Laskuvarjojääkäriksi 2004

Porkkanaraastin sanoi:
juu tutkein jo eikä mitään Dragsvikkia löytynyt jossa olis rannikkojääkäreitä, ihan sama sillä niihin tarvitaan parempaa silmään 1,0 :(

ei ole laseja, näen itse ihan normaalisti. koulussa näen takapenkistä piirtoheittimelle, joskus pitää siristää jos on suttuista tekstiä.
Katopa tuolta http://www.mil.fi/merivoimat/joukot/uudpr/organisation_fi.dsp

Uudenmaan prikaati, jossa on mm. Vaasan rannikkojaakaripataljoona (ei tarkoita etta koulutus olisi Vaasassa). Kouluttaa rannikkojaakareita. Paikka Dragsvik.

edit. eli siis Tammisaaressa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sierraz sanoi:
Jep eli pistin mailia sinne ja vastaus tuli nopeasti: " Itse asiassa koulutus on muuttumassa vuoden 2005 alusta. Koska kokonaisuus ei
ole täysin vielä hahmottunut, ei muutoksia ole päivitetty nettisivuillemme.
Ilmeisesti jatkossa koulutettavat miehet tulevat olemaan "sopiva sekoitus"
kaukotiedustelijoista ja erikoisjääkäreistä -- maavoimien
erikoisjoukkosotilaita. Koulutus painottunee erikoisjääkäritehtäviin. Tarkempaa
tietoa päivitetään nettiin tämän vuoden aikana ".

Ennenhän siellä oli joka kurssilla kaksi linjaa: erkka ja tiedustelija. Silloin oli tavoitevahvuuskin n. 170 miestä eli aika paljon enemmän kuin nyt, olisikohan tuo muuttunut joskus -95 tienoilla nykyiselleen(?) Itse odotan mielenkiinnolla tulevia muutoksia

Mariachi sanoi:
Katopa tuolta http://www.mil.fi/merivoimat/joukot/uudpr/organisation_fi.dsp

Uudenmaan prikaati, jossa on mm. Vaasan rannikkojaakaripataljoona (ei tarkoita etta koulutus olisi Vaasassa). Kouluttaa rannikkojaakareita. Paikka Dragsvik.

edit. eli siis Tammisaaressa.

mutta koulutus on ruotsinkielinen (paitsi komennot suomeksi) kiitos, mutta ei kiitos...vai kannattaisiko? onkohan sielä paljon "suomenkielisiä"?

Porkkanaraastin sanoi:
ja mitä väliä sillä on koska en tällä näöllä sinne pääse?
Missa siella luki etta pitaa olla nako 1.0? Muitelisin etta meilla RUKissa olisi ollut ranjaakareita joilla oli lasit, mutta satavarmaksi en mene tata sanomaan...Kannattaa kokeilla sitten esim. niita sissikomppanioita, niissa ainakin tulee fyysista puolta ja muutenkin ihan siisteja hommia...

"Rannikkojoukot
kansialan tehtäviin koulutettavailla sekä merivoimien reserviupseerikurssin laivastolinjalle pyrkivillä tulee olla normaali väriaisti sekä näön tarkkuus ilman silmälaseja väh. 1,0 paremmassa ja 0,5 huonommassa silmässä"
eli jos ymmärsin oikein niin rannikkojäkäriksi siis pääsisinkin

Porkkanaraastin sanoi:
"kansialan tehtäviin koulutettavailla sekä merivoimien reserviupseerikurssin laivastolinjalle pyrkivillä tulee olla normaali väriaisti"

Fukkendaal sanon minä. Lievä värisokeus tuskin on este vai mitä? :itku:

Porkkanaraastin sanoi:
"Rannikkojoukot
kansialan tehtäviin koulutettavailla sekä merivoimien reserviupseerikurssin laivastolinjalle pyrkivillä tulee olla normaali väriaisti sekä näön tarkkuus ilman silmälaseja väh. 1,0 paremmassa ja 0,5 huonommassa silmässä"
eli jos ymmärsin oikein niin rannikkojäkäriksi siis pääsisinkin
Joo eli voit paasta rannikkojaakariksi muttet laivalle kansialan tehtaviin tai laivastolinjalle RUKiin, mutta et ilmeisesti sinne halunnutkaan....siita kielesta sen verran etta mulla oli kaksi kaveria dragsvikissa ja kummatkin ovat niin suomalaisia kuin olla ja voi kielitaitonsa puolesta ja hyvin parjaisvat eli toinen tuli sitten samalle RUK kurssille eli kylla parjaa kun vaan ottaa oikean asenteen...

Mariachi sanoi:
Joo eli voit paasta rannikkojaakariksi muttet laivalle kansialan tehtaviin tai laivastolinjalle RUKiin, mutta et ilmeisesti sinne halunnutkaan....siita kielesta sen verran etta mulla oli kaksi kaveria dragsvikissa ja kummatkin ovat niin suomalaisia kuin olla ja voi kielitaitonsa puolesta ja hyvin parjaisvat eli toinen tuli sitten samalle RUK kurssille eli kylla parjaa kun vaan ottaa oikean asenteen...

juu kiitos sulle vielä kerran :worship:
mihinkä mä sitte voisin ton jälkeen hakea niin RUK:iin tai AUK:iin? jos ei laivastolinjalle mee...

Porkkanaraastin sanoi:
juu kiitos sulle vielä kerran :worship:
mihinkä mä sitte voisin ton jälkeen hakea niin RUK:iin tai AUK:iin? jos ei laivastolinjalle mee...
Siis jos meet rannikkojaakariksi (tai jaakariksi/pioneeriksi/spolleksi/sissiksi/yms.) niin voit edeta AUKiin ja RUKiin asti mikali muuten hoidat hommat hyvin. Ei ne silmalasit ole esteena kuin laivastolinjoille, LJK:hon, sukeltajaksi ja lentajahommiin (saatoin missata jotain)...oli itsellanikin lasit inttiaikana ja hyvin sita mentiin RUKiin asti...

selvä

kaveri tiedusteli että saako nuo barettilakit muuten pitää jos sellaisen ansaitsee? pelle haluaa vaina punaisen lakin takia LJK:hon. omapa on asiansa

Porkkanaraastin sanoi:
selvä

kaveri tiedusteli että saako nuo barettilakit muuten pitää jos sellaisen ansaitsee? pelle haluaa vaina punaisen lakin takia LJK:hon. omapa on asiansa
totta kai saa. eipa silla baretilla enaa hirveasti tee kun sielta paasee pois, ellei sitten jossain reservilaiskarkeloissa...

Porkkanaraastin sanoi:
selvä

Eiköhän sieltä se baretin sitten mukaansa saa ;) Ja nyt sitten vain Porkkanaraastin treenaamaan, saat sinäkin sitten oman barettisi. Tiesitkö, että kun rannikkojääkärit suorittavat barettimarssin, he saavat oliivinvihreän baretin sekä merikotkan barettiin. Eli rannikojääkäreilläkin on oma barettinsa, mitä muilla ei ole. Älä anna sen näön masentaa, hyviä treenejä! :thumbs:

Ps. Rannikkojääkärit = Suomen Green-berets ;)

kiitos!
vielä yksi kysymys (toivottavasti viimeinen) missäs valintakokeet pidetään tuonne rannikkojääkäreihin, lapin sissikomppaniaa ja 1. jääkärikomppaniaan? vai onko niihin? kun ei itse löydä :(

Porkkanaraastin sanoi:
kiitos!
vielä yksi kysymys (toivottavasti viimeinen) missäs valintakokeet pidetään tuonne rannikkojääkäreihin, lapin sissikomppaniaa ja 1. jääkärikomppaniaan? vai onko niihin? kun ei itse löydä :(
ei ole erikoisia valintakokeita eli kutsunnoissa ilmaiset halukkuutesi ko.paikkoihin ja mielellaan viela hyvin perustein (ala anna militaristi kuvaa) esim. etta haluat haastavan palveluspaikan ja jos laakarintodistus on tarpeeksi hyva (palvelusluokka A) niin ei mitaan ongelmia pitaisi olla.

Porkkanaraastin sanoi:
kiitos!

Ilmoitat asiasta kutsunnoissa kun palveluspaikastasi päätetään. Kyseisiin paikkoihin ei ole pääsykokeita, alokaskauden kuntotestit, psykologiset ja jne. ratkaisevat. Pidä sitten puolesi siellä kutsunnoissa, niillä sedillä siellä pöydän toisella puolella voi olla toisenlaisia ajatuksia siitä sun palveluspaikasta. Ne voi koittaa pistää sua jonnekin lähialueen varuskunnista. Esim. minut "pistettiin" Niinisaloon vaikka aluksi olisin halunnut Säkylään. Majuri tivasi n. 5 minuutin ajan "miksi, minkä takia", koitin siinä jotain sössöttää, mutta taivuin lopulta. Kun taas kaverini sanoi haluavansa säkylään, leimat paperiin ilman mitään kyselyä, kummaa touhua... :kippis1:

Edit: taas myöhässä.... :david:

selvä, kyselylomakkeessa kysytään, joukko-osastoa tai palveluspaikkakuntaa
siihenkö vaan Uudenmaan Prikaati, rannikkojääkäripataljoona?

Porkkanaraastin sanoi:
selvä, kyselylomakkeessa kysytään, joukko-osastoa tai palveluspaikkakuntaa
siihenkö vaan Uudenmaan Prikaati, rannikkojääkäripataljoona?
joo, muistaakseni kolme paikkaa saat valita, ja sitten siella oli viela erikseen kentta mihin sai kirjoitella jotain muuta esim. perusteluja....kylla se siita ja tsemppia!

kumpaakos porukka suosittelee, rannikkojääkäreitä vai lapin sissikomppaniaa?
mun näkemys on se että sissikomppaniassa tarvitaan kuntoa ja päätä sekä taitoa/halua selviytyä metsässä ihan yksinkin ja taas rannikkojääkäreissä kans hyvää kuntoa jne, mutta koulutus monipuolisempaa?

/Offtopic/

A miehenä olisi tarkoitus lähteä Poriin valmiusjoukkoihin tai Mikkeliin jalkaväkeen. Mitä on tiedossa jos iho ei kestä metsäreissuja eli jatkuvaa hikoiluja ja pesemättömyyttä? Terkkari sanoi aika suoraan, että Atooppinen ihosi ei kestä metsää. Vittu. Saanko taistelijan peruskoulutuksen ilman metsäreissuja?
Käsittääkseni jengi muutenki pinnaa paljon metsäreissuja, mutta nehän on just parasta inttiä: puutumista ja sotaleikkejä :) . Esim jos 12kk on intissä niin loppuajalla vaikkapa lämärin hommissa ei kauheasti metsässä juosta? Pari everstiä on perhetuttuja, kai niiltä sais jotain suosituksia, tiedä sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom