Laskuvarjojääkäriksi 2004

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Porkkanaraastin sanoi:
no hyvä että se lääkäri näkee fyysisten tulokset nii jos vää myötätuntoa tulis...no joo :kippis1:

Voin kyl sanoo, että jos sulta löytyy edes jokin vakavampi syy minkä vuoksi, et lääkärintarkastusta läpäise, niin on ihan sama saatko fyysisistä 24, 34 vai 44 pistettä.. Ei mun kohdalla edes kyselty miten meni fyysiset, ku ovea näytettiin.. :(

no joo löytyi...
tuota niin niin läheitikö joku hakupaperit joissa mukana olleessa lääkärintodistuksessa oli alle 1,0 näkö? eli pääsenköhän edes valintakokeeseen asti.... :itku:

Nyt menee taas vähän vaikeaksi. Olisikohan taas aiheellista, että soitat huomenna sinne Uttiin ja kysyt tuosta näön merkityksestä hakupapereissa. Voi olla etteivät välttämättä pysty varmasti sanomaan miten asia on. Voi olla, että jos hakijoita on paljon, tiputetaan esikarsinnassa helpommin ja taas päinvastoin.

no mä kysyin maililla utin jääkärirykmentiltä tuosta näöstä:
"Hei! Valitettavasti näkövaatimus on ehdoton. Luultavasti vaatimukset täysin
täyttäviä henkilöitä löytyy tarpeeksi kurssin täyttämiseen, joten tarvetta
riman laskemiseen ei ole."
eli jos tuota mieltä ollaan heti niin enpä tiedä pääsenkö valintakokeisiin

siis tuo on varmaankin joku edustaja ihminen että se ei paljoakaan tiedä mitä ne lääkärit sielä valintakokeissa jne, tekee niinkuin kirja sanoo eli 1,0 on ehdoton

Eikös tämä homma sitten ole selvä? Lähetät syksyllä hakemuksen ja jos näkösi on siinä alle 1.0 niin pääseminen valintakokeisiin on epätodennäköistä.

Ja jos tuo Ljk on sinulle todella tärkeä niin yksi vaihtoehto on mennä laserleikkaukseen korjauttamaan se näkö ja anoa lykkäystä kunnes näkö on kunnossa. Liioitellultahan tämä kuulostaa ja kalliilta, mutta punnitse itse, onko se niin tärkeää sinulle?

no kysyin tuota leikkausta terkkarilta, ehkä hieman leikki mielessä niin se sano että jos näkö vielä huononee niin ehkä voidaan korjata

mutta kuinka jotkut sitten ovat valintakokeissa saaneet näöksi alle 1,0, eli kuinka he ovat edes valintakokeisiin päässeet? onko näkö ehtinyt huonontua siinä vain?

Porkkanaraastin sanoi:
mutta kuinka jotkut sitten ovat valintakokeissa saaneet näöksi alle 1,0, eli kuinka he ovat edes valintakokeisiin päässeet? onko näkö ehtinyt huonontua siinä vain?

Näin juuri.

Muista myös, että väsyneenä se näkö myös heikkenee hieman. Lääkärillä on voinut olla E-taulu (ilmeisesti hiukan helpompi kuin C-taulu) sekä lisäksi itse olen huomannut sen, että usein lääkärin tykönä se välimatka ei ole sitä 5 metriä vaan katsotaan huoneen toiselta seinältä, mikä voi olla vaan esim. n. 3,0-3.5 metrin etäisyydellä. Ja tietysti voi olla mahdollista (en tosin usko), että sitä näköä on tutun lääkärin kanssa vähän "fiksattu", you know? Tiedä sitten mitä se hyödyttää kun itse testeissä se kuitenkin tulee eteen.

Muakin hieman alko hämään toi näkötesti, koska siinä esitarkastuksessa mulla oli 1.1/1.25 sellasella numerotaululla. Eli siinä oli numeroita 1-9 ja matka varmaan joku 4m. Valintatesteissä oli c-taulu ja lääkäriltä tiedustellessa, se sano, että c-taulu on hieman vaikeampi. Mutta se tässä vähä mietityttää, et miks mun oikee silmä sit oli silti se 1.25? vasemmassa vana oli vähän huonompi tulos. Saatto johtua jostain väsymyksestä tai jotenki sumentu vaan, en sitten tiedä. Mutta aijon kyllä ensi vuonna yrittää uudestaan ja siristelen siinä niin kauan, kunnes ne merkit näkyy. :lol2:

koskas tuon saa tietää että pääseekö valintakokeisiin jos vaikka nyt heti lähettää hakemuksen? vai onko se tuon 15.11 jälkeen jolloin sinne ei enää voi hakea?

Porkkanaraastin sanoi:
koskas tuon saa tietää että pääseekö valintakokeisiin jos vaikka nyt heti lähettää hakemuksen? vai onko se tuon 15.11 jälkeen jolloin sinne ei enää voi hakea?

Eiköhän sen nyt jo voisi lähettää, mutta kutsua valintakokeisiin ei tule ennen joulukuun puoliväliä. Useimmat taitavat lähettää sen kuitenkin siinä syyskuun kieppeillä. Jos haet -05 erään niin hakemus on lähetettävä ennen 15.11.-04. Ja jos kutsua ei joulukuussa näy, et päässyt valintakokeisiin.

mihin aikoihin vuodesta nuo testit järjestetään?

hyperflood sanoi:
mihin aikoihin vuodesta nuo testit järjestetään?

Tammikuussa, tänä vuonna viikot 3,4 ja 5.

ehtiiköhän tota hiihtoa treenata tossa joulukuussa ja tammikuun alussa? toivottavasti tulee lunta ajoissa....

HITB sanoi:
Ei ehdi kunnolla treenata. Kannattaa nyt jo alkaa hiihtää.

Jos osaa hiihtää niin IMO joulu- ja tammikuussa ehtii hiihtää aivan tarpeeksi. Kunnostahan tuokin on loppupeleissä kiinni, hyvällä kunnolla voi kompensoida huonoa tekniikkaa.
Sanopa HITB, millaista niillä intin suksilla oli hiihtää, ylämäessä lipsuu ja alamäessä tökkii? Itse huomasin, että treenatesa hieman huijasin itseäni. Usein oli alla sukset, missä oli tosi hyvä luisto, helppo siinä oli sitten tasatyöntöä mennä löllötellä. Sitten kun oli huono luisto niin eipä enää niin vaan mentykkään vauhdilla kymppiä..... :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom