Laskuvarjojääkäriksi 2004

Porkkanaraastin sanoi:
ehtiiköhän tota hiihtoa treenata tossa joulukuussa ja tammikuun alussa? toivottavasti tulee lunta ajoissa....

Riippuu aika paljon siitä ootko hiihtänyt koskaan aikasemmin. Jos et ni kannaa käydä heti kun vaan lunta riittää harjottelemassa joulu ja tammikuussa ja onhan tuolla vieläkin lunta. Huonoa hiihtotaitoa voi hieman paikata hyvällä kunnolla mutta jos tekniikka on ihan hanurista ni sekään ei auta.
Jos hiihto kokemusta löytyy niin sitten vaan haet kunnon rutiinia siihen hommaan että se sujuu!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no en ole hiihtäjä tyyppiä, toki hiihto on varmasti hieno laji. olen viimeksi hiihtänyt ala-asteen 6. luokalla ja kilpailuissa tulin 3. sijalle. luistelutyyliä on turha yrittää

Porkkanaraastin sanoi:
no en ole hiihtäjä tyyppiä, toki hiihto on varmasti hieno laji. olen viimeksi hiihtänyt ala-asteen 6. luokalla ja kilpailuissa tulin 3. sijalle. luistelutyyliä on turha yrittää

Joo no niillä armeijan lankun pätkillä ei paljon luistella eikä siellä mitään latua ole ennen kun se ensimmäinen hiihtäjä sen sinne tekee.
No jos aijot tonne laskuvarjojääkäriks hakea niin parasta olla hieman hiihtäjä tyyppiä, koska jos menet sinne täysin ilman hiihto harjoittelua niin on melko varmaa, että se testi tyssää siihen... Pelkällä punttisali harjoitelulla sisään pääsy on aika vaikeaa ellei jopa mahdotonta...

Musta niillä oli itseasiassa ihan kiva hiihtää. :david: Tai ei mitenkää super huono. Ei ne paljoa luistanu, mutta ei kyllä lipsunukkaan. Alamäissä oli hankala mennä, kun ei ollu muuta, kun semmonen jäinen alusta. Kerran pannuitinkin siinä ekalla kierroksella. :D

jos ootte huonoi hiihtää ni tarkistakaa sentään että pidätte sauvoista oikeella otteella kiinni. Mä ku en ollu perehtyny hiihdon tekniikoihin ni pidin niist sauvoist väärällä otteella kiinni ja ihmekkös jäin vikaks utissa. Siinä voi olla erittäin suuri ero, että miten pitää kiinni sauvoista, ku ennen ku opin oikean tekniikan ni väsyin melkein heti, mut nyt hiihto skulaa :P

Jos ette ole hiihtänyt paljoakaan niin kannattaa tosiaan hiihtää - ei pelkästään sen pääsykokeiden takia- vaan itse palveluksen sillä vaikka siellä hiihtoharjoitusta tulee niin on kuitenkin hieman hankalampi hiihtää rinkka selässä, umpimetsässä, umpihangessa ja pimeällä joten pieni harjoittelu ja ennakkotuntuma on hyvä olla...

halooo sanoi:
jos ootte huonoi hiihtää ni tarkistakaa sentään että pidätte sauvoista oikeella otteella kiinni. Mä ku en ollu perehtyny hiihdon tekniikoihin ni pidin niist sauvoist väärällä otteella kiinni ja ihmekkös jäin vikaks utissa. Siinä voi olla erittäin suuri ero, että miten pitää kiinni sauvoista, ku ennen ku opin oikean tekniikan ni väsyin melkein heti, mut nyt hiihto skulaa :P

Just, miten sinä niistä sitten oikein pidit kiinni, puolesta välistä vai pujotitko pelkästään kädet lenkeistä? :D Vai, että otteen takia jäit viimeiseksi, varmaan... :whip:

mulla olis kutsunnat syksyllä,koulu loppuu keväällä 2005,
niihin lappuihin laitoin laskuvarjojääkärin,aika varmasti pitäis päästä esikarsinnan läpi,kun liikun yli 2 kertaa vk,en polta,juon harvoin ja harrastuksiin laitoin kb,sali ja juoksu.

Mites onko v.2006 ryhmän pääsykokeet saman vuoden tammikuussa?

eilen tein lihaskuntotestejä,pitäis läpäistä kokeet,juoksemista lisää ja opettelemaan hiihtämään armeija suksilla,hyvä kun kotoa löytyy ruotsin armeijan ylijäämävarastosta ostetut metsäsukset,vi##umaiset hiihtää.

millaista jengiä noissa kokeissa yleensä on ollut?

Mielestani noi ruottinarmeijan ylijäämäsukset on vallan mainiot mettä sukset. siteetkin on ristuksen hyvät ainakinomissani. nokialaiset vain jalkaan ja menoksi. juuri olen lähdössä hiihtelemään, tavoitteena tietenkin Utin-niemen lomakeskus 2005v.
uinninkin olen saanut jo jotenkin toimimaan ja max aika 5.15min alittuu jo niukasti.
Millä tyylillä porukka meinaa uida klooraus vai rinta?
Minun loorauksestani ei tule mitään joten rinta uinnilla pitäisi yrittää?
vai olisiko syytä opetella Flooraaminen?

heh heh heh,perkeleen luki häiriö,kävin eilen uimassa 200m aikaan 3.24
ärsytti kun yllätyin etten olis päässyt mukaan,luin nimittäin aluksi että hyväksytty tai hylätty ja hyväksytyn raja 3.15,tosin en uinut täysiä eikä olisi voinutkaan kun oli tiellä kaiken maailman uppotukkeja,50m olen uinut 35s
joten täysiä painamalla 2.20 pitäis päästä jos jaksais,eipä tuolla niin väliä olekkaan....mutta alle 3minuuttiin pitää itseni kiusata!
niin sitä tarkoitin että ei hirveästi auta hiihtää jollain kilpasuksilla luistelua,nuo metsäsukset ovat juuri oikeanlaiset ja kun niillä perinteistä opettelee hiihtämään niin pitäis sujua.

itse harkitsen lähtöä myös vuonna 2005,koulun saisi järjestettyä ok,eikä jäisi melkein vuotta luppo aikaa.

EDIT: niin loorauksella opettelen,melkein täysiä jaksan pitää hengityksen kunnossa,täysillä mentäessä pitää tämän hetkisellä kunnolla haukkoo happee joka välissä.... :(

Kyllä siitä uinnista saa hyvät pisteet jos vain osaa uida. Uintia ennen on kyllä ollut jo juoksu ja lihaskunnot, että vähän alkaa paikat olemaan jo setsuurilla. Ei siitä uinnista kannata ottaa paineita,pääasia, että menee alle sen hylätyn rajan. Keskittykää juoksuun ja hiihtoon. Uinti=3p, juoksu+hiihto=30p... :whip:

jes näin on näppylät, juoksusta ja hiihdosta tulee tärkeimmät pisteet,

Mutta mielestäni on väärää asenne jos kaikesta ajattelee että läpivain pääsis.
Joten itse yritän ainakin kaikesta kunnon tulokset.
tällä hetkellä tällä kunolla voisin päästä jo kohtuupistein testit läpi mutta jotta motivaatio pysyisi reilassa on tarkoitus tavoitella kaikista max pisteitä.

edittiä: ja uinti harjoittelu tuo vaihtelua tavallisten juoksu/kävely/hiihto lenkkien tahkoamiseen.
puntin päälle pikkusen uintia ja pesulle :thumbs:

isoliha sanoi:
jes näin on näppylät, juoksusta ja hiihdosta tulee tärkeimmät pisteet,

Mutta mielestäni on väärää asenne jos kaikesta ajattelee että läpivain pääsis.
Joten itse yritän ainakin kaikesta kunnon tulokset.
tällä hetkellä tällä kunolla voisin päästä jo kohtuupistein testit läpi mutta jotta motivaatio pysyisi reilassa on tarkoitus tavoitella kaikista max pisteitä.

edittiä: ja uinti harjoittelu tuo vaihtelua tavallisten juoksu/kävely/hiihto lenkkien tahkoamiseen.
puntin päälle pikkusen uintia ja pesulle :thumbs:

kikkeliskokkelis,olen samaa mieltä....

Lukekaa molemmat tarkkaan tämä koko threadi läpi. Saatte paljon tietoa itse testeistä sekä myös treenauksesta :whip:

Sellasta kyselisin että lopettaako moni kesken laskuvarjojääkärikoulussa? Siis kesken koulutuksen? Vai käykö kaikki kiltisti koulutuksen loppuun? :thumbs:

-Wikke

Käsittääkseni n. 10% keskeyttää. Tosin nytkin tiedän yhden kaverin, joka tulee jatkamaan palvelustaan tänä keväänä, koska katkaisi jalkansa viime kurssilla. Ei voi sanoa kaveria luovuttajaksi :thumbs:

Vaikuttaako toi koulun liikunnan arvosana mihinkään kun harrastan muuta liikuntaa eikä oikeen riittänyt mielenkiinto koululiikuntaan eli siitä tulossa numeroksi 1 luultavasti.

edit: Mimmoisella otteella leuat tehdään vai onko sillä väliä?

No ei se varmaan paljoa haittaa. Varmaan vilkasevat vain, että on ees joku numero liikunnasta. Ja kertoohan se varmaan pikkusen, että miten suhtautuu liikuntaan tai jotain.
Leuat vedetään aika ohuissa palotikkaissa ja sellasella vastaotteella. (tai siis niin että rystyset niinkun osottaa eteenpäin eikä silmiä kohti :D )

no niin mullaki on päähuolena että pääsis valintakokeisiin. aloin kuitenkin miettimään että eikös lääkärin todistuksessa on mainittu astma jos tutkitulla sellainen on, luonnollisesti. eli jos joku kaveri pääsee valintakokeisii vaikka esikarsinnan valitsijat on nähny että sillä on astma, mutta se ei sen astman takia päässy valintakokeista läpi niin en usko että toi mun näkökään esikarsinnoissa mua karsi....muuten on aika epistä :jahas: :D

Muistaakaseni se jolla oli astma, niin joutui soittelemaan sinne Uttiin ja pyytämään että saa tulla testeihin. Voin kyllä muistaa väärinkin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom