kevyesti viimesen viikon ajan. Noh, tuskin haittaa, ens kerralla reippaammin.
---
Leukoja alotin tekee tossa kuukaus sitten kuutisen kertaa viikossa tikapuusysteeminä (1,2,3,1,2) ja sieltä sitten tulikin 3 toistoa lisää kolmessa viikossa, nous kaheksasta yhteentoista(hohhoh kun oon paska).
Eli nyt tulee 11 leukaa, 32-34 punnerrusta, 40 vatsaa, 60 selkää minuuttiin. 5km reppujuoksu menee varmaankin 25 minuuttiin. Vauhditon pituus on 2.4m, toi viivajuoksuhässäkkä 1m 40s.
Onnettomia tuloksia jos miettii kuinka kauan mä oon treenannut. Mutta kyllä mä uskon että vielä tonne pääsen.
Tulipas romaani. :lol2: