Laskuvarjojääkäriksi 2004

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Porkkanaraastin sanoi:
no niin mullaki on päähuolena että pääsis valintakokeisiin. aloin kuitenkin miettimään että eikös lääkärin todistuksessa on mainittu astma jos tutkitulla sellainen on, luonnollisesti. eli jos joku kaveri pääsee valintakokeisii vaikka esikarsinnan valitsijat on nähny että sillä on astma, mutta se ei sen astman takia päässy valintakokeista läpi niin en usko että toi mun näkökään esikarsinnoissa mua karsi....muuten on aika epistä :jahas: :D

Miksi sun pitää väkisin päästä sinne testeihin jos sulla on kuitenkin niin huono näkö ettet läpäise lääkärin tarkastusta?

Jos on astma tai huono näkö, niin en tiedä kandeeko sinne pääsykokeisiin edes yrittää... Ei ne nimittäin ota sinne kuitenkaan, koska "terveitä" hakijoita on kuitenkin riittävästi... :(

HITB sanoi:
Muistaakaseni se jolla oli astma, niin joutui soittelemaan sinne Uttiin ja pyytämään että saa tulla testeihin. Voin kyllä muistaa väärinkin...
Joo, siis se lekuri soitteli mulle (kuten muillekkin epävarmoille tapauksille) ja kyseli täsmennystä siihen lääkärintodistukseen liittyen. Siinäpä aikani seliteltyäni lupasi laittaa kutsun tulee.

Niin se, miksi hakea, jos on disable..?? Jos oot monta vuotta suunnitellu käyväsi intin ko paikassa ja myöhemmin jopa treenannu ku apina sitä varten, ni ei tuossa vaiheessa tee enää mieli peruutella, vaikka pääseminen ois kuin epätodennäiköistä. :evil:

Broke sanoi:
Niin se, miksi hakea, jos on disable..?? Jos oot monta vuotta suunnitellu käyväsi intin ko paikassa ja myöhemmin jopa treenannu ku apina sitä varten, ni ei tuossa vaiheessa tee enää mieli peruutella, vaikka pääseminen ois kuin epätodennäiköistä. :evil:

jes itellä on rillit ja aijon silti hakea ko paikkaan.
Ja jos syksyyn mennessä olen saanut kunnon sille tasolle että on mahdollisuus sisälle on porukat luvannut maksaa laser operaation jolloin saisin silmä vammaisuuden poistettua.

isoliha sanoi:
jes itellä on rillit ja aijon silti hakea ko paikkaan.
Ja jos syksyyn mennessä olen saanut kunnon sille tasolle että on mahdollisuus sisälle on porukat luvannut maksaa laser operaation jolloin saisin silmä vammaisuuden poistettua.

Tuohon muuten sen verran, että LASERLEIKATUT silmät EIVÄT laskuvarjojääkärikoulussa minun tietojeni mukaan OLE ESTE PÄÄSYLLE.. :thumbs:

Broke sanoi:
Tuohon muuten sen verran, että LASERLEIKATUT silmät EIVÄT laskuvarjojääkärikoulussa minun tietojeni mukaan OLE ESTE PÄÄSYLLE.. :thumbs:

Jep asia on näin, mutta esim lentäjä koulutukseen laserleikatut ovat este, mutta enhän sinne ole hakemassakaan.

Seagal sanoi:
Miksi sun pitää väkisin päästä sinne testeihin jos sulla on kuitenkin niin huono näkö ettet läpäise lääkärin tarkastusta?

no käsittääkseni sinne voi EHKÄ päästä vaikka näkö ei oliskaan tarpeeksi hyvä...siis valintakokeissa...
ja mistä sitä tietää ellei yritä?

Täälläkin on näkövammanen, joka haluaisi vain tietää että onko näkö alle rajan kun rillit on 1,5miinusta?

Lueskelin muutaman sivun verran, mutta en vastausta löytänyt.

charter sanoi:
Täälläkin on näkövammanen, joka haluaisi vain tietää että onko näkö alle rajan kun rillit on 1,5miinusta?

Lueskelin muutaman sivun verran, mutta en vastausta löytänyt.

Muistaakseni molemmissa silmissä saa olla enintään 1 miinusta

kävin tossa testaamassa juoksun,en oo nyt viikkoon taas juossut yhtään enkä paljoo muutakaan tehnyt muutakuin kb reeneissä käynyt,ihan kohtalaisen tyytyväinen siis saan olla,onhan tässä melkein 2v aikaa reenata jos yritän vasta sittenkin v 2006....

eli siis 10kg reppu selässä juoksin sen 3km :urjo: 16min,11sec
eli peräti 3 pistettä olisin saanut
:hyper:

nipin napin tälläkunnolla pääsisin sisään,toi lihaskuntotesti puoli on kuitenkin hyvä.
tästä on hyvä aloittaa! :down:

Jumpe sanoi:
eli siis 10kg reppu selässä juoksin sen 3km :urjo: 16min,11sec
eli peräti 3 pistettä olisin saanut
:hyper:

nipin napin tälläkunnolla pääsisin sisään,toi lihaskuntotesti puoli on kuitenkin hyvä.
tästä on hyvä aloittaa! :down:

Jep jep...3km 16min on ihan hyvä alku, mutta muista että ennen juoksua on kaikki lihas kunto-osuudet ja se juoksu ei ole pelkästään se 3km vaan se on 5km joista ensimmäiset 2km "ohjattua" lämmitelyä. Eli joku ljk alikki vetää ilman rinkkaa hillitöntä munaravia(tammikkuussa 2002 veti sellaista 2800-2900 cooppervauhtia) sen 2km ja jos jää 1kierroksen lämmitelyn aikana tippui automaattisesti jatkosta. sen 2km jälkeen oli n15-30sek aikaa hengähtää jolloin alkoi varsinaninen testiosuus. musta on aika turhaa lähteä hakemaan sieltä 3pistettä juoksusta siinä antaa muille jo 17pisteen etumatkan... :wall:

itse sain 40/48 pistettä testeistä ja maxpisteet molemmista pykologisista mutta silti en päässy.

joo siis vedin tuon 2km aikareipasta vauhtia.
eihän toi mikään hyvä tulos oo....sarkasmi....piti vaan testata mistä lähtee nostaan kuntoa.

mutta tuo 40/48 ihmetyttää,siis mitä kuntoiluhikuja siellä on ollut jos ei nuilla päässyt mukaan,tietysti täysiä pisteitä yritän tavoitella kaikista mutta jos ei tuolla pääse niin :itku:

Jumpe sanoi:
mutta tuo 40/48 ihmetyttää,siis mitä kuntoiluhikuja siellä on ollut jos ei nuilla päässyt mukaan,tietysti täysiä pisteitä yritän tavoitella kaikista mutta jos ei tuolla pääse niin :itku:

Menin mainitsemaan että oli polvilumpio mennyt 1v takaperin sijoiltaan, mutta ei ollut vaivannut sen jälkeen.(siis oli parantunut aivan entiselleen) Lääkäri ei sanonut mitään että noniin meeppäs pakkaamaan vaan vasta sitten kun tuli lappu kotiin joskus maaliskuussa niin selvis että en päässyt. Huvittavinta oli että lapussa luki: yhteispistemääränne ei valitettavasti riittänyt valintaan...Olin hiukan H.Moilasena että mitä skeidaa olihan 16pistettä yli valintarajan. Soitin sinne ja ne sano että sa-int ei voi ottaa sitä riskiä että polvi olisi mennyt uudestaan hypätessä--->kovat vahingonkorvaukset. Harmitti vähän aikaa mutta sitten helpotti. Menin sitten heinäkuussa 02 santahaminaan ja ekalla viikolla AUK:ssa meni olkapää sotilaspainissa paskaks..leikattiin Tilkassa ja 180 x HSL (=henkilökohtainen syy loma) koska en halunnut E-papereita (keskeytys olisi ollut 2v). Tuli sitten kumminkin tornille kalliiksi koska olin sairaslomalla tammikuuhun ja sain 72e päivä 7päivää viikossa korvausta siihen asti. :hyper: Tauko oli sinäänsä aika hyvä että vasta tammikuussa tuli määräys että koulutetaan II/03 saapumis erästä yksi TiedJ ja johtajathan valittaisiin siihen I/03 erästä ja minähän palasin silloin takaisin. pääsin Tied-linjalle AUK:uun ja sieltä SissiK:n RUK:n.

Jos kummatkin silmät jää alle sen +1.0, niin en tiedä että kannattaakoha sinne hakea. Tai jos vakuutat oikein hyvin fyysisissä ja psykologisissa, niin kyllä ne varmaan vois vielä ottaa.. En sitten tiedä. Ja sen 5km juoksun viimeiset 3km pitää vetää alle 14 min 30sec jos aikoo vielä sisälle päästä. Se heppu sano siellä, että se raja on käytännössä siinä 14.30 millä pääsee sisään.

HITB sanoi:
Jos kummatkin silmät jää alle sen +1.0, niin en tiedä että kannattaakoha sinne hakea. Tai jos vakuutat oikein hyvin fyysisissä ja psykologisissa, niin kyllä ne varmaan vois vielä ottaa.. En sitten tiedä. Ja sen 5km juoksun viimeiset 3km pitää vetää alle 14 min 30sec jos aikoo vielä sisälle päästä. Se heppu sano siellä, että se raja on käytännössä siinä 14.30 millä pääsee sisään.

Oliks sä nyt siel testeis? Jos olit ni mites juoksit?

no mua toi hiihtohuolettaa...
kuinkas muuten kramppeja vois estää? tietenkin magnesiumista huolehtia ja sitte venyttelyä testien välissä?

Vinkki: Kannattaa huomioida että testeissä leuanvetojen jälkeen on ohjattua lämmittelyä, lenkkeilyä jonka jälkeen alkaa nopeatempoiset lihaskunto/ koordinaatiotestit. Sitten sen jälkeen jaetaan porukka juoksukunnon jälkeen kahteen ryhmään, kovemmat aloittaa muutama minuutti lihaskunnon jälkeen ton juoksun.

Ite kävin nyt testeissä ja tuo lihaskunnon tempo ylätti. Toki testit meni muutenkin vituiks sairastumisen takia. Ens vuonna uudestaan, toivottavasti.

Vinkki nro 2: Ei kannata stressata vielä niitä testejä, niihin on kuitenkin lähemmäks vuosi aikaa. Ne testit ei kuitenkaan saa olla kenellekkään henki ja elämä, tässä vaiheessaei ei kannata miettiä että millon syö minkin lisäravinnetabun. Kannattaa myös muistaa että harvoin mikään menee niin kuin etukäteen on suunniteltu. Vaikka olisi testien tarkat aikataulut ja faktat luettavana niin siellä tulee todennäköisesti silti yllätyksiä ja vastoinkäymisiä mitä ei osannutkaan ennustaa.

Ne jotka sinne hakee: Treenatkaa kovaa, treenatkaa hyvin. Hyvässä kunnossa testeihin ilman oman hypetyksen tuomaa stressiä ja paras tulos on todennäköinen.

Porkkanaraastin sanoi:
no mua toi hiihtohuolettaa...
kuinkas muuten kramppeja vois estää? tietenkin magnesiumista huolehtia ja sitte venyttelyä testien välissä?

Joo, nestetasapaino kunnossa ja riittävästi suoloja.. Kyl mulla ainaki tuli siinä jo hiihdon alkupuolella karmeita kramppeja, vaikka oli tankattu ties kuinka hyvin se päivän aikana.. Jalka ei oikein liiku sen kumpparin sisällä, mikä voi olla yksi syy kramppeihin. :rolleyes:

Mulla oli juoksus tavoite päästä alle 12 minuutin, mut sit menikin minuutti enemmän.. Mut vaikkei se jäähalli ookkaan mikään unelmapaikka juosta, ni ei se huonokaan ole. Tartani ja kaikki :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom