Laskuvarjojääkäriksi 2004

Porkkanaraastin sanoi:
kumpaakos porukka suosittelee, rannikkojääkäreitä vai lapin sissikomppaniaa?
mun näkemys on se että sissikomppaniassa tarvitaan kuntoa ja päätä sekä taitoa/halua selviytyä metsässä ihan yksinkin ja taas rannikkojääkäreissä kans hyvää kuntoa jne, mutta koulutus monipuolisempaa?

siis kumpaa porukka suosittelee? up :whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep tuli mullekkin toi kirje ja kuten vähän veikkaisinkin..en päässyt. Fyysisistä tuli vain 27 pistettä, joten se varmaan merkitsi aika paljon. Mulla oli näkö 0.8/1.25 ja se lääkäri sanoi, että ei tää nyt vielä niin vakavaa ole. Oliko joku muka pudotettu, koska näössä oli niin paljon heittoa silmien välillä? Vaikka silti meni yli sen rajan?

Ja saiko siellä vai mennä tekemään uudestaan sen näkötestin? Joku keroti, että jotkut kävivät kahteen kertaan siellä. Siellä alakerrassa muuten oli toinen sellanen c-taulu, mistä olis pienellä vaivalla varmaan voinut opetella ulkoa sen 1.0 merkit. :lol2:

eikö ne muka kattonu silmät jollaki mikroskoopilla?
siis eikö sua hylättykään vaikka ei molemmissa silmissä ollu 1,0? :jahas:
mä oon ihan pihalla :hyper:

No enpä mäkään sitten päässyt. Ei tullut yllätyksenä, psykologiset meni aika huonosti.

Ens heinäkuussa sitten inttiin, pistetty santa haminaan jääkäriksi. Oon kyllä miettinyt Vekarajärveä.. kuulemma parempi paikka kuin santis? Santa hamina on tietenkin lähempänä kotia, Vekaralle ois aina sellanen muutama tunti.

sanokaa ny perkele suoraan ku jotkut väittää että "fyysiset meni niin huonosti että suureksi osaksi sen takia ei päässyt" ja sitte sanoo että ei ollu edes 1,0 molemmissa silmissä....siis eikö se oo OUT jos ei oo näössä tarpeeksi vai katsooko lääkärit muka läpi sormien jos kaveri loistaa fyysisissätesteissä?

HITB sanoi:
Jep tuli mullekkin toi kirje ja kuten vähän veikkaisinkin..en päässyt. Fyysisistä tuli vain 27 pistettä, joten se varmaan merkitsi aika paljon. Mulla oli näkö 0.8/1.25 ja se lääkäri sanoi, että ei tää nyt vielä niin vakavaa ole. Oliko joku muka pudotettu, koska näössä oli niin paljon heittoa silmien välillä? Vaikka silti meni yli sen rajan?

Ja saiko siellä vai mennä tekemään uudestaan sen näkötestin? Joku keroti, että jotkut kävivät kahteen kertaan siellä. Siellä alakerrassa muuten oli toinen sellanen c-taulu, mistä olis pienellä vaivalla varmaan voinut opetella ulkoa sen 1.0 merkit. :lol2:

Joo, samalla ku ite tipuin, tippu meidän ryhmästä yks sälli jolla toinen silmä oli 1.3 ja toinen 2.5; liian iso ero.. Ja kävihän ne näköongelmien kanssa painineet ottaa uusintakierroksia siellä yläkerrassa. Toi ulkoo opettelu ois ollu muutes pahis :worship: ,en vaan ite ois tajunnu.. Mut ei mulla silmissä mitään vikaa ollukkaan (2.0&2.0)..

Mut niin..näyttää vahvasti siltä, että me kaikki pakkislaiset jäätiin ruikuttamaan rannalle. :lol2:

Broke:
tuliko sielä ketään sellaista jolla oli alle tuon 1,0, mutta päästivät silti/olivat sitä mieltä että tuo pitäisi päästää?

Tietääkös muuten kukaan kuinka monta % väestöstä saa mitäkin tuloksia noista näkötesteistä. Yritin googlella löytää jotain jakaumaa, mutta ei oikein löytynyt.

Porkkanaraastin sanoi:
Broke:
tuliko sielä ketään sellaista jolla oli alle tuon 1,0, mutta päästivät silti/olivat sitä mieltä että tuo pitäisi päästää?

No tuohon on niin mahdoton vastata, ku porukkaa tosiaan testattiin aikamoinen määrä.. Mut niitä mun aikaan olleista ainakin muutama kaveri tuskaili, ku näkö oli ollu siinä rajoilla ja pääs kokeilee tekee sen näöntarkastuksen vielä uudelleen ja läpäisi sen. Mutta sitä en osaa sanoa pääsikö jatkoon kukaan sellainen tyyppi, joka jäi alle sen vaaditun 1.0. :rolleyes:

Broke sanoi:
No tuohon on niin mahdoton vastata, ku porukkaa tosiaan testattiin aikamoinen määrä.. Mut niitä mun aikaan olleista ainakin muutama kaveri tuskaili, ku näkö oli ollu siinä rajoilla ja pääs kokeilee tekee sen näöntarkastuksen vielä uudelleen ja läpäisi sen. Mutta sitä en osaa sanoa pääsikö jatkoon kukaan sellainen tyyppi, joka jäi alle sen vaaditun 1.0. :rolleyes:

kuinka ne muka sitte sen läpi pääsi toisella yrittämällä? eihän ne silmät nyt noin vaan parane :D

haluaisin kuitenkin vain yleiskuvaa että oliko sielä kukaan "isopamppu" tuskissaan miettimässä että "kaverilla on vähän heikko näkö, mutta ku se perkeleen karpaasi päihitti muut testeissä niin hyvin että olis sääli jättää se pois" :hyper:

Porkkanaraastin sanoi:
haluaisin kuitenkin vain yleiskuvaa että oliko sielä kukaan "isopamppu" tuskissaan miettimässä että "kaverilla on vähän heikko näkö, mutta ku se perkeleen karpaasi päihitti muut testeissä niin hyvin että olis sääli jättää se pois"

Annan sulle vinkin:

Turpa kiinni ja ala treenaamaan.

juu, tähän tulokseen tulin itsekin, kuulostin ihan ämmältä (sori punttimimmit). Vuosi on aikaa treenata ja se aika käytetään täysin hyväksi.
onnea treenaukseen kaikille muillekin hakijoille! :hyper:

Pääsin psykologisiin, koska mulla oli niin pieni heitto ja sekin vaan toisessa silmässä. Se joku ylilääkäri siellä sano siinä loppu tarkastuksessa jotain "joo kaikki muut sulla on hyvässä kunnossa, mut tää kaukonäkö...mutta ei tää vielä mitään, tosin fyysisistäki sait vaan 27 että loistat sitten huomenna psykologisissa" Se sano, että se on joku juridinen asia se näkövaatimus: "jos joku jolla on 'huono' näkö tulee vaikka tonttiin tai tulee joku muu onnettomuus, niin meiltä sitten kysytään, että miks tällänen kaveri pääs hyppäämään" tms.

Tänä vuonna kuulemma oli ollu aika kova taso, että kurssille vaadittiin se yli 33 pistettä fyysisistä, ellei psykologiset olis menny todella hyvin. Meillä oli yks kaveri kans jolla oli joku 0.4/0.8 ja se kyllä pääs vielä "jatkoon", mutta lähti sitten seuraavana aamuna kotiin päin. Eli jos sulla on vaan ihan vähän alle sen rajan (tyyliin toinen silmä vaan), niin
kannattaa ainakin yrittää. Mut jos kummatkin menee alle 1.0, niin sitten en tiedä, kannattaa käydä ainakin koittamassa. ;)

Se heppu siellä sano, että siinäkin on "oma taktiikkansa" että miten ne näkee parhaiten. Pitää jotenkin vähän katsoa sen kirjaimen sivuun, niin se vilahtaa siinä silmissä tai jotain. Alko kyllä vähän vituttamaan, kun se oli siinä ja siinä, että näinkö vasemmalla silmällä ne 1.0 hommat ja jos uudestaan olis käyny niin varmana olis nähny ne :wall: , tai ainaki arvannu oikein. :lol2: Tosin en sitte tiedä, että olisko se hyödyttäny mitää, ku fyysisistä tuli noin paskat pisteet.

no hyvä että se lääkäri näkee fyysisten tulokset nii jos vää myötätuntoa tulis...no joo :kippis1:

Saat siristellä ja väännellä ja käännellä silmiäs niin paljon, kuin haluat. ;) Kunhan jalat pysyy sen viivan takana ja lappu toisen silmän päällä. Ja mulla kun en nähnyt jotain niin se anto vielä kerran koittaa. Eli jos sanoit väärin niin se ei siirtyny seuraavaan merkkiin vaan sait vielä kerran koittaa heittää siihen. Eli siinä on aika hyvät prosentit saada oikea. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom