Laskuvarjojääkäriksi 2004

H.C sanoi:
Vinkki: Kannattaa huomioida että testeissä leuanvetojen jälkeen on ohjattua lämmittelyä, lenkkeilyä jonka jälkeen alkaa nopeatempoiset lihaskunto/ koordinaatiotestit. Sitten sen jälkeen jaetaan porukka juoksukunnon jälkeen kahteen ryhmään, kovemmat aloittaa muutama minuutti lihaskunnon jälkeen ton juoksun.

Ite kävin nyt testeissä ja tuo lihaskunnon tempo ylätti. Toki testit meni muutenkin vituiks sairastumisen takia. Ens vuonna uudestaan, toivottavasti.

Vinkki nro 2: Ei kannata stressata vielä niitä testejä, niihin on kuitenkin lähemmäks vuosi aikaa. Ne testit ei kuitenkaan saa olla kenellekkään henki ja elämä, tässä vaiheessaei ei kannata miettiä että millon syö minkin lisäravinnetabun. Kannattaa myös muistaa että harvoin mikään menee niin kuin etukäteen on suunniteltu. Vaikka olisi testien tarkat aikataulut ja faktat luettavana niin siellä tulee todennäköisesti silti yllätyksiä ja vastoinkäymisiä mitä ei osannutkaan ennustaa.

Ne jotka sinne hakee: Treenatkaa kovaa, treenatkaa hyvin. Hyvässä kunnossa testeihin ilman oman hypetyksen tuomaa stressiä ja paras tulos on todennäköinen.

Tuo on kyllä ihan totta, että jos on niinkin paljon kuin vuosi jäljellä, ni mitään hifistelyjä ei tuon treenaamisen osalta kannata vielä aloittaa. Pitää vaan huolen, että alkaa pikkuhiljaa hivuttamaan sitä peruskuntoa paremmaksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä kuussa pitäisi lähteä uttiin. Enään 15 aamua siviilissä. Sain 33 pistettä fyysisistä testeistä ja lääkärin testit meni aivan perseelle. Tuli luettua kirjoituksia ja minun mielestä ei uttiin kannate hakea ollenkaan jos näön kanssa on pienintäkään ongelmaa, koska näön tarkistus on iltapäivällä fyysisten testien jälkeen ja silloin jo väsyttää ja keskittyminen on vaikeaa. ja 1.0 raja on ehdoton :whip:

paekae sanoi:
Tässä kuussa pitäisi lähteä uttiin. Enään 15 aamua siviilissä. Sain 33 pistettä fyysisistä testeistä ja lääkärin testit meni aivan perseelle. Tuli luettua kirjoituksia ja minun mielestä ei uttiin kannate hakea ollenkaan jos näön kanssa on pienintäkään ongelmaa, koska näön tarkistus on iltapäivällä fyysisten testien jälkeen ja silloin jo väsyttää ja keskittyminen on vaikeaa. ja 1.0 raja on ehdoton :whip:

Voisitko hieman tarkentaa, millä tavalla perseelleen? Eiköhän silti kannata hakea vaikka näön kanssa olisikin ongelmia, jo itse testit ovat kokemuksena sen arvoiset.

Lääkäri löysi jotain häikkää selästä. Oliko se joku skolioosi tai jotain ja polvilumpio on jokunen vuosi sitten mennyt pois paikoiltaan. Lääkäri olisi sitä mieltä ettei olisi uttiin paljoa asiaa, mutta toisin kävi. pakko myöntää, että olihan jo itse testitkin jonkulainen kokemus. itse ainakin vein ne ihan 110% temmolla läpi. mutta ei sinne pääse jos ei näe tarpeeksi hyvin. itselläkin laski kummankin silmän näkö 1,25, kun ennen on ollut näkö siinä 1,7-2,0 tietämillä.

paekae sanoi:
Lääkäri löysi jotain häikkää selästä. Oliko se joku skolioosi tai jotain ja polvilumpio on jokunen vuosi sitten mennyt pois paikoiltaan. Lääkäri olisi sitä mieltä ettei olisi uttiin paljoa asiaa, mutta toisin kävi. pakko myöntää, että olihan jo itse testitkin jonkulainen kokemus. itse ainakin vein ne ihan 110% temmolla läpi. mutta ei sinne pääse jos ei näe tarpeeksi hyvin. itselläkin laski kummankin silmän näkö 1,25, kun ennen on ollut näkö siinä 1,7-2,0 tietämillä.

joo, kyllä se näkö tietenkin on heikompi väsyneenä. Mutta ei siitäkään kannata mitään suurta stressiä ottaa kunhan se vain on väh. sen 1.0.

Toi on kyllä vähän "hämärä", kun jotkut sanoo että se 1.0 on ehdoton ja se lääkäri sanoi, että ei se vielä kokonaan siihen kaadu. Ja tiedän yhen hepun, jolla oli toisessa korvassa jotain häikkää (ei kuullu niitä kaikkia piippauksia) ja silti pääs sisään.

Tosin kyllä se 1.0 varmaan aika ehdoton on, jos kerta hakijoitakin on niin paljon (tänä vuonna vissiin joku 600). Että niillä on varaa valita.

ei mitenkään jaksas lukee läpi koko viestiketjuu nii kertokaahan ne jotka ovat päässeet sisään että minkälaisil pistel ja minkä tyylisii noi psykologiset testit on ja tehdäänkö ne paperille vai haastatteleeko joku?

Ketkä on hakemassa vuonna 2005? Mitkä ovat suunnitelmat harjoittelun suhteen?

Itse aion hakea, vähän jo treenaankin. Tosin treeni on nyt vain puntti ja kävelylenkkiä. Puntilla lihaskuntoa ja perusvoimaa, kävelyllä totutan jalkoja rasitukseen.

Itselläkin olisi tarkoitus hakea Laskuvarjojääkäriksi 2005. Treeniin kuuluu näin aluksi 4 kilometrin juoksua ja punttisalia. Pitää tuota juoksemista ja uintia lisätä huomattavasti ennen kesän tulemista ja talvella sitten hiihtelemään. Hyviä treenejä sinullekkin. :thumbs:

-- Wikke

tavoitteena utti 2005.

harjoittelu 3-4 kertaa punttia, 3-4lenkkiä kävellen tähän mennessä ollut
Puntti reeni ehan normaalia vielä syksymmällä pudottelen sarja painoja.
jalkareenit jääneet vähemmälle punttisalilla.
jalkoja totutettu rasitukseen n3-6km lenkillä eri volyymilla esim +20kg reppu ja ilman yms.

Tarkoitus oli alkaa juoksulenkit tässäkuussa mutta nilkkapyörähti erittäin pahasti puolitoista viikkoasitten lenkkiä ei ole tehty sen jälkeen ja punttia vain parikertaa. motivaatio maassa ja ankara cosminenvituttuspäällä, painopudonnut monta kiloa. Jalka vieläkin arka ja ei ole juoksu kunnossa vielä tällä viikolla.

pitänee yrittää jotain muuta fyysistä tehdä sillä välin.

ps. hyvä tämä uusi aeropinenfoorumi, tätä on kaivattu.

Mä haen todennäköisesti myös Uttiin ja nyt olen mennyt töihin, jossa tarvii kävellä koko ajan. On se kumma, kun kävelee 9h päivässä niin jalat kummasti tottuu siihen, luulisi että auttaa pirusti sitten intissä, kun jalat on tottuneet pitkäkestoiseen rasitukseen.

Saapas sanoi:
Mä haen todennäköisesti myös Uttiin ja nyt olen mennyt töihin, jossa tarvii kävellä koko ajan. On se kumma, kun kävelee 9h päivässä niin jalat kummasti tottuu siihen, luulisi että auttaa pirusti sitten intissä, kun jalat on tottuneet pitkäkestoiseen rasitukseen.

Saapas: uusiksi yrittään? :) On kyl mullaki käynyt mieles, mutta taidan tyytyä tuohon Säkylään. Muutenkin jos oisin hakemassa uudelleen, niin soittaisin sille lekurille ensin, ettei tartteis lähtee taas paikan päälle tervehtii sitä.. :rolleyes:

Broke sanoi:
Saapas: uusiksi yrittään? :) On kyl mullaki käynyt mieles, mutta taidan tyytyä tuohon Säkylään. Muutenkin jos oisin hakemassa uudelleen, niin soittaisin sille lekurille ensin, ettei tartteis lähtee taas paikan päälle tervehtii sitä.. :rolleyes:

Miullakin mielessä vähän se uudestaan hakeminen. Tuo eka kerta jäi vituttamaan aika pahasti kun piti onnistua nappaamaan sellainen kiva asia kuin penikkatauti siinä kuukautta ennen testejä kun painojen kanssa lenkkejä vetelin. Muutenkin oli asenne vähän liian ylimielinen eikä ehkä tullut harjoiteltua tarpeeksi, koska ajattelin muutenkin olevani tarpeeksi hyvässä kondiksessa. Sitten vielä kun unohti fyysisten testien aamuna juoda tarpeeksi niin hirveä nestehukka ennen juoksua ja laattahan siinä meinasi tulla.

Palautti aika tehokkaasti maan pinnalle tuo ja nyt olisi niin kova motivaatio että huh... Ainoa este vaan kun pitäisi mennä heinäkuussa Riihimäkeen. Jossain vaiheessa ajattelin vaihtavani Tammikuun erään ja hakevani uudelleen mutta siinä taas lykkääntyisi opiskelut vuodella.

Tietääkös muuten kukaan että kuinka lähellä palvelukseenastumispäivää voi vielä saada saapumiserän vaihdettua jos vaikka mieli muuttuu??

juu sanoi:
Jossain vaiheessa ajattelin vaihtavani Tammikuun erään ja hakevani uudelleen mutta siinä taas lykkääntyisi opiskelut vuodella.

Tietääkös muuten kukaan että kuinka lähellä palvelukseenastumispäivää voi vielä saada saapumiserän vaihdettua jos vaikka mieli muuttuu??

Itellä oli sama juttu. Hakutilaisuus meni pilalle huonon kunnon ja lievän sairastumisen takia. Minä ajattelin että voin joko mennä heinäkuussa armeijaan ja "voittaa" sillä puoli vuotta, tai siirtää palvelukseen astumista puolella vuodella ja yrittää ljk:hon uudelleen. Uskon että jos en nyt hakisi uudelleen, harmittaisi se lopun ikää. Jos haen enkä pääse, voin sanoa ettei minusta ole siihen. Jos haen ja pääsen, olen laskuvarjojääkäri.

Pistä sinäkin Juu paperit erän siirrosta liikkeelle jos oikeesti haluat Uttiin, koulussa kerkeät pyöriä vaikka lopun ikääsi! Uskon että nyt kun laittaa niin vielä kerkeää.

Broke sanoi:
Ei ei... Ekaa kertaa vasta käyn koittamassa tammikuussa, olen -85 syntynyt. :)

Saapas sanoi:
Ei ei... Ekaa kertaa vasta käyn koittamassa tammikuussa, olen -85 syntynyt. :)

Aah..my mistake.. Sekoitin varmaan johonkin toiseen, ku tätäkin viestiketjua on jo ihan hyvän aikaa elätelty! :)

juu: Hae ihmeessä sinne Uttiin. Se vaan vituttaa sitten jälkeenpäin, jos nytten jätät hakematta. Kerkeät varmasti istua koulunpenkeillä ihan tarpeeksi sitten armeijan jälkeenkin. No omapahan on asiasi. :)

Sitten sellaista kysyisin, että mitä tulisi syödä silloin testipäivänä? jos sinne asti nyt pääsee ja sinnehän mennään ja kovassa kunnossa :whip:

-- Wikke

Wikke sanoi:
Sitten sellaista kysyisin, että mitä tulisi syödä silloin testipäivänä? jos sinne asti nyt pääsee ja sinnehän mennään ja kovassa kunnossa :whip:

Ite tankkasin edellisenä päivänä/iltana. Paljon vaan hiilareita parina edellisenä päivänä, ja aamulla kun vetäsee vähän sitä puuroa naamariin, hyvä tulee! Päivän aika ihan pirusti nestettä, ja jonkin verran suolaa kramppien välttämiseksi. Niin ja kohtuus kaikessa tietysti.

Liityn tässä itse tämän (yli)pitkän viestiketjun jatkoksi. Oon hakemassa 2005 Uttiin. Loppusyksystä asti oon nostanu lihaskuntoa salilla, lenkkeily alko tossa viime viikolla. Tarkoituksena olis muuttaa punttista enemmän lihaskestävyys-painoitteiseksi, sillä tähän asti on ollut suhteellisen lyhyitä sarjoja. Toivottavasti paikat pysyy kunnossa. Ilmottelen itsestäni tässä vuoden mittaan. Muilta pyrkijöiltä olis kans kiva kuulla jatkossakin kuulumisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom